"לאורך השנים אני מרוויח כסף, אפילו הרבה כסף"
ביזפורטל נותן את הבמה למשקיעים הפרטיים - הגדולים וגם הקטנים; אנחנו רוצים לראיין אתכם ולהביא את הסיפור שלכם לקהל שלנו. והפעם נשמע את חן מגני תקווה שכבר משקיע בשוק ההון שנים רבות והרוויח יפה ויש לו גם טיפ למי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם ההשקעות. גם אתם מעונייניםלהשתתף בפינת המשקיעים של BizTV? שלחו אלינו שם וטלפון למייל - [email protected] הכירו את חן:
- 5.לרון 30/10/2021 10:12הגב לתגובה זובאותה צורה ובלי מעוף כאילו שאם ירד....ישתקם,הזיכרון הקצר שכח שלנאסד"ק לקח 15 שנה "להשתקם"
- חן 30/10/2021 16:44הגב לתגובה זוחשוב ומומלץ שתיק השקעות יכיל בתוכו את כל הסקטורים בצורה יותר מאוזנת, מדד הנאסד"ק מכיל ברובו את ענף הטכנולוגיה, ואין בו פיזור ענפי יעיל. לכן עדיף לתת משקל רב יותר בתיק השקעות למדד ה S&P500, במדד זה פיזור הסקטורים יותר מאוזן, אפשר להשקיע ולחזק סקטורים בסלי ETF סקטוריאליים כגון XLP צריכה' XLF פיננסים, XLI תעשיה וכדומה.. תיק השקעות מאוזן יותר סקטוריאלית, היה נפגע פחות במשבר הדוט קום, שפגע בעוצמה רבה יותר במניות הטכנולוגיות, אינטרנט והייטק.
- 4.עצמון 29/10/2021 15:28הגב לתגובה זוחן מחזיק לדבריו דולרים (ככל הנראה בסכום לא מבוטל).מה עם ירידה רצופה וחדה בערך הדולר לעומת השקל?!
- כשאתה קונה בוולסטריט אתה קונה בדולרים אז אתה מושקע בזה (ל"ת)אא 01/11/2021 12:47הגב לתגובה זו
- עצמון 04/11/2021 09:33הדולר לא מפסיק לצלול מול השקל
- חן 29/10/2021 21:37הגב לתגובה זוהכוונה הייתה, שמשקיעים בחברות אמריקאיות, ההשקעה גם במטבע הדולר האמריקאי הפופולרי, לא משקיע במטבעות!! רוכש דולרים רק לפני קניית סלי ה ETF או מניות.
- עצמון 04/11/2021 09:41ירידת שער הדולר מול השקל חדה ומתמשכת. לא רואים תחתית...נוגסת באופן משמעותי ברווחים הנובעים ממניות הנסחרות בדולר.
- 3.מתעניין 29/10/2021 14:19הגב לתגובה זומה פירוש הטיפ "תיק שישתקם מהר" ?? טיפ נוסף : השקעות שתהיינה רווחיות....
- חן 29/10/2021 22:23הגב לתגובה זושמשקיעים לטווח ארוך, סביר להניח שתיק ההשקעות יחווה תיקונים גדולים במחירים ומשברים. כל משבר מאופיין בכך, שסקטורים מסוימים נפגעים יותר וכאלה שפחות, ישנם סקטורים שמשבר אפילו מיטיב איתם , ראה משבר הקורונה שפגע מאוד בענפים כגון התעופה, תיירות וכדומה, ומנגד גרם לצמיחה מהירה ועליות מחירים לסקטורים של הטכנולוגיה וההייטק. נניח שתיק ההשקעות שחווה את משבר הקורונה, היה מכיל משקל רב מידי במניות של סקטורים שנפגעו מאוד ולא התאוששו כמו שצריך עד רגע זה, כמה עצוב היה לבעל התיק, לכן רצוי לבנות תיק השקעות מאוזן שיכיל את כל 11 הסקטורים, רפואה, צריכה, פיננסים טכנולוגיה, תעשייה וכולי וכולי, כך שתיק מאוזן סקטוריאלית פגיע פחות, וסיכויו להגיע לסכום יתרת התיק שהיה ערב המשבר, יהיה בזמן מהיר יותר.
