זיו סגל
צילום: משה בנימין
ניתוח טכני

מה הקסם של קרנות ה-REIT?

זיו סגל |

בואו נדבר על REITs. כבר שנים אני עוסק בהוראה ליווי והנחיה פיננסית ללקוחות ותלמידים מגילאי העשרה ועד 120. עד לחודשים האחרונים זה היה מהלך של התפתחות עבורם. איך פותחים חשבון, איפה כדאי (דרך ברוקר מקומי ואיזה מהם או ישירות בחו״ל), איך מנתחים מניות, איך בונים תיק, איך מסתכלים בראיה הוליסטית על השקעות בשילוב החיסכון הפנסיוני, איך להיות נווד דיגיטאלי וליישם מודל F.I.R.E וכמובן ניתוח טכני. אווירה שכיף להיות בה. בחודשים האחרונים מלווה לזה תחושה הישרדותית לאור מה שקורה בישראל. השקעות בחו״ל? נדל״ן בחו״ל? מי? איך?

שני נושאים שכיחים במיוחד: נדל"ן ומניות דיבידנד. תלמידים רוצים שאלמד אותם את סודות הדיבידנד והפוטנציאל שלו. ואז השיחה מגיעה פעמים רבות לקרנות REITs.

מה זה REIT?

מדובר בהתאגדות להשקעה בנדל"ן לסוגיו (דברנו ביום שני על נדל״ן לחברות גידול מריחואנה) שמחויבת לחלק 90% מהרווח כדיבידנד. כלומר, במקום לקנות בית או שניים במדינה זרה, להתעסק עם חברת ניהול, מיסוי מקומי, עלות קניה ומכירה, ועוד מני התעסקויות, שלא לדבר על סכום גבוה לעסקה, אתם יכולים בעמלת קניה נמוכה (ולא קיימת אם אתם סוחרים בחשבונות מסויימים בחו״ל) בבורסה לקנות מניות של התאגדות שעושה זאת בשבילכם. כך אתם גם יכולים להשקיע בתחומי נדל"ן שכמשקיעים פרטיים לא נגישים לנו.

וטוב מכך, יש קרנות סל שמאגדות מספר התאגדויות השקעה כאלו ואז מפחיתות עוד יותר את סיכון הבחירה הספציפית.

לכן, חברי שוחרי החופש והתשואה, העמיקו נא את החקר בעולם ה-REITs. יש לי עוד בשורה בשבילכם - הדיבור הוא שאחרי הירידה בעקבות עליית הריביות הגיע שעתן לפרוח. גם יודעי דבר מתחום הנדל"ן בארצות הברית אמרו לי שמחירי הבתים אמורים לעלות ולשקף את האינפלציה (ולתרום לה אלא אם משהו אחר ירד..).

אני מבטיח לתת לתחום הזה ובכלל לפתרונות השקעה נגישים ונדרשים ברוח התקופה יותר מקום. בוחר להתחיל עם SRET. קרן סל שמתמחה ב-REITs שתשואת הדיבידנד שלהן גבוהה. בואו נתחיל מהטופ. יש לו תשואת דיבידנד של כ-7.5%. נסחרת בתוך משולש. במקרה של קרן מבוססת דיבידנד יש כאן WIN-WIN. חכו קצת. אם תפרוץ למעלה ותקנו אותה - תקבלו גם דיבידנד וגם מומנטום ורווח הון. אם תפרוץ למטה, תנו לה לרדת עד תמיכה ותשואת הדיבידנד העתידית תעלה.

קרן קלאסית יותר היא VNQ של ואנגארד. תשואת דיבידנד של 4.5%. אתם שוב מבינים שכמו כל תחום השקעה יש הרבה מרכיבי בחירה לרבות תחום העיסוק של ה-REIT, המדינה, הניהול, הסיכון והתשואה. נתמכה בתמיכת פיבונאצ׳י חשובה ולטווח ארוך אמורה להמשיך לעלות. חכו שהיא תתמקם מעל הממוצע ל-200 יום.

להבדיל מבית/נדל"ן שאתם קונים נוספת להשקעה ב-REIT גם פסיכולוגיית ההשקעות שלכם. אם אתם מאלו שקונים בשיא ומוכרים בפאניקה, בשפל, נדלן אמיתי מגן עליכם. לא סתם משקיעים מרוויחים לאורך זמן מהשקעה בנדל״ן. הרגשות שלהם פחות מעורבים והם לא מגיבים לכל תזוזה. מצד שני, אם אתם מפתחים.ות מיומנויות מסחר, קונים בשפל, מוכרים בהתנגדות / שיא ועוברים בין קרנות על בסיס העוצמה ההשוואתית הדיבידנד הוא רק המנה הראשונה בסעודה.

קיראו עוד ב"גלובל"

הקוראת מרינה ביקשה בתגובות מיום שני לבדוק האם יש סיכוי ל-BYND. אני בעד חברות מהענף אז בואו נראה אם נמצא סיכוי. אני יכול לאמר שיש סיכוי מסוים. היא עדיין בשרוול תנועה אופקי וללא מומנטום אבל התמיכה ב-12 דולר ביחד עם האינדיקטורים הטכניים נותנים כאן הזדמנות מחיר. מתאים כרגע למי שרואה גם פוטנציאל עסקי. אם יש כזה אשמח לשמוע ולהרחיב.

מקבץ הזדמנויות קלאסיות

בהנחה שאנחנו בתקופת תיקון - תנודתיות ולא מפולת, הירידות מייצרות הרבה הזדמנויות. הנה כמה שליקטתי בשבילכם.ן היום. יש עוד הרבה שם במרחב.

1. CRM

נתמכה יפה באזור תמיכה מאד חשוב ומעל תבנית ההתעגלות שלה וגם האינדיקטורים הטכניים תומכים בעליה.

2. PANW

אחרי שפרצה שיא היסטורי, ירדה ונתמכה מעל השיא שנפרץ. הזדמנות טכנית קלאסית.

3. GLBE

כנראה אחת המניות הישראליות המלהיבות שיש. נתמכה בתמיכת פיבונאצ׳י אמצעית אחרי תיקון שנולד מפסגה כפולה זמנית. זמנית משום שאני מניח שהמניה תפרוץ אותה.

4. XSW

קרן סל למניות התוכנה. יכולה לתת לכם כיוון לבדוק גם מניות ספציפיות. נתמכת מעל רמת תמיכה משמעותית ויכולה להתרים לפוזיציה ארוכת טווח.

צאו לדרך!

כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social