טבע פרסמה תשקיף למחזור חוב של 5 מיליארד דולר
חברת טבע 0.32% נערכת למחזור החוב בהיקף של עד 5 מיליארד דולר. חברת התרופות פרסמה תשקיף בארה"ב. מדובר במסמך שמחליף את תשקיף המדף הקודם, זאת בשל הפיכתה של טבע לחברה אמריקאית. בתחילת השנה שונה הסיווג של טבע מבחינת הרשויות האמריקאיות. טבע שעד אז היתה תחת ההגדרה של מנפיקה זרה החלה להיות בסיווג של חברה אמריקאית. השינוי היה בגלל רכישת אקטביס שהגדילה את מצבת הנכיסם של טבע בארה"ב.
עוד על טבע: דן זיסקינד הימר על ההתאוששות בטבע, וכתב אופציות PUT טבע מתמודדת עם חובות עתק שהרובצים על מאזניה, בשל רכישת חברת אקטביס בסכום של 35 מיליארד דולר. בשנה האחרונה הועלו הערכות בשוק ההון כיצד החברה תתמודד עם החובות הגדולים שפוגעים ביחסיה הפיננסים, וגם בתנאים שסוכמו בעבר מול מלווים.
חלק מהאנליסטים סברו כי טבע תבצע הנפקת מניות בשל להגדיל את ההון העצמי - מהלך שהיה גורר דילול בעלי המניות הנוכחיים. כעת מפרסום התשקיף עולה כי החברה בהליך של גיוס חוב.
לדברי סטיבן טפר, אנליסט פארמה באי.בי.אי: "סביר להניח שהחברה תמחזר את ההלוואות הבנקאיות עם אג"ח לטווח הבינוני והארוך. להערכתנו, מחזור של 5 מיליארד דולר והארכת המח"מ צפוי להוסיף בין 150 ל- 180 מיליון דולר להוצאות המימון של החברה (בהנחה שמדובר באג"ח בין 5 ל-10 שנים). ההשפעה על הרווח למניה צפויה להיות בין 11-14 סנט למניה בדילול מלא". עוד אמר טפר: "להערכתנו, למרות תוספת בעלויות המימון המהלך חשוב וחיובי, שכן הוא יקטין את הלחץ של החזרי החוב לטווח הקצר וישפר את הגמישות הפיננסית של החברה".
- 4.ראובן 30/01/2018 13:58הגב לתגובה זוחב אקטביס היא חברה קיימת למרות הרכישה היקרה היא יכולה לתפקד לא הכל הלך לטימיון מה שטבע קנתה זה הפסד אבל לא טוטאלי מתוך ה37-40 מיליארד חלק לא מבוטל לא הלך ולא התאדה נכון שטבע טעתה ברכישה וחברת אלרגן עשתה עיסקה טובה מבחינתה אבל טבע חייבת לשקם את הגנריקה שרכשה ולשקם ולפעול להקטנת החוב הנל
- 3.צפצפ 30/01/2018 13:13הגב לתגובה זוממש לא בטוח שמחזור של 5 מיליארד $ בכלל מספיק ...
- 2.ניחושים לגבי הריבית....5%-6% ריבית לטווח בינוני רחוק? (ל"ת)רוקי 30/01/2018 11:31הגב לתגובה זו
- דן 30/01/2018 14:14הגב לתגובה זולא בטוח יכול להיות נמוך יותר
- 1.משקיע 30/01/2018 10:09הגב לתגובה זועוד מהלך לצמצום החוב ובריבית נמוכה
- יוני 30/01/2018 14:15הגב לתגובה זוצודק בריבוע

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