טסלה
צילום: Istock

טסלה ממשיכה להאמין במאסק למרות הרבעון הגרוע בתולדותיה

טסלה דיווחה על הפסד של 3.04 דולר למניה, לעומת הפסד של 69 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד
נועם בראל |

חברת הרכבים האוטונומים טסלה הודיעה כי תמשיך לתמוך ביעדיו של המנכ"ל אילון מאסק להמשך פיתוח "מודל 3", וזאת למרות תוצאות הרבעון הגרועות בתולדותיה, כשהחברה אף מזהירה כי ההוצאות יגדלו השנה. 

טסלה, אשר נמצאת בשורת הפסד תלויה רבות במכירות השנתיות של "מודל 3", רכב הסדאן החדש שמחירו מתחיל ב-35 אלף דולר - חצי ממחיר ספיגת הדגל של החברה "מודל S". על פי דו"ח החברה, טסלה סיפקה רק 1,550 רכבים ברבעון הרביעי, נתון נמוך בהרבה מתחזיות האנליסטים שציפו לכ-4,100 רכבים ברבעון.  

טסלה דחתה פעמיים את יעדי הפיתוח של "מודל 3", כאשר הודיעה שתצליח  להגיע לקצב ייצור של 5,000 מכוניות מודל 3 בשבוע רק בסוף יוני 2018 - שלושה חודשים מאוחר יותר מהיעד הקודם. לפני כן, הציבה טסלה יעד להגיע לקצב ייצור שבועי של 5,000 מכוניות כבר בסוף 2017. לא מן הנמנע שדחיות נוספות בדרך.

ענקית הרכבים האוטונומיים רשמה ברבעון הרביעי של 2017 הכנסות של 3.29 מיליארד דולר, זינוק של 44% לעומת הכנסות של 2.28 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ומעט מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 3.28 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה רשמה החברה בתקופה המדווחת הפסד של 3.04 דולר למניה, לעומת הפסד של 69 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. תחזית האנליסטים היתה להפסד  של 3.15 דולר למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.