אינטרקיור תמכור לסופר פארם 10 טון מוצרי קנאביס
הדירקטוריון של חברת אינטרקיור -0.57% , חברת האם של מגדלת הקנאביס הרפואי, קנדוק (100%), אישר הבוקר חתימה על הסכם למכירתם של 10 טון של מוצרי קנאביס רפואי בתקן GMP לרשת סופר פארם. משך ההסכם יהיה לתקופה של 3 שנים, שבו תשווק רשת הטואלטיקה את המוצרים ב-41 סניפים בפריסה ארצית.
החברה לא מדווחת אודות המחיר לגרם בעסקה, אולם בהתבסס על מחירי השוק הנוכחיים, הערכות הן כי היקף העסקה יעמוד על כ-130 מיליון שקל. כחלק משיתוף הפעולה, קנדוק תספק לסופר-פארם ולרוקחיה הפועלים בבתי המרקחת המורשים ידע מקצועי וקליני שנצבר במשך תקופת פעילותה בת 12 השנים. קנדוק תחל לספק את מוצריה לסופר-פארם החל ממועד החתימה.
ניצן לביא, מנכ״ל סופר-פארם: ״אנחנו פועלים כל העת לתת למטופלי הקנאביס את השירות הטוב ביותר ולספק את הביקושים. אני מברך על העסקה עם קנדוק, שתאפשר לנו להגדיל את מלאי מוצרי הקנאביס הרפואי באיכות GMP״.
"אנו מברכים על ההסכם האסטרטגי עם סופר-פארם, רשת בתי המרקחת המובילה בישראל." אומר אלון גרנות, מנכ"ל קנדוק. "שיתוף הפעולה בין סופר-פארם לקנדוק, חלוצה ישראלית מובילה בעלת 12 שנות מחקר, פיתוח, גידול וייצור קנאביס רפואי איכותי, מאפשר להנגיש את מגוון המוצרים של קנדוק לכלל מטופלי הקנאביס הרפואי בישראל, באמצעות הפריסה הארצית של רשת הפארם המובילה בארץ. זוהי פריצת דרך משמעותית נוספת באסטרטגיית הצמיחה של קנדוק".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 6.משה 06/03/2020 13:52הגב לתגובה זו10 טון זו כמות שניתן להוציא מדונם הפרחה בודד. כבר עכשיו קנדוק לא מסוגלים לספק מספיק סחורה למטופלים, עם שטח גידול נרחב יותר. סתם הסכם שלא יוכל להחזיק, הם ייבאו שוב תפרחות מחו"ל כי לא תהיה להם ברירה.
- 5.יוני 05/03/2020 18:57הגב לתגובה זולא יאמן כל פעם מחדש חושבים שכבר ראנו את השפל של מדינת הגנבים ועוד יענו רפורמה לחלשים. העיקר אירועי ראווה לתפארת מדינת הגנבים
- 4.מיכאל 05/03/2020 18:34הגב לתגובה זואיזו חוצפה ! איפה הרגולציה על הדבר הזה ! איך גידול טבעי נימכר במחיר יהלומים ! במקום במחיר נזיד עדשים ! גועל נפש של התנהלות פושעת !!! העיקר שהפרקליטות עסוקה בתפיסת השלטון ! האם יש קשר ? בדרך השתיקה ! בודאי שכן !!!!
- 3.מישהו צריך להסביר לאהוד ברק שזו הונאה (ל"ת)מכיר טוב 05/03/2020 17:51הגב לתגובה זו
- 2.Eitan 05/03/2020 15:40הגב לתגובה זובושה למדינה! מחירים מופקעים! אתם הורגים אנשים בעודם בחיים!... כל 'המאפיה' הזו של הרפורמה וגזל עושק. חיים של אנשים! כבר עומד להפסק!
- 1.ישראל ישראלי 05/03/2020 10:47הגב לתגובה זודואגים לכיס של ברק ושל הסופרפארם בלבד ולא יעבדו עליכם.חבל

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
