סמסונג
צילום: אתר החברה

הבינה המלאכותית מגיעה לסמארטפונים - מה צפוי להיחשף בכנס בברצלונה?

כנס המובייל והתקשורת הגדול בעולם צפוי להתרחש החל ממחר (26.2) ועד יום חמישי (29.2)
אדיר בן עמי |

הבינה המלאכותית מתפשטת במהירות לכל מקום וכעת היא מגיעה לסמארטפונים. ה-AI, איך לא, צפוי לעמוד במוקד כנס המובייל והתקשורת בברצלונה כאשר היצרנים יציגו את הבינה המלאכותית כדבר הבא בעולם המובייל. 

סמסונג

יצרנית האייפון, אפל APPLE , צפויה להיעדר מכנס ה-MWC שכן היא שומרת את ההכרזות על מוצרים חדשים לכנס המפתחים שלה בחודש יוני. בשנה שעברה, חברת האלקטרוניקה הדרום קוריאנית סמסונג, איבדה את מקומה כיצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם לאפל וכעת היא פועלת לנסות ולחזור להובלה עם מכשיר ה-Galaxy S24 Ultra, שנחשף כבר בחודש ינואר עם חבילת יישומי בינה מלאכותית.

ה-S24 Ultra כבר זמין למכירה ברחבי העולם, כאשר סמסונג ציינה כי היא רשמה עלייה דו ספרתית במכירות המקודמות בהשוואה לדגם הקודם. ב-MWC צפויה החברה להציג יכולות בינה מלאכותית כמו תרגום בלייב שיעשה באמצעות המכשיר החדשני שלה, בניסיון לשכנע חברות בעולם לרכוש את הסמארטפון לעובדיהם. 

לפי חברת המחקר Canalys, נתח הסמארטפונים בעלי יכולות AI צפוי לגדול בשוק הגלובלי מ-5% ב-2024 ל-45% בשנת 2027.

 

גוגל GOOGLE

ענקית החיפוש לא צפויה לחשוף מכשירים חדשים בכנס בברצלונה, לאחר שהציגה את ה-Pixel 8 באוקטובר האחרון. עם זאת, החברה צפויה לספק תובנות נוספות לגבי אסטרטגיית הבינה המלאכותית של גוגל, כאשר מנכ"ל גוגל DeepMind - חטיבת ה-AI של החברה, יופיע בכנס. 

גוגל כבר שילבה יכולות בינה מלאכותית במכשיר החדש שלה, והקטינה את מודל ה-AI שלה - ג'ימיני - לגרסת "ננו" על מנת שהמודל יוכל לעבוד ביעילות על ה-Pixel 8 ולספק יכולות חדשניות כמו סיכומים של שיחות מוקלטות. כדאי לציין כי מודל הננו של גוגל מניע חלק גדול מיכולות ה-AI בסדרת ה-S24 של סמסונג. בוול-סטריט מחכים לראות האם גוגל וסמסונג יספקו עדכון לגבי שיתוף הפעולה בין החברות והאם הן ירחיבו אותו למכשירים נוספים.

Honor של וואווי

חברת Honor הסינית פוצלה מוואווי ב-2020, צמחה בקצב מהיר והפכה מספר פעמים למותג הסמארטפונים הסיני הנמכר ביותר. מכשיר ה-Magic 6 Pro של החברה צפוי להיות מושק לשוק העולמי בכנס בברצלונה, לאחר שהושק בסין בחודש ינואר. הסמארטפון מגיע עם מודל AI הנחשב יחסית למורכב לשוק הסמארטפונים ומכיל 7 מיליון פרמטרים. המודל מסוגל לייצר סרטונים קצרים באמצעות תמונות וקטעים המאוחסנים בסמארפון, באמצעות הנחיות קוליות. 

היבט חשוב נוסף הוא שב-Honor טוענים כי מערכת ההפעלה המונעת בינה מלאכותית של המכשיר שלה מסוגלת לחזות פעולות שהמשתמש הולך לבצע ולאפשר לו לעבור בין יישומים בהחלקה אחת. לדוגמה, העברת כתובת שהתקבלה בהודעה לאפליקציית נסיעות בצורה חלקה.

"הפיתוח מצביע על סמארטפונים עתידיים המצוידים ביכולות בינה מלאכותית שמשנות את חווית המשתמש ואת הדינמיקה בין יצרני הסמארטפונים ומפתחי האפליקציות", כתבו ב-Counterpoint Research.

קוואלקום  QUALCOMM INC 0.02%

קיראו עוד ב"BizTech"

יצרנית השבבים המפעילה את הסמארטפונים החדשניים של סמסונג ו-Honor עם המעבד Snapdragon 8 Gen 3 שלה, אומנם לא מייצרת מכשירים באופן ישיר אבל כן משתפת פעולה עם דויטשה טלקום הגרמנית, בעלת המניות הגדולה ביותר ב-T-Mobile, ותציג סמארטפון ללא אפליקציות בכנס בברצלונה. האפליקציות צפויות להיות מוחלפות על ידי עוזרת בינה מלאכותית הנשלטת על ידי קול וטקסט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

בינה מלאכותית ארצות הבריתבינה מלאכותית ארצות הברית

קוקטיילים על יאכטות וחרדה בחדרים הסגורים: מה באמת חושבים המומחים שבונים את ה-AI?

