החשמלית החדשה של ניאו תאיים על טסלה?
יצרנית הרכב החשמלי הסינית ניאו (Nio) NIO INC השיקה אתמול את הרכב הראשון של המותג החדש שלה Onvo המאופיין במחיר נמוך ושמטרתו להתחרות שם בדגם Y של טסלה, יצרנית ה-EV הגדולה ביותר בעולם.
ניאו חשפה את רכב השטח Onvo L60 עם מחיר של החל מ-219,900 יואן (30,500 דולר), 12% מתחת למחיר של דגם Y של טסלה שמתחיל ב-249,900 יואן בסין. ניאו מתכננת להתחיל לספק את ה-Onvo L60 החדש בספטמבר. המנכ"ל וויליאם לי הציג את רכב השטח החדש בשנגחאי, ואמר שהחברה שואפת להתמודד גם עם ה-RAV4 של טויוטה על ידי אספקת מכוניות משפחתיות שמאזנות בין חווית הלקוח לבין המחירים. "RAV4 ודגם Y היו בזמנם המדד למכוניות משפחתיות. עם התפתחות טכנולוגיות והעמקת ההבנה של אנשים ברכבים חשמליים חכמים, היום הגיע הזמן של ניאו להגדיר מחדש את הסטנדרטים החדשים למכוניות משפחתיות", אמר לי באירוע.
Onvo L60. צילום: ניאו.
עם תג מחיר נמוך יותר, המותג Onvo יכול גם לעזור לניאו להתרחב מחוץ לסין, למרות שהייצוא לאירופה נמצא תחת עננה של בדיקה מתמשכת של האיחוד האירופי נגד סובסידיות של ייבוא מכוניות חשמליות מסין. ה-Onvo L60 מצויד במערכת הטעינה המהירה של ניאו של 900 וולט שפיתחה בעצמה, ובעלת צריכת אנרגיה ממוצעת של 12.1 קילוואט-שעה ל-100 קילומטר, מעט נמוכה יותר מדגם Y של טסלה. ל-Onvo תהיה גישה ליותר מ-1,000 תחנות החלפת סוללות ו-25,000 מטענים ציבוריים השייכים לניאו.
לי אמר בעבר שעלות החומרים של מכונית ה-Onvo תהיה נמוכה ב-10% מזו של דגם Y של טסלה. העלות הנמוכה שלה, יחד עם תוכנית השכרת סוללות EV של ניאו, יאפשרו לה להתחרות טוב יותר בקטגוריית המחיר הנמוך. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בשבוע שעבר כי ניאו חתמה על רכישת סוללות מ-BYD עבור מערך ה-Onvo, שכן היא נטשה את התוכניות לייצור סוללות פנימיות כחלק מהמאמצים להפחית עלויות על רקע מלחמת מחירים קשה בשוק החשמל בסין.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניאו, שמחיר הרכבים שלה מתחיל מ-298,900 יואן (41,200 דולר), גבוה בכ-30% ממודל 3 של טסלה בסין, מכרה 45,673 מכוניות חשמליות בארבעת החודשים הראשונים של השנה, המהווים 3% ממכירות ה-EV הכוללות של סין. לעומת זאת, טסלה מכרה 163,841 יחידות בסין עם נתח שוק של 11.4%.
- 2.עיזבו, 17/05/2024 09:10הגב לתגובה זוRACE ושבו,לא המלצה
- 1.המניה לא עוברת את שער 6 כבר תקופה, מעניין למה??? (ל"ת)רננה 16/05/2024 19:39הגב לתגובה זו
- ניו 06/07/2024 13:50הגב לתגובה זומנייה על הפנים
כמה עולה טסלה משומשת והאם המחיר ימשיך לרדת?
ענקית המכוניות החשמליות הודיעה פעם אחר פעם על הורדות מחירים כאשר בפעם האחרונה היא הורידה את המחירים של רכבי דגם Y מגרסת "long range" ו"performance" ב-3,000 דולר כל אחד ואת דגם 3 מגרסת "rear-wheel drive" ב-2,000 דולר ל-39,990 דולר. החברה בראשות אילון מאסק הורידה את המחירים בארה"ב של דגם הבסיס שלה ב-11% עד כה השנה ושל דגם Y שלה ב-20% - מהלכים שמגיעים בזמן שארה"ב, השוק הגדול ביותר שלה, מתכוננת להציג סטנדרטים מחמירים יותר שיגבילו זיכוי מס על רכבים חשמליים. הורדת המחירים בעולם הגיעה כמובן גם למחירים בארץ. אתם יכולים לקנות טסלה 3 חדשה במחיר של קצת מעל 190 אלף שקל.
כשלוקחים בחשבון את העלויות השוטפות של רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין, מבינים שהפער בעת הרכישה בין טסלה לרכב על בנזין שמגיע ל-50 אלף שקל בממוצע, מוחזר תוך כמה שנים של שימוש ברכב החשמלי. יש סיכונים כלכליים - הסוללה הולכת ומשתפרת ובעוד כמה שנים, הסוללות הקיימות יהיו כמעט לא רלבנטיות. מעבר לכך, השחיקה וירידת המחירים בחשמליות צפויה להיות משמעותית יותר, גם כי בסוף הדרך וזה לא רחוק - מחירי הרכבים החשמליים יתקרבו למחירי הרכבים על בנזין. ועדיין רכב חשמלי מספק כדאיות כלכלית לארוך זמן. הכדאיות הזו רק תלך ותגבר במקביל לירידת מחירי הרכבים האלו. למי שמעוניין להתעמק בעניין - הנה מדריך: איזו מכוניות משתלמת כלכלית? בנזין או חשמלית?