מאנדיי בדוחות ותחזית טובים: מזנקת ב-11% בטרום
חברת מאנדיי מאנדיי , מפתחת מערכת הפעלה לעבודה (Work OS), מזנקת בטרום ב-11% בעקבות דוחות טובים. החברה הכניסה 150 מיליון דולר, מעל הצפי ל-141 מיליון ובנוסף היא רשמה שוב רווח מתואם מפתיע של 47 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 37 סנט. התחזית להמשך טובה: ברבעון הבא היא צופה הכנסות של 155 מיליון דולר (אמצע טווח - המייצג גידול של 43% לעומת אשתקד), מעל הצפי ל-150 מיליון דולר. בשנה כולה היא צופה הכנסות של 690.5 מיליון דולר (אמצע טווח - גידול של 33%) מעל הצפי ל-661.7 מיליון דולר.
מספר הלקוחות עם הכנסות חוזרות שנתיות (ARR) הגבוה מ-50 אלף דולר גדל ב-86% בשנה האחרונה ל-1,474, לעומת 793 לקוחות בסוף 2021. מספר הלקוחות המשלמים עמד על 186,477, גידול של 23% לעומת 152,048 לקוחות בסוף 2021.
מנגד, חשוב לזכור - אם אתם משקיעים בחברה אתם בעיקר קונים צמיחה עתידית. מאנדיי עדיין מפסידה תפעולית. היא צופה ברבעון הקרוב הפסד תפעולי מתואם על בסיס Non-GAAP של 18 מיליון דולר ושיעור הפסד תפעולי של 12-13%. בשנה כולה היא צופה הפסד תפעולי מתואם של 34 מיליון דולר ושיעור הפסד תפעולי של 5%, אבל בכל זאת היא מראה שיפור והמשקיעים אוהבים את זה.
מניית מאנדיי זינקה לאחר ההנפקה והגיעה לשווי של 20 מיליארד דולר. אבל אז היא נפלה - פשוט כי התמחור היה גבוה מדי - ואפשר היה להעריך את זה כבר בהתחלה, וגם כי היא הונפקה במסגרת גל ההנפקות של 2021, כשהשווקים היו באופוריה. האופוריה חלפה והמניות נפלו. מאז השיא המניה איבדה יותר -65% משוויה, אבל מאז חודש אוקטובר האחרון היא במומנטום חיובי ומשלימה זינוק של 62% ונסחרת כעת במחיר של 131 דולר למניה ולפי שווי שוק של 5.74 מיליארד דולר.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי, רועי מן אומר על רקע הדוחות: "הרבעון הרביעי מסכם שנה מצוינת, שעלתה על הציפיות שלנו בשורה העליונה והתחתונה. סיימנו את שנת הכספים 2022 עם צמיחה משמעותית בהכנסות, התייעלות ותזרים מזומנים חופשי חיובי שנה שניה ברציפות ממועד ההנפקה. על אף חוסר הוודאות בסביבה המקרו-כלכלית, אנו ערוכים היטב להשגת היעדים הבאים״.
המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי, ערן זינמן: "אנו ממשיכים לראות גידול משמעותי בביקוש של לקוחות למוצרי החברה עם הצטרפות של מעל ל-34,000 לקוחות חדשים, במהלך השנה. לקוחות פונים למאנדיי לצורך שיפור היעילות והביצועים העסקיים שלהם, ואנו מלאי ביטחון לגבי ההזדמנויות ארוכות-הטווח שלפנינו, על בסיס הפתרונות החיוניים שאנו מספקים ללקוחותינו עבור מגוון רחב של שימושים".
"הביצועים שלנו ברבעון הרביעי ובשנת הכספים 2022 מוכיחים כי מאנדיי ממשיכה להניע צמיחה ורווחיות", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "התוצאות המרשימות הללו מחזקות את הביטחון שלנו ביכולתנו להשיג את היעדים שהצבנו לטווח הקרוב ולטווח הרחוק, ואנו מצפים שגם בשנת הכספים 2023 נשיג תזרים מזומנים חופשי חיובי". החברה רשמה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 27.1 מיליון דולר, ותזרים מזומנים חופשי מתואם של 8.1 מיליון דולר (לעומת 16.4 מיליון דולר ו-9.9 מיליון דולר בהתאמה, בשנת 2021).
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
התוצאות השנתיות:
ההכנסות עמדו על 519 מיליון דולר, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-510 מיליון דולר. מדובר בגידול של 68% לעומת שנת 2021, או 71%. הפסד נטו בסיסי ומדולל למניה Non-GAAP עמד על 73 סנט, טוב מצפי האנליסטים להפסד של 1.58 דולר למניה, ובהשוואה להפסד נטו בסיסי ומדולל למניה Non-GAAP של 1.33 דולר בשנת 2021.
ההפסד התפעולי GAAP עמד על 152 מיליון דולר, לעומת הפסד של 126.1 מיליון דולר בשנת הכספים 2021; שיעור ההפסד התפעולי GAAP עמד על 29% מההכנסות, לעומת שיעור הפסד של 41% בשנת הכספים 2021.
ההפסד התפעולי Non-GAAP עמד על 47.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 52.6 מיליון דולר בשנת הכספים 2021; שיעור ההפסד התפעולי Non-GAAP עמד על 9% מההכנסות, לעומת שיעור הפסד של 17% בשנת הכספים 2021.
שיעור ה-Net Dollar Retention היה גבוה מ-120%.
שיעור ה-Net Dollar Retention של לקוחות עם יותר מ-10 משתמשים היה גבוה מ-130%.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
