22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

האינדיקציה שמאותתת כי ירידת מחירי הדירות עשויה להימשך

האוצר: "הירידה הנוכחית במחירי הדירות הינה בעלת אופי שונה". ירידה של 8% במכירות דירות ברבעון הראשון
 |  87
באוצר מצאו אקדח מעשן?
Share
משרד האוצר מפרסם היום נתונים עדכניים לגבי פעילות שוק הדיור ברבעון הראשון של 2017. מהנתונים עולה כי מספר הדירות שנמכרו הסתכם ב-27.5 אלף, ירידה של 7.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד אבל עלייה של 13.6% לעומת הרבעון הקודם. כלומר נרשמה התאוששות מסוימת לעומת הרבעון האחרון של 2016, גם בקר המשקיעים.


12 אלף דירות נרכשו ע"י זוגות צעירים וזאת בדומה להיקף הדירות שנרכשו בסגמנט זה ברבעון המקביל אשתקד אבל באוצר מציינים כי נרשמה ירידה של 40% ברכישת דירות חדשות ע"י הזוגות הצעירים, כנראה כדי להדגיש כי הצעירים כנראה ממתינים ל'מחיר למשתכן'. ושוב, ביחס לרבעון הקודם דווקא נרשם גידול של 13% ברכישות מצד הזוגות הצעירים (שהתרכז בעיקר בדירות יד-2).  

המשקיעים ממשיכים לצאת מהשוק.  לפי האוצר, משקל המשקיעים בסך העסקאות ברבעון הראשון של השנה צנח לשיעור של 16.8% בלבד מסך העסקאות. במונחים כמותיים ירדו רכישות המשקיעים בשיעור חד של 32% ולראשונה מאז 2003 לא חצו רכישות המשקיעים את הרף של 9,000 דירות בשני רבעונים עוקבים, במצטבר. בסקירה הנוכחית מתייחסים באוצר לאינדיקציה מסוימת שלפיה ההתקררות בשוק הדיור צפויה להיות מצב קבוע, וזאת בניגוד לתקופות ההתקררות הקודמות (2011 סביב המחאה החברתית ו2014 סביב הניסיון להעביר את חוק מע"מ 0% של לפיד) שהתבררו כהתקררות חולפת שבסופה המחירים דהרו מעלה. וכך כותבים באוצר: "ברבעון הראשון  העמיק הסנטימנט השלילי של המשקיעים כאשר במקביל נרשמה ירידה במדד מחירי הדירות (של הלמ"ס). העובדה לפיה בשתי התקופות הקודמות במהלך העשור הנוכחי בהן נרשמו לפרקי זמן קצרים ירידות מחירים סנטימנט המשקיעים נותר חיובי, יש בה כדי לרמז כי הירידה הנוכחית במחירי הדירות הינה בעלת אופי שונה".כלומר באוצר טוענים כי בשני המקרים הקודמים שבהם שוק הדיור עצר והמחירים רשמו ירידה קלה, המשקיעים המשיכו לקנות ללא הפרעה והדבר למעשה אותת על המשך עליית המחירים, ואילו כעת השוק נעצר, המחירים החלו יורדים - וזה בזמן שהמשקיעים מוכרים. 

נסביר כי כאשר באוצר טוענים לסנטימנט שלילי מצד המשקיעים בשוק הדיור, הם מבססים את הטענה על הירידה שנרשמת במלאי הדירות המוחזקות ע"י משקיעים. מלאי זה רשם ירידה של 2,500 דירות ברבעון הראשון (כלומר המשקיעים מכרו נטו 2,500 דירות במהלך הרבעון הראשון). הנה הגרף שהוסיפו באוצר שמציג את סנטימנט המשקיעים:


 
ועם זאת, נציין כי מהסקירה עולה כי אמנם בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד רכישות המשקיעים רשמו ירידה דרמטית 32% והסתכמו ב-4.6 אלף דירות, אבל לעומת הרבעון האחרון של 2016 רכישות המשקיעים דווקא גדלו ב-8%. באוצר מנסים לעמעם עלייה זו ומציגים גרף שמתאר את כמות הדירות שנרשמו בהסתכלות של חצאי שנים:



רכישות משפרי הדיור הסתכמו ב-10.6 אלף דירות, ירידה של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בהשוואה לרמה הנמוכה שנרשמה ברבעון הקודם זהו גידול של 15% (לאחר ירידה של 17% ברבעון הקודם).


