טים קוק אפל
צילום: אפל

מניית אפל - האם היא הגיעה לתחתית? בסיטי חושבים שכן

התרחיש החיובי - מחיר של 300 דולר, התרחיש הממוצע - מחיר יעד של 275 דולר והרצפה - מחיר נוכחי של כ-220 דולר; וגם מנועי הצמיחה של אפל? תזכורת: יש גם המלצות שליליות על אפל

אביחי טדסה | (3)
נושאים בכתבה אפל


מניית אפל נמצאת בירידה על רקע חששות מעיכובים טכנולוגיים בסירי ובאייפונים החדשים. אבל, בסיטי מספקים לה תחזית מחוץ לקופסא - האנליסטים טוענים שהמניה יכולה להגיע עד 300 דולר – זינוק של 36% מהמחיר הנוכחי, כאשר השוק יתחיל לראות את הדברים בצורה יותר חיובית לגבי ה-Apple Intelligence, הטכנולוגיה החדשה שהחברה עובדת עליה. בינתיים, המניה ללא שינוי ב-222 דולר.

בסיטי שומרים על דירוג קנייה ומציבים מחיר יעד של 275 דולר, שמשקף עלייה של 25% מהמצב הנוכחי. הם לא סבורים שהתקלות בשדרוג של סירי, העוזרת הקולית של אפל, הן קשות ואיומות. הם סבורים שסירי שמשלבת בינה מלאכותית מתקדמת, תציג בהמשך יכולות טובות. 

הם טוענים שהעדכון האחרון שכלל הרחבות של ה-Apple Intelligence לשפות חדשות לא היה אמור מלכתחילה עם עדכון של סירי. בעוד אנליסטים אחרים יצאו מופתעים לרעה, הם לא הופתעו כי אפל לא נתנה לוח זמנים ברור מלכתחילה. הם סבורים שרק בשיחת המשקיעים הבאה החברה תסביר מתי ואיך השדרוג הזה יגיע לשוק. 

בסיטי מאמינים שב-2026, עם כניסת ה-iOS 19, נראה סירי משודרגת מאוד – כזו שמבינה מה קורה על המסך, מתחברת למשימות האישיות של המשתמש, ומשתלבת לעומק עם אפליקציות. אחרי זה, בין 2026 ל-2027, צפויה להגיע גרסה עוד יותר מתקדמת של סירי, שתיקח את היכולות שלה לרמה חדשה לגמרי. בסיטי מבססים את זה על המסלול הטכנולוגי של אפל ועל הדרך שבה היא משחררת חידושים לאורך זמן.

הם קובעים את מחיר היעד של 275 דולר לפי מכפיל רווח של 30 ב-2027, ומוסיפים פרמיה של בערך 20% מעל הממוצע ההיסטורי של אפל. למה הפרמיה הזו? כי לדעתם, אפל הולכת להרוויח יותר מהמוצרים והשירותים שלה, עם שולי רווח גדלים ומכירות שעולות. בנוסף, יש לחברה מאזן חזק – כלומר, הרבה מזומנים נטו,  וזה נותן יציבות. העלייה הזו תלויה גם באימוץ הדרגתי של ה-Apple Intelligence, שצפוי להפוך
את המכשירים ליותר חכמים ומושכים לקונים.

אבל לא הכל ורוד. יש כמה דברים שיכולים לעשות צרות. אם הביקוש למוצרים של אפל יחלש, בגלל מצב כלכלי לא טוב, או סיבות אחרות, זה עלול להשפיע על המכירות. עוד נקודה חשובה היא המתיחות
בין ארה"ב לסין, שיכולה לפגוע בשרשרת האספקה של החברה. אפל תלויה מאוד בספקים בטייוואן ובסין היבשתית, ואם יהיו שם בעיות – כמו מכסים כבדים או סגירת מפעלים – זה עלול לעכב ייצור ולפגוע במניה.

