חן סניטובסקי
צילום: ביזפורטל
המשקיעיםTV

"לאורך השנים אני מרוויח כסף, אפילו הרבה כסף"

חן, בן 55, מגני תקווה נמצא בשוק ההון כבר שנים רבות ומעדיף להשקיע במותגים הגדולים מוול סטריט "כשהתיק באזור השיא זה עושה טוב בלב. כשהתיק קצת נסוג אני משתדל פחות לבדוק אותו כי זה קצת פחות נעים" - פינת המשקיעים של ביזפורטל
עדי ברזילי | (15)
נושאים בכתבה משקיעים

ביזפורטל נותן את הבמה למשקיעים הפרטיים - הגדולים וגם הקטנים; אנחנו רוצים לראיין אתכם ולהביא את הסיפור שלכם לקהל שלנו. והפעם נשמע את חן מגני תקווה שכבר משקיע בשוק ההון שנים רבות והרוויח יפה ויש לו גם טיפ למי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם ההשקעות. גם אתם מעונייניםלהשתתף בפינת המשקיעים של BizTV? שלחו אלינו שם וטלפון למייל - [email protected] הכירו את חן:  

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לרון 30/10/2021 10:12
    הגב לתגובה זו
    באותה צורה ובלי מעוף כאילו שאם ירד....ישתקם,הזיכרון הקצר שכח שלנאסד"ק לקח 15 שנה "להשתקם"
  • חן 30/10/2021 16:44
    הגב לתגובה זו
    חשוב ומומלץ שתיק השקעות יכיל בתוכו את כל הסקטורים בצורה יותר מאוזנת, מדד הנאסד"ק מכיל ברובו את ענף הטכנולוגיה, ואין בו פיזור ענפי יעיל. לכן עדיף לתת משקל רב יותר בתיק השקעות למדד ה S&P500, במדד זה פיזור הסקטורים יותר מאוזן, אפשר להשקיע ולחזק סקטורים בסלי ETF סקטוריאליים כגון XLP צריכה' XLF פיננסים, XLI תעשיה וכדומה.. תיק השקעות מאוזן יותר סקטוריאלית, היה נפגע פחות במשבר הדוט קום, שפגע בעוצמה רבה יותר במניות הטכנולוגיות, אינטרנט והייטק.
  • 4.
    עצמון 29/10/2021 15:28
    הגב לתגובה זו
    חן מחזיק לדבריו דולרים (ככל הנראה בסכום לא מבוטל).מה עם ירידה רצופה וחדה בערך הדולר לעומת השקל?!
  • כשאתה קונה בוולסטריט אתה קונה בדולרים אז אתה מושקע בזה (ל"ת)
    אא 01/11/2021 12:47
    הגב לתגובה זו
  • עצמון 04/11/2021 09:33
    הדולר לא מפסיק לצלול מול השקל
  • חן 29/10/2021 21:37
    הגב לתגובה זו
    הכוונה הייתה, שמשקיעים בחברות אמריקאיות, ההשקעה גם במטבע הדולר האמריקאי הפופולרי, לא משקיע במטבעות!! רוכש דולרים רק לפני קניית סלי ה ETF או מניות.
  • עצמון 04/11/2021 09:41
    ירידת שער הדולר מול השקל חדה ומתמשכת. לא רואים תחתית...נוגסת באופן משמעותי ברווחים הנובעים ממניות הנסחרות בדולר.
  • 3.
    מתעניין 29/10/2021 14:19
    הגב לתגובה זו
    מה פירוש הטיפ "תיק שישתקם מהר" ?? טיפ נוסף : השקעות שתהיינה רווחיות....
  • חן 29/10/2021 22:23
    הגב לתגובה זו
