רמי שביט מנכל המשביר
צילום: באדיבות המשביר

המשביר בהסכם עם Kenneth Cole למכירת מוצרי המותג ב-30 מדינות באירופה

החברה צופה כי מכירות המותג במדינות הזיכיון בשנים 2026-2030 יעמדו במצטבר על כ-400 מיליון דולר נטו

אביחי טדסה | (3)

המשביר 365 המשביר 365 -1.92%   מעדכנת, בהמשך לעדכונים קודמים בנושא, כי חתמה על הסכם רישיון אסטרטגי וארוך טווח עם קנת' קול, למכירת מוצרי המותג בכל מדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, בשווייץ ובמרוקו, וכל זאת במסגרת פיתוח הזרוע הבינלאומית של המשביר 365. על פי תנאי ההסכם, שנחתם לתקופה של 5 שנים עם 2 אופציות נוספות להארכה בנות 5 שנים כל אחת, למשביר יהיה זיכיון בלעדי למכירת מוצרי קנת' קול, במודלים שונים של סיטונאות, זכיינות וקמעונאות, וכן באתרי סחר מקוונים או באתרים של בתי כלבו גדולים, בכל מדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, בשווייץ ובמרוקו. 


פיתוח וייצור מוצרי המותג הינם בשיתוף קנת' קול וצוותי המקצוע ואישורם. בספטמבר האחרון עדכנה המשביר על הסכם עקרונות עם ענקית הסחר האלקטרוני GLOBAL-E לפיו זו תיכנס כשותפה בפעילות המותג קנת' קול של המשביר באירופה וכן תפעיל בבלעדיות אתרי סחר מקוונים במדינות אלו לשיווק המותג. לפי ההסכם מספטמבר אשתקד, GLOBAL-E תשקיע 5 מיליון דולר, 3 מיליון דולר כנגד הקצאה של 19% מהון המניות של חברה שתקים המשביר לצורך פעילות המותג Kenneth Cole במדינות הזיכיון, וכן 2 מיליון דולר בהעמדת קו אשראי או בטוחות לקו אשראי באותו סכום.



החברה צופה כי מכירות המותג במדינות הזיכיון בשנים 2026-2030 (במצטבר) יהיו כ- 400 מיליון דולר נטו, צפי המכירות הינו בהתבסס על הערכת החברה, כי יופעלו עד לשנת 2028 30 חנויות המותג באמצעות זכיינים וכן על בסיס ניסיון החברה בהחדרת המותג ומכירות המותג בישראל, על ניסיונה של global-e בהפעלת אתרי סחר ומשאים ומתנים שמקיימת ההחברה עם זכיינים פוטנציאליים באירופה בעלי ניסיון מוכח בתחום הקמעונאות ו/או הסיטונאות, אשר צפויים לקחת חלק בהפעלת המותג בהתאם לתנאי הרישיון. המשביר מפעילה בישראל, באמצעות המשביר לצרכן בתי כלבו, 37 סניפים וכן אתרי סחר מקוון לרשת המשביר ולמותג קנת' קול. כמו כן, המשביר לצרכן בתי כלבו הינה בעלת רישיון בלעדי להפצה ייצור ושיווק של המותג Kenneth Cole בישראל. בנוסף, המשביר לצרכן בתי כלבו פתחה, בחציון הראשון של שנת 2024 חנות Stand Alone של המותג Kenneth Cole בקניון איילון, וברבעון השלישי פתחה הרשת את קניון מלכת שבא באילת הכולל בין היתר, חנות קוסמטיקה, חנויות Stand Alone של המותג Kenneth Cole ושל מותג ההלבשה התחתונה ETAM שבו מחזיקה, כאשר יתרת השטח הושכרה לצדדים שלישיים להפעלת חנויות מותגים שונות. כמו כן, בכוונת הרשת לפתוח בישראל חנויות נוספות למותג Kenneth Cole ולמותג ההלבשה התחתונה ETAM.



