פלסאנמור תמכור לכללית אולטראסאונדים ביתיים תמורת 11 מיליון דולר
חברת פלסאנמור 0.55% , העוסקת בפיתוח מכשירי אולטרסאונד ניידים מדווחת הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת מוצר האולטרסאונד זקיקים הביתי של החברה עם 'שירותי בריאות כללית' בהמשך למשא ומתן עליו דיווחה החברה בחודש אוקטובר. 'כללית' תרכוש מפלסאנמור מעל ל-1000 יחידות של המוצר כהזמנה שנתית למשך ארבע השנים הקרובות בהיקף המוערך בשוק בכ-11 מיליון דולר, או כ-2.75 מיליון דולר בשנה. המוצר, הנקרא "Pulsenmore FC" מיועד לבדיקה עצמית של גודל הזקיקים אצל נשים הנמצאות בתהליך הפריה חוץ-גופית (IVF) ובתהליכי שימור פריון. המוצר, כך מאמינים בחברה, יאפשר למטופלת של הקופ"ח ביצוע של עד 50 סריקות, למדידת גודל הזקיקים בשחלות ועובי רקמת רירית הרחם. השימוש במוצר יהיה לתקופה של שנה מיום הפעלת המכשיר על ידי המטופלת, או ביצוע 50 סריקות, לפי המוקדם מביניהם. מהחברה נמסר כי הואיל והליך IVF כולל מספר לא מבוטל של סריקות אולטרסאונד (לעיתים על בסיס יומי), המעבר לסריקה ביתית באמצעות המוצר יחסוך למטופלות את הצורך בהגעה פיזית לצורך ביצוע הסריקה ויאפשר להן לבצע את הסריקות במועד הנוח להן, באמצעותן יימדדו גודל הזקיקים בשתי השחלות ועובי רקמת רירית הרחם-מדידות הכרחיות לצורך קבלת החלטה בדבר המועד המתאים ביותר לשאיבת ביציות והפרייתן, כחלק מההליך. החברה מוסיפה כי המכשיר צפוי לאפשר ביצוע סריקות אף במועדים בהם מרכזי בריאות האישה בבתי החולים סגורים (לדוגמא, חגים ושבתות), וכך בעצם ליצור ערך משמעותי באבחון המועד המדויק לשאיבת הביציות. המוצר מאפשר שני אופני מדידה: מדידה מקוונת (בסיוע של טכנאי/רופא באמצעות התקשרות רפואית מרחוק), או מדידה במצב לא מקוון על ידי המטופלת כאשר סרטון המדידה מועלה ל“ענן“ והוא מפוענח על ידי הצוות הרפואי בהמשך. לפי מיטב ידיעת החברה, בעולם מבוצעים כיום כ-2.5 מיליון מחזורי IVF בשנה, מתוכם כ-50 אלף מחזורי IVF מבוצעים בישראל. כאמור בתשקיף, החברה צופה כי פוטנציאל השוק של מכשיר הזקיקים הוא כ-60% מכלל הנשים שעוברות טיפולי IVF בעולם ובישראל. יצוין כי ביצוע הסריקות בבית המטופלת תואם את הלך רוח התקופה ביחס לשמירה על ריחוק חברתי, תוך הפחתת כמות המטופלות בבתי החולים ובמרפאות המתמחות בטיפולי IVF .עוד יצוין כי בעבר מרפאות אלה בישראל נאלצו לסגור את שעריהן בשל הטלת סגרי הקורונה, מצב שהעמיד את המטופלות מול שוקת שבורה, שכן מדובר בתהליך מעקב ארוך ורגיש והחמצת מועד שאיבת הביציות עלול לגרום לעיכובים משמעותיים במהלך הטיפול. לפיכך החברה סבורה שהמוצר יסייע הן למטופלות והן לבתי החולים. לפני כחודשיים דיווחה פלסאנמור על קבלת אישור חטיבת טכנולוגיות רפואיות, מידע ומחקר באגף ציוד רפואי במשרד הבריאות ("אמ"ר") לשיווק המוצר. כמו כן, החברה מפתחת מוצרי אולטרסאונד נוספים לניטור מצבם של חולים כרוניים במחלות לב וכליות. הסכם זה מצטרף להסכם הקודם שנחתם בין פלסאנמור לכללית בנוגע לאספקת מכשיר האולטרסאונד הביתי של החברה המיועד לנשים בהריון, מכוחו בוצעו קרוב ל-15,000 סריקות על ידי המטופלות. פלסאנמור השלימה באמצע חודש יוני האחרון IPO בבורסה בתל-אביב. החברה גייסה במסגרת ההנפקה כ-137 מיליון שקל. פלסאנמור הוקמה בשנת 2014 על ידי המנכ"ל ד"ר אלעזר זוננשיין, וברשותה כיום אישורים לשיווק מוצר האולטרסאונד בשוק בישראל וכן אישור CE לשיווק באירופה. בנוסף, החברה הגישה בקשה לאישור המוצר ל-FDA. ד"ר אלעזר זוננשיין, מנכ"ל פלסאנמור: "אנו מברכים על הסכם נוסף לחברה, אשר צפוי לתרום ללקוחות כללית. ההסכם יסייע למטופלות רבות, העוברות את דרך טיפולי הפוריות והשימור. אנו ממשיכים עם קידום התוכניות העסקיות שלנו, הרחבת המכירות ועם ניסויים שונים ליישומים נוספים בפיתוח החברה."
- 4.האם חוזה של 2.75 מ $ בשנה מצדיק את שווי השוק של החברה? (ל"ת)יואל משה סלומון 28/12/2021 07:45הגב לתגובה זו
- 3.מוצר חשוב ביותר (ל"ת)אנונימי 27/12/2021 20:15הגב לתגובה זו
- 2.יהודה 27/12/2021 14:39הגב לתגובה זואם המוצר עובד, זה באמת יכול להקל מאוד על היום יום של נשים רבות.שאפו.
- 1.ניר 27/12/2021 14:05הגב לתגובה זולפי הדיווחים שלהם הם מחלקים למנהלים יותר כסף ממה שהם מכניסים.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