- 2.שטחי מידי בלי אינפורמציה או מידע כלשהו..מה המטרה בזה? (ל"ת)שי.ע 29/10/2021 13:16הגב לתגובה זו
- בלבולי מוח חסרי תועלת. (ל"ת)יש ר אלי 30/10/2021 09:52הגב לתגובה זו
- חן 30/10/2021 16:57כל אלה שחושבים שהשקעות לטווח ארוך ובצורה נכונה, כלומר מדיניות השקעה, אופק השקעה, מוצרים פיננסים נכונים, פיזור ענפי, מדינות, מניות ועוד.. ימשיכו לעבוד קשה בשביל הכסף, ואנחנו המשקיעים לטווח ארוך, נהנה מכך שהכסף גם יעבוד עבורנו. לא להשקיע בשוק ההון זה גם סוג של סיכון ומסכנות, קרי להישאר מאחור כאשר אחרים מרווחים.
- 1.משקיע 29/10/2021 12:59הגב לתגובה זואחד המיתוסים הנפוצים הוא "השקעה סולידית". אין דבר כזה במציאות. השקעה סולידית כביכול שממליצים יועצי השקעות בבנקים היא השקעה באג"ח. נכון להיום הסיכוי להפסיד הרבה כסף באג"חים הוא גדול מאד, ביחוד לנוכח האינפלציה המתגברת וסיכוי להעלאת ריבית.השקעה במניות לטווח ארוך היא הנכונה, גם אם בדרך יש תנודתיות אפילו חזקה.המצב שבו אדם יזדקק לכל כספו המושקע דווקא בעת משבר חריף הוא קלוש ביותר. במקרה הגרוע הוא יזדקק לחלק קטן מהסכום המושקע ועם שאר ההשקעה הוא ימתין בסבלנות עד יעבור המשבר.ברור שקשה לשכנע אנשים במסלול מנייתי כי שטיפת המוח של היועצים למיניהם חזקה ורצופה.
- יש ר אלי 30/10/2021 09:56הגב לתגובה זובהחלט אפשר להפסיד באג"ח, זה תחום הדורש ידע. נכון להיום אין הרבה אג"חים עם תשואה משמעותית. לדעתי בסדרות של דלק קבוצה עוד ניתן להרוויח, החברה בכיוון טוב, עליית מחירי הנפט, הנפקת איתקה, רווחי דלק קידוחים ועוד יאפשרו לה כנראה לשלם את כל החוב. המחירים עלו והתשואו ירדו אך נשאר עוד "בשר" בסדרות ל"ד ל"ה לדעתי. ג.נ. מחזיק. בידקו בטרם תחליטו. בהצלחה.
- חן 29/10/2021 22:53הגב לתגובה זולפעמים ההשקעות הנחשבות לסולידיות עם פוטנציאל תשואה מזערית מראש, מתברברות לבסוף לא לכאלה, מנגד השקעות הנחשבות למסוכנות, דווקא מתבררות כפחות כאלה, לאורך זמן, והתשואות מעולות. בסיכון יש גם תועלות, כדוגמת הכביש שהוא מסוכן (חיי אדם), לא ראיתי מישהו עקב כך שוויתר על נסיעה ברכב, למרות הסכנות בכביש, עדיין לכביש יש יתרונות גבוהים, כנ"ל בהשקעות. השאלה בכביש איך נוהגים כדי להגיע ליעד בבטחה ? ובהשקעות באיזה דרך בוחרים גם כדי להגיע גם כן ליעד בבטחה?
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגזינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות? אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%
מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח
הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה:
דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