בתוך כך, באוצר כותבים כי ברבעון הראשון נמשכה המגמה של ירידה חדה במכירת דירות חדשות. "ניתוח מכירות הקבלנים לפי גודל מלמד כי הירידה במכירות הקבלנים הגדולים הינה גבוהה מזו של יתר הקבלנים, בפרט הקטנים שבהם. הדבר עשוי להעיד על גמישות נמוכה יותר במחירים מצד הקבלנים הגדולים, לנוכח הירידה בביקוש".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

87 תגובות ב-42 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
42 חח 15/06/2017 12:03 הקבלנים הפכו לתאווי בצע
לכן כמו בחיים בכלל מגיע הזמן שישלמו את המחיר של התאוותנות בלי לדעת שובע. כשיש טיפטוף של בניה באזור המרכז בעיקר של תמא 38 שלא מספק בכלל את הביקוש הרב, הקבלנים למדו שכל חודש אפשר לבקש עוד קצת כסף, אבל חגיגות תמיד מסתיימות.. בעיקר כהריבית מתחילה לעלות. ריבית שעולה משמעה 2 דברים במקביל שיוצרים ירידת מחיר מהירה: א' ריבית המשכנתאות עולה ולמעשה ערך הרכישה הופך להיות הרבה יותר גבוה-לא כדאי. ב' מתחיל להיווצר אלטרנטיבה לכסף להשקעה. כל זה מבלי לדבר בכלל על גידול בהתחלות בניה בכל רחבי הארץ.
41 רובין הוד 13/06/2017 21:11 עוקץ האינטרסנט
עוקץ הנדלן בקנדה חפשו בגוגל ... http://www.themarker.com/realestate/1.2631861 הוגשה תביעה בבית משפט המחוזי בתל אביב יש רשימה גדולה של נתבעים בדקו מי נתבע 45... צירוף מקרים נדיר ? אינטרסנטים אעלק....
40 סמואל 12/06/2017 18:07 כחלון להסתכלות דחוף . להציל את ישראל (ל"ת)
39 אדם 10/06/2017 16:36 הכל בגלל העלאת הריבית! כחלון הכשלון חוזר לאולגה
כשהמחירים בעננים ,הכסף נגמר והמשכנתאות כבר לא חינם -נכנסים לקפאון ארוך טווח. ממש לא בגלל הצלחה של כחלון שרק דואג לשרידותו של הפריץ ובינתיים קובר מדינה שלמה
38 דודו 09/06/2017 09:54 חרם נדלן
אני קורא לכל הזוגות הצעירים לא לקנות דירה למשך שנה ובודאי לאחר מכן הדירות יוזלו משמעותית
37 ט 08/06/2017 22:06 הסאבפריים כבר כאן לא רוצים לכניס עוד פאניקה.משקיעם ברחו (ל"ת)
36 ט 08/06/2017 22:04 יש לפתוח בחקירה נגד כחלון על ניסיון לטיל מס ד3.דיקטטורי (ל"ת)
35 מחירים עולים 08/06/2017 16:22 מחירים עולים. תבדקו ותשוו
באתר רשות המיסים. איפה אתם גרים? גוש 3936 נגיד...תבדקו עסקאות עד לפני שבועיים(זה עדכון אחרון באתר ) בהשוואה לפני חצי שנה ותראו.
אריק 08/06/2017 17:46 בדקתי. יורד בכל אזור המרכז (ל"ת)
34 מחירים בירידה 08/06/2017 14:40 מחירים בירידה
עסקאות באתר רשות המיסים רואים מחירים נמוכים יותר. תבדקו. ראושן לציון נס ציונה רחובות הכל יורד
מחירים בעליה 08/06/2017 16:18 מחירים בעליה. בדקתי קח דוגמאות
גוש 7373 עד 7375 עלייה של 200 אלף בחצי שנהגוש 3925 עליה 140 אלף בחצי שנה.
