אופנהיימר: שדרוג המלצה לנייקי, רואים אפסייד של 23%
הנהלת נייקי NIKE הודיעה לאחרונה על תוכנית אסטרטגית שתתמקד בחדשנות המוצרים, וכן בתעדוף של עבודה עם מפיצים וקימעונאיות, תיקון להחלטה אסטרטגית קודמת. לצד זה הודיעה החברה על תוכנית התייעלות שצפויה לחסוך במצטבר כ-2 מיליארד דולר. באופנהיימר סבורים כי האתגרים העומדים בפני החברה כבר מתומחרים במחיר המניה שהציגה ביצועי חסר מול מדד ה-S&P מתחילת השנה, עם ירידה של 10% בהשוואה לעליה של המדד ב-14%.
האנליסטים צופים כי החברה תספק תחזית חלשה לשנת 2025 בדוחות הקרובים ביום חמישי השבוע. לפי הערכות, התחזית תכלול בתוכה את האתגרים שהחברה חווה בצמיחה לצד מהלכי התייעלות שנקטה. התחזית החלשה הזו תהווה בסיס טוב לעקיפת התחזיות בהמשך. באופנהיימר משדרגים את דירוג מניית נייקי ל"ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 120 דולר. המתבסס על מכפיל של 26-28 לשנת 2027. בהשוואה למכפיל הנוכחי של 23-25.
נייקי מובילה בתחום הספורט, עם מגוון רחב של מוצרים כולל נעלי ריצה, בגדי ספורט, ציוד ספורט ואביזרים נלווים. המכירות הכוללות בשנת הכספים 2024 צפויות להגיע ל-51.7 מיליארד דולר. לאחרונה התמודדה החברה עם האטה במכירות וזאת לאחר אימוץ החלטת תיעדוף הערוץ ההפצה הישיר על פני הפצה באמצעות הקימעונאיות.
הסיבות להעלאת הדירוג – (1) היסטוריה ארוכה של חדשנות מוצרית ופיתוח מותג של נייקי איפשרה לה לכבוש נתחי שוק גדולים בקטגוריות ובאזורים שונים לאורך השנים. (2) תשתית דיגיטלית משופרת מהווה בסיס לתשתית הפצה טובה יותר, (3) החברה הציגה תוכנית אסטרטגית חדשה שכוללת בתוכה קיטון בהוצאות והתיעלות וצפויה לשפר בטווח הארוך את ריווחיותה (4) אולימפיאדת 2024 יכולה להוות עבור נייקי הזדמנות להפגין נוכחות ויתרון מוצרי ותחרותי, בימת האוליפיאדה יכולה להוות קטליזטור חיובי (5) בטווח הקצר והבינוני תחזיות החברה צפויות להיות שמרניות, תוך שהן משקללות את הסביבה העסקית הנוכחית העומדת בפני החברה.
- נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
- דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נייקי תדווח תוצאות ביום חמישי הקרוב לאחר המסחר. תחזית הקונצנזוס היא להכנסות של 12.8 מיליארד דולר, עליה של 0.34% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בבנק ההשקעות צופים רווח למניה של 84 סנט וצופים לשנת הכספים 2025 ירידה בהכנסות של 3% מול הצפי הקודם לצמיחה חיובית של 1%. בשורת הרווח צופים האנליסטים רווח למניה של 3.55 דולר, נמוך מהתחזית הקודמת של 3.86 דולר למניה.
לפי הערכות בנק ההשקעות, הציפיות הנמוכות לצד מהלכי ההתייעלות יאפשרו לנייקי להפתיע ביתר קלות ולהציף ערך בטווח הארוך. ענקית ההנעלה נסחרת כעת לפי שווי של 146 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה ירדה ב-10% מתחילת השנה וב-10.14% ב-12 החודשי םהאחרונים.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
