הבינה המלאכותית מגיעה לסמארטפונים - מה צפוי להיחשף בכנס בברצלונה?
הבינה המלאכותית מתפשטת במהירות לכל מקום וכעת היא מגיעה לסמארטפונים. ה-AI, איך לא, צפוי לעמוד במוקד כנס המובייל והתקשורת בברצלונה כאשר היצרנים יציגו את הבינה המלאכותית כדבר הבא בעולם המובייל.
סמסונג
יצרנית האייפון, אפל APPLE , צפויה להיעדר מכנס ה-MWC שכן היא שומרת את ההכרזות על מוצרים חדשים לכנס המפתחים שלה בחודש יוני. בשנה שעברה, חברת האלקטרוניקה הדרום קוריאנית סמסונג, איבדה את מקומה כיצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם לאפל וכעת היא פועלת לנסות ולחזור להובלה עם מכשיר ה-Galaxy S24 Ultra, שנחשף כבר בחודש ינואר עם חבילת יישומי בינה מלאכותית.
ה-S24 Ultra כבר זמין למכירה ברחבי העולם, כאשר סמסונג ציינה כי היא רשמה עלייה דו ספרתית במכירות המקודמות בהשוואה לדגם הקודם. ב-MWC צפויה החברה להציג יכולות בינה מלאכותית כמו תרגום בלייב שיעשה באמצעות המכשיר החדשני שלה, בניסיון לשכנע חברות בעולם לרכוש את הסמארטפון לעובדיהם.
לפי חברת המחקר Canalys, נתח הסמארטפונים בעלי יכולות AI צפוי לגדול בשוק הגלובלי מ-5% ב-2024 ל-45% בשנת 2027.
גוגל GOOGLE
ענקית החיפוש לא צפויה לחשוף מכשירים חדשים בכנס בברצלונה, לאחר שהציגה את ה-Pixel 8 באוקטובר האחרון. עם זאת, החברה צפויה לספק תובנות נוספות לגבי אסטרטגיית הבינה המלאכותית של גוגל, כאשר מנכ"ל גוגל DeepMind - חטיבת ה-AI של החברה, יופיע בכנס.
גוגל כבר שילבה יכולות בינה מלאכותית במכשיר החדש שלה, והקטינה את מודל ה-AI שלה - ג'ימיני - לגרסת "ננו" על מנת שהמודל יוכל לעבוד ביעילות על ה-Pixel 8 ולספק יכולות חדשניות כמו סיכומים של שיחות מוקלטות. כדאי לציין כי מודל הננו של גוגל מניע חלק גדול מיכולות ה-AI בסדרת ה-S24 של סמסונג. בוול-סטריט מחכים לראות האם גוגל וסמסונג יספקו עדכון לגבי שיתוף הפעולה בין החברות והאם הן ירחיבו אותו למכשירים נוספים.
Honor של וואווי
חברת Honor הסינית פוצלה מוואווי ב-2020, צמחה בקצב מהיר והפכה מספר פעמים למותג הסמארטפונים הסיני הנמכר ביותר. מכשיר ה-Magic 6 Pro של החברה צפוי להיות מושק לשוק העולמי בכנס בברצלונה, לאחר שהושק בסין בחודש ינואר. הסמארטפון מגיע עם מודל AI הנחשב יחסית למורכב לשוק הסמארטפונים ומכיל 7 מיליון פרמטרים. המודל מסוגל לייצר סרטונים קצרים באמצעות תמונות וקטעים המאוחסנים בסמארפון, באמצעות הנחיות קוליות.- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היבט חשוב נוסף הוא שב-Honor טוענים כי מערכת ההפעלה המונעת בינה מלאכותית של המכשיר שלה מסוגלת לחזות פעולות שהמשתמש הולך לבצע ולאפשר לו לעבור בין יישומים בהחלקה אחת. לדוגמה, העברת כתובת שהתקבלה בהודעה לאפליקציית נסיעות בצורה חלקה.
"הפיתוח מצביע על סמארטפונים עתידיים המצוידים ביכולות בינה מלאכותית שמשנות את חווית המשתמש ואת הדינמיקה בין יצרני הסמארטפונים ומפתחי האפליקציות", כתבו ב-Counterpoint Research.
קוואלקום QUALCOMM INC 0.3%
- דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
- סטארטאפ הסייבר Prime Security גייס 20 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
יצרנית השבבים המפעילה את הסמארטפונים החדשניים של סמסונג ו-Honor עם המעבד Snapdragon 8 Gen 3 שלה, אומנם לא מייצרת מכשירים באופן ישיר אבל כן משתפת פעולה עם דויטשה טלקום הגרמנית, בעלת המניות הגדולה ביותר ב-T-Mobile, ותציג סמארטפון ללא אפליקציות בכנס בברצלונה. האפליקציות צפויות להיות מוחלפות על ידי עוזרת בינה מלאכותית הנשלטת על ידי קול וטקסט.
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת, אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים
המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות.
עם זאת, למרות שכרגע הם אינם
תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.
דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של
פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא
קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.
מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך,
אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.
