"ההצלחה שלנו היא הצלחה עולמית - המטרה להוריד את זיהום האוויר"
"ההצלחה של החברה זאת לא רק הצלחה עסקית וכלכלית ברמה המקומית אלא הצלחה עולמית כי המטרה הגדולה היא להוריד את זיהום האוויר", כך אומר אורן עזר, מייסד שותף ומנכ"ל חברת אלקטריאון 0.02% בראיון לביזפורטל. על העסקה מול EnBW אומר כי זאת פעם ראשונה שהחברה חותמת על הסכם מול חברה פרטית שרוכשת את המוצר ולא כפי שקרה בשני הפיילוטים הקודמים מול מדינת ישראל ושבדיה. עוד אומר כי היקף ההכנסות מהפרויקט עדיין לא מפורסם לבקשת הגרמנים. עזר מסביר על הטכנולוגיה הייחודית של החברה ואומר כי כאשר בוחנים את שווי החברה יש לבדוק את היתכנות הטכנולוגיה והפוטנציאל המסחרי – שבתחום התשתיות והאנרגיה לדבריו זה היקף של טריליוני דולרים. לדבריו זאת החברה היחידה בעולם שמציעה טעינה חשמלית דינמית כך שמידה והחברה תממש את הפוטנציאל שלה זו עשויה להיות חברה מהגדולות בישראל והשמיים הם הגבול - אך מצד שני צריך לזכור שנכון לכיום שורת ההכנסות קרובה לאפס על שווי שוק של מעל 2 מיליארד שקל. מה הייחודיות של העסקה הנוכחית? "בניגוד ל-2 הפרויקטים הקודמים שהם מול מדינות בפעם ראשונה מכרנו מוצר לחברה פרטית ולא הסכם עם מדינה. דבר שני אנחנו נותנים פתרון מלא – אוטובוס עם טכנולוגיה שלנו, כולל מקטע כביש, תחזוקה ותפעול. האוטובוס הולך להיות שאטל רק על הטכנולוגיה שלנו בלבד. החברה עצמה היא חברת חשמל מובילה בגרמניה שנכנסה לתחום של עמדות טעינה. החברה מאמינה שכביש חשמלי זה כנראה הפתרון ולכן רכשה את המוצר. מה היקף ההכנסות של ההסכם מול EnBW? "החברה בגרמניה ביקשה לא לחשוף כי הם חברה ציבורית ויש להם שיקולים משלהם. מניח שבהמשך זה ייחשף". מה הפוטנציאל של העסקה? "השאטל הזה מתחבר למזכר הבנות שעשינו איתם לפני שנה, המטרה הייתה לעשות פיילוט במתחם שלהם. ויש להם אפשרות עד לסוף השנה להמשיך לשלב השני וזה לעשות מקטע בחלק ציבורי בתוך העיר קרלסרוהה. זה אומר שאם זה יקרה המיזם יצא מהגבולות הפנימיים של החברה. המטרה המרכזית היא לפתח כבישים בטכנולוגיה שלנו ברחבי גרמניה. הפעם הראשונה זה יהיה עם החברה בכדי להראות למקבלי ההחלטות ולהציג להם את הטכנולוגיה. ואחרי כן להתחיל פרויקטים ברחבי גרמניה בהקדם. ויש לזה השלכות מהותיות." מה זה אומר כביש חשמלי? "הטכנולוגיה שלנו מבוססת על כך ששמים את הרשת מתחת לכביש וזה מאפשר טעינה תוך כדי נסיעה. החברה מפתחת טכנולוגיה שנקראת כביש חשמלי אלחוטי אנחנו מטמינים את הטכנולוגיה מתחת לאספלט ברגע שהרכב שלנו עולה על הכביש הזה הוא מקבל טעינה תוך כדי שהוא נוסע. בצורה כזאת לא צריך לעצור את האוטו ולהטעין עם כבל. לא צריך לנסוע עם בטריה מאוד כבדה כי מקבלים את החשמל תוך כדי הנסיעה. זה למעשה הייחודיות של המערכת." מה אופן יישום הטכנולוגיה? "אנחנו חורצים תעלה בכל כביש קיים, שמים את הטכנולוגיה ומכסים באספלט. זה קורה בעבודות לילה כאשר אנחנו יכולים לעשות ק"מ 1 בלילה, זאת עבודה לא מסובכת. אנחנו יכולים לפעול בכל כביש קיים. המטרה הראשונית היא לתת פתרון לאוטובוסים, מוניות ומשאיות חלוקה ולאחר מכן לעבור לרכבים פרטיים. המטרה שלא תצטרך לעצור לטעון שזאת הבעיה ברכבים חשמליים. בייחוד אם יש לך צי אוטובוסים לטעון אותם בלילה זה אתגר." הטכנולוגיה שלכם קיימת בעולם? "אנחנו כרגע היחידים בעולם שפורסים את זה בצורה כזאת דינמית – כלומר מחשמלים תוך כדי נסיעה. יש כמה חברות שעושות את זה סטטי ואז יטען באופן אלחוטי. אנחנו פועלים מאז 2013 וזאת טכנולוגיה לא פשוטה לפיתוח." החברה נסחרת בשווי 2 מיליארד שקל כמעט ללא מכירות איך אתה מסביר זאת? "אני