חיים שני יוטרון יוניטרוניקס
צילום: יחצ

יוטרון תקים חניון בקליפורניה בתמורה ל-5.5 מ' שקל; המניה עולה

יוטרון מדווחת על חניון רביעי בקליפורניה שהוזמן ממנה במהלך השנה האחרונה; המניה עלתה ב-25% בשנה האחרונה, אך היא עדיין נמוכה ה-65% מאז הפיצול מיוניטרוניקס

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה חיים שני יוטרון

יוטרון יוטרון -0.63%   שבשליטת קרן פימי הפועלת בתחום החניונים הרובוטיים האוטונומיים והמחסנים האוטומטיים דיווחה על הסכם להקמת חניון חצי אוטונומי בקליפורניה בתמורה ל-5.5 מיליון שקל שישולמו לאורך ביצוע הפרויקט, שצפוי להימשך כשנתיים.


מדובר בחניון הרביעי שהוזמן מהחברה בשנה האחרונה בקליפורניה כשלחברה יש כ-28 חניונים אוטונומיים ו-20 חניונים חצי אוטונומיים בצפון אמריקה, אשר מכילים מעל ל-3,000 מקומות חניה בסך הכל.


"שוק החניה בצפון אמריקה מהווה פוטנציאל משמעותי למוצרי החברה ואנו פועלים לבסס את מעמדה של יוטרון כמובילה בשוק זה. המוצרים שלנו מספקים שילוב ייחודי של יכולות רובוטיות מתקדמות, עם מערכות בקרה ופתרונות ענן לניהול החניון. המוצרים כוללים גם יכולות סליקה לתשלומים לנוחות המשתמשים בענן, יחד עם המוניטין הטוב של מערכות אמינות, יעילות וטכנולוגיה מקיפה לשימוש לקוחות החברה. יכולות אלו יחד עם המוניטין מהווים את הגורם המכריע לבחירת הלקוחות במוצרי יוטרון. צבר ההזמנות של החברה מייצר אופק עסקי ארוך טווח, ומהווה עדות לדרישה הגוברת לפתרונות הייחודיים של החברה ולמיצוב העסקי והמובילות שביססנו לעצמנו בשוק הצפון אמריקאי".


את 2024 סיימה יוטרון עם הכנסות של 89.6 מיליון שקל לעומת 102.1 מיליון שקל ב-2023. הרווח הגולמי הסתכם ב-21 מיליון שקל לעומת 20.4 מיליון שקל ב-2023, והרווח התפעולי הסתכם ב-1.5 מיליון שקל לעומת 1.8 מיליון שקל.


הרווח הנקי של יוטרון לשנה הסתכם ב-158 אלף שקל לעומת 1 מיליון שקל ב-2023. במהלך השנה ייצרה החברה תזרים מזומנים חיובי של כ-27.8 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 3.4 מיליון שקל ב-2023, כשנכון לסוף השנה היו בקופתה כ-38.4 מיליון שקל.


יוטרון של חיים שני פוצלה מהחברה הגדולה יוניטרוניקס ב-2019 אך מאז ירדה ב-65%, אם כי בשנה האחרונה המניה עלתה ב-25%. לפני כשנה שוחחנו עם שני שהתייחס לפרויקטים עליהם יוטרון מדווחת ואמר כי "כל פרויקט שמתווסף משפיע על לקוחות פוטנציאליים נוספים". הבעיה של יוטרון כרגע היא שהשוק שלה תלוי לא מעט בשוק הנדל"ן בארה"ב. רוב החניונים שנבנים משמשים מתחמי מגורים או משרדים. שוק המשרדים בארה"ב במצב רע מאוד ללא אופק שיפור אבל שוק המגורים מראה סימני התאוששות, וכמובן שהורדות ריבית מצד הפד' יתרמו למגמה הזו.


בשיחה אחרת שערכנו עם שני בעבר הוא גם כן הפגין אופטימיות לגבי החברה ואמר כי "אני מאמין שהשוק ייתן ליוטרון את הערכת השווי שמגיעה לה, כמו שקרה ביוניטרוניקס".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.