סמסונג
צילום: אתר החברה

הבינה המלאכותית מגיעה לסמארטפונים - מה צפוי להיחשף בכנס בברצלונה?

כנס המובייל והתקשורת הגדול בעולם צפוי להתרחש החל ממחר (26.2) ועד יום חמישי (29.2)
אדיר בן עמי |

הבינה המלאכותית מתפשטת במהירות לכל מקום וכעת היא מגיעה לסמארטפונים. ה-AI, איך לא, צפוי לעמוד במוקד כנס המובייל והתקשורת בברצלונה כאשר היצרנים יציגו את הבינה המלאכותית כדבר הבא בעולם המובייל. 

סמסונג

יצרנית האייפון, אפל APPLE , צפויה להיעדר מכנס ה-MWC שכן היא שומרת את ההכרזות על מוצרים חדשים לכנס המפתחים שלה בחודש יוני. בשנה שעברה, חברת האלקטרוניקה הדרום קוריאנית סמסונג, איבדה את מקומה כיצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם לאפל וכעת היא פועלת לנסות ולחזור להובלה עם מכשיר ה-Galaxy S24 Ultra, שנחשף כבר בחודש ינואר עם חבילת יישומי בינה מלאכותית.

ה-S24 Ultra כבר זמין למכירה ברחבי העולם, כאשר סמסונג ציינה כי היא רשמה עלייה דו ספרתית במכירות המקודמות בהשוואה לדגם הקודם. ב-MWC צפויה החברה להציג יכולות בינה מלאכותית כמו תרגום בלייב שיעשה באמצעות המכשיר החדשני שלה, בניסיון לשכנע חברות בעולם לרכוש את הסמארטפון לעובדיהם. 

לפי חברת המחקר Canalys, נתח הסמארטפונים בעלי יכולות AI צפוי לגדול בשוק הגלובלי מ-5% ב-2024 ל-45% בשנת 2027.

 

גוגל GOOGLE

ענקית החיפוש לא צפויה לחשוף מכשירים חדשים בכנס בברצלונה, לאחר שהציגה את ה-Pixel 8 באוקטובר האחרון. עם זאת, החברה צפויה לספק תובנות נוספות לגבי אסטרטגיית הבינה המלאכותית של גוגל, כאשר מנכ"ל גוגל DeepMind - חטיבת ה-AI של החברה, יופיע בכנס. 

גוגל כבר שילבה יכולות בינה מלאכותית במכשיר החדש שלה, והקטינה את מודל ה-AI שלה - ג'ימיני - לגרסת "ננו" על מנת שהמודל יוכל לעבוד ביעילות על ה-Pixel 8 ולספק יכולות חדשניות כמו סיכומים של שיחות מוקלטות. כדאי לציין כי מודל הננו של גוגל מניע חלק גדול מיכולות ה-AI בסדרת ה-S24 של סמסונג. בוול-סטריט מחכים לראות האם גוגל וסמסונג יספקו עדכון לגבי שיתוף הפעולה בין החברות והאם הן ירחיבו אותו למכשירים נוספים.

Honor של וואווי

חברת Honor הסינית פוצלה מוואווי ב-2020, צמחה בקצב מהיר והפכה מספר פעמים למותג הסמארטפונים הסיני הנמכר ביותר. מכשיר ה-Magic 6 Pro של החברה צפוי להיות מושק לשוק העולמי בכנס בברצלונה, לאחר שהושק בסין בחודש ינואר. הסמארטפון מגיע עם מודל AI הנחשב יחסית למורכב לשוק הסמארטפונים ומכיל 7 מיליון פרמטרים. המודל מסוגל לייצר סרטונים קצרים באמצעות תמונות וקטעים המאוחסנים בסמארפון, באמצעות הנחיות קוליות. 

היבט חשוב נוסף הוא שב-Honor טוענים כי מערכת ההפעלה המונעת בינה מלאכותית של המכשיר שלה מסוגלת לחזות פעולות שהמשתמש הולך לבצע ולאפשר לו לעבור בין יישומים בהחלקה אחת. לדוגמה, העברת כתובת שהתקבלה בהודעה לאפליקציית נסיעות בצורה חלקה.

