ישראל כץ שר התחבורה
צילום: מירי צחי

החל ממחר ישודרג מערך האוטובוסים בגוש דן ב-11 קווים חדשים

תתוגבר תדירות של קווים ישירים, תשופר תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה, יקוצרו מסלולי קווים מאספים, יבוטלו קווים ויוחלפו. הפרטים המלאים לפניכם
ערן סוקול | (11)

משרד התחבורה דיווח היום (ה') כי החל ממחר, תתוגבר תדירות של קווים ישירים במטרופולין ותשופר תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה. כמו כן, יחולו שינויים במסלולם של קווים מאספים, במטרה לקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים. במשרד התחבורה מעריכים את עלות שדרוג הקווים ב-60 מיליון שקל בשנה. על פי הדיווח, החל ממחר יופעלו בגוש דן 11 קווי אוטובוס חדשים, הכוללים 1,500 נסיעות יומיות חדשות במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לשפר את השירות ולקצר את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית בגוש דן. התכנית כוללת שיפורים ושינויים במערך התחבורה הציבורית בתל אביב-יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק ובקעת אונו, המבוצע בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ומפעילי התחבורה הציבורית.  

ישראל כץ: "בהמשך יוכנס מפעיל חדש לתל אביב-יפו" "מדובר בתוספת שירות משמעותית, שתביא לשיפור איכות הנסיעה בגוש דן ולהגדלת אמינות התחבורה הציבורית. כמו כן, היא תאפשר קשרים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה, מרכזים אקדמיים ומוקדים נוספים", אמר השר כץ והוסיף כי הכנסת מפעיל חדש לתל אביב-יפו הינה צעד נוסף ביישום המהפכה בתחבורה הציבורית. חברת מטרופולין תפעיל 3 קווים חדשים החל ממחר חברת מטרופולין תפעיל קו המחבר בין קרית החינוך לאזור התעסוקה עתידים, דרך רכבת האוניברסיטה (קו 12); קו המחבר בין בית ברבור למסוף וולפסון, דרך שכונת התקוה, רכבת ההגנה, שפירא, קרית שלום, נוה עופר ויפו (קו 15); וקו נוסף המחבר בין מהתחנה המרכזית בתל אביב לרמת השרון, דרך עתידים, אבן גבירול, אבא הלל, צהלה והבורסה ברמת גן (קו 21).   חברת דן תפעיל 5 קווים חדשים החל ממחר חברת דן תפעיל קו המחבר בין הכרמלית לרכבת השלום בתל אביב (קו 23א); שני קווים נוספים יחברו בין הכרמלית לקרית שאול, דרך המשתלה (קו 28) ודרך תל ברוך צפון בתל אביב (קו 28א); קו ישיר מרמת גן לאזור התעסוקה עתידים דרך רח' הירדן והרא"ה (קו 32); וקו ממסוף רידינג לאלוף שדה ברמת גן, דרך רכבת השלום ודיזינגוף (קו 62).   