צחי ארבוב זיו יעקובי אקרו
צילום: אלכס פרגמנט
דוחות

אקרו מעריכה רווחים של מיליארדים, בינתיים הרוויחה 13 מיליון בלבד ברבעון

מחיר דירה ממוצעת שמכרה החברה - 5.1 מיליון שקל

אקרו נדלן מדווחת על עלייה של 37% בהכנסות ברבעון השני ל-197 מיליון שקל, לעומת כ-144 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; ההכנסות במחצית הראשונה  גדלו בכ-76.1% והסתכמו בכ-428 מיליון שקל, לעומת כ-243 מיליון ש"ח במחצית המקבילה.  

  

הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-13 מיליון שקל ובמחצית 49 מיליון שקל. הרווח הגולמי אליבא החברה שטרם הוכר בגין הפרויקטים שנמצאים בשלבי ביצוע ותכנון, מסתכם לכ-3.7 מיליארד שקל

  

ברבעון השני מכרה החברה 50 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-254 מיליון שקל (כולל מע"מ); המחיר הממוצע לדירה עלה לכ-5.1 מיליון שקל בהשוואה ל-3.8 מיליון ברבעון המקביל; בנוסף, מכרה החברה כ-5,395 מ"ר משרדים בהיקף כספי של כ-76 מיליון שקל.

 

זיו יעקובי, מנכ"ל קבוצת אקרו, אמר עם פרסום התוצאות הכספיות: "אנו גאים לסכם רבעון נוסף עם צמיחה בהיקפי המכירות וגידול ברווחיות. החל מהרבעון הרביעי של שנת 2021 השלמנו עסקאות בהיקף משמעותי הגבוה ממיליארד שקל ואנו נמצאים בתנופת בנייה של פרויקטים בהיקפים גדולים. לחברה צבר פרויקטים רחב מאוד באזורי ביקוש אשר יתמוך בהמשך צמיחתה גם בשנים הבאות. לאחרונה השלמנו בהצלחה גיוס אג"ח ראשון בהיקף של כ-500 מיליון שקלאשר מחזק את הנזילות הגבוהה של הקבוצה ומאפשר לנו גמישות פיננסית רחבה. נמשיך לפעול באינטנסיביות לביצוע הפרויקטים בהקמה ובתכנון, תוך איתור וניצול הזדמנויות בשוק שיאפשרו לנו להמשיך ולצמוח בעולמות הנדל"ן על שלל סוגיו".

 

 כמה מרוויחים על דירה שנמכרת ב-5.1 מיליון שקל?

החברה מדווחת כי הרווח הגולמי ממכירת דירות הסתכם ברבעון בכ-40 מיליון שקל - שיעור הרווח הגולמי עמד על 22.4%. במילים אחרות, הרווח לדירה אחת מסתכם בכ-1.1 מיליון שקל.

 

נכון להיום, החברה יוזמת, מתכננת ובונה 50 פרויקטים הכוללים 7,515 יח"ד (חלק החברה האפקטיבי 4,952 יח"ד). עד שנת 2029 צפויה החברה להתחיל את בנייתן של 3,391 יח"ד אשר צפויות לתרום רווח גולמי של כ-3.7 מיליארד שקל (לגישת החברה), מהם כ-1.7 מיליארד ש"ח בפרויקטים שתחילת הקמתם צפויה בשנתיים הקרובות.

 

נדל"ן יזמי למשרדים

במהלך הרבעון מכרה החברה כ-5,395 מ"ר משרדים בהיקף כספי של כ-76 מיליון ש"ח. במחצית הראשונה של השנה מכרה החברה כ- 10,002 מ"ר משרדים בהיקף כספי של כ- 131 מיליון ש"ח.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

נדל"ן מניב - ההכנסות מדמי שכירות גדלו ברבעון לכ-5.3 מיליון שקלבהשוואה לכ-5 מיליון ברבעון המקביל, גידול של כ-7.2%. לחברה כיום 4 נכסים מניבים אשר תורמים NOI שנתי של כ-19 מיליון שקל. בנוסף, החברה נמצאת בהקמה של 6 נכסים נוספים אשר צפויים לתרום NOI  שנתי של כ-70 מיליון שקל וכן 12 נכסים בתכנון אשר צפויים לתרום NOI שנתי של כ-140 מיליון שקל(כל נתוני ה-NOI הינם חלק החברה האפקטיבי). סה"כ ה-NOI הצפוי באכלוס מלא של הפרויקטים מסתכם לכ-228 מיליון שקל.

 

סך הנדל"ן להשקעה עמד נכון ליום 30 ביוני 2022 על כ-1.9 מיליארד שקל. ההון העצמי של החברה ליום 30 ביוני 2022, עמד על כ-1.8 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שומר כספו ירחק !! (ל"ת)
    משה 05/12/2022 00:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כתום 29/08/2022 18:53
    הגב לתגובה זו
    איכות בניה ברמה הכי גבוהה בישראל
  • 4.
    לברוח כל עוד אפשר (ל"ת)
    לא יועץ 29/08/2022 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לרון 29/08/2022 10:15
    הגב לתגובה זו
    כאן המבטיחה או מעריכה ב"מיליארדים" בעצם אין מה להיזהר הנפקות נגמרו לפחות כעת
  • 2.
    לרון 29/08/2022 09:49
    הגב לתגובה זו
    "אקרו"?לי זה מזכיר אקרומגליה "ראש גדול" ברפואה,ולוואי שירפאו,לא משקיע לא ממליץ
  • 1.
    עוד חברת בלוף שחיה על חובות שאינטרסנטים התעקשו להנפיק (ל"ת)
    אלי 29/08/2022 08:22
    הגב לתגובה זו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.