האני מאמין של ראסל אלוונגר
ראסל אלוונגר, מנכ"ל חברת השבבים טאואר שלפני כשנה הוכרז על מכירתה לאינטל בתמורה לקרוב ל-6 מיליארד דולר, נבחר ארבע שנים ברציפות כאחד מאנשי השנה של הגולשים באתר ביזפורטל. זה הישג מרשים וזה גם תעודת כבוד לגולשים שמאז שאנו מפרסמים את אנשי השנה דבקים בראסל שהוא מצידו הוכיח מדי שנה שהוא יודע לתת ערך, גם בשנה שעברה, אם כי, השלמת עסקת אינטל-טאואר עוד לא הגיעה לקו הסיום.
אלוונגר הגיע לטאואר כשזו חיפשה כיוון, שלא היה ברור שיש לה יכולת להתמודד מול התחרות העולמית והוא שינה את פניה ואת תוצאותיה הכספיות. מגוף מתנדנד הוא הפך את טאואר לחברה גלובלית, גדולה, שמתמחה בנישות ייחודיות וצומחת בשיעורים ניכרים, תוך כדי השגת תשואה מרשימה למשקיעים. האקזיט אומנם עדיין לא הושלם, אבל במידה ויסתיים בחודשים הקרובים הרי שזו העסקה של השנה האחרונה – ומגיע עליה ועל הדרך של החברה, פרס לאלוונגר.
"תודה על הבחירה. הבחירה נובעת מכך שיש צוות נלהב בטאואר שגרם לדברים לקרות. אני מאמין שמה שמניע את העובדים זה מנהיגות שנוכחת בזירה ונלחמת כדי לגדול. כל ההנהגה של טאואר היא פרואקטיבית ונלחמת למען העובדים.
"הדבר הבא החשוב ביותר הוא באמת הכוח להתמיד כי לא כל פעילות ולא כל רגע הם happy-happy, joy-joy. יש פעמים שאתה באמת צריך להתמודד עם מכשולים. אני יכול לומר מאוד בכנות כי עבורי יש שלושה דברים שמאפשרים לי להתמיד: קודם כל, אמונה באלוהים, ואז אשתי שהיא מדענית מבריקה והחברה הכי טובה שלי שתמיד נותנת לי קרדיט. כשיש לך את הדברים האלה, אתה יכול לקחת על עצמך אתגרים גדולים מאוד ולעולם לא לדאוג לגבי התוצאה כי אתה יודע שיש לך קרדיט, לא משנה מה קורה.
- איש השנה - ישי דוידי, דנה עזריאלי או מועמד אחר?
- יצחק תשובה הוא איש החזון של ישראל: "פעם לא היה לי כסף לסרט. המסר לצעירים - תאמינו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"ואז ישנם החזון והצוות בטאואר. נוצר שם צוות קרוב להפליא, ואני לא מדבר רק על העובדים שמדווחים לי ישירות. בטאואר נוצר צוות קרוב להפליא ואני לא מדבר רק על אלה שמדווחים לי ישירות. בכל אחד מהאתרים שלנו ברחבי העולם יש מהנדסים, מהנדסים צעירים בעלי יכולות מדהימות שנתנו להם הזדמנות והם גדלו לעמדות מאוד בכירות. כל עוד יש לך צוות של אנשים שאתה סומך עליהם, שאתה מפתח חברויות איתם ויודע שתמיד תקבל מהם קרדיט, זה עיקרון חשוב ביותר. כל עוד אתה עושה את הדברים הנכונים ואנשים איתך, אתה יכול לעשות צעדים מאוד מאוד גדולים ולא לדאוג לגבי התוצאה. והם מצדם יודעים שאתה מגבה אותם והם יכולים לעשות צעדים גדולים בלי לדאוג בקשר לתוצאה.
"זה דורש כנות, ואם יש טעות אתה עושה אותה מהר. זה תמיד בסדר לעשות טעויות, רק לעשות אותן מהר וכנות מאפשרת לעשות זאת.
- 4.זכריה 20/01/2023 11:32הגב לתגובה זושוב אלהים מעורב בסיפור....... הייתם מסתדרים גם בלעדיו. מספיק עם השטויות
- 3.מנהל ענק,לא ברור מה עשה כאן שנים? (ל"ת)שי.ע 19/01/2023 21:39הגב לתגובה זו
- 2.ועכשיו אינטל 19/01/2023 19:35הגב לתגובה זועם הניהול הכושל והכבד של אינטל מכרה זהב יהפוך באלכימיה יחדת סגולה לאבן שאין לה הופכין.
- 1.אדם מדהים, זכות גדולה להיות עובד שלו (ל"ת)עדי 19/01/2023 13:26הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
