אקסלנס - הירידה במניית אפריקה מגורים היא הזדמנות

ממליצים לקנות את המניה במחיר יעד של 110 שקל - פרמיה של 18.3% על מחיר השוק; מעריכים ירידה של 5% במחירי הדירות
צחי אפרתי | (1)
נושאים בכתבה אפריקה

באקסלנס חוזרים על המלצת קנייה ל אפריקה מגורים -4.46%  . הם אמנם מורידים את מחיר היעד ל-110 שקלים למניה בכדי לשקף את ההאטה בשוק הדיור ומעריכים שחיקה של עד כ-5% במחירי דירות בתקופה הקרובה ועדיין הם ממליצים על מניית אפריקה מגורים.

 

שוק הדיור בישראל מגלה חוסן יחסי לקורונה. חודש יוני הסתיים עם מכירות יחסית גבוהות במספר גדול של אתרי מכירות ברחבי הארץ, בעיקר במרכז הארץ. יחד עם זאת באזורים רחוקים יותר כמו עפולה, קריות וחיפה המכירות חלשות. 

עדכון מחיר יעד ל-110 שקלים – במקום 132 שקלים

אפריקה מגורים בונה בכל הארץ אך עם מיקוד באזורי הביקוש. באקסלנס סבורים שהביזנס עדיין טוב, אבל קצת פחות -  "אנו מעדכנים את מחיר היעד של אפריקה מגורים בכדי לשקף את ההאטה בשוק הדיור כתוצאה ממשבר הקורונה", כותבים האנליסטים, "אנו מעריכים שהירידה הצפויה בשיעור אבטלה תהיה איטית יותר כתוצאה מהשפעת גל שני של הקורונה, ותביא לרמה נמוכה של עסקאות בשנה הקרובה. עם זאת, ירידה של כ-29% במחיר המניה לאחרונה מהווה תגובת יתר לשינוי במצב השוק, ומחיר הנוכחי מהווה הזדמנות קניה"

 

השפעת הקורונה - האטה ברמת העסקאות בשנה הקרובה

 "החל מחודש פברואר, משבר הקורונה הביא לירידה ניכרת ברמת עסקאות הנדל"ן בשוק. הסגר, יחד עם אי ודאות כלכלית הביאו לירידה של כ-61% במכירות דירות חדשות באפריל לכ-955 בלבד בהשוואה לאפריל אשתקד. להערכתנו, הפעם מדובר במשבר אמיתי, וזאת בניגוד לשני משברים קודמים בתקופה האחרונה, חוק מע"מ אפס (2014) ותכנית מחיר למשתכן (2016-2018) שהרחיקו באופן מלאכותי רוכשים פוטנציאלים מהשוק. ולכן, אנו מעריכים שרמת העסקאות תישאר ברמה נמוכה של כ-1500-1700 לחודש עד סוף השנה. בד בבד עם הירידה הצפויה בשיעור האבטלה בשנת 2021, אנו מעריכים חזרה של רוכשי דירות לשוק לקראת סוף החציון הראשון של 2021".

צבר הזמנות יציב - איננו צופים האטה בביצוע פרויקטים

"ברמת ביצוע הפרויקטים, מרבית מלאי הדירות בביצוע בהיקף של כ-2 מיליארד שקל כבר נמכרו (67%). אפריקה נהנית מדירוג גבוה יחסית של של A2 בקרב חברות ייזום, ואיננו רואים קושי במחזור החוב. ולכן, איננו צופים האטה יזומה של אפריקה בביצוע פרויקטים כתוצאה מהמשבר".

 

מאמצי השיווק עוברים לשוק החופשי - "בהסתכלות קדימה אנו מעריכים האטה בקצב מכירות לכ-100 יחידות דיור לרבעון במהלך 2020. עיקר השיווק עובר לשכונות סביונים, ואנו מעריכים מבצעים נקודתיים בלבד לעידוד מכירות בפרויקטים בשוק החופשי, הן בפרויקט סביונים (גבעת שמואל ובירושלים) והן בדירות במחיר למשתכן (הרצליה וראשונים), שיביאו לשחיקה ברווחיות הפרויקטים. בסה"כ, אנו צופים מכירות של כ-475 יח"ד בשנת 2020 הכולל כ-350 יח"ד בשוק חופשי. וזאת לעומת מכירות שיא של כ-826 יח"ד בשנת 2019, הכולל כ-440 יח"ד בשוק החופשי, שהושפעו מתזמון שיווק פרויקטים מחיר למשתכן".

 

השפעת המשבר במודל: שחיקה ברווח, הארכת מח"מ הפרויקטים ועלייה בשיעור ההיוון -  "אנו מעדכנים את מודל הערכת השווי של אפריקה כדי לשקף את השפעת משבר הקורונה על פעילות החברה בשלושה אופנים:

קיראו עוד ב"שוק ההון"

1) שחיקה ברווחית פרויקטים כתוצאה מהגברת מבצעי שיווק בתקופה הקרובה.

2) הארכת הזמן להשלמת פרויקטים בתכנון בשנתיים.

3) העלאת שיעורי ההיוון לפרויקטים של החברה בכ-3%.

 

אפריקה מגורים - עדיין קנייה  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משה 05/07/2020 09:49
    הגב לתגובה זו
    האם הממליצים מחזיקים במניה ומתוך רצון ל"דחוף" אותה מעלה ממליצים עליה. כל המלצה ללא גילוי נאות חשודה כהרצה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -12.82%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אורבניקה קסטרו

אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.

 עלייה במכירות - ירידה ברווחיות

מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק. 

 

החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון  השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.

 

מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש

 לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל. 

אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.