רמי לוי
צילום: Bizportal
הצפת ערך

רמי לוי ברווח של 55% על השקעתו בישראייר

רכש את מניות החברה בסך כולל של 39 מיליון שקל (ב-82 אגורות למניה), נסחר כרגע ב-1.27 שקל (יום מסחר ראשון), שווי של כ-60 מיליון שקל
דור עצמון | (11)

לפני כשנתיים, בעיצומו של משבר הקורונה, הכלכלה נחלשה, הדיכאון חגג, התיירות מתה. אבל היה מישהו שחשב שיש הזדמנות בתחום התעופה. קבוצת איי.די.בי נכנסה להליך של כינוס נכסים ורמי לוי החליט לרכוש 24% ממניות ישראייר גרופ 0% תמורת 39 מיליון שקל.

ישראייר גרופ (לשעבר ביג'.איי השקעות), רכשה את המניות בחברת התעופה תמורת 122 מיליון שקל, ולפי שווי חברה של 162 מיליון שקל. בהינתן ויתור על חוב של כ-5 מיליון דולר, שיקפה העסקה שווי של כ-180 מיליון שקל. לצד רמי לוי, מחזיקה חברת שי אודם של רמי לוי ושלום חיים בכ-40% מהחברה. 

את הרכישה ביצע רמי לוי לפי מחיר של 82 אגורות למניה, לפי פרסום החברה אודות ההנפקה, מחירה של מניה אחת הונפקה לפי מחיר של 1.1 שקל, וכעת מחיר המניה עומד על 1.27 שקל למניה (זינוק של 14.4%). בחישוב מהיר, רמי לוי הגדיל את שווי החזקותיו  על הנייר בכ-55% ובמספרים כ-21 מיליון שקל. 

החזקה זו של 24% היא החזקה פרטית של לוי אך יש להדגיש כי קבוצתו של רמי לוי מחזיקה כ-76% מישראייר גרופ השולטת בחברת התעופה עצמה. לצדו של לוי נמצא איש העסקים שלום חיים שמחזיק גם הוא בשליטה בחברה.

כחלק מהשליטה בחברת התעופה, הכניס רמי לוי שיתוף פעולה בין מועדוני הלקוחות של המותג שלו "רמי לוי שיווק השקמה" למועדון הלקוחות של ישראייר". רשת הסופרים של איש העסקים תציע ללקוחותיה לרכוש שירותי תיירות של ישראייר שתצורף לרשימת בתי העסק הכלולים בתו הקנייה של הרשת. בין היתר כולל שיתוף הפעולה הטבות בכרטיסי אשראי וכן שירותי תקשורת.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    נראה לי די דומה. באותו טווח זמן. (ל"ת)
    כמה אחוזים עשה המעוף 26/06/2022 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דוד 23/06/2022 19:00
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה אין מים אפילו
  • 8.
    Yl 23/06/2022 18:03
    הגב לתגובה זו
    ל רות ש מעולם לא רכשתי דבר אצלו מעריך את האיש מ היכן שצמח כל הכבוד רק בבקשה אל תהיה נוחי דנקנר
  • 7.
    תת שרות 23/06/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
    תת שרות
  • 6.
    בושה של שרות ללקוחותיה 23/06/2022 17:15
    הגב לתגובה זו
    בושה של שרות ללקוחותיה
  • 5.
    שרעבי 23/06/2022 17:05
    הגב לתגובה זו
    עם ישראל צריך הרבה בעלי הון כמו רמי לוי. גם אם ישנם מחשבות צדדיות, כיון שבשורה התחתונה הוא מיקל על עם ישראל בארץ ישראל, ומוכר מזון במחירים נמוכים משאר השודדים בתוכינו, על זאת מגיע לו להתעשר עוד ועוד , שירבו כמותו בישראל , ויקלו את החיים של עם ישראל כמה שיותר. ובכל התחומים.
  • דוד 25/06/2022 14:33
    הגב לתגובה זו
    מי שלא יודע ישראייר טסה גם בשבת
  • 4.
    הוא לא ישאר שם 23/06/2022 16:09
    הגב לתגובה זו
    אלעל כבר מחכה לקנות את החברה
  • 3.
    טליק 23/06/2022 15:31
    הגב לתגובה זו
    כסף קטן
  • 2.
    תראו איסתא שבעל ענין מוכר בדיסקונט 25 אחוז כך גם י 23/06/2022 15:30
    הגב לתגובה זו
    תראו איסתא שבעל ענין מוכר בדיסקונט 25 אחוז כך גם יהיה בישראייר תוך חצי שנה צריכים עוד גיוס לתחזק את החברה אבל החברה יותר זולה מאליל
  • 1.
    לרון 23/06/2022 14:15
    הגב לתגובה זו
    לא יעזור,רמי לוי גאון פיננסי ושווקי,כל הכבוד!!
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%


נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות

לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.

מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שש תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.