חושב שצריך להסתכל על טכנולוגיה והפוטנציאל שלה כאשר היא הופכת להיות מסחרית. אנחנו הולכים לבנות כבישים חשמליים והמטרה לפעול בכל רחבי העולם. כרגע פועלים בישראל, שבדיה וגרמניה. דיווחנו שאנחנו מתכוונים לפעול גם באיטליה ובארה"ב שאלו שווקים גדולים. שוק האנרגיה והתחבורה אלו השווקים הגדולים בעולם. זה מגלגל טריליונים של דולרים בשנה. אם אנחנו מציעים טכנולוגיה ומראים שהיא עובדת וחותמים על הסכם עם מוצר עם חברה שבדקה לעומק במשך חודשים רבים . תחשוב מה האימפקט של כזה דבר." לדבריך זה פוטנציאל שוק של אחת מהחברות הגדולות בישראל? "בתל אביב נעלה לקרקע עד סוף שנה ונחשמל את הכביש סביב האוניברסיטה. האוטובוס הגיע בימים האחרונים לנמל אשדוד. וברגע שהטכנולוגיה תוכח אנחנו נתחיל להריץ פרויקטים ונוכל לעמוד את הפוטנציאל של החברה. אלו פרויקטים בסדרי גודל אסטרטגיים. לדוגמא תחבורה ציבורית בתל-אביב או בחיפה אלו דברים כבדים. הפרויקטים הכי גדולים בעולם כיום זה תשתיות ותחבורה. והמודל העסקי שלנו זה לתת שירות טעינה להערכתי זה שוק עצום." ממה מורכבות ההכנסות שלכם? "כמו שמשתקף היום מהפרויקט הנוכחי אנחנו נספק פתרון כולל – טכנולוגיה ותשתיות יחד עם השותפים. בסופו של דבר גם נספק שירות הפעלה ונפעיל את הקו בצורה של טעינה. אם אתה קונה רכב שלנו ואתה מעוניין להיטען אתה תצטרך לשלם שירות. אנחנו נהיה חלק מהגוף שניתן את השירות הזה"
- 6.צבי 24/08/2020 09:30הגב לתגובה זומישהו יכול להעריך את רמת הקרינה שבטכנולוגיה הזו?
- 5.ERICK 23/08/2020 18:44הגב לתגובה זופוטנציאל עולמי כמעט אין סופי
- 4.עבודה בענים על הציבור קודם תוצאות לאחר מיכן עובדות (ל"ת)tch 23/08/2020 15:30הגב לתגובה זו
- 3.זה טסלה מספר 2 אך להריץ מניות שוב בורסה של חזרים שקרנים (ל"ת)דוד 23/08/2020 15:15הגב לתגובה זו
- 2.אורן אני איתך (ל"ת)אבי 23/08/2020 15:14הגב לתגובה זו
- 1.פוטנציאל מטורף. בהצלחה (ל"ת)ירוק 23/08/2020 15:09הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%
הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה?
הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.
דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס. ארן ארן 15.25% מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל. בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).
סאמיט סאמיט -4.78% הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.
טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25% זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC
- אלביט עלתה 2.6%, מדד הביטוח ירד 2.1%; המדדים ננעלו בעליות קלות
- ראלי בת"א: טבע עלתה 2.6%, הבנקים עלו 1.4%, הייפר ועל בד זינקו 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'ין טכנולוגיות 6.41% דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiהדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?
צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה
אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.
ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40.
ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".
בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים.
- המשקיע הגדול ביותר של אנבידיה מוכר מניות ב-150 מיליון דולר
- היום שאחרי באפט - מה תעשה ברקשייר עם קופת המזומנים העצומה שלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל.
ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.
.jpg)