חברת אפיקים תפעיל שני קווים חדשים  החל ממחר חברת אפיקים תפעיל קו ישיר חדש המחבר בין אזורי חן לפתח תקוה דרך בית החולים בילינסון, עתידים ואוניברסיטת תל אביב (קו 20); וקו פנימי בפתח תקוה מחניון החרש, דרך ביה"ח בילינסון, בית עלמין ירקון לרכבת ק. אריה (קו 35); וחברת קווים תפעיל קו חדש ממסוף רידינג לגני תקוה, דרך רכבת השלום ואבן גבירול (קו 256). קיצור מסלולים של קווים קיימים   במקביל להפעלת הקווים החדשים, ישופרו המסלולים והתדירות של קווים רבים, בהם קו 6 מעתידים לרכבת האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין"), קווים 8 ו-8א' דרך נווה שרת ואוניברסיטת תל אביב, קו 13 מהאוניברסיטה לבית החולים וולפסון, קו 22 מכרמלית לעתידים, קו 23 מהכרמלית למרכז רמת גן דרך רכבת השלום, קו 33 מרידינג לאצטדיון וינטר דרך האוניברסיטה, קו 36 ממסוף האוניברסיטה עד אור יהודה, דרך אבן גבירול ורכבת השלום.   בנוסף, ישופר מסלולם של קו 45 מרכבת האוניברסיטה לוינטר, דרך הבורסה ברמת גן, קו 52 מהתחנה המרכזית בתל אביב לעתידים, קו 54 מכרמלית עד עתידים דרך רכבת ההגנה ויגאל אלון, קו 61 מהכרמלית דרך הבורסה לעמידר ברמת גן, קו 65 מתחנת רכבת מרכז לתל השומר, קו 89 משיכון דן לחולון, דרך בית חולים איכילוב, קו 266 מפתח תקוה לעתידים,  קו 279 ממסוף האוניברסיטה עד מחלף הטייסים, קו 304 מהכרמלית למחלף הטייסים וקו ישיר 524 מרעננה לתחנה המרכזית תל אביב, דרך הרצליה.    שדרוג תדירות קווים קיימים   החל ממחר, יתוגברו קווים קיימים, בהם קו 24 מהכרמלית לרמת השרון דרך האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין") קו 41 מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לבית החולים וולפסון, קו 46 מרכבת מרכז לבת ים דרך רכבת ההגנה, קו 63 מהכרמלית למחלף אלוף שדה דרך קניון עזריאלי, קו 64 מפתח תקוה לתחנה מרכזית בתל אביב, דרך רכבת השלום ושד' רוטשילד, קו 122 מהכרמלית, דרך דיזינגוף לעתידים, קו 137 מתחנת האוניברסיטה למסוף יהוד, קו 204 מרידינג למחלף הטייסים דרך רכבת ההגנה, קו 236 מאור יהודה לתל אביב, קו 238 משכונת הדר גנים בפתח תקווה לכרמלית דרך דיזינגוף סנטר, קו 239 מרידינג למחלף הטייסים, וקו 304 משכונת התקוה לרכבת ההגנה. ביטול קווים והחלפתם במסגרת שדרוג הקווים, קווים 15, 46 ו-279 מרידינג עד כרמלית יחליפו את קו 11 (שיבוטל); קו 23 מכורזין לבן גוריון יחליף את קו 15 (שיבוטל); קווים 6 ו-12 מרכבת האוניברסיטה דרך רמת אביב ותל ברוך יחליפו את קו 113 (שיבוטל); קווים 28 ו-28א מהתחנה המרכזית בתל אביב לתחנה המרכזית בפתח תקוה יחליפו את קו 127 (שיבוטל); קווים 7 ו-65 מבני ברק לתל השומר יחליפו את קו 134 (שיבוטל); קווים 21 ו-28 מדבורה הנביאה לכרמלית יחליפו את קו 220 (שיבוטל); קווים 20 ו-266 מפתח תקוה לעתידים יחליפו את קו 366 (שיבוטל); וכן יבוטל קו 141 מעתידים לבית עלמין בת ים.   דיילי הסברה בתחנות המוצא והיעד משרד התחבורה מדווח כי השיפורים והשינויים בקווים האמורים ילוו במערך הסברה מקיף, שיכלול הפעלת דיילי הסברה בתחנות המוצא והיעד, עלונים שיחולקו באוטובוסים ובתחנות, מודעות בעיתונות, פרסום באינטרנט ועדכונים במוקד כל-קו 8787*.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    כץ עשה נפלאות בתחבצ. כל הכבוד (ל"ת)
