אחרי שיפור התנאים - מחזיקי האג"ח בפתאל ויתרו על הקובננטים
פתאל לא עמדה בקובננטים ושיפרה את התנאים למחזיקי האג"ח כדי שאלו יסכימו לותר על ההתנייה - ההזרמה לחברה תגדל ל-200 מיליון שקל
חברת פתאל החזקות -1.11% שבשליטת דוד פתאל, קיבלה את אישור מחזיקי האג"ח לוויתור זמני על עמידה בחלק מההתניות הפיננסיות. לפני כשבועיים מחזיקי החוב לא הסכימו לוויתור, אך בהמשך לכך שהחברה ובעל השליטה בה שיפרו את התנאים הם נאותו לכך.
היקף גיוסי ההון יעלה מ-100 מיליון שקל לעד 200 מיליון שקל וזאת במקרה שתהיה הרעה נוספת בפעילותה של החברה. בהצבעה זכתה ההצעה המשופרת לרוב של 74% מקרב מחזיקי איגרות החוב מסדרה ב', כאשר הרוב המיוחד שנדרש לאישור ההצעה עמד על 66%.
פתאל, היא מהנפגעות הגדולות של המשבר הפיננסי בעקבות הקורונה. במשך כל התקופה האחרונה ובהמשך למגבלות שהוטלו סבלה פתאל מהרעה בעסקים. נראה שהתאוששות חלקית מתרחשת בשבועות האחרונים ועדיין הרבעון השני יהיה רע במיוחד. על רקע זה, החברה לא תעמוד בהתניות פיננסיות ולכן היתה צריכה את עזרת המחזיקים.
לאורך כל הדרך, דוד פתאל בעל הבית לא הזרים כספים לחברה. זו זכותו, אבל בהינתן שהוא מימש בשנה האחרונה מניות בהיקף של חצי מיליארד שקל, זה נראה כמו הבעת חוסר אמון בחברה שלו. כעת, פתאל מכניס את היד לכיס והתמיכה שלו במסגרת הנפקת הזכויות שהוצעה לאחרונה כדי לרכך את מחזיקי החוב מסתכמת בכ-57 מיליון שקל וצפויה לעלות בהמשך להגדלת גיוסי ההון.
- אלה המנכ"לים החדשים של פעילות פתאל בישראל
- פתאל מעדכנת מטה את התחזית השנתית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להזרמת ההון, פתאל תשלם למחזיקי האג"ח תוספת של 0.25% לריבית השנתית המשולמת, וזאת מעבר לתוספת של 0.5% בריבית לה הם זכאים בעקבות הפחתת דירוג החוב של החברה לדירוג A3 של מידרוג (מקביל ל-A מינוס).
ההצעה המשופרת - הנפקות נוספות של עד 100 מיליון שקל
בנוסף להצעה הראשונית להנפקת הזכויות בהיקף של 100 מיליון שקל במסגרתה דוד פתאל התחייב להזרים כ-57 מיליון שקל (חלקו היחסי בזכויות), הצעה שכאמור נדחתה על ידי בעלי האג"ח, שיפרה כאמור החברה את הצעתה, באופן אשר סיפק את בעלי האג"ח. להלן תמצית התנאים של ההצעה המשופרת לבעלי האג"ח של הסדרות ב' ו-ג', אשר עשויים להביא להנפקות הון נוספות של עד 100 מיליון שקל (במצטבר).
1. לבצע הנפקת הון בהיקף של 50 מיליון שקל בגין כל ירידה נוספת בדרגת הדירוג (Notch) מתחת לדירוג A מינוס ועד סכום של כ-100 מיליון שקל במצטבר.
2. לבצע הנפקת הון בהיקף של 100 מיליון שקל במקרה שבו סך המזומנים שינבע לחברה (במאוחד), במסגרת הפעולות עליהן הצהירה החברה, עד לתום שנת 2020 לא יעלה על 150 מיליון שקל.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- 1.דוד אחי טוב (ל"ת)תהיה עוד מניית השנה 03/06/2020 15:08הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