המרוויח מזינוק הנדל"ן: יגאל דמרי גרף 115 מיליון שקל ב-5 שנים ורעב ליותר
יגאל דמרי, שיאן השכר בענף המגורים בישראל, מנסה שוב לאשר את תנאי העסקתו - ועדת התגמול והדירקטוריון של דמרי אישרו את מדיניות התגמול של החברה וכן התקשרותה עם בעל השליטה וקרוביו בהסכמי העסקה. המבחן האמיתי - אישור תנאי העסקתו באספת בעלי המניות של החברה.
עלות השכר של מנכ"ל חברת דמרי עמדה אשתקד על 7.6 מיליון שקל, המורכבת מ-4.6 מיליון שקל מענק ו-2.9 מיליון שקל דמי ניהול. תיקון 16 לחוק החברות הביא לשחיקה של יותר מ-20% בעלות העסקתו, אך עדיין מדובר בשכר גבוה מאוד. דמרי גרף לכיסו כ-40 מיליון שקל בשנים 2008-2012. בשקלול שכר ודיבידנדים הרוויח דמרי 115 מיליון שקל בשנים 2008-2012.
חברת הנדל"ן מסרה כי הארכת ההתקשרות עם יגאל דמרי תהיה לשלוש שנים נוספות: 2014 עד 2016. "תנאי הכהונה המוצעים דומים" לתנאי כהונתו הנוכחים כך נכתב, ובנוסף יהיה זכאי דמרי לתנאי פרישה של עד 12 חודשי העסקה.
דמרי הוא אחד המנכ"לים המוערכים בתחום הנדל"ן, ובכל זאת המוסדיים ניהלו עמו מאבקים שונים על תנאי העסקתו עוד משנת 2010 - אז אילצו אותו להיפרד מתפקיד היו"ר, שאותו מילא במקביל לתפקיד המנכ"ל. המוסדיים ניסו גם לרסן את נוסחת הבונוסים של דמרי ובשנה האחרונה אספות רבות של עסקאות בעלי עניין כמו מכירת דירות לקרובי משפחה, נדחו מספר פעמים.
- התאוששות בשוק הדיור? מה מספרים הדוחות של דמרי?
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד השכר נהנה דמרי מ-75 מיליון שקל: חלקו בדיבידנדים בשנים 2008-2012
חברת דמרי מעסיקה בני משפחה רבים ובעל השליטה נדרש לאשר את תנאי העסקתם בכל פעם מחדש כעסקת בעלי עניין. הרגולציה אינה לרוחו של יגאל דמרי והוא שואף למחוק את המניה מהמסחר בבורסה. המניה זינקה מתחילת השנה ב-35% למחיר המשקף לחברה שווי של 531 מיליון שקל.
יגאל דמרי מחזיק ב77% ממניות החברה הנקראת בשמה המלא - י.ח.דמרי בניה ופיתוח. שווי המניות שבידיו 407 מיליון שקל. מלבד השכר המפנק נהנה דמרי מהדיבידנדים: בין השנים 2008 עד 2012 חולקו דיבידנדים בהיקף של 97 מיליון שקל - חלקו של דמרי בהם - 75 מיליון שקל. השנה חולקו דיבידנדים בהיקף של עוד 22 מיליון שקל.
איריס דמרי, מאיר דמרי, ניסים דמרי, חזי דמרי, שרין דמרי, חזקיה דמרי
עדיין לא נקבע מועד להתכנסות של אספת בעלי המניות של חברת דמרי. מלבד תנאי העסקת המנכ"ל, יידרש גם אישור של העסקת איריס דמרי, אשתו של יגאל דמרי, מאיר דמרי, אח של יגאל דמרי וניסים דמרי, אח של יגאל דמרי. בני משפחה נוספים המועסקים בחברה: חזי דמרי, שרין דמרי, חזקיה דמרי, גאולה נגר ויהושע נגר.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
- 9.Mark Zukerberg 10/11/2013 16:56הגב לתגובה זוWho has more Dimri - Facebook or Dimri's management ובעברית: איפה יש יותר דימרי בפייסבוק או בהנהלת חב' דימרי ?
- 8.מה איתי. כאאלניות , גם לי מגיע . (ל"ת)שושנה דמרי 10/11/2013 13:42הגב לתגובה זו
- 7.יש לו שכל 10/11/2013 12:08הגב לתגובה זודימרי מרוקן את קופת המזומנים של החברה... כי הוא מבין שבקרוב החברה תלך להסדר חוב ותספורת...
- 6.בושה !!! 10/11/2013 09:56הגב לתגובה זואת המקורבים על גבם של צעירי בניה , מגדילה את פערי השכר ובונה בקפדנות את העניים של מחר , ביבי רוצה לא רק להרגיש שהוא מלך אלא גם להפוך למלך , שהרי אין מלך ללא נתינים עניים ומרודים . ככל שהפער גדל בין האליטה למעמד הביניים ככה חשיבות הקיום של המלך והסובבים אותו עולה . בסיפור הזה היסטורית ההינו ואנחנו גם יודעים איך סיפורי במלכות נגמרים . בהפיכות !!!
- 5.אמנון לוי 10/11/2013 09:44הגב לתגובה זולא, לא כותב זאת אשכנזי חס וחלילה. אלא עדות המזרח שיודע שאמנון לוי מחפש שדים בשביל הריטינג בלבד
- 4.כשיתחילו להפסיד הוא יחזיר קצת מהכסף... (ל"ת)מעניין 10/11/2013 09:27הגב לתגובה זו
- 3.עלות שבר? 10/11/2013 09:08הגב לתגובה זואסור לאשר לו סכומים אלה. הוא ומשפחתו חוגגים, בהגיע משבר מי ישלם? ציבור המשקיעים שישקעו.
- 2.שלמה - פתח- תקוה 10/11/2013 09:08הגב לתגובה זויש לחוקק חוקים ולהגביל את דרגת החזירות. לא יעלה על הדעת שחברה הנסחרת בבורסה תשלם שכר שכזה לעומד בראשה. איו תחתית, כנראה, לחוצפה של ראשי החברות. אין להוציא מהמחשבה מדוע מחירי הדירות הם כמו שהם?
- 1.השקולה 10/11/2013 08:58הגב לתגובה זוחוב כמו כולם הוא יחזיר כסף זה?
- עמ 10/11/2013 09:28הגב לתגובה זוכל המניות שייכות לו והציבור מטומטם ולא השקיע לכן הציבור לא ישלם

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
