הבינה המלאכותית מגיעה לסמארטפונים - מה צפוי להיחשף בכנס בברצלונה?
הבינה המלאכותית מתפשטת במהירות לכל מקום וכעת היא מגיעה לסמארטפונים. ה-AI, איך לא, צפוי לעמוד במוקד כנס המובייל והתקשורת בברצלונה כאשר היצרנים יציגו את הבינה המלאכותית כדבר הבא בעולם המובייל.
סמסונג
יצרנית האייפון, אפל APPLE , צפויה להיעדר מכנס ה-MWC שכן היא שומרת את ההכרזות על מוצרים חדשים לכנס המפתחים שלה בחודש יוני. בשנה שעברה, חברת האלקטרוניקה הדרום קוריאנית סמסונג, איבדה את מקומה כיצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם לאפל וכעת היא פועלת לנסות ולחזור להובלה עם מכשיר ה-Galaxy S24 Ultra, שנחשף כבר בחודש ינואר עם חבילת יישומי בינה מלאכותית.
ה-S24 Ultra כבר זמין למכירה ברחבי העולם, כאשר סמסונג ציינה כי היא רשמה עלייה דו ספרתית במכירות המקודמות בהשוואה לדגם הקודם. ב-MWC צפויה החברה להציג יכולות בינה מלאכותית כמו תרגום בלייב שיעשה באמצעות המכשיר החדשני שלה, בניסיון לשכנע חברות בעולם לרכוש את הסמארטפון לעובדיהם.
לפי חברת המחקר Canalys, נתח הסמארטפונים בעלי יכולות AI צפוי לגדול בשוק הגלובלי מ-5% ב-2024 ל-45% בשנת 2027.
גוגל GOOGLE
ענקית החיפוש לא צפויה לחשוף מכשירים חדשים בכנס בברצלונה, לאחר שהציגה את ה-Pixel 8 באוקטובר האחרון. עם זאת, החברה צפויה לספק תובנות נוספות לגבי אסטרטגיית הבינה המלאכותית של גוגל, כאשר מנכ"ל גוגל DeepMind - חטיבת ה-AI של החברה, יופיע בכנס.
גוגל כבר שילבה יכולות בינה מלאכותית במכשיר החדש שלה, והקטינה את מודל ה-AI שלה - ג'ימיני - לגרסת "ננו" על מנת שהמודל יוכל לעבוד ביעילות על ה-Pixel 8 ולספק יכולות חדשניות כמו סיכומים של שיחות מוקלטות. כדאי לציין כי מודל הננו של גוגל מניע חלק גדול מיכולות ה-AI בסדרת ה-S24 של סמסונג. בוול-סטריט מחכים לראות האם גוגל וסמסונג יספקו עדכון לגבי שיתוף הפעולה בין החברות והאם הן ירחיבו אותו למכשירים נוספים.
Honor של וואווי
חברת Honor הסינית פוצלה מוואווי ב-2020, צמחה בקצב מהיר והפכה מספר פעמים למותג הסמארטפונים הסיני הנמכר ביותר. מכשיר ה-Magic 6 Pro של החברה צפוי להיות מושק לשוק העולמי בכנס בברצלונה, לאחר שהושק בסין בחודש ינואר. הסמארטפון מגיע עם מודל AI הנחשב יחסית למורכב לשוק הסמארטפונים ומכיל 7 מיליון פרמטרים. המודל מסוגל לייצר סרטונים קצרים באמצעות תמונות וקטעים המאוחסנים בסמארפון, באמצעות הנחיות קוליות.- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היבט חשוב נוסף הוא שב-Honor טוענים כי מערכת ההפעלה המונעת בינה מלאכותית של המכשיר שלה מסוגלת לחזות פעולות שהמשתמש הולך לבצע ולאפשר לו לעבור בין יישומים בהחלקה אחת. לדוגמה, העברת כתובת שהתקבלה בהודעה לאפליקציית נסיעות בצורה חלקה.
"הפיתוח מצביע על סמארטפונים עתידיים המצוידים ביכולות בינה מלאכותית שמשנות את חווית המשתמש ואת הדינמיקה בין יצרני הסמארטפונים ומפתחי האפליקציות", כתבו ב-Counterpoint Research.
קוואלקום QUALCOMM INC 0.02%
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
יצרנית השבבים המפעילה את הסמארטפונים החדשניים של סמסונג ו-Honor עם המעבד Snapdragon 8 Gen 3 שלה, אומנם לא מייצרת מכשירים באופן ישיר אבל כן משתפת פעולה עם דויטשה טלקום הגרמנית, בעלת המניות הגדולה ביותר ב-T-Mobile, ותציג סמארטפון ללא אפליקציות בכנס בברצלונה. האפליקציות צפויות להיות מוחלפות על ידי עוזרת בינה מלאכותית הנשלטת על ידי קול וטקסט.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
בינה מלאכותית ארצות הבריתקוקטיילים על יאכטות וחרדה בחדרים הסגורים: מה באמת חושבים המומחים שבונים את ה-AI?
המרוץ לסופר-בינה
"קוד אדום" וחשש מריגול זר
השפעת הכסף הגדול ניכרת גם בשינוי פני כוח האדם. חוקרים באוניברסיטאות מתלוננים שהעולם העסקי "בלע" את האקדמיה. חברות מסחר בוול סטריט הפכו לנותנות חסות מרכזיות בכנסים, במטרה לצוד מוחות שיעניקו להן יתרון בשוק ההון. חוקרים צעירים ומבריקים עומדים בפני פיתויים של חבילות שכר דמיוניות, מה שמעלה את השאלה: האם בעתיד יישאר מחקר מדעי שאינו מונע רק משיקולי רווח מהירים?
