מנכ"ל בי-קום: "אנו שחקנים לטווח ארוך, הירידה בבזק היא זמנית"

חברת בי קומיוניקיישנס המחזיקה בבזק סגרה את הרבעון עם הפסד חשבונאי של 66 מיליון שקל. החברה פרעה תשלומים לבנקים ולמחזיקי האג"ח וסך חובותיה מסתכמים ב-4.1 מיליארד שקל
תומר קורנפלד | (3)

חברת בי קומיוניקיישנס המחזיקה בכ-30% ממניות בזק פרסמה היום (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. חברת האחזקות של שאול אלוביץ' סגרה את הרבעון שחלף עם הפסד של 66 מיליון שקל, אך ההפסד הוא רובו חשבונאי בלבד.

ברבעון שחלף נהנתה בי קומיוניקיישנה מרווח של 129 מיליון שקל שזה חלקה ברווחי בזק ברבעון (415 מיליון שקל). רווחים אלו קוזזו על ידי הוצאות מימון בהיקף של 100 מיליון שקל והפחתות חשבונאיות הקשורות לרכישת בזק בהיקף של 95 מיליון שקל.

בהקשר זה מצייני בי קומיוניקיישנס כי עד כה הפחיתה החברה 48% מהנכסים הלא מוחשיים הקשורים ברכישת בזק. במחצית השנייה של השנה צפויות הפחתות בהיקף של 9% נוספים מההשקעה.

במהלך הרבעון הרביעי קיבלה בי קומיוניקיישנה 489 מיליון שקל כדיבידנד מחברת בזק. החברה ניצלה את הסכום שקיבלה כדי לשלם תשלומים למחזיקי האג"ח בהיקף של 254 מיליון שקל, הקדמת תשלום לבנקים בהיקף של 188 מיליון שקל והגדלת קופת המזומנים בהיקף של 47 מיליון שקל. נכון לסוף יוני בקופת המזומנים של החברה ישנם 400 מיליון שקל, וכנגדם יש התחייבויות בהיקף של 4.12 מיליארד שקל.

מנכ"ל החברה דורון תורג'מן ציין כי "אנחנו גאים שאנחנו יכולים להאיץ את תשלום החובות שלנו שבמהלכם שילמנו למעלה מ-2 מיליארד שקל בתוך שנתיים. במקביל אנחנו בונים רזרבות מזומנים. לההלוואות שלנו שאינם מותנות בקובננטים יש יתרון לחברה שלנו".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    gil_33 03/08/2012 09:30
    הגב לתגובה זו
    הירידה בבזק היא פרמננטית, לא משנה כמה זמן תחכו, זמנה של בזק עבר מן העולם בצורתה המונופוליסטית. מציצת הדיבידנדים שלכם לצורך תשלומי החוב מונעת התפתחות והשקעה רצינית של החברה בתחומים חדשים ולכן אני מגיע למסקנה שמדובר לכל היותר בהשמדת ערך למשקיע הפרטי. תהנו לכם בטווח הארוך....
  • 2.
    אמיל 02/08/2012 20:33
    הגב לתגובה זו
    מה החברה הזאת מייצרת, איזה שירותים מעניקה ? חיפשתי ולא מצאתי, כלומר מצאתי מידע על בזק אבל זו חברה אחרת, לא ?
  • 1.
    מחזיקי האג"ח מודאגים ע"פ התשואות. (ל"ת)
    בן 02/08/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.