סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

"החיפוש מתרחב, לא נעלם", גוגל מרוצה מה-AI Mode, שהגיע למעל 100 מיליון משתמשים

הדו"ח הרבעוני של החברה חשף שיאים חדשים ל-AI Overviews, הביצועים הכספיים הכו את התחזיות, והמנכ"ל, סונדאר פיצ'אי מציג חזון שבו חיפוש מבוסס בינה מלאכותית מחזק את הליבה העסקית

רן קידר |
נושאים בכתבה GOOGLE AI

אלפבית GAlphabet -2.18%  , חברת האם של גוגל סיימה את הרבעון השני של 2025 עם ביצועים מרשימים שמדגישים את תרומתה של הבינה המלאכותית לכל תחומי הפעילות. מנכ"ל החברה, סונדאר פיצ'אי, הצהיר במהלך שיחת הוועידה כי מצב ה-AI של מנוע החיפוש של החברה, הכלי שמאפשר חיפושים מורכבים וארוכים בעזרת בינה מלאכותית, הגיע ליותר מ־100 מיליון משתמשים חודשיים בארה"ב ובהודו בלבד, בתוך חודשים ספורים בלבד מהשקתו. במקביל, AI Overviews, תצוגות הסיכום האוטומטיות שמופיעות בראש תוצאות החיפוש, כבר חצו את רף שני מיליארד המשתמשים ומוצגות כיום ב־40 שפות ביותר מ־200 מדינות.

לדברי פיצ'אי, “AI משפיעה לטובה על כל חלק בעסק שלנו ומניעה תנופה חזקה”, תוך ציון צמיחה דו-ספרתית בהכנסות מתחום החיפוש, לצד ביצועים חזקים גם ביוטיוב, בענן ובמנויים. לדבריו, החידושים כמו AI Mode ו-AI Overviews “מצליחים מאוד”, וממחישים כיצד החיפוש מתעצב מחדש בעידן גנרטיבי, אך שומר על תפקידו המרכזי כמנוע הכנסות. 

באירוע הוועידה אמר פיצ'אי: “אנחנו רואים את ה‑AI מרחיב את הדרך שבה אנשים מחפשים מידע. זה פותח סוגים חדשים לגמרי של שאלות שאפשר לשאול בגוגל. בסך הכול נפח השאילתות והשאילתות המסחריות ממשיכים לגדול, והחוויות החדשות של ה‑AI תורמות באופן משמעותי לעלייה הזו.” 

גם פיליפ שינדלר, סמנכ"ל הפעילות העסקית, חיזק את הדברים: “ה-AI Overviews מייצרים רמת שביעות רצון גבוהה יותר ומובילים ליותר משתמשי חיפוש. מבחינת מוניטיזציה, אנחנו רואים שיעור דומה מאוד למה שהכרנו קודם, וזה נותן לנו בסיס חזק להוסיף פורמטים פרסומיים חדשניים בעתיד.” 

פיצ’אי אף חשף את הפיצ'רים החדשים שמתווספים ל-AI Mode: Gemini 2.5 Pro, שמאפשר חיפושי קוד, מתמטיקה והיגיון מתוך ממשק החיפוש עצמו, ו-Deep Search, המרחיב את טווח השאלות המורכבות שהמערכת יודעת לפענח. לדברי החברה, השימוש ביכולות מולטי-מודליות כמו Google Lens ו-Circle to Search ממשיך לעלות, במיוחד בקרב צעירים, מה שמאותת על שינוי באופי החיפוש ולא על ירידה בו.

אלפבית מכה את התחזיות: $96.4 מיליארד הכנסות ברבעון

החברה פרסמה אמש תוצאות רבעוניות חזקות לרבעון השני, שהיכו את תחזיות השוק הן ברווח למניה והן בהכנסות, בעיקר בזכות ביצועים מרשימים בעסקי הפרסום והענן. עם זאת, מניית החברה ירדה ביותר מ־2%, לאחר שאלפבית עדכנה כלפי מעלה את תחזית הוצאות ההון לשנת 2025: כ־85 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת של 75 מיליארד. 

"עולמות הבינה המלאכותית משפיעים לטובה על כל חלקי הפעילות ומניעים צמיחה עקבית", אמר מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי. "תחום החיפוש רשם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, ותכונות חדשות כמו AI Overviews ו-AI Mode מתפקדות היטב. אנו ממשיכים לראות תוצאות חזקות ביוטיוב ובתחום שירותי המנויים, והענן מציג גם הוא צמיחה מרשימה ורווחיות מתמשכת." 

קיראו עוד ב"BizTech"

מהנתונים הפיננסיים עולה כי גוגל סיימה את הרבעון עם רווח מתואם למניה של 2.31 דולר והכנסות של 81.2 מיליארד דולר (ללא עלויות רכישת תנועה), לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 2.17 דולר למניה והכנסות של 79.6 מיליארד. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו ההכנסות על 71.3 מיליארד דולר. עסק הפרסום ממשיך להוות את עמוד השדרה של החברה, עם הכנסות של 71.3 מיליארד דולר – מעל התחזיות שעמדו על 69.6 מיליארד. 

הכנסות החיפוש הסתכמו ב־54.1 מיליארד דולר, מעל הצפי של 52.7 מיליארד, ופרסום ביוטיוב תרם 9.8 מיליארד דולר, גם כן מעל התחזיות שעמדו על 9.5 מיליארד. הדבר סייע להפיג חששות שעלו בעבר בעקבות עדויות לפגיעה מסוימת בהיקף החיפושים המסורתיים. פיצ’אי גם הדגיש את גידול הדרמטי בשימוש במודל השיחה Gemini, שהגיע ליותר מ־450 מיליון משתמשים חודשיים, ואת ההשקעה המוגברת בתשתיות ענן. לדבריו, קיים "צוואר בקבוק באספקת תשתיות", אבל ההשקעה הכבדה חיונית כדי לעמוד בביקוש הגובר מצד לקוחות הענן לשירותי AI.

אלפאבית עקפה את הציפיות אך צופה גדילה בהוצאות ויורדת ב-2%

המתח שבין מנוע רווח למוקד רגולציה

הצלחות גוגל ב-AI מגיעות גם תחת עינם הבוחנת של רגולטורים: החברה הפסידה לאחרונה בתביעות הגבלים עסקיים משמעותיות. אחת מהן קבעה כי גוגל ביססה מונופול בשוק הפרסום, ואחרת טענה כי היא פעלה נגד תחרות בשוק החיפוש. העדות של אדי קיו מאפל, לפיה חיפושים בגוגל בספארי ירדו לראשונה מזה 22 שנה, הציפה את החשש ממעבר משתמשים לכלי AI כמו ChatGPT, פרפלקסיטי, גרוק ועוד. ובכל זאת, בשוק מנתחים את הגישה של גוגל כשילוב חכם של שמירה על הבכורה מול איום מצד מתחרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.