מעצר אזיקים מאסר
צילום: Istock

שיפוצניק ירושלמי: "אם העסק ישתלם אפתח תיק במס הכנסה"

רשות המסים ערכה מבצע אכיפה ניהול ספרים ומצאה הפרות בכ-20% מהעסקים שנבדקו
דור עצמון | (6)

מס הכנסה ירושלים ערך לאחרונה מבצע אכיפה בכל הקשור להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות בעסקים הממוקמים בשכונות תלפיות, גאולה ובמרכז העיר. המבצע התמקד בעסקים מתחום המסחר והשירותים, כולל עסקים שקיבלו אזהרות בעבר ועסקים שהתקבל לגביהם מידע מודיעיני.

במהלך המבצע נבדקו 53 עסקים ואצל 13 מתוכם נמצאו הפרות של אי רישום הכנסות. בנוסף נערכו 20  ביקורות במסגרת אכיפת החוק לצמצום השימוש במזומן ונמצאו 5 הפרות בסכום כולל של 89,838 שקל.

במהלך הביקורת נבדק מידע שהתקבל על שיפוצניק שעובד במספר עבודות בנייה וללא תיק במס הכנסה. בביקורת הוא הודה בכך שהעלים הכנסות של עשרות אלפי שקלים בשנים 2021-2022 ואמר כי "אני מוכן לשלם את המס עבור העבודות שעשיתי, פשוט הייתי אחרי פרישה מהמשטרה ורציתי לבדוק אם אני מצליח בחוץ, תמיד ידעתי שאם זה ישתלם אפתח תיק במס הכנסה". מאחר שעלה  חשד להעלמת הכנסות של מאות אלפים, התיק הועבר לטיפול במסגרת השומה.

במקביל, נתפס דוכן פלאפל שבעל העסק לא רשם את הקניות של מספר לקוחות. בנוסף, בעל העסק לא רשם גם את קניית הביקורת. בתגובה אמר בעל העסק: "אני מקפיד לרשום את כל הכספים שאני מקבל. מדובר בטעות אנוש. היה חם, והיה לחץ והרבה הזמנות, אקפיד להבא בעזרת השם".

במס הכנסה מדגישי כי המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משה 20/09/2022 08:13
    הגב לתגובה זו
    בעבר עסקתי במכירה של מוצר כהכנסה מהצד. רציתי לעשות זאת כחוק ופתחתי עוסק מורשה והגשתי דוחות בהתאם. עם זאת עקב בדיקה הזויה של מע"מ נאלצתי לשכור רואה חשבון שעלה לי כפול ממה שהרווחתי בפועל. השיעור שלי נלמד, המדינה עודדה אותי פעם הבאה לעבוד כמה שניתן בשחור.
  • 4.
    רז 19/09/2022 15:26
    הגב לתגובה זו
    מס זה שוד רבותי, תתעוררו כבר
  • 3.
    בת אל 19/09/2022 01:04
    הגב לתגובה זו
    חלקם הגדול מעלימי מס מושחתים
  • ליאור 19/09/2022 10:28
    הגב לתגובה זו
    מאיפה הקפיצה הזו? חלקם הגדול? מכירה אותם בכלל?
  • 2.
    אחד 18/09/2022 15:26
    הגב לתגובה זו
    תדעו איפה הכסף,אינסטלטורים,חשמלאים מתקיני מזגנים,ספרים עושות מינקיור,גננים,קבלני משנה שיפוצניקים מכונאים פחחים,לכו תבדקו כמה כסף ונכסים יש להם.
  • 1.
    הוא צודק 100 אחוז (ל"ת)
    אני 18/09/2022 14:53
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.