חלל נפלה 15%: תקלה ב'עמוס 5' עלולה לקצר את חייו בכ-11 חודשים
"תקלה בלוויין עמוס 5 עלולה לקצר את חייו בכ-11 חודשים",כך הודיעה הלילה חברת חלל תקשורת לבורסה, וזו אינה הפעם הראשונה בה מודיעה החברה על תקלה שכזו בלוויין הדגל שלה. המניה נופלת הבוקר בבורסה של ת"א בכ-10% לשווי של 1.1 מיליארד שקל. גם אג"ח חלל תקש אגח יב צונחת ביותר מ-6% כיוון שיש לה שיעבודים על הלווין עמוס 5.
בהודעה נכתב כי "התקלה בלווין מונעת הפעלה של חלק ממנועיו באמצעות ספק כוח 2 ופוגעת ביכולתו של ספק כוח 2 לפקד על הפעלת שני מנועים נוספים. בהתבסס על חוות דעת של יצרן הלוויין, ISS, התקלה עלולה לגרום לקיצור של כ-11 חודשים באורך חיי הלוויין ואם לא ניתן יהיה להפעיל מנועים נוספים באמצעות ספק כוח 2 - עלול להיגרם קיצור אורך חיים משמעותי יותר".
אולם החברה מציינת בהודעתה כי קיימים מסלולי הפעלה חלופיים להפעלת המנועים אשר נבדקים על-ידי יצרן הלוויין. אם לאחר הבדיקה יתברר שאין מניעה להפעיל את המנועים הנ"ל במסלולים החלופיים כאמור, אזי לא יהיה
קיצור באורך החיים של הלוויין בגין התקלה האמורה.
התקלה הנוכחית מצטרפת לשתי תקלות משמעותיות קודמות אז דיווחה חלל על ירידה של 50% בספק כוח 1 (בעקבותיה עברה לעבודה עם ספק 2) ולאחר מכן דיווחה על תקלה בספק 2 אשר אפשרה לו להפעיל רק 4 מתוך שמונת המנועים. היום כאמור חלל מדוות על תקלה נוספת אשר פוגעת ביכולתה להעביר מתח לשני מנועים נוספים.
נציין כי רק בשבוע שעבר דיווחה החברה על עוד התקשרות חדשה בהסכם למתן שירותי תקשורת לוויינית במזרח אפריקה במשך 5 שנים באמצעות הלוויין עמוס 5 היקף של כ-3.6 מיליון דולר. זאת לאחר שבתחילת ספטמבר דיווחה החברה על הסכם אחר, לספק שידורי טלוויזיה רב ערוצית שגם הוא ממזרח אפריקה בהיקף מצטבר של 5.9 מיליון דולר.
חדשות רעות שצריכות להדאיג את המשקיעים
אורי ליכט , מנהל מחלקת המחקר ב- IBI בית השקעות הגיב הבוקר להודעה של חלל תקשרת ואמר: "מדובר בחדשות רעות לחברה שצריכות להדאיג את המשקיעים. לוויין עמוס 5 ידע, כאמור, תקלות גם בעבר וכל הודעה שכזאת מעלה חששות לגבי יכולתו לשרוד בחלל עוד 14 שנה. בנוסף בעקבות התקלות הקודמות חברות הביטוח החריגו את מערכת ההנעה של הלוויין וכעת הכיסוי שלו הוא חלקי בלבד".
פוליסות הביטוח של הלוויין אשר שוויו בספרים עומד על 177 מיליון דולר מתחלקות כך: פוליסה ראשונה על סך 137 מיליון דולר, החריגה את מערכת ההנעה ובמקרה של תקלות כגון זאת חלל לא תפוצה על הפגיעה.
הפוליסה השניה בסך 40 מיליון דולר היא פוליסה שכוללת את שיגור הלוויין ומבטחת את כלל מערכותיו ללא החרגות במשך 5 שנים והיא כן כוללת פיצוי במקרה של בעיות במערכת ההנעה.
- 3.נקנתה בנעילה למחר.מאמין 4-5 אחוז תיקון (ל"ת)סוחר חכם 22/10/2013 17:39הגב לתגובה זו
- 2.לברוח ומהר מהאגח ומהמניה (ל"ת)סכנת נפשות לכסף 22/10/2013 13:36הגב לתגובה זו
- 1.שברה קו תמיכה אלכסון ומקבלת יעד 5043 בהצלחה (ל"ת)מבט טכני 22/10/2013 12:29הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד
חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.
העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.
הנכס המרכזי של אלומיי
הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.
מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.
- נופר מציגה קפיצה בהכנסות - אבל הרווחיות עוד מתנדנדת
- עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תקופה סוערת בנופר
אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.
