האנליסטים מגיבים על דוחות מלאנוקס: "התקדמות איטית מהצפוי"
התגובות של האנליסטים סטיבן מילונוביץ מ-UBS ויהונתן קרייזמן מכלל פיננסים ברוקראז' לדוחות שפירסמה הלילה מלאנוקס לא איחרו להגיע - והן מעורבות ופושרות. בינתיים, המניה שעדיין נסחרת בבורסה של ת"א יורדת ב-1.4% (מניית מלאנוקס תמחק מהמסחר בסוף אוגוסט. מהמדדים היא כבר נמחקה).
מצד אחד, מלאנוקס עקפה בגדול (ב-11 סנט למניה) את תחזיות הרווח כפי שהיו בקונצנזוס האנליסטים כשדיווחה על רווח של 30 סנט למניה, ומצד שני הציגה החברה ירידה חדה של כ-70% ברווח הנקי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שהיה החזק בתולדותיה ודיווחה על הכנסות של 98.2 מיליון דולר.
סימנים ראשונים של התאוששות
האנליסט סטיבן מילונוביץ מ-UBS מותיר את המלצתו "נייטרלית" ואת מחיר היעד על 53 דולר אך רואה סימנים ראשונים של התאוששות, " זה יכול להיות הרבעון הראשון בסדרה של רבעונים שיצביעו על התאוששות לאחר הפיספוסים האחרונים" אולם הוא אינו מצפה ל"אפסייד משמעותי עד הרבעון הרביע של השנה, לכל המוקדם".
בהתייחסו לתחזית שסיפקה החברה לרבעון השלישי כתב האנליסט כי הכנסות בטווח שבין 104-109 מיליון דולר נימצאות בטווח ההערכה המוקדמת של UBS שעמדה על 107 מיליון דולר ועל כך הוא אומר "זה מעודד אבל לא מעורר השראה".
- החודש המצויין של עובדי אנבידיה בישראל - הטבה של 300 אלף שקל בנוסף לשכר
- איל וולדמן נבחר כמועמד לקבלת פרס ישראל - השר קיש ביטל אותו במפתיע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה מציין האנליסט של UBS "אנו מאמינים באינפיניבנד, אבל חושבים שמלאנוקס תיהיה הסיפור של שנת 2014, ולכן לעת עתה מותירים את ההמלצה נייטרלית".
התקדמות איטית מהצפוי
לעומתו, יהונתן קרייזמן , מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', מותיר את המלצתו על "תשואת יתר", אך מפחית את מחיר היעד למניה ל-58 דולר מ-62 דולר.
לדברי קרייזמן "מלאנוקס סיפקה רבעון שני חזק, אך התחזית שסיפקה נותרה נמוכה מציפיות השוק. החברה מצביעה על התקדמות איטית מהצפוי עקב דחיית פרוקטים במחשוב ענן ו-Web 2.0".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
הנקודות החיוביות שמזהה קרייזמן בתוצאות הרבעון השני, פרט לכך שההכנסות והרווח עלו על הציפיות והסתכמו ב-98.2 מיליון דולר של הכנסות שייצרו רווח של 30 סנט למניה, הן הרווחיות הגולמית שעמדה על 69.4% והעלייה בהוצאות התפעוליות שהסתכמה רק ב-1% לעומת ההנחייה המקורית של החברה לעלייה של 10%-11%.
אולם קרייזמן אומר כי התחזית לרבעון השלישי הזכירה יותר את הרבעונים האחרונים. החברה נתנה צפי הכנסות של 104-109 מיליון דולר, נמוך מהצפי של השוק שהיה להכנסות בהיקף של 112.6 מיליון דולר. מלאנוקס גם מצפה לירידה ברווח הגולמי ל-67%-68% עקב שינויים בתמהיל המוצרים.
קרייזמן ממשיך ואומר כי למרות העיכוב ב-Web 2.0 הוא רואה בחוזים הגדולים כטריגר במניה, אולם מציין כי "למרות שלהערכתנו הסבירות הגבוהה למעורבות של מלאנוקס בפרויקטים של פייסבוק וגוגל, אנו לא כוללים את פוטנציאל המכירות בתחזיותנו".
לדעת קרייזמן הפוטנציאל הינו להכנסות של 70-100 מיליון דולר בפרויקט Mountain, לגביו סירבה הנהלת החברה להתייחס, אך ציינה את אפליקציות כמו Bing Maps ו-Azure (פלטפורמת שירותי הענן של מיקרוסופט המתחרה בשירותי הענן של אמזון).
- 1.יודע דבר 25/07/2013 12:58הגב לתגובה זואותו קרייזמן רק שלשום כתב שהחברה עומדת בפני צפי חיובי מאוד וביקושים ופתאום עכשיו נותן קשקוש שמתאים לטירון .....קרייז מן זה בא מהמילה קריזה?

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?