טיאסג'י: "שנת 2024 הייתה שנת שיא, שמרנו על רווחיות גבוהה"
מאיר פדרסקי, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של טיאסג'י: "הגדלנו את הצבר, הרחבנו את מערך המכירות, אנחנו בוחנים כל הזמן רכישות אסטרטגיות"
שנת 2024 הייתה שנת שיא עבור טיאסג'י טיאסגי 0.4% , עם צמיחה דו-ספרתית ברווחיות ועלייה חדה בהכנסות. החברה, הפועלת בתחום פתרונות התוכנה והטכנולוגיות למגזרים הביטחוני והאזרחי, הציגה עלייה של 9% בהכנסות ל-322.1 מיליון
שקל וגידול של 18% ב-EBITDA המתואם בשנת 2024. במגזר הביטחוני נרשמה צמיחה של 11.6%, ובמקביל המגזר האזרחי המשיך להתחזק עם הרחבת הפעילות מול רשויות מקומיות. בנוסף, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד ראשונה מאז ההנפקה, מהלך שמצביע על ביטחון בצמיחה העתידית. שוחחנו עם
מאיר פדרסקי, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של טיאסג'י, על התוצאות החזקות, מנועי הצמיחה לשנים הבאות והאסטרטגיה להמשך התרחבות.
שווי השוק של טיאסג'י עומד על 408 מיליון שקל, כאשר מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-5.5% מתחילת השנה, ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-162 מיליון שקל.
פדרסקי מציין: "שנת 2024 הייתה שנת שיא בתוצאות של החברה, גם השנה הצלחנו לצמוח בכל המדדים ושמרנו על רווחיות גבוהה, אנחנו פועלים כדי להמשיך לצמוח גם לתוך 2025 בכל
הפעילויות של החברה ותוך חיזוק מערך המכירות והשיווק שלנו, לצד הראיה של לקוחות בחו"ל".
החברה הציגה צמיחה של 9% בהכנסות בשנת 2024, לצד גידול משמעותי ב-EBITDA וברווח הנקי המתואם. מהם לדעתך הגורמים המרכזיים שהובילו לתוצאות החזקות, ואילו צעדים ננקטו כדי להבטיח שהמגמה הזו תימשך גם בשנת 2025?
"אנחנו פועלים כל הזמן בשאיפה שהחברה תצמח אורגנית ולא אורגנית, סה"כ אנחנו נמצאים בתקופה טובה בשוק שהוא טוב
לפעילויות שלנו, אנחנו פועלים כל הזמן בקטע השיווקי והמכירתי כדי למצב את המוצרים שלנו ללקוחות פוטנציאליים בארץ ובחו"ל תוך הגדלה משמעותית של הצבר. במקביל, אנחנו מחזקים את הנהלת החברה ואת האנשים הטכנולוגיים כדי לעמוד בביקושים ובהזמנות שאנחנו פועלים לקבל. גייסנו
ב-2024 עשרות רבות של עובדים ופועלים כרגע להמשיך עם זה, בשני המגזרים".
אחד ההישגים שציינתם השנה היה שיתוף הפעולה האסטרטגי עליו הכרזתם עם חברה אמריקאית. תוכל לשתף אותנו בפרטים נוספים על אופי שיתוף הפעולה?
כיצד הוא צפוי לתרום לצמיחה של החברה בשנים הקרובות?
"כמו שדיווחנו לפני כשבועיים, החברה חתמה על שת"פ אסטרטגי עם חברת אמריקאית כאשר קיימים מספר אפשרויות לשת"פ כדי לשווק ולמכור את מוצרי החברה, אני מקווה שהשת"פ יביא מכירות וצמיחה משמעותית לחברה.
זה הסכם בלתי מחייב כרגע אנחנו בתחילת התהליך של שיתוף הפעולה, אנחנו מאמינים שזה יעזור לצמיחה".
- כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
- אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ת"א 35 ירד 1.36%, מדד הבנייה קפץ 2.3%; חלל תקשורת זינקה 25%
תחום הפעילות הביטחוני רשם צמיחה של 11.6% בשנת 2024, אך גם המגזר האזרחי הציג התרחבות עם חתימה על הסכמים
עם 15 רשויות מקומיות חדשות. היכן אתם רואים את מנועי הצמיחה המרכזיים של החברה בעתיד? האם יש לכם תוכניות להרחבת הפעילות לשווקים בינלאומיים נוספים?
"ברמה באורגנית גם וגם, התחום הביטחוני יותר רחב וגם כרגע השוק הביטחוני חם, בהתאם
לכך, בשנים הקרובות הוא ימשיך להיות מנוע צמיחה משמעותי. גם בשוק האזרחי ברשויות אנחנו מצפים לצמוח. ברמה הלא אורגנית אנחנו בוחנים כל הזמן רכישות כדי לתמוך בצמיחה".
איך הרכישות הללו ישתלבו באסטרטגיית הצמיחה הכוללת של החברה, מה אתם עושים בפועל כדי לאתר את העסקה הנכונה?
