מובילאיי חושפת יעדים: צבר של 21 מיליארד דולר עד שנת 2030
חברת מובילאיי מובילאיי (סימול:MBLY) היא הצלחה ישראלית גדולה. אולי הגדולה ביותר. היא חברה צומחת וגם רווחית. אינטל רצתה להנפיק אותה בחזרה בבורסה לפי שווי של 50 מיליארד דולר. אז אמנם השווי הזה היה גבוה מדי, והחברה אכן נאלצה לחתוך את השווי ל-16.7 מיליארד כדי להצליח להנפיק, ועדיין - להנפיק במקביל למומנטום שלילי בשווקים, ובשווי כזה, זו הצלחה גדולה. מאז, המניה הספיקה לזנק ב-60% (למרות ירידה של 11% מתחילת החודש האחרון). הישג בהחלט יפה בתקופה כזו.
כעת, מובילאיי חושפת את יעדי הצמיחה שלה לשנים הבאות, והם מרשימים. האם החברה תצליח להגיע אליהם? זה לא יהיה פשוט אבל פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל החברה שפועלת בתחום הרכב האוטונומי וטכנולוגיות של מערכות עזר מתקדמות לנהג, מביא קבלות ואולי זה אפשרי. כמובן - את התשובה נקבל רק בעוד 7 שנים.
מובילאיי תציג היום בתערוכת CES 2023, בלאס וגאס, ארה"ב את הצפי שלה לצבר הכנסות של 17 מיליארד דולר בתחום ה-ADAS עד שנת 2030 - כולל 3.5 מיליארד דולר של הכנסות צפויות מ-SuperVision, מוצר שהושק ברבעון הרביעי של שנת 2021.
לדברי מובילאיי, בזכות מערכת-על-שבב (SoC) ה-EyeQ6 ואחרות, צבר ההכנסות של החברה גדל במהלך השנה האחרונה ב-6.7 מיליארד דולר ממערכות ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג), עם היקף עתידי משוער של 63.6 מיליון מערכות.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מובילאיי גם צופה צבר הכנסות של 3.5 מיליארד דולר ממוצרי Autonomous Mobility-as-a-Service (ניידוּת אוטונומית כשירות) עד 2028, וזאת לדברי החברה על בסיס עסקאות עם שלוש חברות גדולות, כולל פרויקט ניידות כשירות לרכב אוטונומי שסוכמה לאחרונה עם יצרנית מובילה של רכב מסחרי באיחוד האירופי. החברה גם צופה הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ממוצר AV לצרכן הפרטי ( Mobileye Chauffeur) עד שנת 2030.
מייסד ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע, אומר היום: "בפרק הזמן הקצר שעבר מאז הנפקת החברה בחודש אוקטובר, העסקים של מובילאיי צברו תאוצה משמעותית. זיהינו התרשמות חיובית בקרב לקוחותינו הקיימים ומיצרניות רכב חדשות. גורמים אלו מאמינים בחזוננו לבניית מערכות סיוע לנהג מבוססות ענן ובינה מלאכותית, וטכנולוגיה לרכבים אוטונומיים שהיא בעלת פוטנציאל צמיחה גלובאלי, ותספק יתרונות משמעותיים למיליוני נהגים ברחבי העולם.”
- פניית הפרסה של פורד אירופה
- אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
לדברי החברה, יש "ביקוש רב" מערכת SuperVision אצל ציבור המשתמשים בסים, שם החברה מצפה למסור בקרוב עדכון תוכנה ל-70 אלף בעלי רכב חשמלי מסוג Zeekr 001, עם "עדכונים משמעותיים" במפות של החברה. לדברי החברה, ה-SuperVision תוטמע גם ברכבים החשמליים מדגם Zeekr 009 שיושק בקרוב, וכן בהשקות גלובליות קרובות של דגמים המשתייכים לשלושה מותגים אחרים מקבוצת Geely.
בחברה אומרים עוד כי "הצלחת המערכת ומהירות הפריצה לשוק הרכב בסין, הידוע כתחרותי במיוחד, הובילו לקידום עסקאות חדשות עבור מערכות מבוססות SuperVision ברחבי העולם". לדברי מובילאיי, היא מקדמת יחד עם יצרנית רכב אירופאית יוקרתית פרויקטים שאמורים להיות מסופקים בשנת 2025, ופרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח עם לקוחות אחרים. בסך הכל, צופה החברה להיקף ייצור של כלי הרכב מבוססי SuperVision שיגיע ל-1.2 מיליון יחידות בשנה עד 2026.
בתחום טכנולוגיית ה'ניידות כשירות' לרכב האוטונומי, Mobileye Drive (MaaS). מובילאיי חתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם יצרנית עולמית גדולה של רכבים מסחריים לייצור של כמה אלפי יחידות. בחברה מקווים להמשיך "לבחון" בשנת 2023 תמשיך מובילאיי את טכנולוגיות הרכב האוטונומי, עם תוכניות פיילוט של טכנולוגיית הרכב האחרונה שלהם שהושקה בגרמניה.
הדוחות לרבעון השלישי של מובילאיי
מובילאיי הונפקה בחודש אוקטובר האחרון בנאסד"ק לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר כאמור, לאחר שגייסה 861 מיליון דולר. על פי נתוני החברה, עד כה למעלה מ-125 מיליון כלי רכב ברחבי העולם יוצרו כשהם כוללים טכנולוגיה של מובילאיי.
בדוחותיה לרבעון השלישי של 2022 דיווחה מובילאיי על הכנסות של 450 מיליון דולר לעומת 326 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 38%. מובילאיי רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 114 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 107 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 7%. מחיר המערכת הממוצע עמד על 53 דולר בהשוואה ל-45.7 דולר בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 16%.
- 3.אקליין 05/01/2023 18:15הגב לתגובה זומדוע היא ירדה לאחרונה ב 20 אחוזים
- 2.מידע פנים 05/01/2023 16:43הגב לתגובה זוהסכמים חדשים, פשוט חירטוש להריץ את המניה למעלה
- dw 05/01/2023 17:36הגב לתגובה זוו MBLY, כמו גם FRSX ו INVZ, מציגות שם. זה חלק מהביזנס להשתתף בתערוכות מקצועיות. פורסייט למשל יציגו שם את מערכת האיינט שלהם.
- 1.dw 05/01/2023 16:14הגב לתגובה זוINVZ ופורסייט (FRSX)

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
פורד ברונקו. צילום יצרןעדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל הודיעה על סדרת שדרוגים לפורד ברונקו, רכב השטח הקשוח של היצרנית.
גרסאות הכניסה קיבלו שדרוגי שטח ותא נוסעים חשובים, הדגם הבכיר ה Badlands קיבל את חבילת השטח Sasquatch
המחיר החל מ 380,000 ש"ח, הופך את הברונקו לאטרקטיבי למי שבעניין רכב שטח אמיתי
דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל מרעננת ומרחיבה את היצע דגמי הפורד ברונקו, רכב השטח הנחשק של פורד.
דגמי הכניסה Big Bend ו Outer Banks
הברונקו זכה ובצדק לתדמית של רכב שטח איכותי וקשוח, ועתה מצטרפות גירסאות מעניינות לליין הדגמים של הברוקנו. אם נתחיל מרמת הכניסה, דגמי ה Big Bend מקבלים את לוח המחוונים הדיגיטלי המלא שהיה מותקן בדגמים הבכירים בלבד, יחד עם מסך מרכזי בגודל ''12. לרווחת הנוסעים מאחור בדגמים הארוכים נוספו גם פתחי מיזוג.
יחידת ההנעה שודרגה, ומנוע האקובוסט בנפח 2.3 ליטר מפיק עתה 300 כ"ס (תוספת של 30 כ"ס) ומומנט של 42.8 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 10 הילוכים וההנעה 2X4 או 4X4, ללא דיפרנציאל מרכזי. ה Big Bend מצויד במערכת ה G.O.A.T של פורד (Goes Over Any Type of Terrain ), וכן במערכת ה Trail U-turn Assist המסייעת בתמרונים צפופים. בנוסף, מקבל הדגם חישוקי ''17 וצמיגי AT ''32 .
לראשונה בדגמי ה Big Bend תוצע חבילת שטח חדשה Black Diamond הכוללת מערכת 4X4 מתקדמת יותר, נעילת דיפרנציאל אחורית, מיגון תחתון ומדרגות סף מקוריות.
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- פורד מזנקת לאחר שעקפה את התחזיות ברבעון השלישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדגם הבא של הברונקו ששודרג הוא ה Outer Banks שמקבלת חבילת אבזור כמו גג קשיח בצבע המרכב, חישוקי ''18, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמע משודרגת של B&O, מצלמות היקפיות ועוד. מערכת ההנעה זהה לזו של ה Big Bend.
.jpg)