אמנון שעשוע מובילאיי
צילום: צילום מסך/מובילאיי ביוטיוב

מובילאיי חושפת יעדים: צבר של 21 מיליארד דולר עד שנת 2030

פרופ' אמנון שעשוע מציב יעדים גבוהים. האם הוא מסוגל להגיע לשם? זה לא יהיה פשוט אבל יש לו קבלות - החברה צומחת וגם רווחית. הצבר גדל ב-6.7 מיליארד בשנה האחרונה. המניה זינקה ב-60% מאז ההנפקה לפני חודשיים - האפסייד במניה התגשם במהירות
נתנאל אריאל | (4)

חברת מובילאיי מובילאיי (סימול:MBLY) היא הצלחה ישראלית גדולה. אולי הגדולה ביותר. היא חברה צומחת וגם רווחית. אינטל רצתה להנפיק אותה בחזרה בבורסה לפי שווי של 50 מיליארד דולר. אז אמנם השווי הזה היה גבוה מדי, והחברה אכן נאלצה לחתוך את השווי ל-16.7 מיליארד כדי להצליח להנפיק, ועדיין - להנפיק במקביל למומנטום שלילי בשווקים, ובשווי כזה, זו הצלחה גדולה. מאז, המניה הספיקה לזנק ב-60% (למרות ירידה של 11% מתחילת החודש האחרון). הישג בהחלט יפה בתקופה כזו.

כעת, מובילאיי חושפת את יעדי הצמיחה שלה לשנים הבאות, והם מרשימים. האם החברה תצליח להגיע אליהם? זה לא יהיה פשוט אבל פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל החברה שפועלת בתחום הרכב האוטונומי וטכנולוגיות של מערכות עזר מתקדמות לנהג, מביא קבלות ואולי זה אפשרי. כמובן - את התשובה נקבל רק בעוד 7 שנים.

מובילאיי תציג היום בתערוכת CES 2023, בלאס וגאס, ארה"ב את הצפי שלה לצבר הכנסות של 17 מיליארד דולר בתחום ה-ADAS עד שנת 2030  - כולל 3.5 מיליארד דולר של הכנסות צפויות מ-SuperVision, מוצר שהושק ברבעון הרביעי של שנת 2021.

לדברי מובילאיי, בזכות מערכת-על-שבב (SoC) ה-EyeQ6 ואחרות, צבר ההכנסות של החברה גדל במהלך השנה האחרונה ב-6.7 מיליארד דולר ממערכות ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג), עם היקף עתידי משוער של 63.6 מיליון מערכות.

 

מובילאיי גם צופה צבר הכנסות של 3.5 מיליארד דולר ממוצרי Autonomous Mobility-as-a-Service (ניידוּת אוטונומית כשירות) עד 2028, וזאת לדברי החברה על בסיס עסקאות עם שלוש חברות גדולות, כולל פרויקט ניידות כשירות לרכב אוטונומי שסוכמה לאחרונה עם יצרנית מובילה של רכב מסחרי באיחוד האירופי. החברה גם צופה הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ממוצר AV לצרכן הפרטי ( Mobileye Chauffeur) עד שנת 2030.

מייסד ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע, אומר היום: "בפרק הזמן הקצר שעבר מאז הנפקת החברה בחודש אוקטובר, העסקים של מובילאיי צברו תאוצה משמעותית. זיהינו התרשמות חיובית  בקרב לקוחותינו הקיימים ומיצרניות רכב חדשות. גורמים אלו מאמינים בחזוננו לבניית מערכות סיוע לנהג מבוססות ענן ובינה מלאכותית, וטכנולוגיה לרכבים אוטונומיים שהיא בעלת פוטנציאל צמיחה גלובאלי, ותספק יתרונות משמעותיים למיליוני נהגים ברחבי העולם.”

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

לדברי החברה, יש "ביקוש רב" מערכת SuperVision אצל ציבור המשתמשים בסים, שם החברה מצפה למסור בקרוב עדכון תוכנה ל-70 אלף בעלי רכב חשמלי מסוג Zeekr 001, עם  "עדכונים משמעותיים" במפות של החברה. לדברי החברה, ה-SuperVision  תוטמע גם ברכבים החשמליים מדגם Zeekr 009 שיושק בקרוב, וכן בהשקות גלובליות קרובות של דגמים המשתייכים לשלושה מותגים אחרים מקבוצת Geely.

  

בחברה אומרים עוד כי "הצלחת המערכת ומהירות הפריצה לשוק הרכב בסין, הידוע כתחרותי במיוחד, הובילו לקידום עסקאות חדשות עבור מערכות מבוססות SuperVision ברחבי העולם". לדברי מובילאיי, היא מקדמת יחד עם יצרנית רכב אירופאית יוקרתית פרויקטים שאמורים להיות מסופקים בשנת 2025, ופרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח עם לקוחות אחרים. בסך הכל, צופה החברה להיקף ייצור של כלי הרכב מבוססי SuperVision שיגיע ל-1.2 מיליון יחידות בשנה עד 2026.

 

בתחום טכנולוגיית ה'ניידות כשירות' לרכב האוטונומי, Mobileye Drive (MaaS). מובילאיי חתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם יצרנית עולמית גדולה של רכבים מסחריים לייצור של כמה אלפי יחידות. בחברה מקווים להמשיך "לבחון" בשנת 2023 תמשיך מובילאיי את טכנולוגיות הרכב האוטונומי, עם תוכניות פיילוט של טכנולוגיית הרכב האחרונה שלהם שהושקה בגרמניה. 

הדוחות לרבעון השלישי של מובילאיי

מובילאיי הונפקה בחודש אוקטובר האחרון בנאסד"ק לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר כאמור, לאחר שגייסה 861 מיליון דולר. על פי נתוני החברה, עד כה למעלה מ-125 מיליון כלי רכב ברחבי העולם יוצרו כשהם כוללים טכנולוגיה של מובילאיי. 

בדוחותיה לרבעון השלישי של 2022 דיווחה מובילאיי על הכנסות של 450 מיליון דולר לעומת 326 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 38%. מובילאיי רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 114 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 107 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 7%. מחיר המערכת הממוצע עמד על 53 דולר בהשוואה ל-45.7 דולר בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 16%. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אקליין 05/01/2023 18:15
    הגב לתגובה זו
    מדוע היא ירדה לאחרונה ב 20 אחוזים
  • 2.
    מידע פנים 05/01/2023 16:43
    הגב לתגובה זו
    הסכמים חדשים, פשוט חירטוש להריץ את המניה למעלה
  • dw 05/01/2023 17:36
    הגב לתגובה זו
    ו MBLY, כמו גם FRSX ו INVZ, מציגות שם. זה חלק מהביזנס להשתתף בתערוכות מקצועיות. פורסייט למשל יציגו שם את מערכת האיינט שלהם.
  • 1.
    dw 05/01/2023 16:14
    הגב לתגובה זו
    INVZ ופורסייט (FRSX)
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.