רמי שביט, מנכ"ל המשביר 365: "הסכם הרישיון ארוך הטווח עם קנת' קול מחוץ לישראל מהווה אבן דרך מהותית בהקמת זרוע הפעילות הבינלאומית של המשביר, וכן עדות לעומק הקשר שלנו עם קנת' קול ושביעות הרצון מהפעילות הנוכחית שלנו עם המותג. ההסכם עליו אנו מודיעים היום מאפשר לנו לממש את ההסכם עם ענקית הסחר GLOBAL-E, שתיכנס כשותפה בפעילות שלנו באירופה ותפעיל את אתרי הסחר המקוונים למכירת מוצרי קנת' קול באירופה. נמשיך לפתח ולהשביח את עסקינו בישראל ובחו"ל, לתועלת בעלי המניות ובעלי העניין בחברה בכלל".


קנת קול, הוא מותג ניו יורקי פורץ דרך שהוקם ב- 1982 על ידי קנת קול, בנו של יצרן נעליים. קול, אקטיביסט חברתי ידוע, משלב אופנה עם מודעות ופעילות למען מטרות חברתיות שונות. המותג החל את דרכו עם נעלי נשים מודרניות ופרץ לתודעה באמצעות תצוגה יצירתית ב"ניו יורק אקספו". מאז ולאורך 40 שנות פעילות הפך למותג מוביל עם מגוון רחב של מוצרים ופעילות גלובלית, ב 40 שווקים בעולם







קיראו עוד ב"שוק ההון"

בראיון שערכנו לפני מספר חודשים עם רמי שביט, המנכ"ל והבעלים של החברה, סיפר שביט כי: "קנת' קול הוא מותג טוב וחזק. הוא היה מאוד גדול בעבר, ברמה של טומי וקלווין קליין. הם התפתחו וצמחו, הוא עבר שינו במודל העסקי והפסיקו להחזיק ריטייל, צמצם פעילות וחיזק את פעילות המקוונת. אנחנו משווקים אותו בארץ כבר שנה שלישית, הוא מהווה 7% מהפעילות שלנו. התחלנו גם לפתוח סניפים של המותג, זו פעם ראשונה שאנחנו פותחים סניפים למותג עצמאי. יש לו 100 נקודות מכירה ברשת של המשביר ו-3 סניפים רק שלו. "קיבלנו את הזכיינות על הפעילות באירופה ויש 3 כיווני פעילות - אינטרנט, פעילות של הכנסת המותג לרשתות קיימות כמו שהכנסנו את זה בארץ לתוך המשביר, וחנויות דגל. זה ייקח זמן, הפעילות שתתקדם הכי מהר זה האינטרנט". 


שם אתם שותפים עם גלובל אי, או בכל הפעילות? 


"גלובל אי נכנסו כשותפים לכל הפעילות. הם יעשו בעצם את כל השיווק והמכירות. הם עושים את זה ל-1,400 לקוחות ול-50 חברות באופן מלא, כל מה שצריך, והם ייקחו על עצמם את האחריות על הפעילות הזו במקביל לכך שהם שותפים". 

מה פוטנציאל המכירות? 


"הם משקיעים מיליוני דולרים והם לא היו נכנסים לעסק אם לא היו רואים פוטנציאל, זו חברה של 6.5 מיליארד דולר. מתכוונים למכור בשנים הבאות בעשרות מיליוני דולרים ובהמשך יותר. התוכניות גדולות, אבל צריך להתקדם ולראות. אני מאוד מאמין בפעילות הזו". 


מה פוטנציאל השווי של הפעילות הזו? 


"להערכתי תהיה שווה כמו המשביר כולה ואפילו יותר בזכות גודל השוק והשותף - אני מאוד מאמין בהם".


שווי השוק של המשביר עומד על 223.5 מיליון שקל, כאשר ההון העצמי מסתכם ב-102.5 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-7%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-34%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בהצלחה רמי. (ל"ת)
    אנונימי 09/02/2025 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 09/02/2025 10:23
    הגב לתגובה זו
    מותג לא משהו. קניתי כמה מוצרים שלהם במשביר. בינוני ומטה.
  • אנונימי 16/02/2025 08:18
    הגב לתגובה זו
    חבל שהמחירים גבוהים כאן. בכל פעם לפני קניה אני עוצר ומחכה לקנות את המוצר בחול.
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."