כרגע, השוק די מתנדנד בקשר לאפל. מתוך כ-50 אנליסטים יש 6 שממליצים למכור ויש 14 שנותנים הולד. אבל בסיטי מאמינים שהמניה קרובה לתרחיש הכי פחות טוב שלה כרגע – כלומר, המחיר הנוכחי מגלם את כל הרע ומכאן מבחינתם כמעט ואין לאן לרדת. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יניב 05/04/2025 04:49
    הגב לתגובה זו
    גם כן תחתית
  • 2.
    אנונימי 01/04/2025 18:08
    הגב לתגובה זו
    המלצה שלי לקנות אפל. רווח בטוח בעתיד.
  • 1.
    סין פולשת לטייוואן. 01/04/2025 17:25
    הגב לתגובה זו
    הסלולרים הסינים טובים מאילו של אפל בשליש המחיר.בשנה הקרובה מניית אפל תרד ב 80 אחוז.וורן באפט מכר את מנית אפל תלמדו ממנו כי הנפילה תהיה כואבת.
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

אילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיותאילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיות

האם 2025 היא שנת הזעם? מילון אוקספורד טוען שכן

אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait הוא מילת השנה של 2025; המונח משקף את המעבר הרוחבי מהקליק בייט ומתוכן שמטרתו לעורר סקרנות, לתוכן שמטרתו להצית כעס ולהניע מעורבות ברשת

רן קידר |
נושאים בכתבה אוקספורד

הוצאת אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait, “פתיון שמעורר זעם”, נבחר למילת השנה 2025, לאחר הצבעה ציבורית שבה השתתפו עשרות אלפי גולשים. הבחירה משקפת את האופן שבו השיח האינטרנטי עבר בשנים האחרונות לשימוש גובר בתוכן שנועד לא ליידע או לבדר, אלא להכעיס. לפי מילון אוקספורד, המונח מתאר תוכן מקוון שנוצר במכוון כדי לעורר כעס, תסכול או סערה ציבורית, והכל למטרת הטראפיק, התגובות והשיתופים.

באוקספורד מסבירים כי Rage bait התבסס כשילוב של שתי מילים באנגלית, Rage (זעם) ו-Bait (פתיון), שהפכו יחד למונח מדויק של דור הרשתות החברתיות: לא עוד “קליק־בייט” שמבקש למשוך תשומת לב, אלא פתיון רגשי שמכוון לאזורים הפחות רציונליים של המשתמשים. לפי אוקספורד, השימוש במילה זינק פי שלושה בשנה האחרונה, מה שמאשש עד כמה תופעת “הכעס למטרות רווח” הפכה לחלק משגרה דיגיטלית.

לא על הזעם לבדו 

מאחורי הבחירה עמדה רשימה מצומצמת ובה מונחים נוספים, בהם Aura farming (חקלאות אאורה), יצירת תדמית "מגניבה" או מסתורית לצבירת מעמד חברתי, בעיקר ברשתות כמו טיקטוק. מונח נוסף הוא Biohack, המתייחס לשימוש בטכנולוגיה ובהרגלי חיים קיצוניים כדי “לשדרג” את הגוף. למרות הפופולריות של המונחים הללו, Rage bait זכה ברוב ההצבעות, אולי משום שהוא נוגע בעצב חשוף במיוחד בשיח המקוון של השנים האחרונות.

קאספר גראתווהול, נשיא תחום השפות באוקספורד, מסביר כי עצם קיומו של המונח, והעלייה החדה בשימוש בו, מעידים על כך שהציבור נעשה מודע יותר לטקטיקות המניפולציה שמופעלות עליו. “בעבר התוכן המקוון ניסה בעיקר לעורר סקרנות,” אמר, “אבל כיום הוא פועל על הרגשות שלנו ומושך אותנו להגיב. זה שינוי עמוק באופן שבו אנחנו חווים את הרשת.”

מעניין לציין שהמונח Rage bait איננו חדש לחלוטין: שימוש מוקדם בו תועד כבר ב-2002 בפורומי Usenet, בעיקר כביקורת על פרובוקציות ברשת. מאז הוא צמח להיות חלק משפת האינטרנט העולמית, ואף הוליד מונחים קרובים כמו Rage farming, המתאר יצירת סדרת תכנים מכוונת שנועדה להעצים כעס לאורך זמן, במיוחד בהקשרים פוליטיים ותחת הפצת מידע שגוי.