עמית הררי מנכל יוניטרוניקס
צילום: יחצ
דוחות

יוניטרוניקס: הרווח הנקי גדל ב-34%; הכנסות של 54 מיליון שקל

לאור השיפור בזמינות במוצרים, החברה הודיעה כי החל מהרבעון הבא לא תכלול את צבר ההזמנות בדוחות צבר ההזמנות שלה
רוי שיינמן |

וניטרוניקס יוניטרוניקס -1.76% המפתחת ומשווקת מוצרי אוטומציה תעשייתית ונמצאת בשליטת קרן פימי מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון. ההכנסות הסתכמו ב-54.3 מיליון שקל, צמיחה של כ- 8% לעומת 50.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023, כאשר החברה ציינה כי הצמיחה נובעת בעיקרה מגידול במכירות וכן בעקבות התחזקות הדולר והאירו ביחס לשקל.

הרווח הגולמי הסתכם ב-27.5 מיליון שקל, המשקף רווחיות גולמית של כ-50.6% מסך הכנסות החברה, וגידול של כ-13% בהשוואה לרווח גולמי של 24.4 מיליון שקל, ששיקף רווחיות גולמית של 48.4% מסך הכנסות החברה בתקופה המקבילה ב-2023. 

הרווח התפעולי הסתכם לסך של כ-13.5 מיליון שקל גידול של כ-16% בהשוואה לרווח תפעולי של 11.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווחיות התפעולית ברבעון הראשון של 2024 מהווה כ-25% מסך ההכנסות של החברה. הרווח הנקי הסתכם ב-12 מיליון שקל, גידול של כ-34% בהשוואה לרווח נקי של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווחיות הנקייה מהווה 22% מסך הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2024.

החברה מדווחת על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 16 מיליון שקל. מאז מאי 2021 החברה הכריזה החברה על דיבידנד בסך מצטבר של כ- 100 מיליון שקל. החברה ייצרה מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של 17.8 מיליון שקל במהלך הרבעון הראשון של 2024. ההון עצמי של החברה עומד על 82.3 מיליון שקל, כ-51% מסך המאזן.

צבר ההזמנות של החברה עמד על 50 מיליון שקלים, אך החברה ציינה כי לאור השיפור בזמינות ואספקת הרכיבים וליכולת החברה לספק את מוצריה ללקוחותיה במועד, גילוי צבר ההזמנות נכלל בדוחות הרבעון הראשון בפעם האחרונה.

"הרבעון הראשון של שנת 2024 משקף פתיחה חזקה של השנה עם תוצאות גבוהות בכל הפרמטרים", מסר עמית הררי, מנכ"ל יוניטרוניקס. "הביקושים הגבוהים למוצרי החברה מצד לקוחות קיימים ולקוחות חדשים ממשיכים לבוא לידי ביטוי במכירות, ברווחיות ובתזרים המזומנים החזק. נוסף על הגידול במכירות של הבקרים, גם פעילות ה-motion ממשיכה להוות מנוע צמיחה חשוב לחברה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.