טים קוק אפל
צילום: אפל

מניית אפל - האם היא הגיעה לתחתית? בסיטי חושבים שכן

התרחיש החיובי - מחיר של 300 דולר, התרחיש הממוצע - מחיר יעד של 275 דולר והרצפה - מחיר נוכחי של כ-220 דולר; וגם מנועי הצמיחה של אפל? תזכורת: יש גם המלצות שליליות על אפל

אביחי טדסה | (3)
נושאים בכתבה אפל


מניית אפל נמצאת בירידה על רקע חששות מעיכובים טכנולוגיים בסירי ובאייפונים החדשים. אבל, בסיטי מספקים לה תחזית מחוץ לקופסא - האנליסטים טוענים שהמניה יכולה להגיע עד 300 דולר – זינוק של 36% מהמחיר הנוכחי, כאשר השוק יתחיל לראות את הדברים בצורה יותר חיובית לגבי ה-Apple Intelligence, הטכנולוגיה החדשה שהחברה עובדת עליה. בינתיים, המניה ללא שינוי ב-222 דולר.

בסיטי שומרים על דירוג קנייה ומציבים מחיר יעד של 275 דולר, שמשקף עלייה של 25% מהמצב הנוכחי. הם לא סבורים שהתקלות בשדרוג של סירי, העוזרת הקולית של אפל, הן קשות ואיומות. הם סבורים שסירי שמשלבת בינה מלאכותית מתקדמת, תציג בהמשך יכולות טובות. 

הם טוענים שהעדכון האחרון שכלל הרחבות של ה-Apple Intelligence לשפות חדשות לא היה אמור מלכתחילה עם עדכון של סירי. בעוד אנליסטים אחרים יצאו מופתעים לרעה, הם לא הופתעו כי אפל לא נתנה לוח זמנים ברור מלכתחילה. הם סבורים שרק בשיחת המשקיעים הבאה החברה תסביר מתי ואיך השדרוג הזה יגיע לשוק. 

בסיטי מאמינים שב-2026, עם כניסת ה-iOS 19, נראה סירי משודרגת מאוד – כזו שמבינה מה קורה על המסך, מתחברת למשימות האישיות של המשתמש, ומשתלבת לעומק עם אפליקציות. אחרי זה, בין 2026 ל-2027, צפויה להגיע גרסה עוד יותר מתקדמת של סירי, שתיקח את היכולות שלה לרמה חדשה לגמרי. בסיטי מבססים את זה על המסלול הטכנולוגי של אפל ועל הדרך שבה היא משחררת חידושים לאורך זמן.

הם קובעים את מחיר היעד של 275 דולר לפי מכפיל רווח של 30 ב-2027, ומוסיפים פרמיה של בערך 20% מעל הממוצע ההיסטורי של אפל. למה הפרמיה הזו? כי לדעתם, אפל הולכת להרוויח יותר מהמוצרים והשירותים שלה, עם שולי רווח גדלים ומכירות שעולות. בנוסף, יש לחברה מאזן חזק – כלומר, הרבה מזומנים נטו,  וזה נותן יציבות. העלייה הזו תלויה גם באימוץ הדרגתי של ה-Apple Intelligence, שצפוי להפוך
את המכשירים ליותר חכמים ומושכים לקונים.

אבל לא הכל ורוד. יש כמה דברים שיכולים לעשות צרות. אם הביקוש למוצרים של אפל יחלש, בגלל מצב כלכלי לא טוב, או סיבות אחרות, זה עלול להשפיע על המכירות. עוד נקודה חשובה היא המתיחות
בין ארה"ב לסין, שיכולה לפגוע בשרשרת האספקה של החברה. אפל תלויה מאוד בספקים בטייוואן ובסין היבשתית, ואם יהיו שם בעיות – כמו מכסים כבדים או סגירת מפעלים – זה עלול לעכב ייצור ולפגוע במניה.

