ביג רשמה רווח של 94 מיליון שקל ברבעון; מחסלת את הפעילות בארה"ב
רשת מרכזי הקניות ביג -1.8% מדווחת כצפוי על ירידה מתונה במדדים המרכזיים - ההכנסות ירדו ב-8% וה-FFO הריאלי ירד ב-6% וזאת בשל זיכוים לשוכרים על רקע הסגר השני. כך שלמרות הסגר, ברבעון השלישי הפגיעה במדדים יחסית נמוכה. בנוסף ובשונה מהרבעון השני החברה סיימה ברווח נקי של 93.8 מיליון שקל. עם פרסום הדוחות הכספיים הודיעה החברה כי בכוונתה לממש את כל הפעילות בארה"ב שמהווה כרבע משווי נכסי החברה. את התמורה מתכוונת החברה להשקיע בשווקי הפעילות הנוכחיים - ישראל וסרביה וכן באנרגיה מתחדשת.
ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-191.9 מיליון שקל ירידה של כ-8% בהשוואה לכ-207.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע בעיקר מזיכויים שנתנה החברה לשוכריה בישראל בגין המחצית השניה של חודש ספטמבר בהם המרכזים היו סגורים בעקבות מגפת הקורונה, בנוסף להנחה בשיעור של 25% בשכ"ד ודחייה של 25% נוספים בקניונים הסגורים בישראל וכן כתוצאה ממכירת 3 נכסים בארה"ב.
בשורה התחתונה החברה סיימה את הרבעון השלישי של 2020 עם רווח נקי של כ-93.8 מיליון שקל ירידה של 21% בהשוואה ל-118.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ירידה מתונה ב-NOI ו-FFO הריאלי
ה-NOI ברבעון הסתכם בכ-140 מיליון שקל ירידה של 8.5% בהשוואה לכ-153 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ב-NOI נובעת מהקלות כאמור שנתנה החברה לשוכריה בעיקר בישראל.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-FFO הריאלי ברבעון הסתכם לכ-88.3 מיליון שקל ירידה של 6% בהשוואה ל-93.8 מיליון שקל.
ביג מחסלת את העסקים בארה"ב ועוברת להשקיע באנרגיה ירוקה
עם פרסום הדוחות הכספיים, הודיעה החברה כי התקבלה החלטה אסטרטגית בדירקטוריון החברה למימוש כלל הפעילות של החברה בארה"ב. בהמשך להחלטה כאמור, הנחה הדירקטוריון את הנהלת החברה לנקוט בפעולות ההכנה הנדרשות לביצוע האמור, עם התאוששות השוק האמריקאי ממשבר הקורונה.
בכוונת החברה להפנות את המקורות הכספיים שינבעו ממימוש הפעילות בארה"ב להרחבת הפעילות ביתר השווקים הגיאוגרפים בהם פועלת החברה כיום לרבות בתחום אנרגיה ירוקה ואנרגיה מתחדשת.
מבט על - מגזרים גיאוגרפים
מקור: מצגת למשקיעים
אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג: "אנו מפרסמים היום תוצאות חיוביות לרבעון השלישי, וזאת על אף השפעות הסגר השני של משבר הקורונה על ביצועי החברה. בדומה לסגר הראשון, גם הפעם החברה הייתה הראשונה להודיע כי לא תפעל לגבות שכ"ד ודמ"נ בגין המחצית השניה של חודש ספטמבר ולכל חודש אוקטובר, פרט לחנויות חיוניות שפעלו כרגיל.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
"בימים אלה שבו לפעילות המרכזים הפתוחים ואנו עדים לתנועה ערה של קונים, בדומה למגמה שאפיינה את הפעילות לאחר סיום הסגר הראשון. אנו מעריכים כי המגמה של העדפת מרכזי קניות פתוחים, כפי שבאה לידי ביטוי ערב משבר הקורונה, תלך ותתחזק לאחר המשבר והחברה עתידה ליהנות מהתעצמות מגמה זו.
"כחלק מאסטרטגיה ארוכת הטווח, דירקטוריון החברה קיבל החלטה על מימוש כלל פעילות החברה בארה"ב, עם התאוששות השוק האמריקאי ממשבר הקורונה. סך ההון העצמי של החברה בארה"ב עומד על כ-300 מיליון דולר ובכוונת החברה להשקיע את הכספיים שינבעו ממימוש הפעילות, ביתר השווקים הגיאוגרפיים בהם פועלת כיום החברה.
- 2.השורה שתפסה אותי 19/11/2020 16:42הגב לתגובה זואנרגיה ירוקה ומתחדשת. בהצלחה.
- 1.הדר 19/11/2020 14:23הגב לתגובה זוואף יותר גבוה יש שם פוטנציאל ענק בטכני אל מעל 41000 אג.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