רמי שביט מנכל המשביר
צילום: באדיבות המשביר

המשביר בהסכם עם Kenneth Cole למכירת מוצרי המותג ב-30 מדינות באירופה

החברה צופה כי מכירות המותג במדינות הזיכיון בשנים 2026-2030 יעמדו במצטבר על כ-400 מיליון דולר נטו

אביחי טדסה | (3)

המשביר 365 המשביר 365 0.25%   מעדכנת, בהמשך לעדכונים קודמים בנושא, כי חתמה על הסכם רישיון אסטרטגי וארוך טווח עם קנת' קול, למכירת מוצרי המותג בכל מדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, בשווייץ ובמרוקו, וכל זאת במסגרת פיתוח הזרוע הבינלאומית של המשביר 365. על פי תנאי ההסכם, שנחתם לתקופה של 5 שנים עם 2 אופציות נוספות להארכה בנות 5 שנים כל אחת, למשביר יהיה זיכיון בלעדי למכירת מוצרי קנת' קול, במודלים שונים של סיטונאות, זכיינות וקמעונאות, וכן באתרי סחר מקוונים או באתרים של בתי כלבו גדולים, בכל מדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, בשווייץ ובמרוקו. 


פיתוח וייצור מוצרי המותג הינם בשיתוף קנת' קול וצוותי המקצוע ואישורם. בספטמבר האחרון עדכנה המשביר על הסכם עקרונות עם ענקית הסחר האלקטרוני GLOBAL-E לפיו זו תיכנס כשותפה בפעילות המותג קנת' קול של המשביר באירופה וכן תפעיל בבלעדיות אתרי סחר מקוונים במדינות אלו לשיווק המותג. לפי ההסכם מספטמבר אשתקד, GLOBAL-E תשקיע 5 מיליון דולר, 3 מיליון דולר כנגד הקצאה של 19% מהון המניות של חברה שתקים המשביר לצורך פעילות המותג Kenneth Cole במדינות הזיכיון, וכן 2 מיליון דולר בהעמדת קו אשראי או בטוחות לקו אשראי באותו סכום.



החברה צופה כי מכירות המותג במדינות הזיכיון בשנים 2026-2030 (במצטבר) יהיו כ- 400 מיליון דולר נטו, צפי המכירות הינו בהתבסס על הערכת החברה, כי יופעלו עד לשנת 2028 30 חנויות המותג באמצעות זכיינים וכן על בסיס ניסיון החברה בהחדרת המותג ומכירות המותג בישראל, על ניסיונה של global-e בהפעלת אתרי סחר ומשאים ומתנים שמקיימת ההחברה עם זכיינים פוטנציאליים באירופה בעלי ניסיון מוכח בתחום הקמעונאות ו/או הסיטונאות, אשר צפויים לקחת חלק בהפעלת המותג בהתאם לתנאי הרישיון. המשביר מפעילה בישראל, באמצעות המשביר לצרכן בתי כלבו, 37 סניפים וכן אתרי סחר מקוון לרשת המשביר ולמותג קנת' קול. כמו כן, המשביר לצרכן בתי כלבו הינה בעלת רישיון בלעדי להפצה ייצור ושיווק של המותג Kenneth Cole בישראל. בנוסף, המשביר לצרכן בתי כלבו פתחה, בחציון הראשון של שנת 2024 חנות Stand Alone של המותג Kenneth Cole בקניון איילון, וברבעון השלישי פתחה הרשת את קניון מלכת שבא באילת הכולל בין היתר, חנות קוסמטיקה, חנויות Stand Alone של המותג Kenneth Cole ושל מותג ההלבשה התחתונה ETAM שבו מחזיקה, כאשר יתרת השטח הושכרה לצדדים שלישיים להפעלת חנויות מותגים שונות. כמו כן, בכוונת הרשת לפתוח בישראל חנויות נוספות למותג Kenneth Cole ולמותג ההלבשה התחתונה ETAM.



