רמי לוי
צילום: Bizportal
הצפת ערך

רמי לוי ברווח של 55% על השקעתו בישראייר

רכש את מניות החברה בסך כולל של 39 מיליון שקל (ב-82 אגורות למניה), נסחר כרגע ב-1.27 שקל (יום מסחר ראשון), שווי של כ-60 מיליון שקל
דור עצמון | (11)

לפני כשנתיים, בעיצומו של משבר הקורונה, הכלכלה נחלשה, הדיכאון חגג, התיירות מתה. אבל היה מישהו שחשב שיש הזדמנות בתחום התעופה. קבוצת איי.די.בי נכנסה להליך של כינוס נכסים ורמי לוי החליט לרכוש 24% ממניות ישראייר גרופ -3.99% תמורת 39 מיליון שקל.

ישראייר גרופ (לשעבר ביג'.איי השקעות), רכשה את המניות בחברת התעופה תמורת 122 מיליון שקל, ולפי שווי חברה של 162 מיליון שקל. בהינתן ויתור על חוב של כ-5 מיליון דולר, שיקפה העסקה שווי של כ-180 מיליון שקל. לצד רמי לוי, מחזיקה חברת שי אודם של רמי לוי ושלום חיים בכ-40% מהחברה. 

את הרכישה ביצע רמי לוי לפי מחיר של 82 אגורות למניה, לפי פרסום החברה אודות ההנפקה, מחירה של מניה אחת הונפקה לפי מחיר של 1.1 שקל, וכעת מחיר המניה עומד על 1.27 שקל למניה (זינוק של 14.4%). בחישוב מהיר, רמי לוי הגדיל את שווי החזקותיו  על הנייר בכ-55% ובמספרים כ-21 מיליון שקל. 

החזקה זו של 24% היא החזקה פרטית של לוי אך יש להדגיש כי קבוצתו של רמי לוי מחזיקה כ-76% מישראייר גרופ השולטת בחברת התעופה עצמה. לצדו של לוי נמצא איש העסקים שלום חיים שמחזיק גם הוא בשליטה בחברה.

כחלק מהשליטה בחברת התעופה, הכניס רמי לוי שיתוף פעולה בין מועדוני הלקוחות של המותג שלו "רמי לוי שיווק השקמה" למועדון הלקוחות של ישראייר". רשת הסופרים של איש העסקים תציע ללקוחותיה לרכוש שירותי תיירות של ישראייר שתצורף לרשימת בתי העסק הכלולים בתו הקנייה של הרשת. בין היתר כולל שיתוף הפעולה הטבות בכרטיסי אשראי וכן שירותי תקשורת.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    נראה לי די דומה. באותו טווח זמן. (ל"ת)
    כמה אחוזים עשה המעוף 26/06/2022 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דוד 23/06/2022 19:00
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה אין מים אפילו
  • 8.
    Yl 23/06/2022 18:03
    הגב לתגובה זו
    ל רות ש מעולם לא רכשתי דבר אצלו מעריך את האיש מ היכן שצמח כל הכבוד רק בבקשה אל תהיה נוחי דנקנר
  • 7.
    תת שרות 23/06/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
    תת שרות
  • 6.
    בושה של שרות ללקוחותיה 23/06/2022 17:15
    הגב לתגובה זו
    בושה של שרות ללקוחותיה
  • 5.
    שרעבי 23/06/2022 17:05
    הגב לתגובה זו
    עם ישראל צריך הרבה בעלי הון כמו רמי לוי. גם אם ישנם מחשבות צדדיות, כיון שבשורה התחתונה הוא מיקל על עם ישראל בארץ ישראל, ומוכר מזון במחירים נמוכים משאר השודדים בתוכינו, על זאת מגיע לו להתעשר עוד ועוד , שירבו כמותו בישראל , ויקלו את החיים של עם ישראל כמה שיותר. ובכל התחומים.
  • דוד 25/06/2022 14:33
    הגב לתגובה זו
    מי שלא יודע ישראייר טסה גם בשבת
  • 4.
    הוא לא ישאר שם 23/06/2022 16:09
    הגב לתגובה זו
    אלעל כבר מחכה לקנות את החברה
  • 3.
    טליק 23/06/2022 15:31
    הגב לתגובה זו
    כסף קטן
  • 2.
    תראו איסתא שבעל ענין מוכר בדיסקונט 25 אחוז כך גם י 23/06/2022 15:30
    הגב לתגובה זו
    תראו איסתא שבעל ענין מוכר בדיסקונט 25 אחוז כך גם יהיה בישראייר תוך חצי שנה צריכים עוד גיוס לתחזק את החברה אבל החברה יותר זולה מאליל
  • 1.
    לרון 23/06/2022 14:15
    הגב לתגובה זו
    לא יעזור,רמי לוי גאון פיננסי ושווקי,כל הכבוד!!
אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services 2.67%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.

יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאליואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאל
ראיון

מנכ"ל רפאל: "גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית"

יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה על כיפת ברזל -"הצלנו רבבות אזרחים", על מכירת כיפת ברזל בעולם - "רק לידידות הקרובות ביותר, המדינה נזהרת במתן רישיונות ייצוא", על הצמיחה העתידית, הנפקה ומכירות לגרמניה וסעודיה

רן קידר |

התוצאות של רפאל לרבעון השלישי טובות - מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר", התוצאות של רבעון רביעי שעונתית הוא חזק מאוד יהיו טובות עוד יותר. הצבר בשיא של כל הזמנים. זה זמן להנפיק, אבל יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל שמכוון להנפקה, יודע שיש תור  - רק אחרי שהתעשייה האווירית תונפק (אם תונפק) יהיה אפשר לדבר על רפאל. ברפאל יש רגישות גודלה יותר בשל קשר סימביוזי חזק מאוד עם מערכת המו"פ של משרד הביטחון (מפא"ת). לכל חברות התעשייה הביטחונית יש קשר הדוק עם משרד הביטחון והצבא, ברפאל מסיבות היסטוריות וכי היא נחשבת ל"מעבדת מו"פ" של הצבא, זה אפילו משמעותי יותר.

ועדיין, תורג'מן סבור שהנפקה מאוד חשובה ונחוצה, ובכלל, בין השורות, אפשר לשמוע ממנו קולות שמדברים דווקא על החסמים שנובעים מהקשר ההדוק למשרד הביטחון. הוא לא מתלונן, הוא כמובן יודע שההצלחה הגדולה של המערכות היא תולדה של שיתוף פעולה הדוק עם משהב"ט והצבא, אבל כיפת ברזל שהיא מערכת מאוד מוצלחת כמעט ולא נמכרת החוצה. "רק לידידות הטובות ביותר שלנו", אומר תורג'מן ומכוון לארה"ב. 

ההצלחה מוכחת, פתרון שהציל אלפים רבים של חיים. למה לא לנצל את הביקושים ולמכור הרבה?

"רבבות אנשים. אנחנו מעריכים שהפעלת כיפת ברזל במלחמה הצילה רבבות אנשים. הקמנו עכשיו מפעל יחד עם ריית'און, שותף אמריקאי שלנו לייצור כיפות ברזל למארינס. כיפת ברזל היא עוגן מאוד משמעותי ביכולת ההגנה של מדינת ישראל וככזה המדינה נזהרת במתן רישיונות של שיווק לייצוא. זה ברור ונכון, אבל, זה אומר שלא מיצינו כלל את הפוטנציאל של מכירות המערכת".

נורמליזציה עם סעודיה, אם תהיה ובהמשך להצטיידות שלהם במטוסי קרב מארה"ב - ה-F-35, עשויה להגדיר אותה כידידה. הם צריכים את כיפת ברזל מול האיומים מסביב. תמכרו להם מערכות כיפת ברזל?

 "אני מניח שהיא תרצה הרבה מאוד מערכות של כיפת ברזל. כל העולם ראה את היכולות שלנו במלחמה, ראה את היכולות ב'עם כלביא'. כולם מבינים את העליונות האווירית, את יכולות המודיעין ומערכות ההגנה של ישראל. הביקושים למערכות שלנו מאוד גדולים".

ועדיין, יש עלייה בצבר, אבל איך זה שכיפת ברזל לא נמכרת לידידות שלנו בעשרות רבות של מיליארדים?

"אישורי הייצוא לא פשוטים. אנחנו מוכרים לידידות קרובות, ולא ממצים את פוטנציאל השוק".

גרמניה היא לא ידידה קרובה?

"גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית וגרמניה זוכה לעדיפות גבוהה".