33 י"ע 08/06/2017 13:05 תוצאה של חןק הדירה השלישית
ולכן לאשר אותו כעת
מישהו 08/06/2017 17:14 לא אושר החוק - אז איך? !! (ל"ת)
32 אזרח וותיק 08/06/2017 11:06 בסדר, הייתי עוד מבין הטלת מס על רוכשים מעכשיו דירות ל
להשקעה, אבל לקנוס את כלל הציבור? עם פנסיונרים, עצמאים ואחרים? ללא מחשבה והגיון וללא שום הצדקה מעבר לתאוות בצע
31 שנתיים... 08/06/2017 10:35 מה עם מחיר למשתכן? יש 160 דירות בלבד
רק 3000 קילו אישור בניה איפה עשרות אלפי הדירות שהבטחת?
30 ישראלי 07/06/2017 18:54 שוק הנדלן בשפל הגדול בהיסטוריה
ביחס לגודל האוכלוסייה. הכל לקראת קריסה
מוטי מהשטח 08/06/2017 10:28 מ2012 יש קריסה...פחחחח ממש לא!
לא קריסה ולא נעליים. דירות נמכרות במיליונים. כנס לאתר רשות המיסים ותבדוק.
29 אזרח עשוק 07/06/2017 17:57 משבר הסאבפריים מגיע
אחרי זה יהיו דירות כמו זבל בחצי מחיר מכונס, והמון קונים עם חובןת ובלי דירות!!!!
איש אחד 10/06/2017 07:55 בארץ לא יכול להיות סאבפריים
מכיוון שבארץ החזר ההלוואה רובץ על הלווה. גם אם ערך הדירה צונח, והוא שווה פחות מההלוואה, הלווה עדיין מחויב להחזיר את מלוא ההלוואה. בארה"ב הערב הוא רק הנכס. הלווה יכול לתת את הנכס כמו שהוא לבנק, ולהגיד "ביי ביי". הבנק יכול לגבות רק מהנכס, לא משאר הנכסים של הלווה. זו הסיבה המרכזית למשבר הסאב פריים.
נוטלה 08/06/2017 10:32 אתה לא מבין מה זה סאבפריים. כנס
בסאבפריים אנשים לקחו 110% משכנתא ולכן ברגע של ירידה לא היה שווה להחזיר משכנתא ומסרו בכיף ואהבה גדולה לבנק את הדירה.בארץ המינוף המקסימלי הוא 70% מערך הדירה ולכן המצב שונה לחלוטין.מת על הסיסמאות של הטרולים..לא מבינים כלום.
קיפי 08/06/2017 00:01 קשקוש בלבוש (ל"ת)
28 בן אהרון 07/06/2017 15:00 ברור שעדיף לקנות חדשה בהנחה על פני משומש ללא הנחה !!!
הציבור לא טיפש שילך לקנות דירה ישנה בשוק בזמן שיש אפשרות לקנות דירה חדשה בהנחות גדולות. את זה כנראה שר האוצר כנראה לא רוצה להבין. אחרת אי אפשר להבין את הרצון שלו לפגוע ולהעניש את כל מי שיש לו יותר מדירה אחת ששר האוצר היה מעדיף שימכור דירה אחת. למי ימכור? באיזה מחיר? לא לכולם היה מזל לקנות זול לפני 10 שנים.
27 דיסלקציה 07/06/2017 12:10 מבלבלים כול הזמן בין מכירות ומחירים, בטעות או במכוון??? (ל"ת)
26 ירון 07/06/2017 08:42 פחלון מוכר לנו אוויר
הייתי אתמול בפרויקט בקרית אונו. הקבלן רוצה 550 אלף ש"ח יותר מלפני חצי שנה וכבר קנו על הנייר 10 רוכשים. פחלון עזוב אותנו ,שבענו שקרים. בשכונה באולגה היינו עובדים על החבר'ה. אנחנו לא מטומטמים.
בן אהרון 07/06/2017 11:55 אף אחד כולל האוצר לא באמת מעוניין שהמחירים ירדו.
הקבלנים מתלוננים שאין להם קרקעות לבנייה, כנראה שמישהו למעלה דואג שלא ימכרו קרקעות והינה מחסור שלא נותן למחירים לרדת.
