נתי סיידוף
צילום: יח"צ

האם יש לשיכון ובינוי אפסייד של למעלה מ-50%?

על רקע הדוחות השנתיים החזקים, בלידר שוקי הון העלו את מחיר היעד על המניה ל-30 שקל, ואומרים כי השנה האחרונה הייתה טובה לחברת הנדל"ן; "שנת 2020 תירשם כשנה חיובית עבור שיכון ובינוי"
ארז ליבנה | (6)

בלידר שוקי הון שוריים על מניית שיכון ובינוי -2.1% . עד כמה שוריים? הם מעניקים לה מחיר יעד של 30 שקל למנייה, אפסייד של כ-54% על שער הבסיס של המנייה הבוקר. בסקירה שמפרסם, האנליסט רז דומב הוא מעניק למניה את האפסייד המרשים הזה, על רקע הדוחות הטובים שהחברה הציגה ברבעון הרביעי ובשנה כולה.

 

"הדוח כלל יציבות בשורת ההכנסות, לצד שיפור ברווחיות, בעיקר כתוצאה מסיום שלב ההקמה של נתיבי האגרה בארה"ב והפסקת רישום הפסדים בגין שלב הקבלנות", כתב דומב במכתב למשקיעים. "ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-8.1 מיליארד שקל, בדומה לרמת ההכנסות ברבעון המקביל", הוסיף.

 

לפי דומב, הרווח הגולמי הסתכם בכ-337 מיליון שקל, כ-2.2% מההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של כ-230 מיליון שקל ברבעון המקביל, כ-13% מההכנסות. הרווח התפעולי הסתכם בכ-173 מיליון שקל, כ-10% מההכנסות, בהשוואה להפסד תפעולי של כ -17 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם הרבעון בכ-110 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-88 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

"שנת 2020 תירשם כשנה חיובית עבור שיכון ובינוי", כתב דומב. "לאורך השנה החברה המשיכה לקדם את האסטרטגיה שלה במגוון פעילויות, תוך ביצוע עסקאות וזכייה במכרזים שיתמכו בתוצאות החברה בעתיד.

 

"העמקת דריסת הרגל בתחום האנרגיה. שיכון ובינוי סימנה את תחום האנרגיה כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלה לשנים הקרובות. לאור זאת, במהלך השנה ביצעה החברה שורה של עסקאות, לרבות רכישת תחנת הכוח רמת חובב, סגירה פיננסית ותחילת הקמה של תחנת כוח אתגל, רכישה של פרויקט PV מניב בקליפורניה ורכישת זכויות בפרויקט להקמת תחנה כוח בטקסס", המשיך.

 

דומב אומר כי "כל הצעדים הנ"ל מחזקים את כוחה של שיכון ובינוי בתחום ומקרבים אותה לעבר הנפקת החברה הבת הפועלת בתחום האנרגיה, אשר עשויה להביא להצפת ערך משמעותית עבור שיכון ובינוי".

בנוסף, הוא אומר כי צבר ההזמנות חזק ויציב, כשבתחום הביצוע הוא מסתכם בכ-1.12 מיליארד שקל, לא כולל פרויקטים נוספים בהיקף של כ-9.5 מיליארד שקל בהם זכתה הקבוצה וטרם נחתם הסכם בגינם, לרבות פרויקט קריית המודיעין.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קשקוש, ההכנסות שלהם בקושי זזו 5 שנים אחורה (ל"ת)
    והמניה קפצה פי 5 12/04/2021 08:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שלא תרד חזרה ל 1,500 11/04/2021 23:58
    הגב לתגובה זו
    שלא תרד חזרה ל 1,500
  • 3.
    תמיר לא שם כבר מזמן . מקווה ששאר תמיר לא שם כבר מזמן מקווה הנתונים נכונים (ל"ת)
    אדם 11/04/2021 15:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בשנתיים הגיעה מ-6 ש"ח ל-20 ש"ח . ללא ספק תגיע ל-30 ש"ח (ל"ת)
    ללא ספק 11/04/2021 14:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רוברט 11/04/2021 13:13
    הגב לתגובה זו
    וכל השחיתות והשוחד לא ישפיע על המניה ?
  • אבי 11/04/2021 14:35
    הגב לתגובה זו
    כל פירסום יעיב כמובן
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%

המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש

מערכת ביזפורטל |

אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.

את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.

עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.


הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".