
"לקוחות מבינים היום שהשאיפה של סוכנות לזכות בקאן עוזרת גם להם"
חובבי הפרסים בענף הפרסום הישראלי סופרים את השנה מקאן לקאן, וממרדף למרדף אחר האריה הנכסף שמוסיף יוקרה למשרד, מצטלם יפה לעיתונות ולעיתים מוסיף לפרמיה שאפשר להוציא מהלקוח.
הפסטיבל ה-62 במספר ייערך כמו בכל שנה במועד הקבוע, בשבוע האחרון של חודש יוני. בשבוע שעבר ביקר בישראל אחד מאלו שתפקידו הוא לגרום למערכת המשומנת של קאן להמשיך ולתקתק עם עוד ועוד עבודות, יותר הגשות, מכמה שיותר מקומות עולם (וכל נקודה בכדור הארץ היא יעד לגיטימי), הכל כדי שהקופה תמשיך לעבוד, התחרות תישאר רלוונטית, והתלהבות מזכייה באריה לא תדעך.
האורח שבביקורו גם הרצה בפני הסטודנטים של הבצפר ובמכרז הבינתחומי הרצליה הוא רוב דמביץ, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של Cannes Lions, שוכולל בתוכו את פסטיבל הפרסום בקאן ותחרויות פרסום נוספות.
בראיון לאייס מדבר דמביץ על תפקידו בחברה, השינויים שעברו על הפסטיבל בשנים האחרונות, הטשטוש בין הקטגוריות, הנוכחות של הישראלים לה הוא מצפה בקטגוריית החדשנות ועוד.
-לפני הכל, מה עושה סמנכ"ל הפיתוח העסקי של פסטיבל קאן, מהן המטרות העסקיות של הארגון אותן אתה מציב לעצמך?
"התפקיד שלי במסגרת פעילות הארגון הוא מאד מעניין. אני זה שאמור לזהות את ההזדמנויות שבאמצעותן אנחנו, פסטיבל קאן, יכולים לגדול מסחרית ואת זה לתרגם ליעד אסטרטגי. זה אומר שאחד מתחומי האחריות שלי לדוגמה, הוא לקדם שיתופי פעולה מרכזיים כגון זה שיש לנו עם ביל ומלינדה גייטס - Cannes Chimera, וכן לפתח יוזמות נוספות כגון תחרות הפרסום בתחום הבריאות ועולם הרפואה (Lions Health) ותחרות הפרסום לתחומי החדשנות - Lions Innovation".
-ישנה טענה שהפסטיבל עוסק יותר בגודל, בהיקף ההגשות מסביב לעולם ובהתפתחות שלו ופחות באיכות העבודות או בהליך הקפדני לפיו מוחלט איזו עבודה תזכה
"התפקיד שלנו הוא להבטיח שפסטיבל קאן משקף את האבולוציה של תעשיית הפרסום. כך שבהלימה לעובדה שהתעשייה גדלה והשתנתה, כך גם אנחנו. אבל העבודות ואיכות העבודות נותרו בלב העשייה, וזכייה באריה היא נחשקת מתמיד. רק 3% מהעבודות שיוגשו יזכו - כך שהזכייה היא קשה וכך זה אמור להיות".
-בתור מי שהגיע לקאן ממחלקת הניו מדיה של m&c saatchi, מה אתה חושב על הדרך שבה העבודות מתחום הדיגיטל מוערכות ונשפטות במסגרת הפסטיבל?
"אני לעולם לא אשכח את ההתרגשות במשרד כשהתבשרנו על כך שזכינו באריה זהב בקטגוריית הסייבר ב-2001. כל הסוכנות חגגה עם הצוות לאחר שחזרנו מהפסטיבל והאריה שהבאנו עמנו קיבל כבוד של מלכים במסדרון. כשבוחנים את הדרך בה ההגשה נשפטת ומוערכת, זה מה שעולה בראשי. היושרה של הפסטיבל היא הדבר הראשון בסדר העדיפויות שלנו, ולכן אנחנו מוודאים שסגל השיפוט מורכב מהעילית של אנשי הקריאייטיב בעולם ושהשיפוט הוא מחמיר והוגן. לא בכדי, אלו שלקחו חלק בהליך השופט הם העדים הטובים ביותר לכך".
עוד הוא מוסיף כי "הרצון העז לזכות בפרס בקטגוריית הניו-מדיה הוא עצום. זו אחת הסיבות שראינו בשנה שעברה עלייה של 12% בהגשות לקטגוריית המובייל והקטגוריה המחודשת של הסייבר צמחה בנתון מדהים של 40%".
- 1.במילה אחת: פחחחחחחחחחחחחחחחחח.... (ל"ת)קו עוני אינטלקטואלי 09/02/2015 16:32הגב לתגובה זו

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.