25 בן אהרון 07/06/2017 06:43 המחירים לא יורדים כי השוק מתכווץ ובונים לפי הביקוש
מי שדואג לכל זה שר האוצר שצמצם את מכירת הקרקעות בשוק החופשי כדי שהמחירים לא ירדו.
הילה 07/06/2017 09:41 זה נכון לקראת סיום הסייקל של הירידות (שאחריו מתחילה
העליה) במצב של היום עם עודף היצע המטורף של הקבלנים והיקף הבניה הפעילה בשנים הקרובות תהיה דירה לכל הגידול באוכלוסיה וישאר עוד עודף, במקביל יצמצמו בניה אבל עד שיחסלו את המלאים יקח כמה שנים טובות.. אז בלי ספינים מיותרים!!
24 דוד 06/06/2017 23:32 לא יוכל להיות!!!! אותי לימדו שנדל"ן תמיד עולה!!!!!!!!!! (ל"ת)
איו שכל אין דירה... 08/06/2017 14:32 לא כתוב שהמחיר ירד... הצליחו לבלבל אותך...
ירד היקף העסקאות בלבד!!
23 שרון 06/06/2017 21:08 המחירים יורדים, כולם יודעים זאת והמוכרים לחוצים מאוד (ל"ת)
שמטוב 12/06/2017 15:55 אין מוכרים אז איך המוכרים שאינם יהיו לחוצים ? אתה לחוץ. (ל"ת)
אבי 07/06/2017 14:50 חיה בסרט
חחח ממש יורדים תתעוררי מהפנטזיה
איל 08/06/2017 14:37 מה שרון? בלחץ?
עובדה מוגמרת. עכשיו ביי לכסף שלך
22 ישראלי 06/06/2017 20:54 מי שמוכר היום עושה את עסקת חייו
המחרים קראת צניחה
אני 07/06/2017 07:12 משקיע שמוכר עושה את טעות חייו
מכירי השכירות לקראת זינוק אדיר
888 06/06/2017 23:26 מי שקונה עושה את עסקת חייו. רגע לפני הזינוק במחירים (ל"ת)
חלאס להפחיד 06/06/2017 23:22 מ2012 אומרים אוטוטו ירידה. חלאס... (ל"ת)
21 ערן 06/06/2017 20:09 בלה בלה ושום מילה על הסיבה האמיתית לקפאון
בג״צ מס דירה שלישית, עם מתן החלטת בג״צ הקפאון בשוק יימס ויהפוך ללבה רותחת, האוצר חושבים שעשו אותנו באצבע, תילי תילים של ניתוחים מגמתיים שלא שווים את הנייר עליהם הם כתובים, פשוט בדיחה עצובה.
תומי 07/06/2017 09:02 בולשיט שזו הסיבה
אם אתה חושב שההמתנה להחלטת בג"צ זו הסיבה, אתה טועה. המחירים המופרכים זו הסיבה, התשואה הנמוכה למשקיעים זו הסיבה. תתעורר, יש שינוי מגמה, עם החוק ובלעדיו.
בן אהרון 07/06/2017 06:38 האמת שהשוק חלש מאד ופשוט לא כדאי להשקיע בדירה.
התשואה עלובה ובעיות מכל כיוון עד השמיים. המשקיעים התעייפו מהשוק והתוצאה תהיה פחות דירות להשכרה ועליה בשכר הדירה. עד שיקבל שיווי משקל חדש.
תומי 08/06/2017 00:51 נהפוכו
תחול ירידה גם בשכר הדירה ככל שפרויקטים חדשים מסתיימים ומחיר הדירה הממוצעת ירד.
20 אזרח 06/06/2017 19:03 האוצר מפרסם את מה שהוא רוצה לפרסם
אל תאמינו... כחלון מנסה דרך התקשרות להשיג את מה שהוא רוצה. בפועל קשקוש...
