שחקנית חדשה: JD.com יצאה בהנפקה רותחת - זינקה 10% ביומה הראשון

הדמיון בינה לעליבאבא הוא גדול: שתיהן מגיעות מסין ובעלות אתר המאפשר מסחר אלקטרוני ברשת. הביקוש בהנפקה היה גדול פי 15 מהצפי
עוז מוכתר | (1)

פתיחה חזקה נרשמה היום (ה') אצל "אמזון הסינית", JD.com (סימול: JD), שנסחרת בנאסד"ק. המניה זינקה 10% ושווי השוק שלה עומד על כ-15.3 מיליארד דולר. אחרי שהשלימה הנפקה מוצלחת מאוד אתמול בלילה ובה נקבע מחיר התחלתי של 19 דולר, נפתח המסחר היום במחיר של 21.75 דולר. המניה פתחה את המסחר בזינוק של קרוב ל-20% לפני שהעליות התמתנו. לפי גורמים המעורבים בפרטים, ההצעה הראשונית לציבור של JD.com זכתה לביקושים של פי 15 ממה שהציעו בחברה.

החברה תיכננה לגייס סכום של 1.7 מיליארד דולר ומחיר המניה היה צפוי לעמוד על בין 16 ל-18 דולר. בפועל, הצליחה החברה לגייס סכום של 1.78 מיליארד דולר עבור מכירה של 93.7 מיליון מניות. פתיחת המסחר במניה ריכז עניין רב בעיקר בגלל שהיא עשויה להעיד על ההנפקה הקרבה ובאה של ענקית הסחר האלקטרוני הסינית, עליבאבא.

הביקוש העצום למניה מגיע אחרי מספר הנפקות כושלות שבוצעו בשבועות האחרונים בוול סטריט, אשר הושפעו בעיקר מגל המימושים בסקטור הטכנולוגיה. כאמור, ההנפקה הזו מרכזת עניין רב בשל הדמיון הגדול בין החברה לענקית הקמעונאות האינטרנטית, עליבאבא, אשר צפויה לצאת בהנפקה בקיץ הקרוב.

בעוד שעליבאבא נחשבת לאיביי (Ebay) הסינית, JD דומה יותר במאפייניה לאמזון. בדומה לעיסוק העיקרי של עליבאבא, לחברה יש שוק קטן שמתפתח בקצב מהיר אשר מקשר בין קונים למוכרים. לפי Sanford C. Bernstein & Co, לחטיבת השוק של עליבאבא היה ערך סחורה גולמי של מעל 250 מיליארד דולר ב-2013. ל-JD לעומת זאת, יש ערך סחורה גולמי של 5.3 מיליארד דולר.

המכירות של JD גדלו ב-68% ב-2013, בעיקר הודות לעלייה בהכנסות מחטיבת המכירות הישירות שלה. החברה דיווחה על הפסד תפעולי של 96 מיליון דולר ב-2013 והכנסות של 11.5 מיליארד דולר. עליבאבא לעומת זאת, מייצרת שיעור רווח תפעולי של 50%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    IPO הסיניות פוגעות בביטחון הלאומי של ארצהב ויש להפסיקן! (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 24/05/2014 13:40
    הגב לתגובה זו
נדלן
צילום: istock

חברת הבניה שמזנקת כעת בוול סטריט לאחר פרסום הדו"חות

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר השבוע סקטור חברות הבניה נמצא במרכז. מניית KB HOME משלימה היום זינוק של 40% מתחילת 2019
עמית נעם טל |
עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר סקטור הנדל"ן בארה"ב מרכז עניין. לאחר הדו"חות החלשים של לנאר (סימול:LEN) מוקדם יותר השבוע, חברת KB HOME (סימול:KBH), אחת מחברות הבנייה הגדולות בארה"ב, פרסמה אמש לאחר סיום המסחר את תוצאותיה לרבעון האחרון, והצליחה להכות את התחזיות. מניית החברה מגיבה כעת בעליות חדות של 5.6%. החברה דיווחה על הכנסות של 1.02 מיליארד דולר ברבעון האחרון. אמנם מדובר בירידה ביחס להכנסות של 1.1 ברבעון המקביל אשתקד, אך הנתון גבוה מהצפי המוקדם שעמד על הכנסות של 935 מיליון דולר. ההכנסות ב-6 החודשים הראשונים של 2019 עמדו על 1.82 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 1.97 מיליארד דולר ב-2018.  החברה מסרה ברבעון האחרון כ-4,920 בתים חדשים בארה"ב, כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כאשר מחיר המכירה הממוצע  ירד ב-7% בחישוב שנתי, ועמד על 369 אלף דולר. הרווח התפעולי של החברה משוק הנדל"ן עמד על 83.4 מיליון דולר, ירידה של בערך 30% מהתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 47.3 מיליון דולר או 0.54 דולר למניה, לעומת רווח של 57.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.   צבר ההזמנות של החברה גדל ב-532 ברבעון האחרון והסתכם ב-4,064 פרויקטים, כאשר השווי שוק המוערך שלהם עלה לרמה של 1.53 מיליארד דולר.  בעקבות העליות היום, מניית החברה משלימה עלייה של קרוב ל-40% מתחילת 2019. עם זאת, מניית החברה נסחרת ברמה הנמוכה ביותר מ-33% מהשיא שנקבע בתחילת 2018. תעודת הסל ITB, העוקבת אחר חברות הבניה עולה כעת ב-1.1%.  גרף מניית החברה בשנים האחרונות