אלארום מעלה תחזית לרבעון - המניה מזנקת
אלארום צופה לרבעון השני הכנסות (אמצע טווח) של 8.8 מיליון דולר לעומ תתחזית קודמת שהייתה ל-7.9 מיליון דולר; ה-EBITDA צפוי לעמוד על בין 1-1.5 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 0.5-0.8 מיליון דולר; המניה מזנקת ב-15%
חברת ניתוח הנתונים אלארום אלארום 0.56% מעדכנת כלפי מעלה את התחזית שלה לרבעון השני, לדבריה בעקבות תנופה וביקושים ממספר לקוחות קיימים מאז פרסום התחזית הקודמת, אשר הובילו לגידול משמעותי בשימוש - וכתוצאה מכך גם לצריכה גבוהה מהצפוי של מוצרי ושירותי איסוף הנתונים של אלארום.
אלארום צופה כעת כי תדווח על הכנסות של כ-8.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2025 לעומת תחזית קודמת של 7.9 מיליון דולר, עם סטייה של 3% לכאן או לכאן. ה-EBITDA המתואם צפוי להסתכם בטווח של 1 מיליון דולר עד 1.5 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת של 0.5 מיליון דולר עד 0.8 מיליון דולר.
החברה הדגישה כי השוק בו פועלת עדיין מתהווה, וממשיך להיות דינמי ביותר ולא צפוי. התנודתיות בפעילות עלולה להישאר גבוהה, ובהתאם החברה נערכת לכך. החברה גם ציינה כי אין ביכולת הלספק תחזית לרווח הנקי על בסיס ה-EBITDA לאור הקושי להעריך הוצאות שישפיעו על הרווח הנקי הסופי.
את הרבעון הראשון של 2025 סיימה אלארום עם הכנסות של 7.1 מיליון דולר לעומת 8.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של 15%. הרווח הגולמי ירד ל-4.8 מיליון דולר לעומת 6.6 מיליון דולר, והרווח הנקי הסתכם ב-0.4 מיליון דולר לעומת 1.4 מיליון דולר.
- אלארום: ההכנסות עלו ב-4%, התחזית מאכזבת
- אלארום: צמיחה של 7.5% בהכנסות, הרווח הנקי 4.2 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באמצע 2024 הגיע מניית אלארום לשיא בשווי של 1.2 מיליארד שקל ואנחנו הזהרנו שהמשקיעים צריכים לשאול את עצמם האם זה מוצדק - ואכן, היום החברה נסחרת לפי שווי של כ-217 מיליון שקל, 82% נמוך מהשיא. אלארום הפכה בזמנו ליקירת המשקיעים כשלתקופה היא אף הציגה את התשואה הכי גבוהה מתחילת 2024 בבורסה.
כתבנו שזינוקים כאלו שמצדיקים את עצמם הם נדירים, אבל אפשריים. אחרי הכל עסק שהיה שווה 80 מיליון שקל לא יכול להיות שווה אחרי שנה 850 מיליון שקל ויותר, אלא אם מדובר בשיפור פנומנלי בתוצאות העסקיות, פיתוח טכנולוגי מבריק, זכייה בזכיון או זכייה בפיס. אלארום כאמור הציגה שיפור בתוצאות. ההכנסות והרווחים עלו, מכפיל הרווח בזמנו עמד על 23-24, אולי גבוה, אבל לחברה צומחת זה דווקא אולי תמחור סביר.
אלא שהצניחה הגיעה מהר - לרבעון השלישי של 2024 החברה סיפקה תחזית הכנסות של 7 מיליון דולר כשהאנליסטים ציפו ל-9.3 מיליון דולר. מתחילת השנה המניה במינוס 22% ובשנה האחרונה היא כבר במינוס של 79%, ואחרי הזינוק היום היא נסחרת לפי שווי של 227 מיליון שקל.
- נקסטקום בעסקת אגירה של 17 מיליון שקל
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 1.79%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
אלקטריאון נבחרה לפרויקט טעינה במישיגן, ארה"ב בהיקף של כ-21.8 מיליון שקל, לצד הגשת הצעה לפרויקט טעינה דו-כיווני בשטוקהולם ובמילאנו
אלקטריאון אלקטריאון -2.97% מדווחת על זכייה בפרויקט הובלה בתחום תשתיות טעינה חכמות במישיגן. מדובר בפרויקט עירוני בהובלת משרד התחבורה של מישיגן בשווי של כ-21.8 מיליון שקל, שבמסגרתו ייפרסו מערכות טעינה דינמית, סמי-דינמית וסטטית ל-16 כלי רכב משישה ציים שונים, ביניהם ובהם רכבי הפצה של UPS ורכבי שאטל, חלוקה והפצות של חברות נוספות.
הפרויקט כולל השקת מודל Charging-as-a-Service) CaaS) בארה"ב, שבמסגרתו אלקטריאון מספקת את תשתית הטעינה ומקבלת תשלום חודשי עבור כל רכב בתמורה לשירות. הפרויקט צפוי לשמש כבסיס להתקשרות נוספת ולהעלות לכביש רכבים נוספים (נמצאים בשימוש של חברת מוניות מהגדולות בעולם) עם מערכת הטעינה האלחוטית של אלקטריאון.
בפרויקט תחבור אלקטריאון לשותפים אסטרטגיים מובילים בתעשיית הרכב, ובהם יצרנית הרכב Xos Xos -0.44% עמה מקיימת החברה פרויקט נוסף, יצרניות חלקי הרכב Roush ו-UES וחברת DENSO, עמה מקיימת החברה פעולה מעמיק ורחב, לפיתוח מערכות טעינה אלחוטיות עבור רכבי נוסעים. כמו כן, הפרויקט יבוצע בליווי הנדסי של חברת ההנדסה המובילה Jacobs Engineering ובשיתוף עם חברת החשמל DTE energ. בנוסף הפרויקט ילווה מחקרית על ידי אוניברסיטת מישיגן ומכון המחקר Aspire.
הפרויקט מהווה שלב שלישי ומשמעותי בפעילותה של החברה בדטרויט, וזאת לאחר פרויקט משותף עם חברת MDOT ב-2023 שעסק בהקמת הכביש החשמלי הראשון בארה"ב, ופרויקט משותף עם חברת עם Xos בדטרויט, הכולל בתוכו, בין היתר, אינטגרציה של מערכות הטעינה האלחוטיות של החברה לרכבי טעינה דינמית שלהם על הכביש החשמלי שהקימה החברה בדיטרויט, וטעינה סטטית במסוף UPS.
- אלקטריאון מתייעלת: תפטר כמה עשרות עובדים בישראל, מודה שהפתרון נישתי?
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד בנוי מודל ה-CaaS
שאלנו את החברה מספר שאלות לגבי מודל התפעול של הפרויקט במישיגן:
מהם מנגנוני התשלום הצפויים, מהן ההערכות לגבי החזר ההשקעה (IRR), ומתי החברה צופה להתחיל לייצר הכנסות מהותיות?