גילת Global Eagle
צילום: יח"צ

גילת השיגה פריצת דרך בתחום האינטרנט המהיר במטוסים

חברת רשתות הלוויין דיווחה כי לקחה חלק בהצגה הראשונה אי-פעם של מודם למטוסים המאפשר חיבור רציף ללוויין נמוך מסלול ומעבר ללוויין גבוה מסלול 
ערן סוקול | (1)

חברת גילת 0.74% רשתות לוויין הדואלית (סימול GILT), הודיעה היום (ג') על תפקיד המפתח שלה בהצגה הראשונה אי-פעם של מודם המאפשר אינטרנט מהיר במטוסים באמצעות לוויין נמוך מסלול (LEO), אשר מאפשר מעבר אוטומטי לחיבור ללוויין גבוה מסלול (GEO), באופן אשר יאפשר חיבור יציב יותר, עם פחות ניתוקים על מטוסים.

כיום אין לוויינים נמוכי מסלול (LEO) בשימוש מסחרי, ולהערכות הנהלת החברה לוויינים אלו ישוגרו לחלל לצרכים מסחריים בשנת 2021-2020. המודם של גילת הינו המכשיר הראשון שמאפשר חיבור ללוויין LEO, ובנוסף מאפשר מעבר ללוויין GEO ללא ניתוק האינטרנט על המטוס.

על פי הדיווח, אבן הדרך בתעשייה הושגה באמצעות מטוס הניסוי "אלבטרוס 1" של Global Eagle, המודם הלווייני המוטס של גילת ולוויין Phase 1 LEO של Telesat אשר שוגר מוקדם יותר השנה. הניסוי הדגים בהצלחה קישוריות רציפה ומעבר בין הלוויינים במסלול גאוסטציונרי (GEO) ולווייני ה-LEO של Telesat.

 

"Telesat שמחה לשתף פעולה עם חברות חדשניות כמו גילת ו-Global Eagle אשר מכירות בפוטנציאל של מערכת לווייני ה-LEO של Telesat לשנות את חוויית האינטרנט המהיר במטוסים עבור מיליוני נוסעים ברחבי העולם", אמר ארווין הדסון, סמנכ"ל Telesat LEO. "טיסה זו של מטוס הניסוי של Global Eagle, עם המודם הלווייני המוטס של גילת, מאשרת כי ארכיטקטורת לווייני ה-LEO המתקדמת של Telesat עונה לדרישותיה של Global Eagle לקישוריות פס רחב רציפה כמו ברשתות קרקעיות עבור מגוון יישומים, כולל היכולת לעבור בין לווייני LEO ל-GEO".

 

"שיתוף הפעולה המתמשך של גילת ו- Global Eagle עם Telesat הביא לשוק את ההישג יוצא הדופן הזה המאשרר את חזון הדור הבא של האינטרנט המהיר במטוסים," אמר רון לוין סמנכ"ל לקוחות אסטרטגיים ותקשורת בתנועה בגילת. "הפתרון של גילת הוכיח כעת לא רק את היתרונות הטכנולוגיים שלו בתמיכה במגוון יישומים, לוויינים, תדרים ואלומות, אלא גם את המעבר הראשון מסוגו בעולם בין לוויינים במסלולים שונים."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שאפו על ההצלחה חזקו מהר את מערך ההבטחה במחשבי החברה (ל"ת)
    YL 24/10/2018 09:43
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.