ישראל כץ שר התחבורה
צילום: מירי צחי

החל ממחר ישודרג מערך האוטובוסים בגוש דן ב-11 קווים חדשים

תתוגבר תדירות של קווים ישירים, תשופר תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה, יקוצרו מסלולי קווים מאספים, יבוטלו קווים ויוחלפו. הפרטים המלאים לפניכם
ערן סוקול | (11)

משרד התחבורה דיווח היום (ה') כי החל ממחר, תתוגבר תדירות של קווים ישירים במטרופולין ותשופר תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה. כמו כן, יחולו שינויים במסלולם של קווים מאספים, במטרה לקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים. במשרד התחבורה מעריכים את עלות שדרוג הקווים ב-60 מיליון שקל בשנה.

על פי הדיווח, החל ממחר יופעלו בגוש דן 11 קווי אוטובוס חדשים, הכוללים 1,500 נסיעות יומיות חדשות במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לשפר את השירות ולקצר את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית בגוש דן. התכנית כוללת שיפורים ושינויים במערך התחבורה הציבורית בתל אביב-יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק ובקעת אונו, המבוצע בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ומפעילי התחבורה הציבורית.

 

ישראל כץ: "בהמשך יוכנס מפעיל חדש לתל אביב-יפו"

"מדובר בתוספת שירות משמעותית, שתביא לשיפור איכות הנסיעה בגוש דן ולהגדלת אמינות התחבורה הציבורית. כמו כן, היא תאפשר קשרים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה, מרכזים אקדמיים ומוקדים נוספים", אמר השר כץ והוסיף כי הכנסת מפעיל חדש לתל אביב-יפו הינה צעד נוסף ביישום המהפכה בתחבורה הציבורית.

חברת מטרופולין תפעיל 3 קווים חדשים

החל ממחר חברת מטרופולין תפעיל קו המחבר בין קרית החינוך לאזור התעסוקה עתידים, דרך רכבת האוניברסיטה (קו 12); קו המחבר בין בית ברבור למסוף וולפסון, דרך שכונת התקוה, רכבת ההגנה, שפירא, קרית שלום, נוה עופר ויפו (קו 15); וקו נוסף המחבר בין מהתחנה המרכזית בתל אביב לרמת השרון, דרך עתידים, אבן גבירול, אבא הלל, צהלה והבורסה ברמת גן (קו 21).

 

חברת דן תפעיל 5 קווים חדשים

החל ממחר חברת דן תפעיל קו המחבר בין הכרמלית לרכבת השלום בתל אביב (קו 23א); שני קווים נוספים יחברו בין הכרמלית לקרית שאול, דרך המשתלה (קו 28) ודרך תל ברוך צפון בתל אביב (קו 28א); קו ישיר מרמת גן לאזור התעסוקה עתידים דרך רח' הירדן והרא"ה (קו 32); וקו ממסוף רידינג לאלוף שדה ברמת גן, דרך רכבת השלום ודיזינגוף (קו 62).

 

חברת אפיקים תפעיל שני קווים חדשים 

החל ממחר חברת אפיקים תפעיל קו ישיר חדש המחבר בין אזורי חן לפתח תקוה דרך בית החולים בילינסון, עתידים ואוניברסיטת תל אביב (קו 20); וקו פנימי בפתח תקוה מחניון החרש, דרך ביה"ח בילינסון, בית עלמין ירקון לרכבת ק. אריה (קו 35); וחברת קווים תפעיל קו חדש ממסוף רידינג לגני תקוה, דרך רכבת השלום ואבן גבירול (קו 256).

קיראו עוד ב"בארץ"

קיצור מסלולים של קווים קיימים  

במקביל להפעלת הקווים החדשים, ישופרו המסלולים והתדירות של קווים רבים, בהם קו 6 מעתידים לרכבת האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין"), קווים 8 ו-8א' דרך נווה שרת ואוניברסיטת תל אביב, קו 13 מהאוניברסיטה לבית החולים וולפסון, קו 22 מכרמלית לעתידים, קו 23 מהכרמלית למרכז רמת גן דרך רכבת השלום, קו 33 מרידינג לאצטדיון וינטר דרך האוניברסיטה, קו 36 ממסוף האוניברסיטה עד אור יהודה, דרך אבן גבירול ורכבת השלום.

 

בנוסף, ישופר מסלולם של קו 45 מרכבת האוניברסיטה לוינטר, דרך הבורסה ברמת גן, קו 52 מהתחנה המרכזית בתל אביב לעתידים, קו 54 מכרמלית עד עתידים דרך רכבת ההגנה ויגאל אלון, קו 61 מהכרמלית דרך הבורסה לעמידר ברמת גן, קו 65 מתחנת רכבת מרכז לתל השומר, קו 89 משיכון דן לחולון, דרך בית חולים איכילוב, קו 266 מפתח תקוה לעתידים,  קו 279 ממסוף האוניברסיטה עד מחלף הטייסים, קו 304 מהכרמלית למחלף הטייסים וקו ישיר 524 מרעננה לתחנה המרכזית תל אביב, דרך הרצליה. 

 

שדרוג תדירות קווים קיימים  

החל ממחר, יתוגברו קווים קיימים, בהם קו 24 מהכרמלית לרמת השרון דרך האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין") קו 41 מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לבית החולים וולפסון, קו 46 מרכבת מרכז לבת ים דרך רכבת ההגנה, קו 63 מהכרמלית למחלף אלוף שדה דרך קניון עזריאלי, קו 64 מפתח תקוה לתחנה מרכזית בתל אביב, דרך רכבת השלום ושד' רוטשילד, קו 122 מהכרמלית, דרך דיזינגוף לעתידים, קו 137 מתחנת האוניברסיטה למסוף יהוד, קו 204 מרידינג למחלף הטייסים דרך רכבת ההגנה, קו 236 מאור יהודה לתל אביב, קו 238 משכונת הדר גנים בפתח תקווה לכרמלית דרך דיזינגוף סנטר, קו 239 מרידינג למחלף הטייסים, וקו 304 משכונת התקוה לרכבת ההגנה.

ביטול קווים והחלפתם

במסגרת שדרוג הקווים, קווים 15, 46 ו-279 מרידינג עד כרמלית יחליפו את קו 11 (שיבוטל); קו 23 מכורזין לבן גוריון יחליף את קו 15 (שיבוטל); קווים 6 ו-12 מרכבת האוניברסיטה דרך רמת אביב ותל ברוך יחליפו את קו 113 (שיבוטל); קווים 28 ו-28א מהתחנה המרכזית בתל אביב לתחנה המרכזית בפתח תקוה יחליפו את קו 127 (שיבוטל); קווים 7 ו-65 מבני ברק לתל השומר יחליפו את קו 134 (שיבוטל); קווים 21 ו-28 מדבורה הנביאה לכרמלית יחליפו את קו 220 (שיבוטל); קווים 20 ו-266 מפתח תקוה לעתידים יחליפו את קו 366 (שיבוטל); וכן יבוטל קו 141 מעתידים לבית עלמין בת ים.

 

