דו"חות סלקום: התחרות החריפה הכתה בשורה העליונה, ההכנסות נחתכו ב-15%

סלקום סגרה את הרבעון הרביעי עם רווח של 113 מיליון שקל והחליטה שלא לחלק דיבידנד. החשבונית הממוצעת ב-Q4 - רק 82.4 שקלים
תומר קורנפלד | (4)

חברת הסלולר סלקום פרסמה היום (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2012 ולשנה כולה. התוצאות הכספיות של החברה גבוהות מעט מהאומדן אותו סיפקה החברה למשקיעים לפני מספר שבועות כשהיא מציגה רווח נקי של 113 מיליון שקל ברבעון הרביעי. רווח זה גבוה מעט מהאומדן אותו סיפקה החברה לרווח של 100-110 מיליון שקל.

במהלך הרבעון הרביעי של השנה המשיכה הרגולציה להכות בסלקום והמכירות של החברה ירדו ב-16% לרמה של 1.4 מיליארד שקל. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) נשחק ב-12% והסתכם ב-374 מיליון שקל.

בהתייחס לתוצאות אמר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "שנת 2012 הייתה שנת עשייה נרחבת לקבוצת סלקום. בשנה זו השלמנו את תהליך המיזוג עם נטוויז'ן, התמודדנו עם החרפת התחרות והתאמנו את הקבוצה לתנאי השוק החדשים. אוסף המהלכים יהווה נדבך מרכזי בהמשך הצלחת הקבוצה בשנים

הבאות".

לדבריו, "הקבוצה מבצעת צעדי התייעלות אגרסיביים בכלל תחומי פעילותה שהובילו, עד כה, לחסכון בקצב שנתי של כ-550 מיליון שקל. במהלך השנה שינינו תהליכים, ביצענו אופטימיזציה של פעילויות, צמצמנו משרות והורדנו בעלויות וכל זאת תוך שאנו מעניקים רמת שירות גבוהה במוקדים ובמרכזי השירות של החברה. בכוונתנו להמשיך בצעדי התייעלות גם במהלך שנת 2013".

במהלך הרבעון הרביעי ייצרה סלקום תזרים מזומנים פנוי של 288 מיליון שקל ובשנה כולה הסתכם התזרים ב-1.1 מיליארד שקל. מדובר בגידול של 21% ביחס לתזרים שנרשם בשנת 2011, זאת חרף השחיקה בהכנסות. בסלקום מסבירים שהגידול בתזרים הפנוי נובע מקיטון ברכש מכשירי הסלולר בעקבות ירידה משמעותית במכירת מכשירים אלו לצד צעדי התייעלות שננקטו במהלך השנה.

במקביל לדוחות השנתיים החליטה סלקום שלא לחלק דיבידנד בגין רווחי הרבעון הרביעי של השנה. בסלקום מציינים שמהלך זה נועד להמשיך ולחזק את מאזן החברה בתקופה של אי וודאות בשוק. החברה תבחן את ההחלטה בהתאם להתפתחות תנאי השוק ובצרכי החברה.

הדוחות של סלקום מגלים גם כי נכון לסוף 2012 לחברה ישנם 3.2 מיליון מנויים, ירידה של 4.5% לעומת מצבת המנויים בסוף השנה. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר בשנה החולפת עמד על 31.5%, זאת לעומת 25.1% בשנת 2011.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כתיבה לא ברורה בעליל. (ל"ת)
    נירו 04/03/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יש לפטר את כל ההנהלה , כולם פודלים של דנקנר! (ל"ת)
    שימי 04/03/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חי במינוס 04/03/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    מי שלא יסכם ימצא לו מחליף לא פחות טוב ברבע מחיר. יש מאות מועמדים,לא סלבריקים,לא אלופים במיל ולא חכי'ם או שרים לשעבר. אנשים טובים . מהעם.
  • 1.
    מבין עניין 04/03/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    לא רציני להחליף שקלים במיליונים מיליונים במיליארדים ובאותו משפט נתונים סותרים. ניכר שהכתבה נכתבה בחפזה .
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.