המשביר בהסכם עם Kenneth Cole למכירת מוצרי המותג ב-30 מדינות באירופה
החברה צופה כי מכירות המותג במדינות הזיכיון בשנים 2026-2030 יעמדו במצטבר על כ-400 מיליון דולר נטו
המשביר 365 המשביר 365 0.25% מעדכנת, בהמשך לעדכונים קודמים בנושא, כי חתמה על הסכם רישיון אסטרטגי וארוך טווח עם קנת' קול, למכירת מוצרי המותג בכל מדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, בשווייץ ובמרוקו, וכל זאת במסגרת פיתוח הזרוע הבינלאומית של המשביר 365. על פי תנאי ההסכם, שנחתם לתקופה של 5 שנים עם 2 אופציות נוספות להארכה בנות 5 שנים כל אחת, למשביר יהיה זיכיון בלעדי למכירת מוצרי קנת' קול, במודלים שונים של סיטונאות, זכיינות וקמעונאות, וכן באתרי סחר מקוונים או באתרים של בתי כלבו גדולים, בכל מדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, בשווייץ ובמרוקו.
פיתוח וייצור מוצרי המותג הינם בשיתוף קנת' קול וצוותי המקצוע ואישורם. בספטמבר האחרון עדכנה המשביר על הסכם עקרונות עם ענקית הסחר האלקטרוני GLOBAL-E לפיו זו תיכנס כשותפה בפעילות
המותג קנת' קול של המשביר באירופה וכן תפעיל בבלעדיות אתרי סחר מקוונים במדינות אלו לשיווק המותג. לפי ההסכם מספטמבר אשתקד, GLOBAL-E תשקיע 5 מיליון דולר, 3 מיליון דולר כנגד הקצאה של 19% מהון המניות של חברה שתקים המשביר לצורך פעילות המותג Kenneth Cole במדינות הזיכיון,
וכן 2 מיליון דולר בהעמדת קו אשראי או בטוחות לקו אשראי באותו סכום.
החברה צופה כי מכירות המותג במדינות הזיכיון בשנים 2026-2030 (במצטבר) יהיו כ- 400 מיליון דולר נטו, צפי המכירות הינו בהתבסס על הערכת החברה, כי יופעלו עד
לשנת 2028 30 חנויות המותג באמצעות זכיינים וכן על בסיס ניסיון החברה בהחדרת המותג ומכירות המותג בישראל, על ניסיונה של global-e בהפעלת אתרי סחר ומשאים ומתנים שמקיימת ההחברה עם זכיינים פוטנציאליים באירופה בעלי ניסיון מוכח בתחום הקמעונאות ו/או הסיטונאות, אשר צפויים
לקחת חלק בהפעלת המותג בהתאם לתנאי הרישיון. המשביר מפעילה בישראל, באמצעות המשביר לצרכן בתי כלבו, 37 סניפים וכן אתרי סחר מקוון לרשת המשביר ולמותג קנת' קול. כמו כן, המשביר לצרכן בתי כלבו הינה בעלת רישיון בלעדי להפצה ייצור ושיווק של המותג Kenneth Cole בישראל.
בנוסף, המשביר לצרכן בתי כלבו פתחה, בחציון הראשון של שנת 2024 חנות Stand Alone של המותג Kenneth Cole בקניון איילון, וברבעון השלישי פתחה הרשת את קניון מלכת שבא באילת הכולל בין היתר, חנות קוסמטיקה, חנויות Stand Alone של המותג Kenneth Cole ושל מותג ההלבשה התחתונה
ETAM שבו מחזיקה, כאשר יתרת השטח הושכרה לצדדים שלישיים להפעלת חנויות מותגים שונות. כמו כן, בכוונת הרשת לפתוח בישראל חנויות נוספות למותג Kenneth Cole ולמותג ההלבשה התחתונה ETAM.