כנס ה-AI הגדול של 2025 נערך השנה בסן דייגו בגרסה נוצצת ויוקרתית, אבל השמפניה שנשפכה כמו מים לא טשטשה את החרדות וחוסר הוודאות - החשש מריגול בתוך המעבדות הפך לממשי, והשאלה האם הבועה הכלכלית עומדת להתפוצץ מטרידה את כולם
ענת גלעד |
נושאים בכתבה מהפכת ה-AI
בעוד חברות הענק שופכות מיליארדים וחוקרים חוגגים על נושאות מטוסים בסן דייגו, בשיחות הסגורות נחשפת תמונה זוהרת פחות: המרוץ לבינה שתעקוף את האדם מפחיד גם את יוצריה, החשש מריגול בתוך המעבדות הפך לממשי, והשאלה האם אנחנו בדרך למהפכה היסטורית או בתוך בועה כלכלית שעומדת להתפוצץ - נותרת פתוחה מתמיד.
מה שהיה פעם כנס אקדמי צנוע לחוקרים בלבד, הפך בדצמבר 2025 למפגן כוח ראוותני של עושר והשפעה. עם יותר מ-24 אלף משתתפים, כנס ה-Ai בסן דייגו הפך למוקד שבו נחרץ גורל הטכנולוגיה. אך בזמן שהחוקרים הצעירים נהנו מקוקטיילים יוקרתיים על גגות בתי מלון, הנושאים שעלו בשיחות הפרטיות היו רחוקים מלהיות אופטימיים. הם דיברו על שעות עבודה בלתי אפשריות, על המאבק על כל חוקר מוכשר ועל התחושה שהענף כולו נמצא בנקודת רתיחה מסוכנת.

המרוץ לסופר-בינה

בלב הדיונים עומד המרדף אחר "סופר-אינטליגנציה" - מערכת בינה מלאכותית שתעלה ביכולותיה על המוח האנושי. המומחים כבר לא דנים בשאלה אם זה יקרה, אלא מי יגיע לשם קודם. המשמעות היא מערכת שמסוגלת ללמד את עצמה, לתקן את הקוד של עצמה ולפתור בעיות מורכבות ללא התערבות אנושית. לצד ההתלהבות, קיימת דאגה עמוקה בקרב החוקרים: האם המודלים הנוכחיים באמת "חושבים" או שאנחנו מתקרבים לתקרת זכוכית טכנולוגית שתנפץ את הציפיות הגבוהות?
למרות ההשקעות העצומות, רבים מהמומחים מוטרדים בנוגע ליציבות של התעשייה. ענקיות הטכנולוגיה השקיעו בשנה החולפת מעל 100 מיליארד דולר בתשתיות, אך רוב הסטארט-אפים בתחום עדיין לא מראים רווחיות. המומחים מצביעים על "כלכלה מעגלית" בעייתית: חברות הענק משקיעות בסטארט-אפים, שבתורם משתמשים בכסף הזה כדי לקנות מאותן חברות שבבים ושירותי ענן. החשש הוא שברגע שהמשקיעים ידרשו לראות רווחים ממשיים בשטח, השוק כולו עלול לספוג טלטלה קשה.

"קוד אדום" וחשש מריגול זר

השיח בכנס השנה השתנה מתיאוריות מדעיות לשאלות של ביטחון לאומי. מומחים בכירים הודו בשיחות סגורות כי הסבירות שמרגלים זרים חדרו למעבדות ה-AI המובילות היא "גבוהה מאוד". הטכנולוגיה הזו נתפסת כיום כנכס אסטרטגי קריטי, מה שהופך את החוקרים למטרות עבור גורמי מודיעין מהעולם. במקביל, חברות שהובילו את השוק עד לא מזמן הכריזו על "קוד אדום" פנימי, בעקבות היכולת של מתחרים חדשים לצמצם פערים במהירות מפתיעה.

השפעת הכסף הגדול ניכרת גם בשינוי פני כוח האדם. חוקרים באוניברסיטאות מתלוננים שהעולם העסקי "בלע" את האקדמיה. חברות מסחר בוול סטריט הפכו לנותנות חסות מרכזיות בכנסים, במטרה לצוד מוחות שיעניקו להן יתרון בשוק ההון. חוקרים צעירים ומבריקים עומדים בפני פיתויים של חבילות שכר דמיוניות, מה שמעלה את השאלה: האם בעתיד יישאר מחקר מדעי שאינו מונע רק משיקולי רווח מהירים?

אופטימיות בצל סימני שאלה

סוף שנת 2025 מוצא את עולם ה-AI בשיא כוחו, אך גם ברגע של פיכחון. המומחים שבונים את העתיד מבינים שהם כבר לא רק מדענים, אלא שחקנים במגרש של כסף גדול, פוליטיקה עולמית ושאלות אתיות כבדות משקל. האם המפגש הנוצץ בסן דייגו היה חגיגת ניצחון או רגע לפני שהבועה מתפוצצת? התשובה תלויה ביכולת של האנושות להישאר צעד אחד לפני המכונה שהיא עצמה יצרה.