מובילאיי חושפת יעדים: צבר של 21 מיליארד דולר עד שנת 2030
חברת מובילאיי מובילאיי (סימול:MBLY) היא הצלחה ישראלית גדולה. אולי הגדולה ביותר. היא חברה צומחת וגם רווחית. אינטל רצתה להנפיק אותה בחזרה בבורסה לפי שווי של 50 מיליארד דולר. אז אמנם השווי הזה היה גבוה מדי, והחברה אכן נאלצה לחתוך את השווי ל-16.7 מיליארד כדי להצליח להנפיק, ועדיין - להנפיק במקביל למומנטום שלילי בשווקים, ובשווי כזה, זו הצלחה גדולה. מאז, המניה הספיקה לזנק ב-60% (למרות ירידה של 11% מתחילת החודש האחרון). הישג בהחלט יפה בתקופה כזו.
כעת, מובילאיי חושפת את יעדי הצמיחה שלה לשנים הבאות, והם מרשימים. האם החברה תצליח להגיע אליהם? זה לא יהיה פשוט אבל פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל החברה שפועלת בתחום הרכב האוטונומי וטכנולוגיות של מערכות עזר מתקדמות לנהג, מביא קבלות ואולי זה אפשרי. כמובן - את התשובה נקבל רק בעוד 7 שנים.
מובילאיי תציג היום בתערוכת CES 2023, בלאס וגאס, ארה"ב את הצפי שלה לצבר הכנסות של 17 מיליארד דולר בתחום ה-ADAS עד שנת 2030 - כולל 3.5 מיליארד דולר של הכנסות צפויות מ-SuperVision, מוצר שהושק ברבעון הרביעי של שנת 2021.
לדברי מובילאיי, בזכות מערכת-על-שבב (SoC) ה-EyeQ6 ואחרות, צבר ההכנסות של החברה גדל במהלך השנה האחרונה ב-6.7 מיליארד דולר ממערכות ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג), עם היקף עתידי משוער של 63.6 מיליון מערכות.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- יורוג׳ן קפצה ב-22%, ICL נפלה 17%; הנאסד״ק איבד 1.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מובילאיי גם צופה צבר הכנסות של 3.5 מיליארד דולר ממוצרי Autonomous Mobility-as-a-Service (ניידוּת אוטונומית כשירות) עד 2028, וזאת לדברי החברה על בסיס עסקאות עם שלוש חברות גדולות, כולל פרויקט ניידות כשירות לרכב אוטונומי שסוכמה לאחרונה עם יצרנית מובילה של רכב מסחרי באיחוד האירופי. החברה גם צופה הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ממוצר AV לצרכן הפרטי ( Mobileye Chauffeur) עד שנת 2030.
מייסד ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע, אומר היום: "בפרק הזמן הקצר שעבר מאז הנפקת החברה בחודש אוקטובר, העסקים של מובילאיי צברו תאוצה משמעותית. זיהינו התרשמות חיובית בקרב לקוחותינו הקיימים ומיצרניות רכב חדשות. גורמים אלו מאמינים בחזוננו לבניית מערכות סיוע לנהג מבוססות ענן ובינה מלאכותית, וטכנולוגיה לרכבים אוטונומיים שהיא בעלת פוטנציאל צמיחה גלובאלי, ותספק יתרונות משמעותיים למיליוני נהגים ברחבי העולם.”
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
לדברי החברה, יש "ביקוש רב" מערכת SuperVision אצל ציבור המשתמשים בסים, שם החברה מצפה למסור בקרוב עדכון תוכנה ל-70 אלף בעלי רכב חשמלי מסוג Zeekr 001, עם "עדכונים משמעותיים" במפות של החברה. לדברי החברה, ה-SuperVision תוטמע גם ברכבים החשמליים מדגם Zeekr 009 שיושק בקרוב, וכן בהשקות גלובליות קרובות של דגמים המשתייכים לשלושה מותגים אחרים מקבוצת Geely.
בחברה אומרים עוד כי "הצלחת המערכת ומהירות הפריצה לשוק הרכב בסין, הידוע כתחרותי במיוחד, הובילו לקידום עסקאות חדשות עבור מערכות מבוססות SuperVision ברחבי העולם". לדברי מובילאיי, היא מקדמת יחד עם יצרנית רכב אירופאית יוקרתית פרויקטים שאמורים להיות מסופקים בשנת 2025, ופרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח עם לקוחות אחרים. בסך הכל, צופה החברה להיקף ייצור של כלי הרכב מבוססי SuperVision שיגיע ל-1.2 מיליון יחידות בשנה עד 2026.
בתחום טכנולוגיית ה'ניידות כשירות' לרכב האוטונומי, Mobileye Drive (MaaS). מובילאיי חתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם יצרנית עולמית גדולה של רכבים מסחריים לייצור של כמה אלפי יחידות. בחברה מקווים להמשיך "לבחון" בשנת 2023 תמשיך מובילאיי את טכנולוגיות הרכב האוטונומי, עם תוכניות פיילוט של טכנולוגיית הרכב האחרונה שלהם שהושקה בגרמניה.
הדוחות לרבעון השלישי של מובילאיי
מובילאיי הונפקה בחודש אוקטובר האחרון בנאסד"ק לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר כאמור, לאחר שגייסה 861 מיליון דולר. על פי נתוני החברה, עד כה למעלה מ-125 מיליון כלי רכב ברחבי העולם יוצרו כשהם כוללים טכנולוגיה של מובילאיי.
בדוחותיה לרבעון השלישי של 2022 דיווחה מובילאיי על הכנסות של 450 מיליון דולר לעומת 326 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 38%. מובילאיי רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 114 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 107 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 7%. מחיר המערכת הממוצע עמד על 53 דולר בהשוואה ל-45.7 דולר בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 16%.
- 3.אקליין 05/01/2023 18:15הגב לתגובה זומדוע היא ירדה לאחרונה ב 20 אחוזים
- 2.מידע פנים 05/01/2023 16:43הגב לתגובה זוהסכמים חדשים, פשוט חירטוש להריץ את המניה למעלה
- dw 05/01/2023 17:36הגב לתגובה זוו MBLY, כמו גם FRSX ו INVZ, מציגות שם. זה חלק מהביזנס להשתתף בתערוכות מקצועיות. פורסייט למשל יציגו שם את מערכת האיינט שלהם.
- 1.dw 05/01/2023 16:14הגב לתגובה זוINVZ ופורסייט (FRSX)
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