    שמשקיעים לטווח ארוך, סביר להניח שתיק ההשקעות יחווה תיקונים גדולים במחירים ומשברים. כל משבר מאופיין בכך, שסקטורים מסוימים נפגעים יותר וכאלה שפחות, ישנם סקטורים שמשבר אפילו מיטיב איתם , ראה משבר הקורונה שפגע מאוד בענפים כגון התעופה, תיירות וכדומה, ומנגד גרם לצמיחה מהירה ועליות מחירים לסקטורים של הטכנולוגיה וההייטק. נניח שתיק ההשקעות שחווה את משבר הקורונה, היה מכיל משקל רב מידי במניות של סקטורים שנפגעו מאוד ולא התאוששו כמו שצריך עד רגע זה, כמה עצוב היה לבעל התיק, לכן רצוי לבנות תיק השקעות מאוזן שיכיל את כל 11 הסקטורים, רפואה, צריכה, פיננסים טכנולוגיה, תעשייה וכולי וכולי, כך שתיק מאוזן סקטוריאלית פגיע פחות, וסיכויו להגיע לסכום יתרת התיק שהיה ערב המשבר, יהיה בזמן מהיר יותר.
  • 2.
    שטחי מידי בלי אינפורמציה או מידע כלשהו..מה המטרה בזה? (ל"ת)
    שי.ע 29/10/2021 13:16
    הגב לתגובה זו
  • בלבולי מוח חסרי תועלת. (ל"ת)
    יש ר אלי 30/10/2021 09:52
    הגב לתגובה זו
  • חן 30/10/2021 16:57
    כל אלה שחושבים שהשקעות לטווח ארוך ובצורה נכונה, כלומר מדיניות השקעה, אופק השקעה, מוצרים פיננסים נכונים, פיזור ענפי, מדינות, מניות ועוד.. ימשיכו לעבוד קשה בשביל הכסף, ואנחנו המשקיעים לטווח ארוך, נהנה מכך שהכסף גם יעבוד עבורנו. לא להשקיע בשוק ההון זה גם סוג של סיכון ומסכנות, קרי להישאר מאחור כאשר אחרים מרווחים.
  • 1.
    משקיע 29/10/2021 12:59
    הגב לתגובה זו
    אחד המיתוסים הנפוצים הוא "השקעה סולידית". אין דבר כזה במציאות. השקעה סולידית כביכול שממליצים יועצי השקעות בבנקים היא השקעה באג"ח. נכון להיום הסיכוי להפסיד הרבה כסף באג"חים הוא גדול מאד, ביחוד לנוכח האינפלציה המתגברת וסיכוי להעלאת ריבית.השקעה במניות לטווח ארוך היא הנכונה, גם אם בדרך יש תנודתיות אפילו חזקה.המצב שבו אדם יזדקק לכל כספו המושקע דווקא בעת משבר חריף הוא קלוש ביותר. במקרה הגרוע הוא יזדקק לחלק קטן מהסכום המושקע ועם שאר ההשקעה הוא ימתין בסבלנות עד יעבור המשבר.ברור שקשה לשכנע אנשים במסלול מנייתי כי שטיפת המוח של היועצים למיניהם חזקה ורצופה.
  • יש ר אלי 30/10/2021 09:56
    הגב לתגובה זו
    בהחלט אפשר להפסיד באג"ח, זה תחום הדורש ידע. נכון להיום אין הרבה אג"חים עם תשואה משמעותית. לדעתי בסדרות של דלק קבוצה עוד ניתן להרוויח, החברה בכיוון טוב, עליית מחירי הנפט, הנפקת איתקה, רווחי דלק קידוחים ועוד יאפשרו לה כנראה לשלם את כל החוב. המחירים עלו והתשואו ירדו אך נשאר עוד "בשר" בסדרות ל"ד ל"ה לדעתי. ג.נ. מחזיק. בידקו בטרם תחליטו. בהצלחה.
  • חן 29/10/2021 22:53
    הגב לתגובה זו
    לפעמים ההשקעות הנחשבות לסולידיות עם פוטנציאל תשואה מזערית מראש, מתברברות לבסוף לא לכאלה, מנגד השקעות הנחשבות למסוכנות, דווקא מתבררות כפחות כאלה, לאורך זמן, והתשואות מעולות. בסיכון יש גם תועלות, כדוגמת הכביש שהוא מסוכן (חיי אדם), לא ראיתי מישהו עקב כך שוויתר על נסיעה ברכב, למרות הסכנות בכביש, עדיין לכביש יש יתרונות גבוהים, כנ"ל בהשקעות. השאלה בכביש איך נוהגים כדי להגיע ליעד בבטחה ? ובהשקעות באיזה דרך בוחרים גם כדי להגיע גם כן ליעד בבטחה?
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.