מניות IN - אגרות חוב OUT
וורן באפט חוזר על התובנה המאוד חשובה לכל משקיע - המניות יספקו תשואה העולה על אגרות החוב. במכתב השנתי לבעלי המניות של ברקשייר האת'וויי, כתב באפט "במידה ושיעורי הריבית יישארו קרובים למה שהם כיום בעשורים הקרובים והמסים על החברות יישארו גם ברמה שקיימת היום, כמעט בטוח שמניות יציגו ביצועים טובים יותר מאגרות חוב".
>>>10 כללי ההשקעה של וורן באפט
הריבית הנמוכה והפחתת המסים בשנים האחרונות דחפו את שוק המניות לשיאים ובאפט סבור שהמגמה החיובית צפויה להימשך - "שני אלמנטים אלה, ביחד עם הרוב הגבית האמריקאית, יהפכו את המניות להשקעה ארוכת טווח שעדיפה משמעותית לכל אדם שלא נמצא בחובות, אלא יש לו כספים להשקעה, ושיש לו את היכולת לשלוט ברגשותיו". למה הכוונה, ואיך רגשות קשורים לעניין? באפט דוגל בהשקעה לטווח ארוך, ללא מימושים תכופים בדרך, ללא פעולות מכירה וקנייה תכופות. משקיע שלא מסוגל לסבול את הירידות
בשעה שיש נפילות, לרוב חוזר לשוק בעיתוי פחות טוב - הוא קונה במחירים גבוהים יותר - אז גם אם המימוש נעשה במחיר סביר, לאורך זמן המימוש לא מצדיק את עצמו.
"הכול יכול לקרות למחירי המניות מחר בבוקר. יהיו ירידות חדות בשוק הזה, ככל הנראה של 50% ואף יותר, אבל הסבלנות משתלמת".
באפט הדגיש כי בכירי החברה אג'יט ג'איין (Ajit Jain) וגרג הבל (Greg Abel) יענו על שאלות במפגש בעלי המניות שיתקיים בחודש מאי. מדובר בשינוי חשוב - עד כה מי שהיו עונים על השאלות הם באפט עצמו וסגן הנשיא צ'ארלי מונגר. אבל צריך להעביר את השרביט הלאה. באפט רמז שג'איין או הבל יהיו היורשים בחברה, אבל לא הגדיר אחד מהם כמוביל. ג'אין מנהל את עסקי הביטוח והבל את העסקים האחרים.
- 3.ברור 23/02/2020 00:04הגב לתגובה זובארהב ירדו המדדים ב 3 ומשהו אחוז ביומיים שתל אביב לא נסחרה. דיווח בקוריאה: "מספר הנדבקים מהקבוצה שביקרה בישראל עלה ל-19" זה מגע קרוב עם עשרות אלפים אולי יותר. חדרי האוכל של המלונות שישנו, בתל אביב, הרצליה, טבריה, באר-שבע וכו.., האוטובוסים, המקומות שביקרו בירושלים ,הכל צפוץ. גם ברשות הפלשתינאית ביקרו. שם בטח אין מעקב, זה מבהיל ומטורף איזה אסון יכול בשקט להתרחש בארץ. הדולר קרוב לוודאי יזנק ,את אחד השינויים הגדולים של השנים האחרונות ביום אחד.
- 2.? (ל"ת)אנונימי 22/02/2020 21:34הגב לתגובה זו
- 1.600,000 (ל"ת)600,000 22/02/2020 21:19הגב לתגובה זו
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
