ישראכרט: הרווח הנקי עלה ב-33% למרות הגידול בהוצאות הפסדי אשראי
חברת האשראי ישראכרט ישראכרט -0.22% דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי - ההכנסות ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-842 מיליון שקל לעומת כ- 701 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-20%, בזכות הגידול בתיק האשראי הפרטי והמסחרי שתרם לצמיחה של כ-65% בהכנסות מריבית נטו לכ-244 מיליון שקל לעומת כ-148 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יתרת האשראי הפרטי גדלה בכ-80 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם. לצד זאת, ההוצאות בגין הפסדי אשראי שולשו ברבעון השלישי, והגיעו לרמה של 105 מיליון שקל ברבעון. הוצאות הפסדי האשראי עלו בגלל שהחברה החלה בתחילת 2023 ליישם ההוראות החדשות בנושא הפסדי אשראי צפויים, וגם בגלל מחיקות, הפרשות פרטניות והשלכות מלחמת "חרבות ברזל". החברה מציינת כי בשל המלחמה היא החמירה באינדיקטורים המקרו כלכליים המשמשים בבסיס חישוב ההוצאה הקבוצתית להפסדי אשראי (למרות שבפועל המלחמה נכללת ברבעון הרביעי, לקחו אומדנים להפסדי אשראי בדו"חות הרבעון השלישי). הרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-80 מיליון שקל לעומת כ-60 מיליון ששקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 33%. לדברי החברה, העלייה ברווח נבעה בעיקר מהגידול האמור בהיקפי הפעילות בתיק האשראי ובכרטיסי אשראי, שקוזזה בחלקה על ידי הגידול בהוצאות בגין הפסדי אשראי. בהתאם לכך, החברה מציגה ברבעון השלישי עלייה בתשואת הרווח הנקי להון ממוצע לכ-10.9% לעומת תשואה להון ממוצע של כ- 8.7% ברבעון המקביל אשתקד . מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי המונפקים על ידי הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2023 עלה ב-5% ל-57.9 מיליארד שקל, לעומת 55.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. מצבת הכרטיסים הפעילים של ישראכרט עמדה על כ-4.5 מיליון כרטיסים, תוספת של 102 אלף כרטיסים פעילים במהלך השנה האחרונה – גידול של כ-2.3% לעומת הרבעון המקביל. יתרת האשראי הצרכני עלתה בכ-50% לכ-7.3 מיליארד שקל , בהשוואה לכ-4.9 מיליארד שקל נכון לתקופה המקבילה - גידול של 49%. בנוסף, חשוב להזכיר את עסקת המיזוג עם הראל הראל השקעות 1.96% שעדיין מחכה לאישור של רשות התחרות - אחרי שהודיעה שהאישור כנראה לא יתקבל עד התאריך המקורי (12.11), הודיעה הראל, באותו תאריך מדובר, שתוקף ההסכם יוארך עד ל-31.12, עם אפשרות להארכה של שנה נוספת, וכעת הראל אומרת כי "קיים סיכוי טוב שרשות התחרות תאשר את המיזוג עד המועד האחרון". לפי העסקה, הראל תרכוש את ישראכרט לפי מחיר למניה של 16.5 שקל - פרמיה של 6.5% על השווי של ישראכרט לפני המלחמה, ופרמיה של 13.8% על המחיר שלה היום. מנכ"ל ישראכרט, רן עוז: "בימים אלה, ליבנו עם משפחות הנרצחים והפצועים, אנו מייחלים לשובם בקרוב של החטופים ומחזקים את כוחות הביטחון בכל פעולותיהם. ברבעון השלישי של 2023 תיק האשראי שלנו הגיע לכ- 9.2 מיליארד שקל והצגנו גידול של 20 מיליון שקל ברווח הנקי. ישראכרט נכנסה לתקופה מאתגרת זו אשר חורגת מכל תרחיש קיצון, עם איתנות פיננסית חזקה שתאפשר לנו יכולת התמודדות טובה יותר עם ההשלכות השליליות על המשק, שהיקפן המלא עדיין לא ברור".

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה
הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28
אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%.
במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.
אפשר להאשים
את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער
הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.
- הדולר ב-3.26, הרמה הנמוכה מזה 3 שנים
- בית שמש זינקה 8.5%, הבנקים נפלו 2.3% - המדדים סגרו בעליות מתונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה
ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?
לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.
קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.
קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.
לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, Key‐Turn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.
- ברן מזנקת לאור עסקת ענק של 480 מיליון דולר
- הכנסות ברן ירדו ב-9% ל-165 מ' שקל; הרווח נחתך ב-55%; המניה צונחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.