בורחים מהבנאלי: קמפיין וואלה שופס מצליח ליצור מטבע לשון
כאשר בריף הלקוח מדבר על "מגוון מוצרים למגוון קהלים", בריף הקריאטיב מאתגר במיוחד. מאז "ים של הפתעות" של גדעון אוברזון בשנות התשעים ועד לוואלה שופס - אחד ממותגי הריטייל אונליין הגדולים בישראל אם לא 'ה', נערמו אינספור "חגיגות של מבצעים" ו"כל מה שתרצו" - על גבי מרקע הטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות...
וואלה תמיד היה מגה מותג בכל מה שהיה קשור לרשת, לרבות חדשות ואי מייל, אולם שפע הסחר האלקטרוני ומתחרים חזקים כגון זאפ - עמעמו את ייחודיותו.
הקמפיין הנוכחי לוואלה שופס מצליח לחמוק מהבנאליה הכמעט מתבקשת של מסר מהסגנון "אינסוף אפשרויות לכל המשפחה", הלא הוא המסר הקלאסי של חנות הכלבו, ויוצר מיתוג לרשת החנויות, מיתוג שהוא מפתיע ולא צפוי, ובכל זאת מעביר את מסריה השיווקיים.
הקמפיין מצליח לייצר "הפרעה", disruption בלעז. במקום לדבר בשפת השפע של הריטייל שאנו מכירים מהסופרפארם, המשביר לצרכן וכמובן רשתות המזון, עושה וואלה את ההיפך. וואלה מתכתבת איתנו דרך אייקון מינימליסטי שמתאים יותר לחנות קטנה ומטריפה בשינקין פינת מלצ'ט, בדמות שני חנונים מקורזלים וחינניים ובעיקר דומים זה לזה, עם אוצר מלים עני.
הם מדברים בעגת הרחוב הדלה המוכרת ממשפטים כגון "אמא שלי, אח שלה, בן שלו" - אלא שהשניים מדברים, למעשה, על תמהיל המוצרים ("משקף וכפכף"..) ועל קהלי היעד ("אח שלי, אמא שלי...").
שפת המינימליזם מתבטאת גם בעובדה שהשנים כה דומים וכביכול מסמלים, בהפוך על הפוך, חוסר מגוון אנושי... באופן פרדוקסלי וחכם אומרת לנו וואלה: "יש לנו כל כך הרבה מוצרים בכל כך הרבה חנויות לכל כך הרבה קהלים, שהטקסט לא יוכל להכיל, אז בואו נדגים את ההיפך הגמור"...
בתוך ההומור ההפוך הזה שלוכד רשת ריטייל ענקית עם אינסוף חנויות שיש בהן אינסוף SKU באינסוף תחומים - בשני קווי מתאר, אנחנו מקבלים יישות חדשה ברורה הלא היא "זירת הקניות של ישראל". זירה היא דבר פשוט וקל לדמיין. זירה נראית כמו קניון או מרכז מסחרי או שוק ענק. זירת קניות, בפנטזיה יכולה להיות מכורה או תחת כיפת השמים, אבל היא מוחשית, ולא לינק שמובילים לחלונית שמבקשת את מספר כרטיס האשראי שלך. זירת קניות היא חווית קניה ולא חווית תשלום, בעוד שכולנו יודעים שחוויית הקניות ברשת לנצח תהיה יותר חלשה מחוויית קניות בעולם הלא וירטואלי.
לצד סרט הטלוויזיה התדמיתי שמשיק את הקונספציה החצופה, יש סרטי מבצע שמוכרים בשפת ה'וואלה? שופס!' מבצעים קונקרטיים למדפסות, מכונות קפה ועוד. כמו כן מתקיימת פעילות ברשת ברוח הקמפיין, פעילות בה מככבים שני ה-dudes כ"מבוקשים ביותר ברשת".
ההאנשה של המותג, ההתמודדות עם הפיתוי לייצר עוד מאותו הדבר, יצירת מטבע הלשון ה"וואלה? שופס!" וכמובן מיצוב הרשת כ"זירת קניות" - כל אלה משמשים פלטפורמה חדשה, רעננה ובעיקר נחשקת למסחר ולתקשורת ממוקדת של הצעות מכר כאלו ואחרות. עבור הצרכן מדובר ביותר מאשר תשלום עבור כרטיס קולנוע או קנית מגהץ, ועבור הרשת יש פה מקפצה להעמקת נתח לקוח וכן הגדלת נתח שוק.
- 6.נ 03/04/2012 16:26הגב לתגובה זוהמסר לא ברור וקהל היעד, כפי שכולנו יודעים, לא יצליח להגיע למסקנה שאת הגעת אליה. בעיני קמפיין טיפשי ולא מעניין.
- 5.יש לי הרגשה שהעטרה הזו היא spoof (ל"ת)רוברטו ייצוג פרצים 03/04/2012 10:15הגב לתגובה זו
- 4.שלומית 01/04/2012 21:10הגב לתגובה זועטרה, הגזמת. להעניק לפרסומת של טמיר כהן משנת 85 ניתוח עומק כאילו היתה קומדיה נוקבת של מולייר... נו באמת!
- 3.מי המשרד שעומד מאחורי הקמפיין? (ל"ת)א 01/04/2012 19:26הגב לתגובה זו
- 2.מתיתיהו 01/04/2012 19:10הגב לתגובה זואני מעריך שהחמסין שיבש את דעתה.
- 1.עמרי 01/04/2012 18:22הגב לתגובה זו1 באפריל!!! עטרה, את גאונה!
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
