רמי שביט מנכל המשביר
צילום: באדיבות המשביר

המשביר בהסכם עם Kenneth Cole למכירת מוצרי המותג ב-30 מדינות באירופה

החברה צופה כי מכירות המותג במדינות הזיכיון בשנים 2026-2030 יעמדו במצטבר על כ-400 מיליון דולר נטו

אביחי טדסה | (3)

המשביר 365 המשביר 365 0%   מעדכנת, בהמשך לעדכונים קודמים בנושא, כי חתמה על הסכם רישיון אסטרטגי וארוך טווח עם קנת' קול, למכירת מוצרי המותג בכל מדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, בשווייץ ובמרוקו, וכל זאת במסגרת פיתוח הזרוע הבינלאומית של המשביר 365. על פי תנאי ההסכם, שנחתם לתקופה של 5 שנים עם 2 אופציות נוספות להארכה בנות 5 שנים כל אחת, למשביר יהיה זיכיון בלעדי למכירת מוצרי קנת' קול, במודלים שונים של סיטונאות, זכיינות וקמעונאות, וכן באתרי סחר מקוונים או באתרים של בתי כלבו גדולים, בכל מדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, בשווייץ ובמרוקו. 


פיתוח וייצור מוצרי המותג הינם בשיתוף קנת' קול וצוותי המקצוע ואישורם. בספטמבר האחרון עדכנה המשביר על הסכם עקרונות עם ענקית הסחר האלקטרוני GLOBAL-E לפיו זו תיכנס כשותפה בפעילות המותג קנת' קול של המשביר באירופה וכן תפעיל בבלעדיות אתרי סחר מקוונים במדינות אלו לשיווק המותג. לפי ההסכם מספטמבר אשתקד, GLOBAL-E תשקיע 5 מיליון דולר, 3 מיליון דולר כנגד הקצאה של 19% מהון המניות של חברה שתקים המשביר לצורך פעילות המותג Kenneth Cole במדינות הזיכיון, וכן 2 מיליון דולר בהעמדת קו אשראי או בטוחות לקו אשראי באותו סכום.



החברה צופה כי מכירות המותג במדינות הזיכיון בשנים 2026-2030 (במצטבר) יהיו כ- 400 מיליון דולר נטו, צפי המכירות הינו בהתבסס על הערכת החברה, כי יופעלו עד לשנת 2028 30 חנויות המותג באמצעות זכיינים וכן על בסיס ניסיון החברה בהחדרת המותג ומכירות המותג בישראל, על ניסיונה של global-e בהפעלת אתרי סחר ומשאים ומתנים שמקיימת ההחברה עם זכיינים פוטנציאליים באירופה בעלי ניסיון מוכח בתחום הקמעונאות ו/או הסיטונאות, אשר צפויים לקחת חלק בהפעלת המותג בהתאם לתנאי הרישיון. המשביר מפעילה בישראל, באמצעות המשביר לצרכן בתי כלבו, 37 סניפים וכן אתרי סחר מקוון לרשת המשביר ולמותג קנת' קול. כמו כן, המשביר לצרכן בתי כלבו הינה בעלת רישיון בלעדי להפצה ייצור ושיווק של המותג Kenneth Cole בישראל. בנוסף, המשביר לצרכן בתי כלבו פתחה, בחציון הראשון של שנת 2024 חנות Stand Alone של המותג Kenneth Cole בקניון איילון, וברבעון השלישי פתחה הרשת את קניון מלכת שבא באילת הכולל בין היתר, חנות קוסמטיקה, חנויות Stand Alone של המותג Kenneth Cole ושל מותג ההלבשה התחתונה ETAM שבו מחזיקה, כאשר יתרת השטח הושכרה לצדדים שלישיים להפעלת חנויות מותגים שונות. כמו כן, בכוונת הרשת לפתוח בישראל חנויות נוספות למותג Kenneth Cole ולמותג ההלבשה התחתונה ETAM.



רמי שביט, מנכ"ל המשביר 365: "הסכם הרישיון ארוך הטווח עם קנת' קול מחוץ לישראל מהווה אבן דרך מהותית בהקמת זרוע הפעילות הבינלאומית של המשביר, וכן עדות לעומק הקשר שלנו עם קנת' קול ושביעות הרצון מהפעילות הנוכחית שלנו עם המותג. ההסכם עליו אנו מודיעים היום מאפשר לנו לממש את ההסכם עם ענקית הסחר GLOBAL-E, שתיכנס כשותפה בפעילות שלנו באירופה ותפעיל את אתרי הסחר המקוונים למכירת מוצרי קנת' קול באירופה. נמשיך לפתח ולהשביח את עסקינו בישראל ובחו"ל, לתועלת בעלי המניות ובעלי העניין בחברה בכלל".


קנת קול, הוא מותג ניו יורקי פורץ דרך שהוקם ב- 1982 על ידי קנת קול, בנו של יצרן נעליים. קול, אקטיביסט חברתי ידוע, משלב אופנה עם מודעות ופעילות למען מטרות חברתיות שונות. המותג החל את דרכו עם נעלי נשים מודרניות ופרץ לתודעה באמצעות תצוגה יצירתית ב"ניו יורק אקספו". מאז ולאורך 40 שנות פעילות הפך למותג מוביל עם מגוון רחב של מוצרים ופעילות גלובלית, ב 40 שווקים בעולם







קיראו עוד ב"שוק ההון"

