אידומו מתחברת למהפכת ה-AI - האם אחרי נפילה של 80%, היא תביא בשורה למשקיעים?
אידומו -5.54% היא ניסוי שבינתיים כשל, אבל הוא יכול להיות לקראת תפנית חיובית. חברת טכנולוגיה שהנפיקה לפני 3 שנים בבורסה בת"א מראש מגדירה את עצמה כנחותה - לא יכלה לגייס בוול סטריט וגייסה כאן. כשזה מגיע עם גל הנפקות גואה והיא רוכבת על הגל, זה עוד יותר מדגיש את הסיכוי הנמוך שלה להצליח. זה מחזק את ההערכה שמי שמגיע לכאן זה מי שלא יכול שם. הלוואי וזה לא היה כך, אבל זאת המציאות, למרות שיש גם יוצאות מהכלל - מבין 100 פלוס חברות שהנפיקו בגל האחרון, יש גם חברות הייטק מוצלחות - בעיקר נקסט ויז'ן וסופווייב. אידומו מגיעה מבית טוב, האחים ירון ודני קליש מחזיקים בשליטה בה, היא קשורה לקרן פיטנגו, והיא במגרש מעניין - תוכנה שמאפשרת יצירה והפצה של קטעי וידיאו פרסונליים שמיוצרים בזמן אמת. הפלטפורמה משמשת פירמות כדי לדבר עם לקוחותיהם. חוץ מזה, מדובר על חברה עם מכירות משמעותיות אבל זה לא עזר - החברה איבדה כ-80% מאז ההנפקה, היא מפסידה, יש לה גירעון גדול בהון העצמי. רואי החשבון שלה E&Y לא סבורים שיש בעיה בטווח של השנה הקרובה ולא חוששים מבעיות תזרימיות-פיננסיות, חוות הדעת חלקה. ההנהלה מחזקת זאת כשהיא טוענת שיש לה מספיק כסף ל-24 החודשים הקרובים, גם דרך קו אשראי ויכולת לגיוסים פרטיים וציבוריים. ועידיין גירעון של 4 מיליון דולר, תזרים שלילי של 5 מיליון דולר בשנה ומקורות של 5-6 מיליון דולר (בלי קו האשראי), אלו מספרים שמבטאים חברה בצרות, אלא אם תהיה תפנית עסקית. ירון קליש, מנכ"ל אידומו, מציג את חצי כוס המלאה, והאמת שיש כזו - הכנסות החברה ב-2023 צמחו בכ-19% לכ-16.7 מיליון דולר; במהלך 2023 חתמה החברה על הסכמים חדשים בהיקף של כ-20.1 מיליון דולר, עלייה של כ-43% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד "אידומו ממשיכה להתקדם ומסכמת את שנת 2023 עם צמיחה בהכנסות וב-ARR לצד צמצום משמעותי בהפסד", אומר ירון קליש, מנכ"ל אידומו, "בהסתכלות על 2024, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות וב-ARR והצגת איזון תזרימי תפעולי החל מהמחצית השנייה של 2024 ואילך". איזון תפעולי זה אבן דרך חשובה לחברה. אם החברה תגיע לשם, ומשם היא תתחיל להציג רווח תפעולי, החזון עשוי להתבטא בנייר - מניית החברה נסחרת לפי שווי של כ-70 מיליון שקל בלבד. בשנת 2023 ההפסד התפעולי ירד ל-6.3 מיליון דולר, לעומת 9.7 מיליון דולר בשנת 2022. "בתוך כך, העולם חווה כיום בצורה עוצמתית את מהפכת ה-AI בתחום הטקסט והתמונות, ולהערכתנו ההתפתחות הגדולה הבאה בהקשר זה תהיה בתחום הוידאו", מוסיף קליש, "אידומו פיתחה והשיקה בשנה החולפת את לוקאס, מחולל וידיאו המבוסס AI לייצירת סרטוני וידאו מלאים. טכנולוגיה זו יכולה למנף טכנולוגיות שונות, חלקן חיצוניות וחלקן של החברה, בתחום ה-AI. אנו סבורים כי ההתפתחויות המואצות האחרונות בתחום הוידאו Gen AI , כגון הכרזת OpenAI לגבי SORA, מהוות קרש קפיצה והזדמנות עסקית משמעותית עבור אידומו להגדיל את סוגי הלקוחות של החברה ואת השימושים אשר ניתן יהיה לבצע בפלטפורמת החברה".