    מרגישים את זה 04/01/2019 04:58
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    פחמאוי 03/01/2019 19:57
    הגב לתגובה זו
    כפר ערבי ועוד מונופול של חברה אחת שנותנת שירות תחצ לכפר ועוד נהג מקומי מתושבי הכפר שווה התאכזרות הנהג כלפי אנשים שאינם ממשפחתו או מחבר מכריו שנזקקים לתחצ,רק שתדעו אתם במגזר היהודי מה הולך בכפרים הערביים
  • 6.
    השכנה ממול 03/01/2019 18:46
    הגב לתגובה זו
    מוסיפים עוד אוטובוסים שרק יכבידו על עומס התנועה הקיים וכך ימשיך גוש דן להיות גוש חרא אחד גדול. מדינת חלם זה פה
  • קול מאוזן 06/01/2019 11:13
    הגב לתגובה זו
    המוח שלך מחובר למקום? הגברת תדירות הוספת מפעילים טהקטנת משך הקו ושיפור הקו זה בדיוק מה שגורם לי כעת לעזוב את הרכב בבית לא להניע אותו בכלל ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית נוחה תדירה בלי כאבי ראש של מציאת חנייה ישראל מתקדמת לשפיות בתחבורה הציבורית לקראת סטנדרט אורבני אירופי. טוב שזה מגיע סוף סוף גם אם זה בא אלינו באיחור רבמידי.
  • 5.
    שינויים מבורכים, הרבה חשיבה וגם נפגשו עם הציבור!! (ל"ת)
    ענת 03/01/2019 18:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    128 לא מגיע לבית עלמין ירקון כמו שהיה 127 (ל"ת)
    איך נבקר את המתים??? 03/01/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
  • חיים 03/01/2019 18:07
    הגב לתגובה זו
    בתדירות משופרת
  • 3.
    קוים מיותרים 03/01/2019 14:17
    הגב לתגובה זו
    מהפכת הכלום ושום דבר מעניין מה הוא ביטל . לא יתכן שיוסיפו קוים מטוב לב
  • ענת 03/01/2019 18:06
    הגב לתגובה זו
    רמת החייל, עתידים, תחנות רכבת, יגאל אלון, דיזנגוף ועוד.
  • 2.
    קו 66 03/01/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    קו שהוא משרת את צפון ת"א , ר"ג, בני ברק, פתח תקוה. תמיד מלא בעגלות של המסכנים מבני ברק שמשתמשים בתחבורה הציבורית. תמיד בעמידה . עצירות פתע וסכנות. דווקא קו שאמור להגיע לצפון הישן לאזור הבילויים של הצעירים ולנמל לא מגיע. עוצר בארלוזורב והזקנים צריכים שני אוטובוסים או ללכת ברגל לתחנה. כץ לא חשב לשנות את המסלול שיגיע ישירות לאזור נורדאו, ירמיהו והנמל. על זה הוא לא חשב ולא יחשוב. אפשר גם קו שיעבור דרך אם המושבות בתדירות גבוהה לצפון הישן אין מנוס מלעשות עוד קו שיעשה מסלול קצת שונה וישחרר את תושבי אם המושבות מתלות במוניות ושתי מכוניות כי לשם התחבורה לא מגיעה. כץ לא מסוגל
  • 1.
    עמיר לוי 03/01/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    תחבורה ציבורית בגוש דן זו פיקציה פקק אחד גדול ..עדיף ללכת ברגל אנחנו מדינת עולם 3.....עלאק סטארט אפ ניישן ....
נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב (רשתות)נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב (רשתות)