"הפיתוח מצביע על סמארטפונים עתידיים המצוידים ביכולות בינה מלאכותית שמשנות את חווית המשתמש ואת הדינמיקה בין יצרני הסמארטפונים ומפתחי האפליקציות", כתבו ב-Counterpoint Research.

קוואלקום  QUALCOMM INC 12.48%

קיראו עוד ב"BizTech"

יצרנית השבבים המפעילה את הסמארטפונים החדשניים של סמסונג ו-Honor עם המעבד Snapdragon 8 Gen 3 שלה, אומנם לא מייצרת מכשירים באופן ישיר אבל כן משתפת פעולה עם דויטשה טלקום הגרמנית, בעלת המניות הגדולה ביותר ב-T-Mobile, ותציג סמארטפון ללא אפליקציות בכנס בברצלונה. האפליקציות צפויות להיות מוחלפות על ידי עוזרת בינה מלאכותית הנשלטת על ידי קול וטקסט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנתרופיק
צילום: טוויטר

איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות

בעוד OpenAI שופכת הון עתק על מרכזי נתונים ומנויים לצרכנים, אנתרופיק בונה עסק אמיתי - שקט, יציב ומבוסס על לקוחות עסקיים. והמספרים מתחילים לדבר בעד עצמם

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אנתרופיק OpenAI

OpenAI הפכה לשם נרדף לבינה מלאכותית. היא גייסה מיליארדים, בנתה חוות שרתים עצומות ומניעה את מירוץ הצ’אטבוטים הגלובלי. אבל מאחורי הקלעים, החברה מתמודדת עם בעיה בסיסית: עדיין לא ברור איך להפוך את ההצלחה האדירה הזו למודל עסקי יציב. בזמן ש־OpenAI מחפשת הכנסות, יריבתה הקטנה אנתרופיק בונה בשקט עסק אמיתי.


שתי החברות עוסקות באותו תחום: פיתוח מודלי שפה מתקדמים שמניעים בוטים, כלי עזר לעובדים, יישומי תכנות ותהליכי אוטומציה. אבל ההבדל ביניהן הוא לא טכנולוגי, אלא אסטרטגי: OpenAI פונה להמונים, אנתרופיק מדברת ישירות עם העסקים.


OpenAI נשענת על השותפות עם מיקרוסופט, שמשלבת את המודלים שלה במוצרי אופיס וב־Copilot. מעבר לכך, היא פונה לקהל הרחב: משתמשי ChatGPT שמשלמים 20 דולר בחודש בגרסה הבסיסית, או 200 דולר בתוכנית הפרו. למרות שמספר המשתמשים עצום עם יותר מ־800 מיליון מדי שבוע לפי החברה, ההכנסות רחוקות מלכסות את העלויות הכבדות של מחשוב, אחסון ופיתוח. אנתרופיק, לעומתה, נמנעת מהמירוץ אחר משתמשים חינמיים. כ־80% מהכנסותיה מגיעות מחברות - ארגונים שמיישמים את המודלים שלה לצורכי עבודה ממשיים. לפי נתוני החברה, כבר יש לה יותר מ־300 אלף לקוחות עסקיים, רובם בתחומי טכנולוגיה, משפטים ופיננסים.


חיסכון מוחשי בזמן ובכסף

הלקוחות של אנתרופיק לא מתעניינים בחוויית שיחה, אלא בחיסכון מוחשי בזמן ובכסף. הם משתמשים במודלים של החברה לכתיבת קוד, ניסוח חוזים, הפקת חשבוניות ובדיקות מסמכים. המיקוד הזה הופך את אנתרופיק לעסק ברור יותר מהמתחרה שלה. בעוד OpenAI מנסה לגבש מודל רווח מהציבור הרחב, אנתרופיק כבר רווחית כמעט על בסיס שימושים עסקיים בלבד. לפי הערכות שוק, היא פועלת בקצב הכנסות שנתי של כ־7 מיליארד דולר וצפויה להגיע לתשעה מיליארד עד סוף השנה, כמעט זהה להכנסות OpenAI, עם בסיס משתמשים קטן פי כמה.