כרגע, השוק די מתנדנד בקשר לאפל. מתוך כ-50 אנליסטים יש 6 שממליצים למכור ויש 14 שנותנים הולד. אבל בסיטי מאמינים שהמניה קרובה לתרחיש הכי פחות טוב שלה כרגע – כלומר, המחיר הנוכחי מגלם את כל הרע ומכאן מבחינתם כמעט ואין לאן לרדת. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יניב 05/04/2025 04:49
    הגב לתגובה זו
    גם כן תחתית
  • 2.
    אנונימי 01/04/2025 18:08
    הגב לתגובה זו
    המלצה שלי לקנות אפל. רווח בטוח בעתיד.
  • 1.
    סין פולשת לטייוואן. 01/04/2025 17:25
    הגב לתגובה זו
    הסלולרים הסינים טובים מאילו של אפל בשליש המחיר.בשנה הקרובה מניית אפל תרד ב 80 אחוז.וורן באפט מכר את מנית אפל תלמדו ממנו כי הנפילה תהיה כואבת.
איש עשיר
צילום: Freepik

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?

כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עושר

היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.

על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.

מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.

לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.

בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.


פלנטיר. קרדיט: רשתות חברתיותפלנטיר. קרדיט: רשתות חברתיות

448 מיליון דולר לפלנטיר: הצי האמריקאי מטמיע מערכת AI לניהול תחזוקת צוללות

המערכת החדשה אמורה לצמצם עיכובים כרוניים בתחזוקת הצוללות, לקצר תהליכי עבודה ולהקל על מספנות שמתקשות לעמוד בעומסים בשנים האחרונות

ליאור דנקנר |

הצי האמריקאי הודיע אתמול (שלישי) על חוזה גדול עם פלנטיר טכנולוג'יז Palantir 0.19%  , שבמסגרת שלו תוטמע מערכת בינה מלאכותית חדשה לניהול תחזוקה של צוללות גרעיניות. המטרה היא להתמודד עם עומסים ועיכובים ממושכים במספנות.


מה כוללת המערכת החדשה

ShipOS מבוססת על פלטפורמת Foundry ועל מערכת ה-AIP של פלנטיר. היא אוספת נתונים ממספנות, ספקים ויחידות תחזוקה, ומייצרת תמונה רציפה של שרשרת האספקה, תחזיות תקלות וזמינות חלקים. כיום 40% מתוך 49 הצוללות התקפיות של הצי ממתינות לתחזוקה, ובמקרים רבים תיקון אחד נמשך מעל 18 חודשים.

בפיילוטים שבוצעו במהלך השנה קוצר תכנון לוחות הזמנים לצוללת מ-160 שעות עבודה ידניות לעשר דקות, ועיכובי ביקורת חומרים ירדו מכמה שבועות לשעה אחת. באחד הפרויקטים הופחתו כ-1,850 ימי ייצור ל-75 ימים בלבד אצל ספק מרכזי, ותהליך של 200 שעות התקצר ל-12 שניות. בנוסף לשיפור במהירות והיעילות דווח גם על שיפור מדוד באיכות.

החוזה כולל מודל "סיכון משותף", כך שרווחי פלנטיר ייגזרו מהעמידה ביעדים. השלב הראשון יכלול ארבע מספנות ציבוריות, שתי מספנות פרטיות וכ-100 ספקים, בעיקר בפרויקטים של צוללות וירג'יניה-קלאס וקולומביה-קלאס.


האתגרים שמאחורי המהלך

המערכת החדשה מגיעה על רקע מחסור של כ-20 אלף עובדים מיומנים ושרשרת אספקה מבוזרת שמייצרת עומסים. לפי נתוני משרד הביקורת הממשלתי בארה"ב, תוכניות הצוללות וירג'יניה-קלאס כשלו לעמוד בכ-30% מהיעדים בין 2019 ל-2023, תוך חריגה של כ-2.8 מיליארד דולר. חלק מהצוללות נמצאות בתחזוקה במשך שנים. כך למשל USS Boise נמצאת במספנה מאז 2015 וצפויה לשוב לשירות רק ב-2029.