19 שימי 06/06/2017 18:59 אפשר לצעוק שוב ושוב שהמחירים בירידה רק שזה לא יהפוך למציאות
כשהמחירים באמת יתחילו לרדת כבר נדע על כך גם בלי כותרת חדשה של כחלון מדי שעה,רק שלא נראה שזה באמת הולך לקרות
מרוקאי 06/06/2017 20:32 בעקרון אתה צודק, אבל בשביל להניע את תהליך
הירידה במחירים, צריך לפמפם לאנשים במיוחד בהתחלה שהמחירים יורדים, הרי התודעה היא לב הענין בשלב זה, מה שאנחנו רואים בחודש האחרון לעניות דעתי הוא מלחמה על התודעה בין שתי הקבוצות, האחת הינה קבוצת הקבלנים-המשקיעים-בעלי 3 דירות ויסלחו לי עוד כמה קבוצות אינטרסנטים ששכחתי אותם. הקבוצה השניה היא האוצר והצעירים. לעניות דעתי, המחירים יורדים והם יירדו בקצב שהולך לזעזע את המדינה, מעבר לחוקי הכלכלה והניתוחים היומיומיים של כל המכובדים, יש את הנתון החשוב ביותר והוא שכלכלה עם כל הכבוד היא לא מדע מדויק, מדובר בהתנהגות של אנשים והרבה דברים יכולים לקרות - אני בטוח שאנשים לא יסכימו איתי אבל אני צופה התרסקות בשוק הנדלן שתזעזע את אמות הסיפין.
18 אברהם 06/06/2017 17:28 ..לקוחים משכנתאות במליונים ...
ומשלמים לבנק ריבית חודשים בגובה שכר דירה למשך 20 עד 30 שנה עד שמתחילים להחזיר את הקרן כלומר בית של 1.300.000 עולה 2.400.000 ובינתיים המחירים יצנחו ...
בן אהרון 07/06/2017 06:39 במילים אחרות: זו התאבדות כלכליות ואף אחד לא מזהיר ממנה. (ל"ת)
17 משה ראשל"צ 06/06/2017 17:18 המחירים של הקבלנים בשמיים ללא פרופורציה - זה המצב נקודה
ואז הולכים לשוק היד 2 ששם המחירים גם עדיין גבוהים
16 טדי המקורי 06/06/2017 16:20 גילוי נאות
לכל קוראי האתר היקרים; אל תיפלו בפח. יש כאן אדם אחד או שניים שמקשקשים לכולם וכותב/ים עשרות תגובות-כל אחד על ירידת מחירים. ושכירות בראש העין.. הכל שקר מוחלט! אני אדם פרטי שזקוק לדירה כמו כולם, ומכיר את השוק טוב. והמצב לצערי נורא. הכל כל הזמן ממשיך לעלות. מי שיכול ורוצה יקנה ומי שלא אז שלא יקנה. שכל אחד יעשה את השיקול שלו אבל אל תאמינו לתגובות המרובות באתרים הכלכליים של אותו אחד טדי/אלון/איציק/חיים/תומי בקיצור טרול שמפיץ שקרים על קריסה ובועה , כבר שנים אני קורא את ההפחדות האלה.
15 ליאור 06/06/2017 15:45 גשם גשם מטפטף !!! (ל"ת)
14 עפר 06/06/2017 15:26 המחירים בירידה
זה מורגש גם לפי ריבוי השלטים למכירה והפרסום המרובה של הקבלנים. מי שלא הצליח למכור עד היום יהיה חייב להתפשר ולהוריד מחיר
מחירים בעלייה 06/06/2017 16:07 מחירים בעלייה. תבדוק באתר רשות המיסים
חבר יקר לא בודקים מחירים לפי מספר שלטים..רק עסקאות בפועל ותראה שלא יורד בגרוש
עפר 07/06/2017 08:24 צר לי עליך
ברשות המיסים מפרסמים עסקות של לפני 3 חדשים ויותר כדאי לך למכור את דירתך מהר !
אליד 08/06/2017 10:34 אתה טועה ומטעה. יש עסקאות שבועיים אחורה
תבדוק גוש 7373 עד 7375 ותראה..