דו"ח של קרן ההון סיכון מנלו ונצ’רס מצביע על יתרון משמעותי נוסף: לפי סקר שערכה בקרב חברות טכנולוגיה, אנתרופיק מובילה את תחום הקידוד עם נתח שוק של 42%, לעומת 21% בלבד ל־OpenAI. גם בשימושי בינה מלאכותית כלליים בחברות, אנתרופיק ניצבת בראש עם 32% לעומת 25% ליריבה שלה.


מימין לשמאל: שחר שביט (CTO), טל פרץ (CEO , עומד), ניצן הדר (CPO). קרדיט: עמית שמשמימין לשמאל: שחר שביט (CTO), טל פרץ (CEO , עומד), ניצן הדר (CPO). קרדיט: עמית שמש

Onfire AI מגייסת סבב סיד של 20 מיליון דולר

אחרי שפיתחו את בנק המטרות מבוסס ה-AI הראשון בצה"ל, יוצאי יחידת 8200 מקימים את Onfire - פלטפורמה המיישמת את עקרונות המודיעין והנתונים בעולם המכירות ומסייעת לחברות תוכנה להגיע ללקוחות בזמן אמת
רן קידר |
נושאים בכתבה גיוס סיד

חברת Onfire AI, המפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית לצוותי מכירות בתחום ה-IT, מכריזה על גיוס סיד של 20 מיליון דולר, בהובלת TLV Partners ו-Grove Ventures, בתמיכה משמעותית של IN Venture ובהשתתפות זרוע ההשקעות החדשה Leumi Tech 77. 

הפלטפורמה מנתחת פעילות מקוונת של לקוחות פוטנציאליים של חברות תוכנה וענן כמו CTO, VP R&D ו-CISO, ומסייעת לצוותי Revenue לזהות את הצרכים של כל ארגון ולפנות אליו באופן ממוקד עם פתרונות מותאמים אישית. על אף שהחברה קיימת רק כשנתיים, Onfire כבר עובדת עם עשרות חברות מובילות בארה״ב, ישראל ואירופה, בהן Aiven, Spectro Cloud ו-Cyera. חברות אלה מסתמכות על Onfire כדי לחדד את יכולות המכירה שלהן, להגיע לאנשי המפתח המתאימים בארגונים, להאיץ מחזורי מכירה ולזהות סיגנלים בתוך הרשתות שלהן. 

Onfire מתכננת להשתמש בהון שגוייס בסבב הגיוס כדי להמשיך ולממש את החזון לבניית פלטפורמת GTM ראשונה מסוגה בעולם, המבוססת על בינה מלאכותית הקשרית (Contextual AI) ומותאמת במיוחד לצוותי מכירות בשוק ה-IT, ששוויו מוערך בכ-5 טריליון דולר. 

החברה הוקמה בשנת 2023 על ידי טל פרץ (מנכ"ל), שחר שביט (CTO), וניצן הדר (CPO), שהכירו במסגרת שירותם הצבאי כקצינים ביחידת 8200. במהלך שירותם המשותף, הצוות זכו בשני פרסי ביטחון ישראל על פרויקט מעקב אחרי מפגעים בודדים שנמצא בשימוש צה"ל ושב"כ, ועל מערכת המלצות למטרות אוטומטיות בצה"ל, המבוססת על אלגוריתמים מתקדמים. 

בחצי השנה הראשונה לפעילותה של החברה, כ-90% מעובדיה, ובהם גם טל וניצן, שירתו בשירות מילואים, והעסקה הראשונה של החברה נחתמה בזמן ששניים מהמייסדים היו בשירות מילואים פעיל. כיום, החברה מונה 33 עובדים, מתוכם 28 בישראל ו-5 בניו יורק. בשנים האחרונות כמעט כל ארגון מאמץ טכנולוגיות בינה מלאכותית, אך הולכת ומתחזקת ההבנה שהכלים הקיימים אינם מסוגלים להתמודד עם האתגרים המורכבים של ארגונים מודרניים.