דיילי הסברה בתחנות המוצא והיעד

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    כץ עשה נפלאות בתחבצ. כל הכבוד (ל"ת)
    מרגישים את זה 04/01/2019 04:58
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    פחמאוי 03/01/2019 19:57
    הגב לתגובה זו
    כפר ערבי ועוד מונופול של חברה אחת שנותנת שירות תחצ לכפר ועוד נהג מקומי מתושבי הכפר שווה התאכזרות הנהג כלפי אנשים שאינם ממשפחתו או מחבר מכריו שנזקקים לתחצ,רק שתדעו אתם במגזר היהודי מה הולך בכפרים הערביים
  • 6.
    השכנה ממול 03/01/2019 18:46
    הגב לתגובה זו
    מוסיפים עוד אוטובוסים שרק יכבידו על עומס התנועה הקיים וכך ימשיך גוש דן להיות גוש חרא אחד גדול. מדינת חלם זה פה
  • קול מאוזן 06/01/2019 11:13
    הגב לתגובה זו
    המוח שלך מחובר למקום? הגברת תדירות הוספת מפעילים טהקטנת משך הקו ושיפור הקו זה בדיוק מה שגורם לי כעת לעזוב את הרכב בבית לא להניע אותו בכלל ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית נוחה תדירה בלי כאבי ראש של מציאת חנייה ישראל מתקדמת לשפיות בתחבורה הציבורית לקראת סטנדרט אורבני אירופי. טוב שזה מגיע סוף סוף גם אם זה בא אלינו באיחור רבמידי.
  • 5.
    שינויים מבורכים, הרבה חשיבה וגם נפגשו עם הציבור!! (ל"ת)
    ענת 03/01/2019 18:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    128 לא מגיע לבית עלמין ירקון כמו שהיה 127 (ל"ת)
    איך נבקר את המתים??? 03/01/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
  • חיים 03/01/2019 18:07
    הגב לתגובה זו
    בתדירות משופרת
  • 3.
    קוים מיותרים 03/01/2019 14:17
    הגב לתגובה זו
    מהפכת הכלום ושום דבר מעניין מה הוא ביטל . לא יתכן שיוסיפו קוים מטוב לב
  • ענת 03/01/2019 18:06
    הגב לתגובה זו
    רמת החייל, עתידים, תחנות רכבת, יגאל אלון, דיזנגוף ועוד.
  • 2.
    קו 66 03/01/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    קו שהוא משרת את צפון ת"א , ר"ג, בני ברק, פתח תקוה. תמיד מלא בעגלות של המסכנים מבני ברק שמשתמשים בתחבורה הציבורית. תמיד בעמידה . עצירות פתע וסכנות. דווקא קו שאמור להגיע לצפון הישן לאזור הבילויים של הצעירים ולנמל לא מגיע. עוצר בארלוזורב והזקנים צריכים שני אוטובוסים או ללכת ברגל לתחנה. כץ לא חשב לשנות את המסלול שיגיע ישירות לאזור נורדאו, ירמיהו והנמל. על זה הוא לא חשב ולא יחשוב. אפשר גם קו שיעבור דרך אם המושבות בתדירות גבוהה לצפון הישן אין מנוס מלעשות עוד קו שיעשה מסלול קצת שונה וישחרר את תושבי אם המושבות מתלות במוניות ושתי מכוניות כי לשם התחבורה לא מגיעה. כץ לא מסוגל
  • 1.
    עמיר לוי 03/01/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    תחבורה ציבורית בגוש דן זו פיקציה פקק אחד גדול ..עדיף ללכת ברגל אנחנו מדינת עולם 3.....עלאק סטארט אפ ניישן ....
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

קרנות פרייבט אקוויטי, לוגואיםקרנות פרייבט אקוויטי, לוגואים

שנת הקציר של קרנות הפרייבט אקוויטי: מי הציפו ערך ומי עדיין מחכים?

מהאקזיט ביד2, דרך המימושים של פימי בעשות אשקלון ובאורביט ועד ההנפקה של סוגת  קרנות הפרייבט אקוויטי סגרו שנה של אקזיטים והנפקות, אבל לא כל הקרנות נהנו מהגאות
רונן קרסו |

הגאות ההיסטורית בשווקים לא פסחה גם על עולם הפרייבט אקוויטי. אחרי תקופה של ריבית גבוהה, אי-ודאות ובלימת עסקאות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות מצאו את עצמן שוב בסביבה נוחה יותר למימושים ולהנפקות.

לצד הזינוקים במדדים, והפתיחה המחודשת של שוק ההנפקות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות נהנו גם הן משנה חריגה במיוחד. 4 קרנות פרייבט אקוויטי רשמו תשואות דו-ספרתיות, ובמקרים מסוימים גם הצליחו לתרגם את העליות למימושים בפועל, דרך אקזיטים והנפקות ברווחים נאים.


קרנות ההשקעה הפרטיות לא מדווחות על הרווחים שלהן, אבל אם נסתכל בתוצאות המצוינות של הבנקים - פועלים אקוויטי, לאומי פרטנרס ודיסקונט קפיטל, שעוסקות באותם תחומים - נבין שהייתה זו בהחלט שנה מדהימה. במקביל, קרנות ההשקעה המשיכו בהשקעות חדשות בחברות מקומיות בתחומים שונים כשהן נערכות גם להמשך הדרך.



פימי

קרן פימי, שנוסדה בשנת 1996 על ידי ישי דוידי, היא הגדולה והמובילה בישראל. הקרן מנהלת נכסים בשווי כולל של כ-8 מיליארד דולר.

לפני חודש הודיעה פימי על תחילת הגיוס של קרן פימי 8, לגיוס של 1.5 מיליארד דולר, ארבע שנים לאחר סיום הגיוס של קרן פימי 7, שבה גייסה 1.25 מיליארד דולר.

עד כה רכשה הקרן שליטה ב-108 חברות ומימשה 76 מהן, בהיקף עסקאות של למעלה מ-9 מיליארד דולר.