טסלה
צילום: Istock

טסלה ממשיכה להאמין במאסק למרות הרבעון הגרוע בתולדותיה

טסלה דיווחה על הפסד של 3.04 דולר למניה, לעומת הפסד של 69 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד
נועם בראל |

חברת הרכבים האוטונומים טסלה הודיעה כי תמשיך לתמוך ביעדיו של המנכ"ל אילון מאסק להמשך פיתוח "מודל 3", וזאת למרות תוצאות הרבעון הגרועות בתולדותיה, כשהחברה אף מזהירה כי ההוצאות יגדלו השנה. 

טסלה, אשר נמצאת בשורת הפסד תלויה רבות במכירות השנתיות של "מודל 3", רכב הסדאן החדש שמחירו מתחיל ב-35 אלף דולר - חצי ממחיר ספיגת הדגל של החברה "מודל S". על פי דו"ח החברה, טסלה סיפקה רק 1,550 רכבים ברבעון הרביעי, נתון נמוך בהרבה מתחזיות האנליסטים שציפו לכ-4,100 רכבים ברבעון.  

טסלה דחתה פעמיים את יעדי הפיתוח של "מודל 3", כאשר הודיעה שתצליח  להגיע לקצב ייצור של 5,000 מכוניות מודל 3 בשבוע רק בסוף יוני 2018 - שלושה חודשים מאוחר יותר מהיעד הקודם. לפני כן, הציבה טסלה יעד להגיע לקצב ייצור שבועי של 5,000 מכוניות כבר בסוף 2017. לא מן הנמנע שדחיות נוספות בדרך.

ענקית הרכבים האוטונומיים רשמה ברבעון הרביעי של 2017 הכנסות של 3.29 מיליארד דולר, זינוק של 44% לעומת הכנסות של 2.28 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ומעט מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 3.28 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה רשמה החברה בתקופה המדווחת הפסד של 3.04 דולר למניה, לעומת הפסד של 69 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. תחזית האנליסטים היתה להפסד  של 3.15 דולר למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

אחת עולה, אחת יורדת: אנליסטים ממליצים על פייסבוק, ולמי חתכו המלצה?

האנליסטים בבית ההשקעות פייפר ג'אפרי הרימו את מחיר היעד של פייסבוק ל-46 דולר, אפסייד של 17% על המחיר היום, וחתכו את מחיר היעד למניה נוספת בסקטור הטכנולוגיה
ידידיה אפק |
בית ההשקעות האמריקני פייפר ג'פרי אחראי לעלייה מרשימה אחת ולירידה אחרת בסקטור הטכנולוגיה התנודתי. האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד של פייסבוק (סימול: FB) בעקבות המיזם החדש שפרסמה החברה, והאנליסט אוגוסט ריצ'ארד חתך את דירוגה של קואלקום (סימול: QCOM) וגם הוריד את מחיר היעד למניה. לאחר שהרשת החברתית הפופולרית בעולם פרסמה את מיזם הפרסום החדש שלה, האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד למניה מ-38 דולר ל-46 דולר, מה שמהווה אפסייד על המחיר הנוכחי בשוק של 17%. פייסבוק הכריזה על פרסומות וידאו בנות 15 שניות שיופיעו כחלק מהפיד בסלולר ובמחשב, דבר שיעצבן קצת יותר את הגולשים אבל יספק הכנסה נוספת מפרסום לחברה. האנליסט של פייפר ג'פרי כתב כי העלייה במחיר היעד מבוססת על "הפוטנציאל של פרסומות הוידאו של החברה. אנו מאמינים שהשוק לא עיכל עדיין את החדשות האלו, ואנו לא מעריכים את המספרים סביב מוצר הוידאו הזה עד שנראה איך הוא עובד. למרות זאת, אנו בטוחים יותר בתחזית הצמיחה של ההכנסות מפרסום, 50% ב-2013 ו-30% ב-2014, ולכן אנו מעלים את מחיר היעד ל-46 דולר". בד בבד, אנליסט נוסף בחטיבת המחקר של בית ההשקעות מוריד היום את המלצתו לקואלקום 'תשואת יתר' ל'ניטרלי', וגם מוריד את מחיר היעד של מניית חברת הטכנולוגיה מ-71 דולר ל-67 דולר. בדוח המפרט את הסיבות להמלצה הסבירו בפייפר ג'אפרי כי "במהלך עונת הדוחות מספר חברות הצביעו על ביקושים נמוכים למרכיבים אלקטרוניים לסמארטפונים. יותר מכך, בדיקות שנעשו לאחרונה מראות ביטולים של הזמנות של מרכיבים כאלו אצל ספקים, והביטולים הולכים וגוברים בשבועות האחרונים". גם התחרות בענף פוגעת בקואלקום, לפי האנליסטים. הם מצביעים על כך שחברה סינית המתחרה בקואלקום בתחום הרכיבים האלקטרוניים לסמארטפונים, מדיהטק, הכריזה על גידול רבעוני של 49% בהזמנות. הצפי של פייפר ג'אפרי לשנת 2014 משקף את המידע החדש הזה, ולכן מחיר היעד יורד כעת ל-67 דולר.