אייל הררי, מנכ"ל רדקום
צילום: יח"צ

רדקום מגדילה הכנסות ומקטינה הפסדים

ההכנסות ברבעון עלו ל-9 מיליון דולר, וההפסד הצטמצם לחצי מיליון דולר - התחזית ל-2020: הכנסות של 35-38 מיליון דולר 
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה רדקום

חברת רדקום, המפתחת מערכות לבדיקת מערכות תקשורת, מדווחת על הכנסות של 9 מיליון דורל ברבעון האחרון של 2019, והכנסות של 33 מיליון דולר בשנת 2019. "אנו מסכמים את שנת 2019 עם רבעון יציב, ועמידה ברף העליון של תחזית ההכנסות", אומר אייל הררי, מנכ"ל החברה - "במהלך השנה, הרחבנו את בסיס הלקוחות שלנו ליפן ורוסיה והשקענו בצורה משמעותית במחקר ובפיתוח 

"ההשקעה במחקר ופיתוח נועדה לחזק את פתרונות ה-5G שלנו. השקעה זו תאפשר לנו לייצר חדשנות ולספק ערך ממשי לספקי שירותי התקשורת המעוניינים להטמיע פתרונות הבטחת שירות מבוססי ענן בשלבים המוקדמים להטמעת 5G. אנו כבר מקדמים מספר הזדמנויות עסקיות להטמעת פתרונותינו ב-5G וצופים כי הזדמנויות נוספות תגענה ככל שמפעילות התקשורת יגדילו את השקעתן בפריסת רשתות 5G במהלך 2020.

"ההתקשרויות האחרונות שלנו עם לקוחות לצד האסטרטגיה שלנו לחתימת הסכמים רב שנתיים הכוללים הכנסות מתמשכות מייצרים עבורנו נראות טובה יותר לקראת השנה הקרובה. בהתבסס על כך, אנו מציבים תחזית הכנסות שנתית ל-2020 בטווח של 35-38 מיליון דולר". 

גידול משמעותי ברבעון הרביעי 

הכנסות: היקף ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכם ב-9 מיליון דולר, בהשוואה ל-4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2018. ההפסד הנקי על בסיס GAAP ירד והסתכם ב-1.1 מיליון דולר או 8 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי על בסיס GAAP של 4.1 מיליון דולר או 30 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הרביעי של 2018. 

ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP ירד והסתכם ב- 0.5 מיליון דולר, או 4 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי על בסיס Non-GAAP של 3.7 מיליון דולר או 27 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של 2018. 

מזומנים: נכון ליום 31 בדצמבר, 2019, היו בידי החברה מזומנים, שווי מזומנים ופיקדון בנקאי לזמן קצר בהיקף של 69.3 מיליון דולר, ללא חוב. 

  

בשנת 2019 כולה הסתכמו ב-33 מיליון דולר, בהשוואה ל-34.1 מיליון דולר בשנת 2018. ההפסד הנקי על בסיס GAAP לשנת 2019 הסתכם ב- 6.8 מיליון דולר או 50 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי על בסיס GAAP של 2.4 מיליון דולר או 18 סנט למניה בדילול מלא בשנת 2018. ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP לשנת 2019 הסתכם ב-4.6 מיליון דולר, או 33 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי על בסיס Non-GAAP של 0.3 מיליון דולר או 2 סנט למניה בדילול מלא בשנת 2018. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עוד חברת זבל מבית זיסאפל שלא תגיע לכלום ! (ל"ת)
    חנטרישים 13/02/2020 20:38
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.

במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.