גזית-גלוב מקצה לכלל ביטוח 100 מ' ש' באג"ח לא סחיר
חברת גזית-גלוב הודיעה הבוקר (א'), כי דירקטוריון החברה החליט על הקצאת 100 מיליון שקל באג"ח לא סחירות וכ-3.2 מיליון כתבי אופציה לא סחירים לכלל החזקות עסקי בטוח וגופים בשליטתה.
יו"ר גזית גלוב, חיים כצמן אמר היום, כי "אנו מאמינים כי תהליך ההשבחה של נכסינו נמצא בתחילתו ולפנינו הזדמנויות עסקיות רבות. עסקי הליבה שלנו, הקמת חברות המתמחות בעיקר ברכישה ופיתוח של נדל"ן מניב בצפון אמריקה ובאירופה רחוקים ממימוש מלוא פוטנציאל הצמיחה שלהם. ההשקעה בחברתנו הנה אידאלית עבור גופים המבקשים לעצמם תשואות נאותות ודיבידנד שוטף, שאנו מאמינים שימשיך ויגדל לאורך זמן, וכל זאת ברמות סיכון נמוכות במיוחד".
כתבי האופציה ניתנים למימוש למניות גזית-גלוב ביחס של 1:1 עד ל-31 בינואר 2007. אם ימומשו כתבי האופציה עד ל-31 בינואר 2006 יהיה מחיר המימוש 31 שקל למניה צמוד למדד המחירים לצרכן. אם ימומשו כתבי האופציה לאחר מועד זה יהיה מחיר המימוש 33 שקל למניה צמוד למדד המחירים לצרכן.
בהנחת מימוש מלא תהפוך כלל בטוח לבעלת עניין בגזית-גלוב ותחזיק בכ-7.9% מהון מניותיה (בהתעלם ממניות רדומות).
אגרות החוב אשר יוקצו לכלל בטוח עומדות לפירעון בחודש פברואר בין השנים 2010 ו-2012. אגרות החוב נושאות ריבית שנתית צמודה למדד בשיעור 5.1% אשר תשולם אחת לשנה.
ההנפקה של גזית גלוב דורגה על ידי חברת הדירוג מעלות בדירוג AA מינוס בהיקף של עד ל-350 מיליון שקל. הסכום יונפק לשיעורין על ידי החברה, לצורך החלפת חוב פיננסי קיים. לדברי גזית גלוב, לא קיימת וודאות שאכן תנצל את מלוא המסגרת וכי אופן ומבנה ההנפקה טרם נקבעו.
מעלבמסגרת הדירוג מנצלת כעת גזית גלוב כ-100 מיליון שקל, על ידי ביצוע הנפקת אג"ח פרטית לא סחירה שתפרע בשנים 2010-2012 (33.3% מסך הקרן בכל שנה).
חברת גזית-גלוב היא אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בארץ. החברה נכללת במדד ת"א 100 (שווי של שוק כ-2.2 מיליארד ש"ח) ועוסקת ישירות ובאמצעות חברות בנות ברכישה, פיתוח וניהול נכסים מניבים. הקבוצה מתמקדת במרכזים מסחריים פתוחים מעוגני סופרמרקטים.
בבעלות הקבוצה 302 נכסים מסחריים, הכוללים 285 מרכזים מסחריים פעילים, 8 מרכזים בפיתוח, 8 בתי דיור מוגן (הכוללים כ-1,350 יחידות דיור), בנין משרדים בתל אביב וכן שותפות בנכס המשתרעים על שטח בנוי להשכרה בהיקף כולל של כ-3.1 מיליון מ"ר והמניבים שכר דירה שנתי בסך של כ-2 מיליארד שקל.
בנוסף, החברה הנה בעלת המניות הגדולה בחברת Citycon - חברה פינית הנסחרת בבורסה בהלסינקי תחת הסימול CTY1S ואשר מחזיקה ומנהלת כ-146 מרכזים ומבנים מסחריים בפינלנד.

רפאל ו"לולב ספייס" ישתפו פעולה בפיתוח מערכת ליירוט רחפנים וכטב"מים
החברות יפתחו יחד פתרונות מבצעיים מתקדמים להתמודדות עם איומי רחפנים ברום נמוך, עם דגש על מחיר חדירה נמוך ויכולת הטמעה מהירה
רפאל מודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת ההזנק החיפאית "לולב ספייס", במטרה לפתח מערכת חדשנית ליירוט רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים. לפי ההסכם, שתי החברות יעבדו במשותף ובבלעדיות על פיתוח פתרונות ייחודיים להתמודדות עם איומים שטסים בגובה נמוך, עם דגש על מחיר נגיש, גמישות תפעולית ויכולת יישום מהירה בהתאם לצרכים הדינמיים של שדה הקרב.
במסגרת המאמצים של רפאל לתת מענה לאיומים מרום נמוך מאוד (Very Low Altitude - VLA), הוקמה לאחרונה בחברה מינהלת ייעודית לנושא, תחת חטיבת ההגנה האווירית. החטיבה אחראית בין היתר על פיתוח מערכות כמו כיפת ברזל, קלע דוד, ספיידר וטילי אוויר-אוויר מתקדמים, וכעת מרחיבה את פעילותה גם לאיומי רחפנים המתעצמים בשנים האחרונות.
יוסי מרגלית, ראש מנהלת ההגנה האווירית ברפאל, מסביר כי שיתוף הפעולה יוצר חיבור ייחודי בין הידע והניסיון של רפאל, שכבר הוכיחו עצמם מבצעית, לבין החדשנות והגמישות של חברת "לולב ספייס". “שיתוף הפעולה המדובר מייצר סינרגיה יוצאת דופן בין יכולות המו"פ, הידע והמערכות המוכחות מבצעית של רפאל – לבין הגמישות, היצירתיות והחדשנות הטכנולוגית של חברת ‘לולב ספייס’. השילוב הזה יאפשר לנו לפתח במהירות פתרונות יירוט עבור מנעד מתפתח של תרחישי אוייב, פתרונות זולים ויעילים ברמה שטרם נראתה בשוק העולמי. בזכות היתרונות ההדדיים שלנו, נוכל להציע ללקוחות מענה העומד בסטנדרטים הביטחוניים המחמירים ביותר מחד, ונותן מענה מבצעי גמיש בשדה הקרב, מבלי להכביד בעלויות מאידך", אמר מרגלית.
ד״ר נועם לייטר, מנכ״ל חברת "לולב ספייס", בירך על שיתוף הפעולה ואמר: "ההסכם עם רפאל מהווה עבורנו קפיצת מדרגה, הוא מאפשר לנו להביא לידי ביטוי את היכולות הייחודיות שפיתחנו – טכנולוגיה שתסייע בפריצה לשווקים חדשים ובצמצום חסמי הכניסה, בעיקר בהיבט המחיר. אנו עובדים בימים אלו עם מנהלת הגנ״א ברוק"ק, על שילוב מגוון יישומים חדשים בטכנולוגיה מתקדמת ליירוט רחפנים וכטב"מים, החל מרמת האיום הבודד ועד הגנה בפני נחיל איומים"." שיתוף הפעולה עם “לולב ספייס” מהווה חלק מאסטרטגיית החדשנות של רפאל, המבוססת על שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ ישראליות. במסגרת זו, רפאל פועלת להקמת רשת חדשנות דינמית המשלבת את הידע, הניסיון והיכולות ההנדסיות של רפאל לבין היצירתיות, הגמישות והטכנולוגיות המתקדמות של חברות ההזנק. המטרה היא לאפשר פיתוח מהיר והטמעה יעילה של פתרונות חדשניים בשדה הקרב, תוך מענה לאיומים מתפתחים והפחתת חסמים.
- מנכ"ל רפאל: "פרויקט הלייזר הוא העתיד"
- מערכת הגנה אווירית ישראלית תשמור על שמי נאט"ו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לולב ספייס היא חברת סטארט-אפ חיפאית שהוקמה בשנת 2021, ומאז מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות ניווט אוטונומי מבוססות ראייה ממוחשבת. החברה פיתחה מערכות המשלבות מצלמות חכמות ואלגוריתמים מתקדמים, שמאפשרים לכלי טיס ורובוטים לזהות את הסביבה בה הם נמצאים, למפות אותה בזמן אמת ולקבל החלטות ניווט מדויקות. תחום התמחות זה מאפשר לה לספק פתרונות קלים, חסכוניים ומהירים.

עתיד בלי חללים בקרב - ישראל חותרת לטכנולוגיות שיחליפו לוחמים
איך יראה שדה הקרב העתידי, ואיפה נמצא איום גדול על ישראל?
הטכנולוגיה המתקדמת עוזרת בשדה הקרב וישראל חייבת לחתור לבניית רובוטים, רחפנים ואמל"ח משוכלל בהרבה מהקיים היום, באופן שיחליף לוחמים אנושיים בלחימה פיזית ממש ובכך נחסוך בדם חיילינו ונצמצם את הצרכים הקשורים בימי מילואים רבים. ההייטק הישראלי מצוי בעמדה מצוינת להשתלב ומשרד הביטחון חייב לראות בכך מטרה עתידית עליונה.
זוכרים את הסרטון בו נראה יחיא סינוואר הפצוע מנסה ברגעיו האחרונים להכות עם מקל, רחפן צה"לי שחג סביבו? הפער העצום בין מה שהיה לו ומה שיש לעזתים מול הטכנולוגיה הצה"לית - את הפער הזה צריך לטפח ולהעצים מול כל אויבינו ולחתור לתוצאה עתידית בה טכנולוגיות שלנו תייתרנה לוחמים אנושיים ותחסוכנה לנו בדם. הרבה דם. ותחסוכנה גם ים של ימי מילואים.
חלק מהעמים סביבנו מקדשים את המוות בעוד אנו מקדשים את החיים. ראוי שכל צד יקבל את אשר הוא מבקש. אלו מביניהם שירצו בכך יקבלו מאיתנו מוות בעוד אנו נשמור על עצמנו בחיים.
ה-AI מביא להאצה בעולם הרובוטיקה
- מהפכה סינית: רובוט הומנואידי בפחות מ־6,000 דולר
- מי מרוויח מה-AI? רמז: אלו הם לא העובדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לנו כבר כעת דחפורים אוטונומיים מסוג D9 לפילוס מרחבים ממולכדים, כלי סיור אוטונומיים המסוגלים גם לירות, מערכת "רואה יורה" (שהייתה עושה את עבודתה ב-7 לאוקטובר אם היו מגינים עליה מפני רחפנים – ראשו של מישהו צריך לעוף על זה), רחפני נפץ ועוד.