שמן קנאביס
צילום: depositphotos

קנזון בהסכם הפצה ראשון בגרמניה; נדחתה האסיפה על עתיד החברה

בחברה מעריכים כי העסקה תכניס לה 6 מיליון שקל בשנה, כשבשנה הראשונה מוצרי החברה יופצו בלעדית על ידי המפיץ הגרמני, איליוס סנטה, ב-4,000 נקודות מכירה בשוק הגדול ביותר באירופה, הכולל גם בתי מרקחת. ומה עם המאבק הפנימי?
ארז ליבנה | (3)

המאבק על זהותה של חברת קנזון -0.1% , המשווקת מוצרי CBD באירופה, נדחה בינתיים לחודש הבא. כך אמרו לביזפורטל גורמים המעורים במתרחש בחברה. זאת לאחר שאחד מבעלי המניות הגדולים בחברה, הדר שמיר (8.99%), מעוניין לשנות את ייעוד השלד - לאור תוצאותיה המאכזבות של החברה ושריפת המזומנים על ניסיונות השיווק  המקוונים באירופה.

זאת ברקע החילוף הגברי שנערך בחודש שעבר בחברה, בה הוחלף המנכ"ל אלון כרמלי והובא יועץ חיצוני, ושהוביל אותה כבר לחתום על הסכם ראשון עם מפיץ גרמני, שהחברה מעריכה כי יכניס לה לפחות 6 מיליון שקל בשנה. בשבוע שעבר הודיעו על אסיפת בעלי המניות שהייתה אמורה להיערך ב-13 ליולי, אולם בחברה מנעו הצבעה על החלפת הדירקטוריון ולכן האסיפה נדחתה. 

הסכם בלעדי לשנה והפצה ב-4,000 נקודות מכירה

כאמור, קנזון דיווחה היום על הסכם בלעדי עם חברת ההפצה הגרמנית Ilios Sante, שבמסגרתה תינתן לחברה הגרמנית בלעדיות על הפצת המותג קנזון בכ-7,000 נקודות מכירה בגרמניה. הפעילות תבוצע באמצעות חברת הבת הפועלת מלוקסמבורג, קנזון אירופה. בקנזון מעריכים כי ההסכם יכניס לחברה לפחות 6 מיליון שקל בשנה, כשבשלב הראשון המוצרים יופצו לכ-4,000 נקודות מכירה. בשלב השני

 

המפיץ הגרמני יפיץ את מוצרי קנזון לכ-3,000 בתי מרקחת בגרמניה ולכ-1,000 חנויות למזון אורגני בגרמניה. בשלב השני של העסקה, מוצרים רלוונטיים של קנזון יופצו לכ-3,000 חנויות ספורט, תזונה ומכוני כושר.

 

חברת Ilios Sante היא סיטונאית פרמצבטיקה גרמנית הפועלת מפרנקפורט. העסקה נעשתה בתיווכו של יובל סויירף, יזם ותיק בתחום הקנאביס הבינלאומי ובעליה של חברת הקנאביס "פארמה קאן אינטרנשיונל", המשמש כיועץ חיצוני לקנזון אירופה. סויירף מסר: "זוהי עסקה ראשונה מסוגה בגרמניה עבור החברה אליה הצטרפתי לאחרונה. במקביל אנחנו מקדמים עסקאות דומות במדינות נוספות".

 

אלון כרמלי, מייסד ויו"ר קנזון מסר: "אנחנו מפתחים מותג מוביל בתעשיית ה- CBD, תעשייה צומחת, שמתפתחת במהירות. העסקה תאפשר לקנזון לשים דריסת רגל ראשונה בחנויות פיזיות בגרמניה ובכך למצב עצמה כחברה מובילה ואיכותית בתעשייה".

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איפה הייתם שנה שלמה???ניהול בושה! (ל"ת)
    מושעק 05/07/2020 23:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חנןן 05/07/2020 23:06
    הגב לתגובה זו
    ועיסקאות המיליארדים
  • 1.
    זהירות לדעתי 05/07/2020 20:41
    הגב לתגובה זו
    פעילות גרועה לדעתי עדיף כבר את הCBD
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.