
ישראייר מציעה לרכוש חברת תעופה אירופאית. גובה ההצעה על פי הערכות: 20-30 מיליון יורו
פרסום ראשון: חברת התעופה ישראייר גרופ 0.23% הגישה הצעה במכרז לרכישת חברת תעופה אירופאית, בדרך של מזומן ומתן הלוואת בעלים. מדובר אמנם עדיין בהצעה בלתי מחייבת אבל אם ישראייר תצליח בכך היא תהפוך לבעלת השליטה בחברה, ואולי אפילו תקבל עליה בעלות מלאה - תלוי בשאלה אם היא תרכוש לבד או יחד עם שותף מקומי.
על פי הדיווח הרשמי למשקיעים, ייתכן שיהיה מדובר בעסקה שתכלול מזומן ומניות. בשיחה עם ביזפורטל מעריכים גורמים בשוק התעופה כי מדובר על הצעה בגובה של כ-20-30 מיליון יורו, סכום שישראייר תוכל לעמוד בו ככל הנראה.
עדכון ל-11:50: ישראייר מאשרת את המספרים שנחשפו בביזפורטל ומעדכנת כי אם היא תגיש הצעה מחייבת היא צפויה לגייס מימון לעסקה, כאשר האפשרויות הן גיוס מהציבור, הלוואה, גיוס מבעלי השליטה, או הכנסת שותף.
לאחרונה, ישראייר החליטה להגדיל את אחזקותיה בחברת הבת בעוד 20%; רכישה שמייצגת שווי של 40 מיליון שקל לחברת הבת דיזנהאוס. החברה גם דיווחה על ביצוע שינויים בצי המטוסים של החברה. היא תמכור את מטוסי ה-ATR אשר בבעלותה, ובמקביל תקלוט מטוס AirBus שישי במספר, כך שצי המטוסים שלה יורכב אך ורק ממטוסים אלו.
בחודש שעבר, השלימה ישראייר הנפקת ראשונית במסגרתה גייסה 25 מיליון שקל, לפי שווי של 244 מיליון שקל. מאז ההנפקה, עלה מחיר המניה ב-4% והיא נסחרת כעת לפי שווי של כ-254 מיליון שקל.
מי שהרוויחו מההנפקה, הם אנשי העסקים רמי לוי בעל רשת הסופרמרקטים רמי לוי 0% ושלום חיים הבעלים של חברת טעמן, המחזיקים יחד בשליטה בחברה. אשר רכשו את החברה תמורת 162 מיליון שקל כחלק מכינוס הנכסים של קבוצת אי.די.בי.
ברבעון הראשון של 2022 הציגה ישראייר חזרה לרווחיות. החברה רשמה שיפור בהכנסות ל-56.5 מיליון דולר, לעומת 44.9 מילון דולר ברבעון הקודם ו-11.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, ההכנסות ממוצרים נלווים לטיסה, בהן הושבה, כבודה, ועוד, זינקו לכ-7% מסך ההכנסות של החברה בהשוואה לכ-3% בשנת 2019. ישראייר גם רשמה רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר ובשורה התחתונה רווח נקי של 1.77 מיליון דולר - לעומת הפסדים ברבעון הקודם והמקביל, היא גם צופה המשך שיפור ברבעון הקרוב לאור העליה בפעילות בחודשים אפריל-מאי.
- מדד ת"א נדל"ן: ירידה של 5.5% מתחילת השנה, האם זו רק ההתחלה?
- פסגות מציעה לרכוש את פעילות התחבורה הציבורית של רבוע כחול לפי שווי של 338 מיליון שקל
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
לקריאה נוספת: >>> למה להשקיע במניית אל על, אם יש את ישראייר?
- 4.ישראלי 15/07/2022 21:11הגב לתגובה זובכל מה שהטייקונים הישראלים נוגעים המחירים עולים והשירות נהפך להיות גרוע
- 3.nav 14/07/2022 17:58הגב לתגובה זואלה עם רמי לוי מביא כסף מהבית ,הנפקת אג"ח או הלוואה יסבך את החברה.
- 2.מאיר 14/07/2022 15:44הגב לתגובה זוישראייר חברה ללא שרות ללקוח. תנסו להשיג את שרות הלקוחות שלהם זה כמו לנחש 6 בלוטו חברה שמעסיקה בוטים במקום בני אדם מקוה שלא יצליחו לרכוש עוד חברת תעופה מספיק יש סבל
- 1.אליאס 14/07/2022 12:28הגב לתגובה זועכשיו זה מטוסים ובטוח המניה של התעופה יטוסו למעלה כרגיל