בראיון שערכנו לפני מספר חודשים עם רמי שביט, המנכ"ל והבעלים של החברה, סיפר שביט כי: "קנת' קול הוא מותג טוב וחזק. הוא היה מאוד גדול בעבר, ברמה של טומי וקלווין קליין. הם התפתחו וצמחו, הוא עבר שינו במודל העסקי והפסיקו להחזיק ריטייל, צמצם פעילות וחיזק את פעילות המקוונת. אנחנו משווקים אותו בארץ כבר שנה שלישית, הוא מהווה 7% מהפעילות שלנו. התחלנו גם לפתוח סניפים של המותג, זו פעם ראשונה שאנחנו פותחים סניפים למותג עצמאי. יש לו 100 נקודות מכירה ברשת של המשביר ו-3 סניפים רק שלו. "קיבלנו את הזכיינות על הפעילות באירופה ויש 3 כיווני פעילות - אינטרנט, פעילות של הכנסת המותג לרשתות קיימות כמו שהכנסנו את זה בארץ לתוך המשביר, וחנויות דגל. זה ייקח זמן, הפעילות שתתקדם הכי מהר זה האינטרנט". 


שם אתם שותפים עם גלובל אי, או בכל הפעילות? 


"גלובל אי נכנסו כשותפים לכל הפעילות. הם יעשו בעצם את כל השיווק והמכירות. הם עושים את זה ל-1,400 לקוחות ול-50 חברות באופן מלא, כל מה שצריך, והם ייקחו על עצמם את האחריות על הפעילות הזו במקביל לכך שהם שותפים". 

מה פוטנציאל המכירות? 


"הם משקיעים מיליוני דולרים והם לא היו נכנסים לעסק אם לא היו רואים פוטנציאל, זו חברה של 6.5 מיליארד דולר. מתכוונים למכור בשנים הבאות בעשרות מיליוני דולרים ובהמשך יותר. התוכניות גדולות, אבל צריך להתקדם ולראות. אני מאוד מאמין בפעילות הזו". 


מה פוטנציאל השווי של הפעילות הזו? 


"להערכתי תהיה שווה כמו המשביר כולה ואפילו יותר בזכות גודל השוק והשותף - אני מאוד מאמין בהם".


שווי השוק של המשביר עומד על 223.5 מיליון שקל, כאשר ההון העצמי מסתכם ב-102.5 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-7%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-34%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בהצלחה רמי. (ל"ת)
    אנונימי 09/02/2025 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 09/02/2025 10:23
    הגב לתגובה זו
    מותג לא משהו. קניתי כמה מוצרים שלהם במשביר. בינוני ומטה.
  • אנונימי 16/02/2025 08:18
    הגב לתגובה זו
    חבל שהמחירים גבוהים כאן. בכל פעם לפני קניה אני עוצר ומחכה לקנות את המוצר בחול.
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - ירידה בשבבים, ומה צפוי עד סוף השנה?

מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית, ומניות השבבים בנפילה

מערכת ביזפורטל |

המלחמה על התשואות מתעצמת בשבועות האחרונים של החודש. מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים מנסים להאיץ לקראת קו הסיום, כל פיפס בתשואה עוזר לתיק שלהם מול המתחרים.  המיקום מאוד חשוב כחי הוא יקבע את הזרמת הכספים בהמשך. התוצאות החודשיות חשובות מאוד, התוצאות השנתיות חשובות עוד יותר. 

האמת שזה קצת משחק מכור - המניות שבהם מחזיקים המוסדיים עולות - כי הם מזרימים עוד כסף למניה, וזה משפר להם את תשואה בתיקים. מעגל של כספים שזורמים לקרנות ולקופות שורם בחזרה לאותו מקום מניע את השוק ואת התשואות. אם חשבתם שצריך להיות חכם גדול כדי להשקיע ולהרוויח, אז חלק גדול מהמשחק הוא להשקיע עוד ועוד - לקבל כספים ולהזרים למניות של הבית.

כן, יש הבנה, יש אנליזה, יש ניתוח, אבל יש גם חברות שבהם מושקעים ורוצים את הצלחתן, במיוחד בסוף השנה. ונמחיש - אם גוף מסוים מחזיק בשופרסל הרבה יותר מאשר כל מניות הקמעונאות האחרות, ומבחינתו כולן בהינתן המחיר כעת מעניינות, הוא יעדיף להשקיע בשופרסל כדי שהשינוי במניה יתרום לתשואה של סוף שנה.  אם הוא חושב שרמי לוי מעניינת אפילו יותר, אבל לא בהרבה. הוא עדיין יקנה שופרסל, ובינואר הוא יתחיל לקנות רמי לוי. אם רמי לו מעניינת בפער על פני שופרסל, רק אז הוא יעשה שינוי כבר עכשיו. זה לא שחור ולבן, זה לא כל המנהלי השקעות והגופים, אבל ככה זה עובד ברוב המקומות.    

ולכן, אם לא יהיה אירוע משמעותי, חיצוני, אם לא ינשבו רוחות נגדיות מוול סטריט, מהמצב הביטחוני ועוד, אז הסנטימנט החיובי יימשך והוא יימשך דווקא במניות המועדפות על ידי הגופים המוסדיים. במילים אחרות, סיכוי לא קטן שמה שכבר עלה ימשיך לעלות עד סוף השנה - ככה מעלים-משפצים את התשואות. 


מחר יהיה קשה לעשות שיפוץ תשואות, כי המניות הדואליות חוזרות בפער שלילי משמעותי, אבל הכל אפשרי. המניות הדואליות ספגו מכה ביום שישי על רקע הירידות בוול סטריט (ברודקום סיפקה תחזית מאכזבת והשוק ירד - טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות) כהארביטראז' הכולל עומד על מינוס 0.6%.  הנפילות יהיו במניות השבבים: