גון קולינס לייבפרסון
צילום: אתר החברה
דוחות

לייבפרסון עקפה את צפי ההכנסות; גם התחזית גבוהה - מזנקת ב-20%

החברה רשמה ברבעון הראשון הפסד מתואם של 40 סנט למניה על הכנסות של 85.1 מיליון דולר; ה-EBITDA המותאם היה חיובי ועמד על חצי מיליון דולר; צופה לרבעון השני הכנסות של 76-80 מיליון דולר כצפי האנליסטים עומד על 76.6 מיליון דולר
דור עצמון | (2)

חברת לייבפרסון לייבפרסון -1.68% העוסקת בפיתוח ומתן שרותי תוכנה לניהול צ'טים עם גולשים לאתרי אינטרנט עסקיים, רשמה ברבעון הראשון של 2024 הפסד מתואם של 40 סנט למניה על הכנסות של 85.1 מיליון דולר, בכך פספסה החברה את צפי האנליסטים להפסד מתואם של 31 סנט למניה, אך עקפה את הצפי להכנסות של 80.7 מיליון דולר.

הפסד התפעולי לראשון הרבעון עמד על 7.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 8.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023. ה-EBITDA המותאם היה חיובי ועמד על חצי מיליון דולר בהשוואה ל-EBITDA מותאם שלילי של 1.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023. יתרת המזומנים של החברה עמדה ב-31 במרץ על 127.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-210.8 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2023.

החברה חתמה על 40 עסקאות בסך הכל ברבעון הראשון, בהן 12 לקוחות חדשים ו-28 לקוחות קיימים. ההכנסה הממוצעת לאחר שנים-עשר חודשים ללקוח ארגוני ובינוני עלתה ב-11.6% ברבעון הראשון ל-625,000 דולר, לעומת כ-560,000 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

תחזיות:

עבור שנת 2024 כולה, בלייבפרסון ממשיכים לצפות שההכנסות הכוללות ינועו בין 300-315 מיליון דולר. בחברה מצפים שה-EBITDA המתואם ינוע בין 15-26 מיליון דולר ויהיה בשיעור של 5%-8.3%. ממוצע האנליסטים בוול סטריט צופה הכנסות של 307.94 מיליון דולר בשנה כולה.

ברבעון השני של 2024, בחברה צופים שההכנסות הכוללות ינועו בין 76-80 מיליון דולר. עוד צופים שה-EBITDA המתואם ינוע בין 0-5 מיליון דולר, ויהיה בשיעור של 0%-6.3%. ממוצע האנליסטים בוול סטריט צופה הכנסות של 76.65 מיליון דולר ברבעון השני.

מניית לייבפרסון בתל אביב מזנקת ב-20% למחיר של 2.5 שקל ושווי שוק של 175.5 מיליון שקל. עם זאת, מניית החברה עדיין נמצאת בצניחה חדה של 81% מתחילת השנה.

סמנכ"ל הכספים וה-COO ג'ון קולינס: "הרבעון הראשון הוכיח את היכולת שלנו לבצע במהירות את סדרי העדיפויות האסטרטגיים והפיננסיים שלנו. עם מבנה הון משופר להמשך, אנו מאמינים שהקמנו בסיס איתן לחזרתנו לצמיחה רווחית".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הפסד. והמניה עולה!!!!! (ל"ת)
    מבין עניין 09/05/2024 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    tt 09/05/2024 11:57
    הגב לתגובה זו
    צריכה לעלות פי 5 כדי לחזור ל"ימים הטובים"..
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.