
"החיפוש מתרחב, לא נעלם", גוגל מרוצה מה-AI Mode, שהגיע למעל 100 מיליון משתמשים
הדו"ח הרבעוני של החברה חשף שיאים חדשים ל-AI Overviews, הביצועים הכספיים הכו את התחזיות, והמנכ"ל, סונדאר פיצ'אי מציג חזון שבו חיפוש מבוסס בינה מלאכותית מחזק את הליבה העסקית
אלפבית GAlphabet -0.19% , חברת האם של גוגל סיימה את הרבעון השני של 2025 עם ביצועים מרשימים שמדגישים את תרומתה של הבינה המלאכותית לכל תחומי הפעילות. מנכ"ל החברה, סונדאר פיצ'אי,
הצהיר במהלך שיחת הוועידה כי מצב ה-AI של מנוע החיפוש של החברה, הכלי שמאפשר חיפושים מורכבים וארוכים בעזרת בינה מלאכותית, הגיע ליותר מ־100 מיליון משתמשים חודשיים בארה"ב ובהודו בלבד, בתוך חודשים ספורים בלבד מהשקתו. במקביל, AI Overviews, תצוגות הסיכום האוטומטיות
שמופיעות בראש תוצאות החיפוש, כבר חצו את רף שני מיליארד המשתמשים ומוצגות כיום ב־40 שפות ביותר מ־200 מדינות.
לדברי פיצ'אי, “AI משפיעה לטובה על כל חלק בעסק שלנו ומניעה תנופה חזקה”, תוך ציון צמיחה דו-ספרתית בהכנסות מתחום החיפוש, לצד ביצועים חזקים גם ביוטיוב, בענן ובמנויים. לדבריו, החידושים כמו AI Mode ו-AI Overviews “מצליחים מאוד”, וממחישים כיצד החיפוש מתעצב מחדש בעידן גנרטיבי, אך שומר על תפקידו המרכזי כמנוע הכנסות.
באירוע הוועידה אמר פיצ'אי: “אנחנו רואים את ה‑AI מרחיב את הדרך שבה אנשים מחפשים מידע. זה פותח סוגים חדשים לגמרי של שאלות שאפשר לשאול בגוגל. בסך הכול נפח השאילתות והשאילתות המסחריות ממשיכים לגדול, והחוויות החדשות של ה‑AI תורמות באופן משמעותי לעלייה הזו.”
גם פיליפ שינדלר, סמנכ"ל הפעילות העסקית, חיזק את הדברים: “ה-AI Overviews מייצרים רמת שביעות רצון גבוהה יותר ומובילים ליותר משתמשי חיפוש. מבחינת מוניטיזציה, אנחנו רואים שיעור דומה מאוד למה שהכרנו קודם, וזה נותן לנו בסיס חזק להוסיף פורמטים פרסומיים חדשניים בעתיד.”
פיצ’אי אף חשף את הפיצ'רים החדשים שמתווספים ל-AI Mode: Gemini 2.5 Pro,
שמאפשר חיפושי קוד, מתמטיקה והיגיון מתוך ממשק החיפוש עצמו, ו-Deep Search, המרחיב את טווח השאלות המורכבות שהמערכת יודעת לפענח. לדברי החברה, השימוש ביכולות מולטי-מודליות כמו Google Lens ו-Circle to Search ממשיך לעלות, במיוחד בקרב צעירים, מה שמאותת על שינוי באופי
החיפוש ולא על ירידה בו.
אלפבית מכה את התחזיות: $96.4 מיליארד הכנסות ברבעון
החברה פרסמה אמש תוצאות רבעוניות חזקות לרבעון השני, שהיכו את תחזיות השוק הן ברווח למניה והן בהכנסות, בעיקר בזכות ביצועים מרשימים בעסקי הפרסום והענן. עם זאת, מניית החברה ירדה ביותר מ־2%, לאחר שאלפבית עדכנה כלפי מעלה את תחזית הוצאות ההון לשנת 2025: כ־85 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת של 75 מיליארד.
"עולמות הבינה המלאכותית משפיעים לטובה על כל חלקי הפעילות ומניעים צמיחה עקבית", אמר מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי. "תחום החיפוש רשם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, ותכונות חדשות כמו AI Overviews ו-AI Mode מתפקדות היטב. אנו ממשיכים לראות תוצאות חזקות ביוטיוב ובתחום שירותי המנויים, והענן מציג גם הוא צמיחה מרשימה ורווחיות מתמשכת."
- רד אקסס הישראלית מגייסת 17 מיליון דולר
- מאנדיי גייסה 10 מיליון דולר לבלוקס הישראלית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
מהנתונים הפיננסיים עולה כי גוגל סיימה את הרבעון עם רווח מתואם למניה של 2.31 דולר והכנסות של 81.2 מיליארד דולר (ללא עלויות רכישת תנועה), לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 2.17 דולר למניה והכנסות של 79.6 מיליארד. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו ההכנסות על 71.3 מיליארד דולר. עסק הפרסום ממשיך להוות את עמוד השדרה של החברה, עם הכנסות של 71.3 מיליארד דולר – מעל התחזיות שעמדו על 69.6 מיליארד.
הכנסות החיפוש הסתכמו ב־54.1 מיליארד דולר, מעל הצפי של 52.7 מיליארד, ופרסום ביוטיוב תרם 9.8 מיליארד דולר, גם כן מעל התחזיות שעמדו על 9.5 מיליארד. הדבר סייע להפיג חששות שעלו בעבר בעקבות עדויות לפגיעה מסוימת בהיקף החיפושים המסורתיים. פיצ’אי גם הדגיש את גידול הדרמטי בשימוש במודל השיחה Gemini, שהגיע ליותר מ־450 מיליון משתמשים חודשיים, ואת ההשקעה המוגברת בתשתיות ענן. לדבריו, קיים "צוואר בקבוק באספקת תשתיות", אבל ההשקעה הכבדה חיונית כדי לעמוד בביקוש הגובר מצד לקוחות הענן לשירותי AI.
אלפאבית עקפה את הציפיות אך צופה גדילה בהוצאות ויורדת ב-2%
המתח שבין מנוע רווח למוקד רגולציה
הצלחות גוגל ב-AI מגיעות גם תחת עינם הבוחנת של רגולטורים: החברה הפסידה לאחרונה בתביעות הגבלים עסקיים משמעותיות. אחת מהן קבעה כי גוגל ביססה מונופול בשוק הפרסום, ואחרת טענה כי היא פעלה נגד תחרות בשוק החיפוש. העדות של אדי קיו מאפל, לפיה חיפושים
בגוגל בספארי ירדו לראשונה מזה 22 שנה, הציפה את החשש ממעבר משתמשים לכלי AI כמו ChatGPT, פרפלקסיטי, גרוק ועוד. ובכל זאת, בשוק מנתחים את הגישה של גוגל כשילוב חכם של שמירה על הבכורה מול איום מצד מתחרים.

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.