אפיו אפריקה מגייסת ממוסדיים בדיסקאונט של 20% ממחיר המנייה
חברת השלד הבורסאי אפיו אפריקה שהופכת להיות חברת אקסיליון ומפתחת רמזור שפועל באמצעות בינה מלאכותית, מדווחת על גיוס הון של עד 61 מיליון שקל ממספר גופים מוסדיים ופרטיים, באמצעות הקצאה פרטית של מניות החברה בתמורה ל-28 שקל למניה - דיסקאונט של כ-20% על מחיר המניה. הגופים הבולטים שנכנסו להשקעה בסכומים שבין 8-10 מיליון שקל מור, אקסלנס והפניקס.
בגין כל שתי מניות שיוקצו למשקיעים תקצה החברה למשקיעים כתב אופציה אחד ללא תמורה. מחיר המימוש של כל כתב אופציה הינו 36 שקל. האופציה ניתנת למימוש עד ליום 28 בדצמבר 2022.
גופים מוסדיים שחתמו על הסכם השקעה עם אפיו אפריקה
מקור: אתר מאיה
המוצר של אקסיליון הוא רמזור המופעל על ידי בינה מלאכותית היכול להוריד את זמן הנסיעה בכ-40% וגם להעלות את השימוש בתחבורה הציבורית. הרמזור פועל לפי העומס, ומעדכן את עצמו בכל יום בשביל להשתפר בביצועים ליום הבא. בנוסף, הרמזור מתוכנן גם בשביל לתת קדימות למכוניות משטרה, כבאיות, אמבולנסים ורכבי חירום אחרים. הפתרונות של אקסיליון מותקנים כיום בירושלים ובחיפה.
מנכ"ל החברה הוא אורן דרור - בכיר במיקרוסופט ובוועדה המייעצת של החברה ניתן למצוא בכירים רבים בעולם התחבורה - בין היתר ג'ון פורקרי, לשעבר סגן הממונה על מחלקת התחבורה בכל ארצות הברית, מרק ג'וזף המנכ"ל לשעבר של חברת Transdev חברת ענק שמפעילה אוטובוסים ובשנת 2018 הכנסותיה הסתכמו לסך של 6.6 מיליארד דולר ועוד (לכתבה המלאה).
כבר בחודש אוגוסט דיווחנו כי חברת אפיו אפריקה, שלד הנמצא בהשהיית מסחר, חתמה על הסכם למיזוג עם חברת אקסיליון - חברה המפתחת רמזור שפועל באמצעות בינה מלאכותית. בחברה משקיעים מני מור, זאב ברונפלד וירון יעקבי מהמשקיעים הראשונים של אוגווינד ואלקטריאון
- 5.אחד שמכיר את החברה 30/12/2020 10:56הגב לתגובה זורק בישראל חברה כזו מצליחה לגייס כסף מוסדי ולהגיע לשוויים כאלה. בוול סטריט השורטים עליה כבר היו מוחקים את החברה. אין שם כלום, רק סיפורים. כבר עדיף לקנות ספר טוב
- 4.שאלת השאלות 29/12/2020 19:19הגב לתגובה זוהאם היא תרוויח לפי שיטת המינויים או לפי כמות הפחתת הפקקים?
- 3.סמי 29/12/2020 15:57הגב לתגובה זומשקיע מוסדי תורם לחברה בטווח הארוך גם אם נכנס בהנחה משמעותית.
- 2.דובי 29/12/2020 15:51הגב לתגובה זומה הפוטנציאל
- 1.חברה מדהימה הולכת לשנות את עולם התנועה (ל"ת)אנונימי 29/12/2020 14:59הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.56% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה סביב אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים
הרבה מעבר לעוד נתיב
העבודות עצמן רחבות יותר מהוספת נתיבים. החברה מציינת כי העבודות כוללות הרחבה של כביש 6 לשני הכיוונים, הפרדות פיזיות בין כביש 6 לכביש 1, מעברי תחתית, תוספת נתיבים, הקמת גשרים חדשים והרחבה של גשרים קיימים, קירות אקוסטיים, מעבירי מים ועבודות משלימות. אלו פרויקטים שנפרסים על שטח גדול וכוללים לא מעט עבודות תשתית “שקופות”, כאלה שלא תמיד רואים מהאוטו ביום יום, אבל הן הבסיס שמחזיק את הכביש מתפקד לאורך זמן.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרויקט מוגדר כפרויקט למדידה, כך שהתשלום מתבצע לפי הכמויות שיבוצעו בפועל ולפי מחירי כתבי הכמויות שסוכמו, ולא לפי סכום סגור שמוכר מראש. בחברה מציינים כי אם וכאשר יתקבל צו התחלת עבודה, משך העבודות צפוי לעמוד על כ-3 שנים.