"אנחנו חיים את השוק שלנו, אנחנו מכירים איזה חברות יכולות להוסיף לנו יכולות משמעותיות אם זה במימד של שווקים חדשים, טכנולוגיות,
לקוחות וכו', ואז יוצרים קשר איתן. במקביל, פונים אלינו גורמים שונים כי יודעים שאנחנו פועלים לרכישת חברות. אנחנו בוחנים הכל כדי לראות שזה באמת מוסיף לנו לסל היכולות, ורואים עד כמה זה מתאים לנו וסינרגטי לפעילות שלנו, לא נרכוש חברה שלא מתאימה לאסטרטגיה שלנו, יש
לנו צוות מאוד מיומן שבודק את ההזדמנויות השונות להשקעה".
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד של 5 מיליון שקל, מהלך משמעותי עבור המשקיעים. כיצד אתם רואים את המשך מדיניות הדיבידנדים בשנים הקרובות? האם מדובר במהלך חד-פעמי או שאתם שואפים להפוך את הדיבידנד לחלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה?
"מדיניות חלוקת הדיבידנדים היא חלוקת עד 50% מהרווח הנקי. החברה פעלה בהתאם לחלוקת המדיניות שלה כפי שמופיע בתשקיף ותמשיך לעמוד במדיניות חלוקת הדיבידנד עד
50%".
"שנת 2024 הייתה שנת שיא בתוצאות של החברה, גם השנה הצלחנו לצמוח בכל המדדים ושמרנו על רווחיות גבוהה, אנחנו פועלים כדי להמשיך לצמוח גם לתוך 2025 בכל הפעילויות של החברה ותוך חיזוק מערך המכירות והשיווק שלנו, לצד הראיה של לקוחות
בחו"ל".

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות
השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים.
המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.
למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.
המחקר המרכזי: השקעות חכמות?
המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).
המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
אחרי הפסקת האש, עסקת החטופים ומדד המחירים המפתיע, הריבית בדרך למטה וזה רק שאלה של עד כמה עמוק היא תרד; ברקע הבנקים מאבדים גובה, ועולה השאלה: עד כמה הבנקים יושפעו מהורדת הריבית?
למרות שבבנק ישראל אמרו אתמול שלא יורידו את הריבית “לפני הזמן”, כולם מבינים שהזמן הזה מתקרב. העסקה לשחרור החטופים, הפסקת האש וההתייצבות הביטחונית, יחד עם מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול והפתיע כלפי מטה (מדד
המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?), מחזקים את ההערכות שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה, ושתהליך ההפחתה יימשך גם אל תוך השנה הבאה. אחרי כמעט שנתיים של סביבת ריבית גבוהה, עולה השאלה איך הורדת הריבית תשפיע על הבנקים,
שנהנו עד כה מתקופה שהייתה כמעט חלומית מבחינתם עם רווחים חסרי תקדים.
בסוף היום, מודל הרווח של הבנקים מהריבית דיי פשוט: הם מרוויחים על ההפרש שבין מה שהם גובים על ההלוואות למה שהם משלמים על הפיקדונות. כשהריבית במשק גבוהה, ההכנסות על הלוואות ומשכנתאות
מזנקות, אבל כשהריבית תרד, הם ירוויחו פחות על אותן הלוואות. במקביל גם ההוצאות שלהם על פיקדונות יקטנו, כי הם ישלמו לציבור פחות ריבית על החסכונות. אלא שזה לא מתאזן אחד לאחד, ההכנסות יורדות מהר יותר והן גדולות יותר, וההוצאות יורדות לאט יותר והן קטנות יותר, כך
שבמאזן הכולל הבנקים צפויים להרוויח פחות.
צריך לזכור שהבנקים מרוויחים כסף ממספר מקורות: עמלות מניהול חשבון, פעולות בשוק ההון, המרות מט"ח, כרטיסי אשראי, וכן גם השקעות כמו גם מקורות נוספים, אבל הרווח העיקרי של הפעילות נמצא בהכנסות נטו מריבית, המרווח שבין הריבית שהם גובים על הלוואות לריבית שהם משלמים על פיקדונות שמהווה מעל 70% מהיקף ההכנסות של הבנקים.
בשנים האחרונות המרווח הזה זינק לשיאים שלא נראו כאן שנים. הריבית הגבוהה הגדילה את ההכנסות מריבית בקצב מהיר יותר מהוצאות הריבית על הפיקדונות, בעיקר משום שחלק גדול מהציבור מחזיק כספים בעו"ש והריביות על הפיקדונות לא צמחו כמו הריביות על ההלוואות. זו הייתה תקופה שבה כל העלאת ריבית ירדה לשורה התחתונה של הבנקים, והובילה לרווחים היסטוריים.
- דוחות הבנקים בארה"ב: רווחים מזנקים ותחזיות מעודדות
- בנקאים בג'ינס: על הביצועים של זרועות ההשקעה של הבנקים - מי עשתה קופה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל גם הפרק הזה מתקרב לסיום. כשהריבית יורדת, ההכנסות מריבית, קרי
מהלוואות, משכנתאות ואשראי עסקי, מצטמצמות. במקביל, גם הוצאות הריבית של הבנקים על הפיקדונות יורדות, אבל לא באותו קצב. התוצאה היא שחיקה מסוימת במרווח הריבית, ובמילים פשוטות, ירידה ברווחיות.