אלעזר זוננשיין פלסאנמור
צילום: אביב חופי

פלסאנמור תמכור לכללית אולטראסאונדים ביתיים תמורת 11 מיליון דולר

פלסאנמור צופה מכירות של יותר מ-1000 יחידות כהזמנה שנתית במשך ארבע השנים הקרובות
תומר אמן | (4)

חברת  פלסאנמור 0.55%  , העוסקת בפיתוח מכשירי אולטרסאונד ניידים מדווחת הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת מוצר האולטרסאונד זקיקים הביתי של החברה עם 'שירותי בריאות כללית' בהמשך למשא ומתן עליו דיווחה החברה בחודש אוקטובר.   'כללית' תרכוש מפלסאנמור מעל ל-1000 יחידות של המוצר כהזמנה שנתית למשך ארבע השנים הקרובות בהיקף המוערך בשוק בכ-11 מיליון דולר, או כ-2.75 מיליון דולר בשנה. המוצר, הנקרא "Pulsenmore FC" מיועד לבדיקה עצמית של גודל הזקיקים אצל נשים הנמצאות בתהליך הפריה חוץ-גופית (IVF) ובתהליכי שימור פריון. המוצר, כך מאמינים בחברה, יאפשר למטופלת של הקופ"ח ביצוע של עד 50 סריקות, למדידת גודל הזקיקים בשחלות ועובי רקמת רירית הרחם. השימוש במוצר יהיה לתקופה של שנה מיום הפעלת המכשיר על ידי המטופלת, או ביצוע 50 סריקות, לפי המוקדם מביניהם. מהחברה נמסר כי הואיל והליך IVF כולל מספר לא מבוטל של סריקות אולטרסאונד (לעיתים על בסיס יומי), המעבר לסריקה ביתית באמצעות המוצר יחסוך למטופלות את הצורך בהגעה פיזית לצורך ביצוע הסריקה ויאפשר להן לבצע את הסריקות במועד הנוח להן, באמצעותן יימדדו גודל הזקיקים בשתי השחלות ועובי רקמת רירית הרחם-מדידות הכרחיות לצורך קבלת החלטה בדבר המועד המתאים ביותר לשאיבת ביציות והפרייתן, כחלק מההליך. החברה מוסיפה כי המכשיר צפוי לאפשר ביצוע סריקות אף במועדים בהם מרכזי בריאות האישה בבתי החולים סגורים (לדוגמא, חגים ושבתות), וכך בעצם ליצור ערך משמעותי באבחון המועד המדויק לשאיבת הביציות. המוצר מאפשר שני אופני מדידה: מדידה מקוונת (בסיוע של טכנאי/רופא באמצעות התקשרות רפואית מרחוק), או מדידה במצב לא מקוון על ידי המטופלת כאשר סרטון המדידה מועלה ל“ענן“ והוא מפוענח על ידי הצוות הרפואי בהמשך. לפי מיטב ידיעת החברה, בעולם מבוצעים כיום כ-2.5 מיליון מחזורי IVF בשנה, מתוכם כ-50 אלף מחזורי IVF מבוצעים בישראל. כאמור בתשקיף, החברה צופה כי פוטנציאל השוק של מכשיר הזקיקים הוא כ-60% מכלל הנשים שעוברות טיפולי IVF בעולם ובישראל. יצוין כי ביצוע הסריקות בבית המטופלת תואם את הלך רוח התקופה ביחס לשמירה על ריחוק חברתי, תוך הפחתת כמות המטופלות בבתי החולים ובמרפאות המתמחות בטיפולי IVF .עוד יצוין כי בעבר מרפאות אלה בישראל נאלצו לסגור את שעריהן בשל הטלת סגרי הקורונה, מצב שהעמיד את המטופלות מול שוקת שבורה, שכן מדובר בתהליך מעקב ארוך ורגיש והחמצת מועד שאיבת הביציות עלול לגרום לעיכובים משמעותיים במהלך הטיפול. לפיכך החברה סבורה שהמוצר יסייע הן למטופלות והן לבתי החולים. לפני כחודשיים דיווחה פלסאנמור על קבלת אישור חטיבת טכנולוגיות רפואיות, מידע ומחקר באגף ציוד רפואי במשרד הבריאות ("אמ"ר") לשיווק המוצר. כמו כן, החברה מפתחת מוצרי אולטרסאונד נוספים לניטור מצבם של חולים כרוניים במחלות לב וכליות. הסכם זה מצטרף להסכם הקודם שנחתם בין פלסאנמור לכללית בנוגע לאספקת מכשיר האולטרסאונד הביתי של החברה המיועד לנשים בהריון, מכוחו בוצעו קרוב ל-15,000 סריקות על ידי המטופלות. פלסאנמור השלימה באמצע חודש יוני האחרון IPO בבורסה בתל-אביב. החברה גייסה במסגרת ההנפקה כ-137 מיליון שקל. פלסאנמור הוקמה בשנת 2014 על ידי המנכ"ל ד"ר אלעזר זוננשיין, וברשותה כיום אישורים לשיווק מוצר האולטרסאונד בשוק בישראל וכן אישור CE לשיווק באירופה. בנוסף, החברה הגישה בקשה לאישור המוצר ל-FDA.  ד"ר אלעזר זוננשיין, מנכ"ל פלסאנמור: "אנו מברכים על הסכם נוסף לחברה, אשר צפוי לתרום ללקוחות כללית. ההסכם יסייע למטופלות רבות, העוברות את דרך טיפולי הפוריות והשימור. אנו ממשיכים עם קידום התוכניות העסקיות שלנו, הרחבת המכירות ועם ניסויים שונים ליישומים נוספים בפיתוח החברה."

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    האם חוזה של 2.75 מ $ בשנה מצדיק את שווי השוק של החברה? (ל"ת)
    יואל משה סלומון 28/12/2021 07:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מוצר חשוב ביותר (ל"ת)
    אנונימי 27/12/2021 20:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יהודה 27/12/2021 14:39
    הגב לתגובה זו
    אם המוצר עובד, זה באמת יכול להקל מאוד על היום יום של נשים רבות.שאפו.
  • 1.
    ניר 27/12/2021 14:05
    הגב לתגובה זו
    לפי הדיווחים שלהם הם מחלקים למנהלים יותר כסף ממה שהם מכניסים.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.