אלון 07/06/2017 07:14 זה נכון. בשטח אין שום ירידות מחירים (ל"ת)
13 G 06/06/2017 15:05 בקרוב נראה תביעות משפטיות נגד כחלון הנוכל(מס ד3)ולכלא?? (ל"ת)
12 Yt 06/06/2017 14:56 מס דירה 3הרג את הכלכלה ויהרוס בתים חדשים שקנו הצעירים (ל"ת)
11 Yt 06/06/2017 14:55 בקרוב עוד תתחננו למשקיעים שיגיעו אך הם איבדו את האמון (ל"ת)
ליאור 06/06/2017 16:03 לא נתחנן
אתה אולי לא מבין.. איכשהו זה נראה כאילו זה התחלק לשתי קבוצות , אחת בעלת דירות/ משקיעים והשניה מחוסרי דירה. כל קבוצה שונאת את השניה , מקללת , מגדפת ומה לא..... כמחוסר דיור אני ממש לא שונא אותך או משהו בסיגנון, אבל אתה חייב להבין שאם המחירים ירדו זה יהיה לטובת כולם , לטובת העסקים , לטובת הצרכנים , ולטובת דור ההמשך !!! זה לא קשור למשקיעים, זה לטובת הילדים שלך !
ויייי 06/06/2017 18:47 תגובה ממומנת (ל"ת)
10 טדי 06/06/2017 14:35 כשההיצע עולה על הביקוש, המחירים יורדים
וזה שעדיין יש בעלי אינטרסים חזקים שמנסים לךהסתיר את הירידות, זה לא אומר שהן לא קיימות בפועל.. לא יעזור שום דבר, המחירים בדרך לקריסה
מחירים עולים 06/06/2017 16:08 מחירים עולים
אדון טדי שקרן מוביל המחאה , לספר שקר ולחזור עליו לא הופך אותו לאמת.
9 כותבי תרחישים 06/06/2017 14:16 המחסור=מכוון=בהוראת השק-רם-הנימוק:דאגה לעמידות הבנקים
בשנת 2011 הבניה היתה 46800 דירות לאור ההוראה ההזויה?הונאה שלטונית הבניה= ירדה=להלן ב 4 השנים 2012-2015 ממוצה הבניהירדה ל 43500 דירו להשוואה של גודל ההזייה אריק שרון זל בנה בשנתיים 161000 דירות(בשנ 1997-8) זה מראה את גודל ההונה זה פגיע בתלכיד הלאומי זה מחייב וועדת חקירה וועדת חקירה קמות בעקב הפגנות עם לדור הנוכחי אין וואבוס- הדור הנוכחי מפגין לגבינת קוטג
טדי 06/06/2017 14:42 מקווה שאתה זוכר שאצל שרון עלו מיליון עולים לארץ.... (ל"ת)
8 נכה מחוסר דיור 06/06/2017 14:13 לאחי יש לי אין?!?!
ב 2002 דירה חדשה מקבלן בהרצליה עלתה 1מיליון היום 2017 אותה דירה(כבר יד 2) נמכרה ב 2.5 מליון אני יודע שהלכתי רחוק 15 שנה אבל זאת הדוגמא שהייתה לי (דירה של אחי) ולצערי זאת המציאות עלייה של מאה אלף ש''ח כל שנה
טדי 06/06/2017 14:40 לא לדאוג.. כמו שעלה, ככה זה יירד. עוד בועה שתתפוצץ (ל"ת)
עתיק 06/06/2017 16:09 מ2012 אני שומע על ירידות. חלאס.. (ל"ת)
7 כותבי תרחישים 06/06/2017 14:06 המחסור=מכוון=בהוראת השק-רם-בנימוק:דאגה לעמיד הבנקים
בשנת 2011 התחלות הבניה היו 46800 דירות לאור ההוראה ההזויה-הבניה ירדה-בזמן של מחסור= הונאה= שמחייבת וועדת חקירה = להלן ההונאה הזשלטונית בשנת 2012 התח הבניה היו 46800 דירות ב 4 השנים שלאחר ההוראה ההזויה הבניה ירדה ל 43500 דירות בממוצע כ 3,300 דירות כל שנה= פחות בניה= ל הבנת ההונאה - אריק שרון זל בנה 161000 דירות בשנתיים=בשנ 1997-8 זה פגיעה בדור שלם של צעירים וחסרי דיור זה מחייב וועדת חקירה= אל תגידו לאנ ידענו וועדות חקירה כמות בעקב הפגנות עם- מעמ 0 זה אבי ההונאה- מעמ 00= זה לא הגדלת הבניה מעמ 0 הגדלת הביקוש= גם עייר חירש עילם גידם ופיסח היה מבין את ההונאה ראו היכן קראתם
6 י 06/06/2017 14:02 אין כסף לציבור נגמר בכן פינטו (ל"ת)
5 אלי 06/06/2017 13:10 ירידה במכירות בשוק שהיה צריך להציג עליה במכירות היא
סימן רע לבאות גם למבקשים לקנות וגם לעוסקים בענף. משרד האוצר הכניס את ענף הנדל"ן למיתון לצורך רווחים בקלפי, במקום לטפל בשיפור ההיצע הם מקפיאים את המעט שמוצע ע"י יצירת אוירה של בקרוב דירה בשקל .