רמי שביט, מנכ"ל המשביר 365: "הסכם הרישיון ארוך הטווח עם קנת' קול מחוץ לישראל מהווה אבן דרך מהותית בהקמת זרוע הפעילות הבינלאומית של המשביר, וכן עדות לעומק הקשר שלנו עם קנת' קול ושביעות הרצון מהפעילות הנוכחית שלנו עם המותג. ההסכם עליו אנו מודיעים היום מאפשר לנו לממש את ההסכם עם ענקית הסחר GLOBAL-E, שתיכנס כשותפה בפעילות שלנו באירופה ותפעיל את אתרי הסחר המקוונים למכירת מוצרי קנת' קול באירופה. נמשיך לפתח ולהשביח את עסקינו בישראל ובחו"ל, לתועלת בעלי המניות ובעלי העניין בחברה בכלל".


קנת קול, הוא מותג ניו יורקי פורץ דרך שהוקם ב- 1982 על ידי קנת קול, בנו של יצרן נעליים. קול, אקטיביסט חברתי ידוע, משלב אופנה עם מודעות ופעילות למען מטרות חברתיות שונות. המותג החל את דרכו עם נעלי נשים מודרניות ופרץ לתודעה באמצעות תצוגה יצירתית ב"ניו יורק אקספו". מאז ולאורך 40 שנות פעילות הפך למותג מוביל עם מגוון רחב של מוצרים ופעילות גלובלית, ב 40 שווקים בעולם







קיראו עוד ב"שוק ההון"

בראיון שערכנו לפני מספר חודשים עם רמי שביט, המנכ"ל והבעלים של החברה, סיפר שביט כי: "קנת' קול הוא מותג טוב וחזק. הוא היה מאוד גדול בעבר, ברמה של טומי וקלווין קליין. הם התפתחו וצמחו, הוא עבר שינו במודל העסקי והפסיקו להחזיק ריטייל, צמצם פעילות וחיזק את פעילות המקוונת. אנחנו משווקים אותו בארץ כבר שנה שלישית, הוא מהווה 7% מהפעילות שלנו. התחלנו גם לפתוח סניפים של המותג, זו פעם ראשונה שאנחנו פותחים סניפים למותג עצמאי. יש לו 100 נקודות מכירה ברשת של המשביר ו-3 סניפים רק שלו. "קיבלנו את הזכיינות על הפעילות באירופה ויש 3 כיווני פעילות - אינטרנט, פעילות של הכנסת המותג לרשתות קיימות כמו שהכנסנו את זה בארץ לתוך המשביר, וחנויות דגל. זה ייקח זמן, הפעילות שתתקדם הכי מהר זה האינטרנט". 


שם אתם שותפים עם גלובל אי, או בכל הפעילות? 


"גלובל אי נכנסו כשותפים לכל הפעילות. הם יעשו בעצם את כל השיווק והמכירות. הם עושים את זה ל-1,400 לקוחות ול-50 חברות באופן מלא, כל מה שצריך, והם ייקחו על עצמם את האחריות על הפעילות הזו במקביל לכך שהם שותפים". 

מה פוטנציאל המכירות? 


"הם משקיעים מיליוני דולרים והם לא היו נכנסים לעסק אם לא היו רואים פוטנציאל, זו חברה של 6.5 מיליארד דולר. מתכוונים למכור בשנים הבאות בעשרות מיליוני דולרים ובהמשך יותר. התוכניות גדולות, אבל צריך להתקדם ולראות. אני מאוד מאמין בפעילות הזו". 


מה פוטנציאל השווי של הפעילות הזו? 


"להערכתי תהיה שווה כמו המשביר כולה ואפילו יותר בזכות גודל השוק והשותף - אני מאוד מאמין בהם".


שווי השוק של המשביר עומד על 223.5 מיליון שקל, כאשר ההון העצמי מסתכם ב-102.5 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-7%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-34%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בהצלחה רמי. (ל"ת)
    אנונימי 09/02/2025 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 09/02/2025 10:23
    הגב לתגובה זו
    מותג לא משהו. קניתי כמה מוצרים שלהם במשביר. בינוני ומטה.
  • אנונימי 16/02/2025 08:18
    הגב לתגובה זו
    חבל שהמחירים גבוהים כאן. בכל פעם לפני קניה אני עוצר ומחכה לקנות את המוצר בחול.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.