"לאורך השנים אני מרוויח כסף, אפילו הרבה כסף"
ביזפורטל נותן את הבמה למשקיעים הפרטיים - הגדולים וגם הקטנים; אנחנו רוצים לראיין אתכם ולהביא את הסיפור שלכם לקהל שלנו. והפעם נשמע את חן מגני תקווה שכבר משקיע בשוק ההון שנים רבות והרוויח יפה ויש לו גם טיפ למי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם ההשקעות. גם אתם מעונייניםלהשתתף בפינת המשקיעים של BizTV? שלחו אלינו שם וטלפון למייל - [email protected] הכירו את חן:
- 5.לרון 30/10/2021 10:12הגב לתגובה זובאותה צורה ובלי מעוף כאילו שאם ירד....ישתקם,הזיכרון הקצר שכח שלנאסד"ק לקח 15 שנה "להשתקם"
- חן 30/10/2021 16:44הגב לתגובה זוחשוב ומומלץ שתיק השקעות יכיל בתוכו את כל הסקטורים בצורה יותר מאוזנת, מדד הנאסד"ק מכיל ברובו את ענף הטכנולוגיה, ואין בו פיזור ענפי יעיל. לכן עדיף לתת משקל רב יותר בתיק השקעות למדד ה S&P500, במדד זה פיזור הסקטורים יותר מאוזן, אפשר להשקיע ולחזק סקטורים בסלי ETF סקטוריאליים כגון XLP צריכה' XLF פיננסים, XLI תעשיה וכדומה.. תיק השקעות מאוזן יותר סקטוריאלית, היה נפגע פחות במשבר הדוט קום, שפגע בעוצמה רבה יותר במניות הטכנולוגיות, אינטרנט והייטק.
- 4.עצמון 29/10/2021 15:28הגב לתגובה זוחן מחזיק לדבריו דולרים (ככל הנראה בסכום לא מבוטל).מה עם ירידה רצופה וחדה בערך הדולר לעומת השקל?!
- כשאתה קונה בוולסטריט אתה קונה בדולרים אז אתה מושקע בזה (ל"ת)אא 01/11/2021 12:47הגב לתגובה זו
- עצמון 04/11/2021 09:33הדולר לא מפסיק לצלול מול השקל
- חן 29/10/2021 21:37הגב לתגובה זוהכוונה הייתה, שמשקיעים בחברות אמריקאיות, ההשקעה גם במטבע הדולר האמריקאי הפופולרי, לא משקיע במטבעות!! רוכש דולרים רק לפני קניית סלי ה ETF או מניות.
- עצמון 04/11/2021 09:41ירידת שער הדולר מול השקל חדה ומתמשכת. לא רואים תחתית...נוגסת באופן משמעותי ברווחים הנובעים ממניות הנסחרות בדולר.
- 3.מתעניין 29/10/2021 14:19הגב לתגובה זומה פירוש הטיפ "תיק שישתקם מהר" ?? טיפ נוסף : השקעות שתהיינה רווחיות....
- חן 29/10/2021 22:23הגב לתגובה זושמשקיעים לטווח ארוך, סביר להניח שתיק ההשקעות יחווה תיקונים גדולים במחירים ומשברים. כל משבר מאופיין בכך, שסקטורים מסוימים נפגעים יותר וכאלה שפחות, ישנם סקטורים שמשבר אפילו מיטיב איתם , ראה משבר הקורונה שפגע מאוד בענפים כגון התעופה, תיירות וכדומה, ומנגד גרם לצמיחה מהירה ועליות מחירים לסקטורים של הטכנולוגיה וההייטק. נניח שתיק ההשקעות שחווה את משבר הקורונה, היה מכיל משקל רב מידי במניות של סקטורים שנפגעו מאוד ולא התאוששו כמו שצריך עד רגע זה, כמה עצוב היה לבעל התיק, לכן רצוי לבנות תיק השקעות מאוזן שיכיל את כל 11 הסקטורים, רפואה, צריכה, פיננסים טכנולוגיה, תעשייה וכולי וכולי, כך שתיק מאוזן סקטוריאלית פגיע פחות, וסיכויו להגיע לסכום יתרת התיק שהיה ערב המשבר, יהיה בזמן מהיר יותר.
