מאסיושי סאן סופטבנק
צילום: סופטבנק

מסיושי סאן: "בעוד עשור הבינה המלאכותית תעלה על הבינה האנושית"

מנכ"ל תאגיד ההשקעות סופטבנק, אשר ידוע בתחזיותיו בנוגע לההשפעות הטרנספורמטיבית של טכנולוגיות חדשות העריך כי בעוד עשור הבינה המלאכותית תעלה על זו האנושית כמעט בכל התחומים
איתן גרסטנפלד | (1)

מנכ"ל ,תאגיד ההשקעות היפני סופטבנק (SoftBank), מסיושי סאן אמר כי הוא מעריך שבעוד עשור נגיע למצב בו בינה מלאכותית עולה על הבינה האנושית כמעט בכל התחומים.

בנאום שנשא בוועידת התאגידים של סופטבנק, SoftBank World, אמר סאן כי הוא מאמין ש-AGI, בינה כללית מלאכותית (artificial general intelligence), תהיה פי עשר יותר אינטליגנטית מכל האינטליגנציה האנושית. בדבריו, הוא ציין את ההתקדמות המהירה בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית, שלדבריו כבר עלתה על האינטליגנציה האנושית בתחומים מסוימים. "זה לא נכון לומר שבינה מלאכותית לא יכולה להיות חכמה יותר מבני אדם מכיוון שהיא נוצרת על ידי בני אדם. בינה מלאכותית נמצאת בשלב של למידה עצמית, אימון עצמי והסקת מסקנות עצמית, בדיוק כמו בני אדם", אמר סאן.

מצד אחד, סאן הצליח בשורה של הימורים מושכלים שהפכו את סופטבנק לענקית השקעות טכנולוגית, אך מצד שני הוא גם הפך למזוהה עם כמה הימורים פחות מוצלחים שנחלו כישלון חרוץ. אמביוולנטיות זו, נוטה לאפיין גם את תחזיותיו של מי שאוהב להעלות טענות נוקבות לגבי ההשפעה הטרנספורמטיבית של טכנולוגיות חדשות. מחד התחזיות שלו לגבי האינטרנט הנייד התממשו במידה רבה, ומאידך תחזיותיו האחרות בנוגע לאינטרנט של הדברים (IoT) טרם יתממשו.

הדברים של סאן מגיעים לאחר שבחודש שעבר דווח, כי אחרי ההנפקה המוצלחת של חברת השבבים ARM, סופטבנק מחפשת מספר גדול של השקעות בתחום הבינה המלאכותית. לפי מספר אנליסטים ההנפקה של ARM העלתה את כמות המזומנים של סופטבנק ל-65 מיליארד דולר אותם היא תחפש להשקיע בחברות בינה מלאכותית, כולל החברה שמאחורי הצ'אט בוט הפופולארי ChatGPT.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    OpenAi 22/10/2023 21:12
    הגב לתגובה זו
    אין אופציה אחרת.
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.