טראמפ מארח פסגת שלום היסטורית: ארמניה ואזרבייג'ן בדרך להסכם - איך זה ישפיע על ישראל?

הנשיא האמריקני מזמן את מנהיגי שתי המדינות לבית הלבן עם ציפיות גבוהות להסכם שיסיים עשורים של עימות. מאחורי הקלעים מתרקמת עסקה: צירוף אזרבייג'ן להסכמי אברהם 

משה כסיף |

הנשיא דונלד טראמפ הודיע כי יארח ביום שישי פסגת שלום היסטורית בבית הלבן בין נשיא ארמניה ואהגן חצ'אטוריאן לבין נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב וראש ממשלתו עלי אסאדוב. המטרה המוצהרת היא חתימה על הסכם שיסיים עשורים של סכסוך דמים בין שתי המדינות הקווקזיות.

"ארה"ב תחתום גם על הסכמים בילטרליים עם שתי המדינות לקידום הזדמנויות כלכליות משותפות, כדי לפתוח את מלוא הפוטנציאל של אזור דרום הקווקז", כתב טראמפ ברשת החברתית שלו. "אני גאה מאוד במנהיגים האמיצים האלה שעושים את הדבר הנכון למען העמים הגדולים של ארמניה ואזרבייג'ן".

הסכסוך בין שתי המדינות נסוב סביב חבל נגורנו-קרבאך, שטח המאוכלס בארמנים אך מוכר בינלאומית כחלק מאזרבייג'ן. למעלה מ-30,000 בני אדם נהרגו במלחמה בתחילת שנות ה-90 לאחר קריסת ברית המועצות. כ-6,000 נוספים נהרגו במלחמה בת 44 ימים ב-2020, ועשרות נהרגו בעימותי גבול בספטמבר 2022.

ארה"ב, רוסיה וצרפת ניסו במשך שנים לתווך בין הצדדים ללא הצלחה. הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין תיווך בהפסקת אש ב-2020, אך הצדדים לא הגיעו להסכם שלום סופי. ממשל ביידן ניסה לתווך בשיחות שלום, אך אלה נתקלו בקשיים סביב דרישות אזרבייג'ניות לשינוי החוקה הארמנית.

במקביל, מנסה הממשל האמריקאי לצרף את אזרבייג'ן ומדינות נוספות במרכז אסיה להסכמי אברהם. השליח סטיב וויטקוף כבר הציע בחודש מאי לאזרבייג'ן ולארמניה להצטרף למהלך המדיני במסגרת הליך השלום ביניהן. בעוד שהסכמי אברהם הביאו לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין ישראל לבין איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו, לבאקו כבר יש קשרים הדוקים עם ישראל. היא הידידה המוסלמית הקרובה ביותר של ירושלים.

מוחמד בן סלמאן
צילום: U.S. Department of State

הברית המתחדשת: מוחמד בן סלמאן וטראמפ בדרך למפגש היסטורי בנובמבר

מעסקאות של מאות מיליארדים ועד נורמליזציה עם ישראל - כל הפרטים על המפגש שישנה את המזרח התיכון

אדיר בן עמי |

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן צפוי להיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ בוושינגטון בנובמבר הקרוב, במסגרת מה שהופך למפגש דיפלומטי מרכזי השנה. אם המפגש יתקיים כמתוכנן, תהיה זו הפעם הראשונה מאז 2018 בה יתקבל בן סלמאן בבית הלבן באופן רשמי - מאז פרשת רצח העיתונאי ג'מאל ח'אשוקג'י שהשפיעה על מעמדו הבינלאומי.


הפגישה המתוכננת מהווה המשך למגעים שהחלו כבר בינואר השנה, כאשר בן סלמאן היה המנהיג הזר הראשון שקיים שיחה עם טראמפ לאחר כניסתו לתפקיד. השיחה אותתה על סדר העדיפויות החדש של הממשל הנוכחי ביחסים עם הממלכה.


מיליארדים על השולחן

הביקור הקרוב בוושינגטון נקשר ישירות לפסגה שהתקיימה בריאד במאי האחרון. טראמפ, שהיה מלווה ביותר מ-30 מנהיגים עסקיים מתאגידים אמריקאיים מובילים, הצהיר על חתימת עסקאות בשווי של טריליון דולר. הבית הלבן תיקן מאוחר יותר את הנתון לכ-600 מיליארד דולר.


במהלך אותו ביקור במאי הוכרזו שיתופי פעולה בתחום הבינה המלאכותית, כולל אספקת שבבים מחברות אנבידיה ו-AMD לחברת AI הסעודית Humain עבור פרויקט מרכז נתונים. הודעות אלו הביאו לעלייה של 6.4% במניית אנבידיה.


בן סלמאן הציג בפני טראמפ במהלך שיחתם בינואר תכנית להרחבת ההשקעות הסעודיות בארה"ב ל-600 מיליארד דולר במהלך ארבע השנים הבאות, עם אפשרות להרחבה נוספת בהתאם להזדמנויות שיתגלו. ההשקעות המתוכננות מתמקדות במספר תחומים מרכזיים: בינה מלאכותית ומחשוב קוונטי עם שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה אמריקאיות מובילות, אנרגיה מתחדשת כולל פרויקטי אנרגיה סולארית ורוח בהיקפים נרחבים, תעשיות ביטחוניות עם עסקאות נשק והגנה, ותשתיות חכמות המשלבות טכנולוגיות מתקדמות.