אנלייט
צילום: אנלייט

אנלייט זכתה במכרז של רשות החשמל; צפי הכנסות של 11-13 מיליון שקל בשנה

המכרז בהספק מצטבר של MWac30.3 במסגרת הליך תחרותי מספר 1 לקביעת תעריף להקמת מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית; עלות ההקמה הכוללת של המתקנים צפויה להיות בסך של 115-140 מיליון שקל
סתיו קורן | (5)
נושאים בכתבה אנלייט חשמל

חברת  אנלייט אנרגיה -1.7% זכתה במכרז של רשות החשמל, בהספק מצטבר של MWac30.3 במסגרת הליך תחרותי מספר 1 לקביעת תעריף להקמת מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית במתקנים בדו שימוש שיחוברו למתח גבוה ולמתח נמוך. הספק זה יאפשר לחברה להקים מערך מתקנים בהספק מוערך של כ-MWdc  40.

ההכנסות הצפויות מהפרויקטים במימוש מלא של היקף הזכייה במכרז בתקופה של 15 השנים הראשונות להפעלתם, מוערכות ב-11-13 מיליון שקל. לאחר מכן על פי החברה, ישולם התעריף השולי החצי-שעתי (SMP) בהתאם לשעות הייצור של המתקנים, למשך שארית תקופת פעילותם.

עלות ההקמה הכוללת של המתקנים צפויה להיות בסך של 115-140 מיליון שקל. החברה מעריכה כי אורך חיי המתקנים יעמוד על 35 שנים לכל הפחות וההכנסות מהשנה ה-16 ואילך יהיו בתעריף נמוך יותר במונחים ריאליים. כמו כן, בהתאם למסמכי המכרז, ייתכן ותהא אפשרות לשלב מתקני אגירת אנרגיה במסגרת הפרויקטים הזוכים בהליך זה בתנאים מסוימים.

בהתאם להודעת רשות החשמל, התעריף לזוכים במכרז הינו 17.05 אג' ל- kWh צמוד למדד המחירים לצרכן, לתקופה שתחילתה במועד ההפעלה המסחרית של כל מתקן במסגרת הזכייה במכרז ועד ליום 15.6.2039.

מימוש הזכייה מותנה, בין היתר, בקבלת אישורי חיבור לרשת עבור הפרויקטים מחברת החשמל ובקבלת אישור עמידה בתנאים לסנכרון לרשת מחברת החשמל בתוך 24 חודשים ממועד הודעת הזכייה או עד 31 חודשים ממועד הודעת הזכייה כנגד חילוט ערבויות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רן 13/11/2021 06:20
    הגב לתגובה זו
    17.5 אגורות עם עליית מחירי הפאנלים הסלולאריים, אני בספק אם לאנלייט נשאר משהו בשורה התחתונה.זכייה במכרז והכנסות זה דבר יפה לכותרת בעיתון. האם יש שם רווח ?????
  • 2.
    דורי 12/11/2021 21:21
    הגב לתגובה זו
    באותו מכרז פריים אנרג'י זכו ב-475 מגהוואט, דוראל 100 מגהוואט וכו'.
  • צודק אבל רק חברה אחת שילמה לפרסום כתבה זאת (ל"ת)
    תומר 13/11/2021 15:39
    הגב לתגובה זו
  • המשקיע באנלייט 13/11/2021 15:14
    הגב לתגובה זו
    אך הצבר של אנלייט הוא שווה ערך לכל הצבר של חברות האנרגיה הירוקה בארץ ביחד!!
  • 1.
    דרור 11/11/2021 16:30
    הגב לתגובה זו
    לא ברור לי , יש כל כך הרבה שטחים ריקים שברור שב 30 שנה הבאות לא יעשו בהם שימוש . למה לא הופכים אותם לשטחים סלולאריים ? איך בנט יממש את ההבטחה שלו בגלזגו עד 2050 .
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.