טדי 06/06/2017 14:40 וואו.. חשבתה על כל התגובה השטותית לבד או שקראת בפייס? (ל"ת)
א א א 06/06/2017 16:12 אתה לא מבין כלום טדי. קבלנים שמים ברקס
התחלות בנייה יירדו. למה זה טוב. ? זה יוסיף היצע? ממש לא. ההיפך. זה יקפיץ מחירים.
4 gilmi 06/06/2017 13:07 ירידה זמנית
האוכלוסיה ממשיכה לגדול ואם כרגע דוחים רכישה של דירה, הדחייה תהייה זמנית בלבד ובקרוב זה יתפוצץ
טדי 06/06/2017 14:38 אשכרה יש אנשים שמאמינים לשטות הזאת. (ל"ת)
סמי 06/06/2017 13:35 היית מת, כי אתה משקיע
תינוקות לא צריכים דירה, ונפטרים מפנים אלפי דירות בשנה. אתה חי בסרט רע.
יש ר א לי 06/06/2017 23:23 סמי, סיימת יסודי? גידול טבעי זה מושג שמובן לך? (ל"ת)
פרסום בנק ישראל 06/06/2017 16:17 כל שנה 58000 משקי בית חדשים
לפי פרסום בנק ישראל אז מה הסיפור של מתים חיים נולדים . לא מבין את הסיפור.תכלס כל שנה צריך 58000 דירות חדשות.כמה דירות מסיימים ומוסרים כל שנה ? 40000 זה מפורסם באתר הלמ"ס. אז ברור שיש חוסר.
אני מאי שם 07/06/2017 11:23 וכמה אנשים מתים כל שנה? (ל"ת)
שי 06/06/2017 22:09 ויש 500 אלף דירות של משקיעים שכרגע מרגישים על גג העולם (ל"ת)
3 שמפניה ורודה 06/06/2017 13:05 הופ הופ החגיגה נגמרה (ל"ת)
2 ישראלי 06/06/2017 13:01 אנחנו רגע לפני קריסת שוק הדיור!
טעות ענק לקנות כרגע דירה
טוני 06/06/2017 16:13 מ2012 שומע את זה. מזל שלא הקשבתי .. (ל"ת)
אלי 06/06/2017 14:12 לא למדו כלום
מי שיחכה לירידה, הוא מחכה כבר 10 שנים ובינתיים המחירים עלו, כדאי מאד לא לעשות אותה טעות כל הזמן.
טדי 06/06/2017 14:37 אף אחד לא מחכה 10 שנים. סתפ ספין אינטרסנטי..
אבל כאשר מחירי הדיור בישראל הם הכי גבוהים בעולם, אז באמת כדאי להמתין עם רכישת הדירה. כי מה שעלה בחדות, גם יירד בחדות
1 חריש 06/06/2017 12:52 חריש
עם קיימים אנשים ששלמו מלוין שח ל4חדרים בחריש אז אני מצטער זה האמא של בועה
אבי 07/06/2017 14:53 אתה עוד תתחנן לדירות במליון בחריש חביבי! (ל"ת)
מנדלה 06/06/2017 16:18 אם לא עם..לא נורא דירה לא קנית. טיפ קיבלת! (ל"ת)
למה 06/06/2017 16:15 למה (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש