מצטרפת לתל אביב: TSG השלימה הנפקה לפי שווי של 462 מיליון שקל

החברה, שהועסקת בפיתוח מערכות תוכנה, השלימה בהצלחה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) בבורסת ת"א וגייסה 62 מיליון שקל. כזכור, לפני ההנפקה מניותיה הוחזקו בחלקים שווים על ידי התעשייה האווירית וקבוצת פורמולה מערכות
 
איציק יצחקי |

קבוצת טיאסג'י (TSG), העוסקת בפיתוח מערכות תוכנה ופתרונות מתקדמים למגזר הביטחוני והאזרחי, השלימה כצפוי בהצלחה הנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה בתל-אביב. במסגרת ההנפקה גייסה החברה סך של כ-62 מיליון שקל משורה של גופים מוסדיים מובילים, לפי שווי של כ-462 מיליון שקל. כזכור, לפני ההנפקה, מניותיה הוחזקו בחלקים שווים על ידי התעשייה האווירית וקבוצת פורמולה מערכות. שלשום פרסמנו כי שתיהן צפויות לרשום רווח של כ-100 מיליון שקל כל אחת עם השלמת ההנפקה הראשונית הצפויה של קבוצת טיאסג'י (TSG).

 

טיאסג'י הינה שחקנית בתחום פתרונות התוכנה וטכנולוגיה מתקדמת לשוק הביטחוני. במגזר הביטחוני, המהווה כ-70% מפעילותה, מפתחת החברה מגוון מערכות המיועדות לשימוש של זרועות שונות בצה"ל ובגופי ביטחון נוספים. לצד זאת, בשנים 2023-2022 ביצעה טיאסג'י שתי רכישות משמעותיות, של אי פי.אר. מערכות (60%) ובר טכנולוגיות (100%), באמצעותן העמיקה את אחיזתה בשוק הרשויות המקומיות, כאשר הקבוצה מספקת את מוצריה לכ-160 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. את ההנפקה הובילה חברת החיתום אקטיב של עומרי  לוי.

 

מניות החברה הוחזקו ערב ההנפקה בחלקים שווים על ידי התעשייה האווירית וקבוצת פורמולה מערכות. מנכ"ל הקבוצה החל  משנת 2021 הינו אריק קילמן, אשר הגיע מקבוצת פורמולה. קילמן מביא עימו ניסיון של עשרות שנים בעולמות התוכנה והטכנולוגיה. לקראת ההנפקה, דורגה טיאסג'י על ידי מעלות S&P בדירוג A, עם אופק יציב.

 

בשנת 2023 רשמה החברה צמיחה של כ-20% בהכנסותיה לעומת שנת 2022. החברה סיימה את שנת 2023 עם הכנסות בסך של כ-295 מיליון שקל וEBITDA מתואם בסך של כ- 47 מיליון שקל, המשקף צמיחה של כ-27% לעומת שנת 2022. ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכמו הכנסות החברה בכ-75 מיליון שקל וה-EBITDA המתואם בכ-12.8 מיליון שקל.

 

לאחרונה חתמה טיאסג'י על הסכם לרכישת חברת ארטס, המתמחה במתן שירותי תכנון, פיתוח וייצור מערכות אלקטרוניות ומערכות משובצות מחשב. תמורת העסקה עשויה להגיע עד לכ-22 מיליון שקל, כאשר בשלב הראשון תשלם טיאסג'י כ-12 מיליון שקל, ואת היתרה תשלם בחלקים עד שנת 2027. לחברת ARTS (Advanced Real Time Systems), שהוקמה ב-1998, יכולות המכסות מגוון רחב בתחום הביטחוני מאינטגרציה של חומרה ותוכנה ועד למערכות אלקטרוניות ומערכות בקרה מורכבות עתירות חומרה ותוכנה. בשנת 2023 רשמה ארטס הכנסות של כ-14 מיליון שקל.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