- 2.שטחי מידי בלי אינפורמציה או מידע כלשהו..מה המטרה בזה? (ל"ת)שי.ע 29/10/2021 13:16הגב לתגובה זו
- בלבולי מוח חסרי תועלת. (ל"ת)יש ר אלי 30/10/2021 09:52הגב לתגובה זו
- חן 30/10/2021 16:57כל אלה שחושבים שהשקעות לטווח ארוך ובצורה נכונה, כלומר מדיניות השקעה, אופק השקעה, מוצרים פיננסים נכונים, פיזור ענפי, מדינות, מניות ועוד.. ימשיכו לעבוד קשה בשביל הכסף, ואנחנו המשקיעים לטווח ארוך, נהנה מכך שהכסף גם יעבוד עבורנו. לא להשקיע בשוק ההון זה גם סוג של סיכון ומסכנות, קרי להישאר מאחור כאשר אחרים מרווחים.
- 1.משקיע 29/10/2021 12:59הגב לתגובה זואחד המיתוסים הנפוצים הוא "השקעה סולידית". אין דבר כזה במציאות. השקעה סולידית כביכול שממליצים יועצי השקעות בבנקים היא השקעה באג"ח. נכון להיום הסיכוי להפסיד הרבה כסף באג"חים הוא גדול מאד, ביחוד לנוכח האינפלציה המתגברת וסיכוי להעלאת ריבית.השקעה במניות לטווח ארוך היא הנכונה, גם אם בדרך יש תנודתיות אפילו חזקה.המצב שבו אדם יזדקק לכל כספו המושקע דווקא בעת משבר חריף הוא קלוש ביותר. במקרה הגרוע הוא יזדקק לחלק קטן מהסכום המושקע ועם שאר ההשקעה הוא ימתין בסבלנות עד יעבור המשבר.ברור שקשה לשכנע אנשים במסלול מנייתי כי שטיפת המוח של היועצים למיניהם חזקה ורצופה.
- יש ר אלי 30/10/2021 09:56הגב לתגובה זובהחלט אפשר להפסיד באג"ח, זה תחום הדורש ידע. נכון להיום אין הרבה אג"חים עם תשואה משמעותית. לדעתי בסדרות של דלק קבוצה עוד ניתן להרוויח, החברה בכיוון טוב, עליית מחירי הנפט, הנפקת איתקה, רווחי דלק קידוחים ועוד יאפשרו לה כנראה לשלם את כל החוב. המחירים עלו והתשואו ירדו אך נשאר עוד "בשר" בסדרות ל"ד ל"ה לדעתי. ג.נ. מחזיק. בידקו בטרם תחליטו. בהצלחה.
- חן 29/10/2021 22:53הגב לתגובה זולפעמים ההשקעות הנחשבות לסולידיות עם פוטנציאל תשואה מזערית מראש, מתברברות לבסוף לא לכאלה, מנגד השקעות הנחשבות למסוכנות, דווקא מתבררות כפחות כאלה, לאורך זמן, והתשואות מעולות. בסיכון יש גם תועלות, כדוגמת הכביש שהוא מסוכן (חיי אדם), לא ראיתי מישהו עקב כך שוויתר על נסיעה ברכב, למרות הסכנות בכביש, עדיין לכביש יש יתרונות גבוהים, כנ"ל בהשקעות. השאלה בכביש איך נוהגים כדי להגיע ליעד בבטחה ? ובהשקעות באיזה דרך בוחרים גם כדי להגיע גם כן ליעד בבטחה?

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