רמי שביט, מנכ"ל המשביר 365: "הסכם הרישיון
ארוך הטווח עם קנת' קול מחוץ לישראל מהווה אבן דרך מהותית בהקמת זרוע הפעילות הבינלאומית של המשביר, וכן עדות לעומק הקשר שלנו עם קנת' קול ושביעות הרצון מהפעילות הנוכחית שלנו עם המותג. ההסכם עליו אנו מודיעים היום מאפשר לנו לממש את ההסכם עם ענקית הסחר GLOBAL-E,
שתיכנס כשותפה בפעילות שלנו באירופה ותפעיל את אתרי הסחר המקוונים למכירת מוצרי קנת' קול באירופה. נמשיך לפתח ולהשביח את עסקינו בישראל ובחו"ל, לתועלת בעלי המניות ובעלי העניין בחברה בכלל".
- הקיץ של הקמעונאיות - האם הכסף יישאר בארץ או ימריא לחו"ל?
- המשביר 365 ו–Global-E יכנסו בשותפות לשיווק מוצרי Kenneth Cole באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קנת קול, הוא מותג ניו יורקי פורץ דרך שהוקם ב-
1982 על ידי קנת קול, בנו של יצרן נעליים. קול, אקטיביסט חברתי ידוע, משלב אופנה עם מודעות ופעילות למען מטרות חברתיות שונות. המותג החל את דרכו עם נעלי נשים מודרניות ופרץ לתודעה באמצעות תצוגה יצירתית ב"ניו יורק אקספו". מאז ולאורך 40 שנות פעילות הפך למותג מוביל
עם מגוון רחב של מוצרים ופעילות גלובלית, ב 40 שווקים בעולם
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
בראיון שערכנו לפני מספר חודשים עם רמי שביט, המנכ"ל והבעלים של החברה, סיפר שביט כי: "קנת' קול הוא מותג טוב וחזק. הוא היה מאוד גדול בעבר, ברמה של טומי וקלווין קליין. הם התפתחו וצמחו, הוא עבר שינו במודל העסקי והפסיקו להחזיק ריטייל, צמצם פעילות וחיזק את פעילות המקוונת. אנחנו משווקים אותו בארץ כבר שנה שלישית, הוא מהווה 7% מהפעילות שלנו. התחלנו גם לפתוח סניפים של המותג, זו פעם ראשונה שאנחנו פותחים סניפים למותג עצמאי. יש לו 100 נקודות מכירה ברשת של המשביר ו-3 סניפים רק שלו. "קיבלנו את הזכיינות על הפעילות באירופה ויש 3 כיווני פעילות - אינטרנט, פעילות של הכנסת המותג לרשתות קיימות כמו שהכנסנו את זה בארץ לתוך המשביר, וחנויות דגל. זה ייקח זמן, הפעילות שתתקדם הכי מהר זה האינטרנט".
שם אתם שותפים עם גלובל אי, או בכל הפעילות?
"גלובל אי נכנסו כשותפים לכל הפעילות. הם יעשו בעצם את כל השיווק והמכירות. הם עושים את זה ל-1,400 לקוחות ול-50 חברות באופן מלא, כל מה שצריך, והם ייקחו על עצמם את האחריות על הפעילות הזו במקביל לכך שהם שותפים".
מה פוטנציאל המכירות?
"הם משקיעים מיליוני דולרים והם לא היו נכנסים לעסק אם לא היו רואים פוטנציאל, זו חברה של 6.5 מיליארד דולר. מתכוונים למכור בשנים הבאות בעשרות מיליוני דולרים ובהמשך יותר. התוכניות גדולות, אבל צריך להתקדם ולראות. אני מאוד מאמין בפעילות הזו".
מה פוטנציאל השווי של הפעילות הזו?
"להערכתי תהיה שווה כמו המשביר כולה ואפילו יותר בזכות גודל השוק והשותף - אני מאוד מאמין בהם".
שווי השוק של המשביר עומד על 223.5 מיליון שקל, כאשר ההון העצמי מסתכם ב-102.5 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-7%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-34%.
- 2.בהצלחה רמי. (ל"ת)אנונימי 09/02/2025 15:39הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 09/02/2025 10:23הגב לתגובה זומותג לא משהו. קניתי כמה מוצרים שלהם במשביר. בינוני ומטה.
- אנונימי 16/02/2025 08:18הגב לתגובה זוחבל שהמחירים גבוהים כאן. בכל פעם לפני קניה אני עוצר ומחכה לקנות את המוצר בחול.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
