בורחים מהבנאלי: קמפיין וואלה שופס מצליח ליצור מטבע לשון
כאשר בריף הלקוח מדבר על "מגוון מוצרים למגוון קהלים", בריף הקריאטיב מאתגר במיוחד. מאז "ים של הפתעות" של גדעון אוברזון בשנות התשעים ועד לוואלה שופס - אחד ממותגי הריטייל אונליין הגדולים בישראל אם לא 'ה', נערמו אינספור "חגיגות של מבצעים" ו"כל מה שתרצו" - על גבי מרקע הטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות...
וואלה תמיד היה מגה מותג בכל מה שהיה קשור לרשת, לרבות חדשות ואי מייל, אולם שפע הסחר האלקטרוני ומתחרים חזקים כגון זאפ - עמעמו את ייחודיותו.
הקמפיין הנוכחי לוואלה שופס מצליח לחמוק מהבנאליה הכמעט מתבקשת של מסר מהסגנון "אינסוף אפשרויות לכל המשפחה", הלא הוא המסר הקלאסי של חנות הכלבו, ויוצר מיתוג לרשת החנויות, מיתוג שהוא מפתיע ולא צפוי, ובכל זאת מעביר את מסריה השיווקיים.
הקמפיין מצליח לייצר "הפרעה", disruption בלעז. במקום לדבר בשפת השפע של הריטייל שאנו מכירים מהסופרפארם, המשביר לצרכן וכמובן רשתות המזון, עושה וואלה את ההיפך. וואלה מתכתבת איתנו דרך אייקון מינימליסטי שמתאים יותר לחנות קטנה ומטריפה בשינקין פינת מלצ'ט, בדמות שני חנונים מקורזלים וחינניים ובעיקר דומים זה לזה, עם אוצר מלים עני.
הם מדברים בעגת הרחוב הדלה המוכרת ממשפטים כגון "אמא שלי, אח שלה, בן שלו" - אלא שהשניים מדברים, למעשה, על תמהיל המוצרים ("משקף וכפכף"..) ועל קהלי היעד ("אח שלי, אמא שלי...").
שפת המינימליזם מתבטאת גם בעובדה שהשנים כה דומים וכביכול מסמלים, בהפוך על הפוך, חוסר מגוון אנושי... באופן פרדוקסלי וחכם אומרת לנו וואלה: "יש לנו כל כך הרבה מוצרים בכל כך הרבה חנויות לכל כך הרבה קהלים, שהטקסט לא יוכל להכיל, אז בואו נדגים את ההיפך הגמור"...
בתוך ההומור ההפוך הזה שלוכד רשת ריטייל ענקית עם אינסוף חנויות שיש בהן אינסוף SKU באינסוף תחומים - בשני קווי מתאר, אנחנו מקבלים יישות חדשה ברורה הלא היא "זירת הקניות של ישראל". זירה היא דבר פשוט וקל לדמיין. זירה נראית כמו קניון או מרכז מסחרי או שוק ענק. זירת קניות, בפנטזיה יכולה להיות מכורה או תחת כיפת השמים, אבל היא מוחשית, ולא לינק שמובילים לחלונית שמבקשת את מספר כרטיס האשראי שלך. זירת קניות היא חווית קניה ולא חווית תשלום, בעוד שכולנו יודעים שחוויית הקניות ברשת לנצח תהיה יותר חלשה מחוויית קניות בעולם הלא וירטואלי.
לצד סרט הטלוויזיה התדמיתי שמשיק את הקונספציה החצופה, יש סרטי מבצע שמוכרים בשפת ה'וואלה? שופס!' מבצעים קונקרטיים למדפסות, מכונות קפה ועוד. כמו כן מתקיימת פעילות ברשת ברוח הקמפיין, פעילות בה מככבים שני ה-dudes כ"מבוקשים ביותר ברשת".
ההאנשה של המותג, ההתמודדות עם הפיתוי לייצר עוד מאותו הדבר, יצירת מטבע הלשון ה"וואלה? שופס!" וכמובן מיצוב הרשת כ"זירת קניות" - כל אלה משמשים פלטפורמה חדשה, רעננה ובעיקר נחשקת למסחר ולתקשורת ממוקדת של הצעות מכר כאלו ואחרות. עבור הצרכן מדובר ביותר מאשר תשלום עבור כרטיס קולנוע או קנית מגהץ, ועבור הרשת יש פה מקפצה להעמקת נתח לקוח וכן הגדלת נתח שוק.
- 6.נ 03/04/2012 16:26הגב לתגובה זוהמסר לא ברור וקהל היעד, כפי שכולנו יודעים, לא יצליח להגיע למסקנה שאת הגעת אליה. בעיני קמפיין טיפשי ולא מעניין.
- 5.יש לי הרגשה שהעטרה הזו היא spoof (ל"ת)רוברטו ייצוג פרצים 03/04/2012 10:15הגב לתגובה זו
- 4.שלומית 01/04/2012 21:10הגב לתגובה זועטרה, הגזמת. להעניק לפרסומת של טמיר כהן משנת 85 ניתוח עומק כאילו היתה קומדיה נוקבת של מולייר... נו באמת!
- 3.מי המשרד שעומד מאחורי הקמפיין? (ל"ת)א 01/04/2012 19:26הגב לתגובה זו
- 2.מתיתיהו 01/04/2012 19:10הגב לתגובה זואני מעריך שהחמסין שיבש את דעתה.
- 1.עמרי 01/04/2012 18:22הגב לתגובה זו1 באפריל!!! עטרה, את גאונה!
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

